Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:10

@ Yamcha: met jou ben ik het ook gedeeltelijk eens.
Het is niet zo simpel om te zeggen van: laat maar afmaken.
Van deze hond maken ze zeker een circus-attractie. Maar laten ook zien dat niets onmogelijk is. zoooo USA... :O

En dan komt de mens: een soort van god.
Deze hond mankeert verder niets, het mist alleen 2 voorpoten.
Dat de hond zichzelf aanpast en blijft leven, komt door de mens. Die voert de hond en moedigt het aangepaste gedrag aan.
Onnatuurlijk: ja. Maar halloooo: wij zijn toch soortemetvan god?
En als het dier geen pijn heeft en gelukkig lijkt, waarom dan afmaken ?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:12

Miracle_ schreef:
Ik persoonlijk vind het gewoon oneerlijk, om een dier gelijk af te maken, als ie een poot mist, maar verder wel kern gezond en happy is.

Ik heb het vooral over 2 poten missen, maar als een pup met 3 poten afgestoten word door de moeder, dan is het einde verhaal.
Dat instinct moet je niet willen verpesten, want die dieren zijn dan niet 100% gezond.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:12

Miracle_ schreef:
Mijn hond weer wel.. Die wilde niet meer, en dat heeft ie laten merken.
Maargoed, dat is per hond verschillend.
Ik persoonlijk vind het gewoon oneerlijk, om een dier gelijk af te maken, als ie een poot mist, maar verder wel kern gezond en happy is.

ja ergens vind ik dit ook wel oneerlijk, maar ik vraag me af hoe dit dier drinkt en eet enzo. Lijkt me niet zo makkelijk zo.. En als ze ligt, hoe komt ze dan recht?

KiWiKo

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:18

laten merken is in de oog van de ziener............ ik zag dat de hond van mijn kantoorgenoot leed........... zij zag het niet........

zij dacht dat ze echt het beste met het beestje voorhad......... n ik zag het dier doodgaan aan haar zogenaamde liefde

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:19

het is dubbel, ik ken iig een hondje met wieltjes (is zo gekomen doordat hij door een grote hond gebeten is geworden als pup) het is een onwijs vrolijk diertje en doet alles ermee...onwijs speelts enc en is nu toch al 7 jaar

het is dus dubbel

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:19

Loiz schreef:
Miracle_ schreef:

Ik heb het vooral over 2 poten missen, maar als een pup met 3 poten afgestoten word door de moeder, dan is het einde verhaal.
Dat instinct moet je niet willen verpesten, want die dieren zijn dan niet 100% gezond.

Nee oke, daar heb je gelijk in, maar dat is weer een heel ander idee. Voorbeeldje, ik heb een labrador pup van 3,5 maand oud nu. Beestje is kerngezond, aanhankelijk, vrolijk en speels. Ik ben echt dol op dat beest, en heb er een hele goede band mee. Als er nu iets gebeurd, waardoor hij een poot moet missen, zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem in te laten slapen.. Ik weet ook zeker, dat hij het prima red zonder een poot. En ja, 2 poten is inderdaad weer een ander verhaal. Daar zou ik toch wel 3 keer over na moeten denken. Maar ik vind die "hondenrolstoel" ook wel weer wat hebben..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:22

Miracle_ schreef:
Nee oke, daar heb je gelijk in, maar dat is weer een heel ander idee. Voorbeeldje, ik heb een labrador pup van 3,5 maand oud nu. Beestje is kerngezond, aanhankelijk, vrolijk en speels. Ik ben echt dol op dat beest, en heb er een hele goede band mee. Als er nu iets gebeurd, waardoor hij een poot moet missen, zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem in te laten slapen.. Ik weet ook zeker, dat hij het prima red zonder een poot. En ja, 2 poten is inderdaad weer een ander verhaal. Daar zou ik toch wel 3 keer over na moeten denken. Maar ik vind die "hondenrolstoel" ook wel weer wat hebben..

