Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:24

Het is natuurlijk ook wel zo dat de koekjes beloning gecombineerd wordt met stem, dan worden uiteindelijk de koekjes afgebouwd en is de stem voor de hond evenveel beloning. Koekjes zijn vooral op het begin om te sturen zeg maar, zodat er niet aan de hond geduwt of getrokken wordt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:24

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die Cesar Millan werkt, kan niet heel erg wijs worden uit YT filmpjes...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:34

Cesar Milan werkt in principe ook vooral met correcties met gebruik van een slipketting/prikband. Hij legt imo honden gedrag ook wat scheef uit, is ook aanhanger van het idee dat teven pups in de nek bijten en dat volwassen honden dit ook horen te accepteren volgens mij. Volgens mij is hij wel wat minder erg als die sulivan, ik werd igg nooit zo misselijk van zijn programma als van de korte filmpjes die ik van sulivan heb gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:37

wizewo schreef:
Zal ik me maar even openbaren als "mishandelaar" zoals jullie schijnen te denken.

Heb je verhaal gelezen en kan mij jou keus voor de penneband wel voorstellen. Ik vind het zelf erg kortzichtig om te beoordelen dat dit een slechte methode is, mensen die dit doen zouden zich eens moeten verdiepen in wat zo'n penneband nu daadwerkelijk doet dan alleen een vervaarlijk uiterlijk.
Druk oordelend aan de kant van de lijn dat dit zo 'zielig' is of 'slecht en pijnlijk voor de hond' terwijl ze zelf met een dikke lab staan, korte dunne slipketting om die vaak ook nog verkeerd om hangt. ;(

Liever éénmalig een fixe correctie dan jaren lang lopen hannesen aan die nekken, de laatste zal veel meer schade oplopen dan één training met een penneband.

Mijn hond heeft er geen meer nodig, één uur getraind met een trainer die zelf honden africht als hulp en sporthonden, zoveel profijt van gehad. Donna was gewoon té sterk voor mij, snel afgeleid (Ze is nog jong)
en ik zat met mijn eigen blessure.

Mocht ze weer een terugval krijgen, (Ze is nog niet uitgegroeid) dan ga ik zéker weer zo'n avondje meelopen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:41

Chiqa schreef:
wizewo schreef:
Zal ik me maar even openbaren als "mishandelaar" zoals jullie schijnen te denken.

Heb je verhaal gelezen en kan mij jou keus voor de penneband wel voorstellen. Ik vind het zelf erg kortzichtig om te beoordelen dat dit een slechte methode is, mensen die dit doen zouden zich eens moeten verdiepen in wat zo'n penneband nu daadwerkelijk doet dan alleen een vervaarlijk uiterlijk.
Druk oordelend aan de kant van de lijn dat dit zo 'zielig' is of 'slecht en pijnlijk voor de hond' terwijl ze zelf met een dikke lab staan, korte dunne slipketting om die vaak ook nog verkeerd om hangt. ;(

Liever éénmalig een fixe correctie dan jaren lang lopen hannesen aan die nekken, de laatste zal veel meer schade oplopen dan één training met een penneband.

Mijn hond heeft er geen meer nodig, één uur getraind met een trainer die zelf honden africht als hulp en sporthonden, zoveel profijt van gehad. Donna was gewoon té sterk voor mij, snel afgeleid (Ze is nog jong)
en ik zat met mijn eigen blessure.

Mocht ze weer een terugval krijgen, (Ze is nog niet uitgegroeid) dan ga ik zéker weer zo'n avondje meelopen.

IK snap het ook wel hoor maar alleen als je al andere methodes hebt geprobeerd en je met goede begeleiding aan de slag gaat. Maar ik vind het wel ondingen, hond van onze buren heeft eens een flink gat in zijn poot gehad omdat hij gespeeld had met een hond met prikband en zijn poot tussen de halsband van de ander was gekomen. Dus vriendelijk of ongevaarlijk kan je het ding toch niet noemen.

Ik zie het ook meer als probleem als het een permanente oplossing is dan wanneer het een hulpmiddel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:55

Liedje, geloof mij ik heb van alles geprobeerd ik zou ook niet zomaar naar zo'n hulpmiddel grijpen.
Zat toen in de G&G ging met klotende oksels heen, mn humeur werd er niet beter van als ze weer eens
met een klap uit het niets rakelings voor mij uitschoot naar iets wat spannend was.
Ze had gewoon geen respect voor mij, heeft geen baldrift en voer is ook maar net hoe dr pet staat, daar is het ook een bulldog voor :D Ik wilde zo'n hond dus kon het niemand kwalijk nemen.
Ik had ook nooit verwacht dat ze zo goed zo reageren, ik hoef nu maar 'voet!' te roepen en ze loopt en blijft naast mij.

En echt een marteling was het ook niet, herders bijvoorbeeld gillen moord en band met zo'n penneband
(Daarom heb ik dus ook een hekel aan herders(Achtigen) gekregen, dat gemuts en gemiep is echt niets voor mij.
Donna heeft mij twee keer aangekeken met zo'n blik van 'wat doe jij nou?? kan het even minder?' bij de tweede correctie besefte ze denk ik al dat dit niet leuk meer was, echter geen kik gegeven.
is het het soort hond ook naar, en daar houd ik ook van :)

Maar besef wel dat je dit wel degelijk kan misbruiken en verafschuw ook de foto's op bullenforums,
met doggen die twee riemen omhebben, een penneband plus gewone riem
Dat gaat echt helemaal nergens meer over.

liedje89 schreef:
aar ik vind het wel ondingen, hond van onze buren heeft eens een flink gat in zijn poot gehad omdat hij gespeeld had met een hond met prikband en zijn poot tussen de halsband van de ander was gekomen. Dus vriendelijk of ongevaarlijk kan je het ding toch niet noemen.

Heftig zeg,zo zie je maar weer dat je ze ook beter niet los kan laten met zo'n band en ook naar het gedrag/karakter van de hond moet kijken.
Drukke bewegelijke honden moet je goed in de gaten houden.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:01

Dan heeft de band toch te los gezeten? Een pinnenband hoort strak te zitten waardoor een soort spijkerbedeffect met stompe punten dat de druk mooi verdeeld. Te los is juist gemeen.

Daarbij als een hond aan het spelen is met een andere hond, hoort hij helemaal geen band aan te hebben. Bij een leren lus kan het pootje ook vast komen te zitten. Dikke paniek en dan vallen er ook beten en gaatjes aan de poten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:11

Die band zit ook redelijk strak, maarja als die hond een vreemde beweging maakt. Weet eigenlijk ook niet of ze echt los aan het spelen waren volgens mij was het gewoon even snuffelen keer tegen elkaar opspringen en vast zat meneer. (Deze honden kennen elkaar vrij goed zelfde leeftijd wonen recht naast elkaar). Volgens de baas was hij zo weer los, maar toch een aardig gaatje erin hoor. Maar die dingen zijn toch aardig scherp, bovendien vind ik het een beetje weinig oppervlak om het met een spijkerbed te kunnen vergelijken, ik bedoel er hangen toch al gauw aardig wat kilo's op een stuk of 20(?) spijkers.

Wij laten het tuig wel altijd om met spelen, gewoon nylon zonder haken en gespen knap als je je daar aan verwond (zit ook vrij los dus sowieso knap als je erin blijft hangen). Dit in verband met spontaan groeiende bananen in de oren bij het zien van een andere (labarador/golden/flatcoat/ducktolling) retriever :P .