Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wizewo schreef:Zal ik me maar even openbaren als "mishandelaar" zoals jullie schijnen te denken.
Chiqa schreef:wizewo schreef:Zal ik me maar even openbaren als "mishandelaar" zoals jullie schijnen te denken.
Heb je verhaal gelezen en kan mij jou keus voor de penneband wel voorstellen. Ik vind het zelf erg kortzichtig om te beoordelen dat dit een slechte methode is, mensen die dit doen zouden zich eens moeten verdiepen in wat zo'n penneband nu daadwerkelijk doet dan alleen een vervaarlijk uiterlijk.
Druk oordelend aan de kant van de lijn dat dit zo 'zielig' is of 'slecht en pijnlijk voor de hond' terwijl ze zelf met een dikke lab staan, korte dunne slipketting om die vaak ook nog verkeerd om hangt.![]()
Liever éénmalig een fixe correctie dan jaren lang lopen hannesen aan die nekken, de laatste zal veel meer schade oplopen dan één training met een penneband.
Mijn hond heeft er geen meer nodig, één uur getraind met een trainer die zelf honden africht als hulp en sporthonden, zoveel profijt van gehad. Donna was gewoon té sterk voor mij, snel afgeleid (Ze is nog jong)
en ik zat met mijn eigen blessure.
Mocht ze weer een terugval krijgen, (Ze is nog niet uitgegroeid) dan ga ik zéker weer zo'n avondje meelopen.
Ik wilde zo'n hond dus kon het niemand kwalijk nemen.
liedje89 schreef:aar ik vind het wel ondingen, hond van onze buren heeft eens een flink gat in zijn poot gehad omdat hij gespeeld had met een hond met prikband en zijn poot tussen de halsband van de ander was gekomen. Dus vriendelijk of ongevaarlijk kan je het ding toch niet noemen.
.