Een pup, oke die kan er ook nog mee leren leven, maar een oudere hond nog amputeren? Nee dat zou ik niet doen.
Ik heb zelf trouwens een 5 maanden oude pup, en ik weet niet of ik een poot zou amputeren, al hou ik ook zielsveel van dr, maar
ik zou het niet aan kunnen zien om dr te zien 'klooien' terwijl ze juist zo graag wild speelt, maar dat dan niet meer goed kan.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:23

ja ik denk dat het per dier verschilt plus ook de leeftijd dat dit gebeurt... die pup weer bijna niet beter...dus die is gelukkig net als een mens zonder benen en rolstoel. of met een halve arm ofzo(ken toevallig zoon meisje:P) echter denk ik dat het per hond verschilt of ze op oudere leeftijd nog gelukkig zijn als het dan gebeurt. denk een gedeelte wel andere gedeelte niet

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:23

aan de ene kant vindt ik het dier onwaardig maar aan de andere kant een man in een rolstoel die 2 benen mist id toch ook niet zielig ?
ik vindt die honden karretjes wel een geniale uitvinding.

ik vindt wel dat dit alleen bij pups moet kunnen die niet beter weten want je kan het ze niet uitleggen maar een oudere hond zou ik wel van zijn rust laten genieten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:25

AlexandraM schreef:
ja ik denk dat het per dier verschilt plus ook de leeftijd dat dit gebeurt... die pup weer bijna niet beter...dus die is gelukkig net als een mens zonder benen en rolstoel. of met een halve arm ofzo(ken toevallig zoon meisje:P) echter denk ik dat het per hond verschilt of ze op oudere leeftijd nog gelukkig zijn als het dan gebeurt. denk een gedeelte wel andere gedeelte niet

En dát weet je nooit zeker, want een hond kan niet praten en vele laten hun pijn nauwelijks merken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:34

Loiz schreef:
Miracle_ schreef:

Logisch, dat is de natuur.
Maar om dan die diertjes af te laten maken of dood laten gaan door een mens? De mens regelt de fok...
Vorig jaar maart heb ik zelf een nest kittens 'gekregen' van zwerfmams die er maar 1 mee heeft genomen.
Was genoeg voor haar, maar ik laat dus geen dieren op mijn erf zomaar doodgaan.
Als mens. Ik was dus ook ff god.
van de 4 achtergelaten kittens hebben er wel 2 overleefd bij de opvang.
Mams is gevangen en gesteriliseerd (en geaborteerd, want ze was alweer zwanger), de kitten die ze wel meenam, heeft ook een huisje gevonden.
Als mens heb ik andermans ellende dus geregeld, heb de overblijvers een kans gegeven.
Wat niet vanzelf doodgaat en leeft zonder pijn, heeft toch een kans?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:11

Marchador schreef:
Tja de een denkt dat mensen moeten ophouden met het betuttelen van dieren en dat het dier maar ingeslapen moest worden.

Maar ik zie in het filmpje van de site geen hond die niets kan doen, de hond ziet er gelukkig uit.. kan lekker spelen, rent achter een bal aan. Waarom mag zo'n hond niet genieten van het leven? Alleen omdat het twee poten mist?
Wat een rare gedachten zeg...

helemaal mee eens, zie ook en blije hond.

vroeger werden mensen met een handicap weggestopt, mensen wilde het niet zien........alleen als het te bizar was wel in het circus.

een huisdier met een handicap geeft waarschijnlijk dezelfde reactie. sommige kijken, met een ah wat erg en oe wat zielig, niet verder dan de handicap.......helaas zijn er eigenaren die (uit eigenbelang) te lang wachten met euthanasie als het dier te veel pijn heeft maar dat kan net zo goed gebeuren bij een hond die wel al zijn ledematen heeft.....ik zie liever deze hond op 2 poten gelukkig zijn bij publieksge#le mensen dan een (gezonde) hond waar niet naar om wordt gekeken en die bijna niet zijn bench uit komt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:17

Yamcha schreef:
Een hond wil altijd. Daarom moet jij je verstand gebruiken. Het dier beschermen tegen zichzelf....

Als de hond niet meer wil, ben je al veel te ver gegaan.

Met het risico dat je een dier voor zijn tijd in laat slapen? Waarom doe je het dan? Voor het dier, of omdat het voor jou 'makkelijker' is?
Heeft een dier dan geen kans verdiend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:41

Juut schreef:
Yamcha schreef:
Een hond wil altijd. Daarom moet jij je verstand gebruiken. Het dier beschermen tegen zichzelf....

Als de hond niet meer wil, ben je al veel te ver gegaan.

Met het risico dat je een dier voor zijn tijd in laat slapen? Waarom doe je het dan? Voor het dier, of omdat het voor jou 'makkelijker' is?
Heeft een dier dan geen kans verdiend?

Hoe vaak wordt een dier nou werkelijk voor zijn tijd ingeslapen? En voor mij makkelijker? Echt niet. Ik ben dol op mijn beesten, het is veel makkelijker om alles te ontkennen, en de beslissing aan het dier te laten, te wachten tot ze niet meer willen...... maar weet je, ze willen altijd..... al geeft het lijf het van alle kanten op...... dan nog willen ze.....

Heeft het dier geen kans? Ja, ze krijgen bij mij alle kansen, op een goed en pijnloos leven. Maar ik kan geen beesten zien lijden, echt niet, ga ik stuk aan. En het is geen mens hoor...... als er geen redelijke kans is op herstel, laat ik ze afmaken. Als mijn oude Beau ooit een poot had gebroken, had ik hem af laten maken, omdat je zo een oude hond niet meer dat hele revalidatieproces aan kan doen. Dát had ik een rotstreek gevonden, dan denk je imo alleen maar aan jezelf...... dat jíj ze nog langer bij je wil houden, die hond heeft er geen bal aan, die heeft echt niet door of ie nou 12 jaar en 6 maanden leeft, of 12 jaar en 8 maanden..... maar die 2 maanden kunnen wel het verschil zijn tussen gruwelijke pijn, of het dier laten gaan voor die pijn komt.

Ik hoor veel meer verhalen van mensen die zeggen dat ze veel te laat waren, nooit eens dat iemand zegt: het was echt te vroeg hoor....

Ik heb mijn grote Beau laten inslapen toen hij 12,5 jaar oud was. Hij had artrose, en in de herfst, in de kou en de natheid zou hij heel veel pijn hebben gehad, en ingestort zijn....... ik heb daar niet op gewacht. Hij zou zijn waardigheid ermee verloren hebben, en dat kon en wilde ik hem niet aandoen.
Ik heb hem in de zomer laten gaan, toen zijn spieren slapper werden, hij fragieler werd, en hij niet meer de sportieve hond kon zijn die hij altijd was geweest. Beau heeft een waardig leven gehad, en een waardige dood. Hij was een prachtige hond, hij is zijn hele leven prachtig geweest en hij zal voor altijd mooi zijn. Hij heeft zijn waardigheid niet hoeven verliezen.
Ik ben er kapot aan gegaan, en nog altijd mis ik hem verschrikkelijk. Maar ik heb hem veel pijn bespaard, op alle mogelijke manieren, en daar ben ik trots op.
KiWiKo schreef:
laten merken is in de oog van de ziener............ ik zag dat de hond van mijn kantoorgenoot leed........... zij zag het niet........

zij dacht dat ze echt het beste met het beestje voorhad......... n ik zag het dier doodgaan aan haar zogenaamde liefde

Dat bedoel ik, zoveel mensen willen het niet zien, zien het ook echt niet.......

Miracle_ schreef:
Voorbeeldje, ik heb een labrador pup van 3,5 maand oud nu. Beestje is kerngezond, aanhankelijk, vrolijk en speels. Ik ben echt dol op dat beest, en heb er een hele goede band mee. Als er nu iets gebeurd, waardoor hij een poot moet missen, zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem in te laten slapen..

Dat is nog weer anders, beest is 3,5 maand en je hebt er een band mee.

Maar als het dier wordt geboren met alleen 2 poten, dan had ik hem net na de geboorte al naar de andere wereld geholpen. Bespaart het dier lijden, bespaart de mens lijden. Dan maar een dierenbeul....... maar 't is bepaald vriendelijker dan het dier 12 weken te laten worden, en dan nog eens af te maken...... dat is heel verdrietig.....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:02

Yamcha, voor jou hond was het goed zo. En inderdaad, een oudere hond moet je zo'n revalidatie niet aandoen. Maar Faith, de hond zonder voorpoten is zo geboren. De greyhound in de link die voor- en achterpoot rechts mist was 2, en liep zo mee naar huis na de operatie. Moet je zoiets dan bij voorbaat maar opgeven? Het jou 'makkelijker' maken in die zin van niet tegen een gehandicapt dier aan te hoeven kijken?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:04

Ik vind het vreselijk, honden zijn er niet op gemaakt om zo hun lichaam te ondersteunen met als gevolg dat ze problemen krijgen met gewrichten, ruggenwelverls, spieren enz. Vind ik geen waardig leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:08

Daarom zeg ik ook, ik had ze als pup al naar de andere wereld geholpen. Direct na de geboorte, wham en weg. Niet op laten groeien, niet mee leuren. Ook niet laten leven omdat ie als puppie zo schattig is.

Maar als ik zo een hond al volwassen zou krijgen, zou ik ze goed in de gaten houden..... eventueel aanpassingen maken voor ze, zorgen dat alles een beetje te doen is. Maar bij twijfel of het nog wel lekker gaat, krijgen ze de spuit.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:09

Inderdaad zal zo'n hond korter 'mee gaan' Maar bijvoorbeeld 3 jaar een plezierig leven laten hebben, of meteen als pup in laten slapen...doe mij die 3 jaar dan maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:10

Mij niet. Dan heb je er een band mee, en misschien ga je dan wel langer door dan goed voor het dier is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:13

Yamcha schreef:
bespaart de mens lijden

daar sla je de spijker zo'n beetje op zijn kop...wie wil er nou een hond met een handicap, (want daar gaat het hier om en niet om een hond die pijn heeft) dat zijn er maar weinig....... ik denk dat daar soms te snel voor wordt gekozen voor euthanasie net als dat er mensen zijn die te lang wachten.

heb meer honden gezien met 2 poten (waarvan 1 in levende lijve)...waren vrolijke honden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:15

Yamcha schreef:
Mij niet. Dan heb je er een band mee, en misschien ga je dan wel langer door dan goed voor het dier is.

Zelfde geld net zo goed voor de viervoetige viervoeters ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:18

True.

Alleen een gezonde pup kan een normaal hondenleven hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:19

RightOn schreef:
Yamcha schreef:
bespaart de mens lijden

daar sla je de spijker zo'n beetje op zijn kop...wie wil er nou een hond met een handicap, (want daar gaat het hier om en niet om een hond die pijn heeft) dat zijn er maar weinig....... ik denk dat daar soms te snel voor wordt gekozen voor euthanasie net als dat er mensen zijn die te lang wachten.

heb meer honden gezien met 2 poten (waarvan 1 in levende lijve)...waren vrolijke honden.

Dat is dan hoe jij het op wilt vatten.

Volgens mij zeg ik het tegenovergestelde, zou het dus fijn vinden als je mijn woorden niet gaat verdraaien en mij niet gaat beschuldigen van dingen die niet waar zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:20

Normaal zoals wij het invullen, ja. Voor Faith is het leven zonder voorpoten normaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:26

Zij is wel gehandicapt in de hondentaal. Kan geen spelbuiging maken, toont dominant terwijl ze het niet is, kan niet op een hondse manier spelen, kan niet rennen en dollen met andere honden kan niet..... en vul maar in.
Die hond is zwaar gehandicapt, en ook al is het voor haar normaal, het wijkt wel af van het normale van 4 poten.