Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yamcha schreef:Loiz schreef:Kwestie van dominantie denk ik, aangezien ze je vast wel hoord, maar negeerd.
Nee hoor. Een baasje wat negeren toelaat want er niets tegen doet, heeft geen bal met dominantie te maken, een hond pakt de ruimte die hij krijgt. Als jij toelaat dat hij jou negeert, doet hij dat.
Ik denk dat je een hele domme zet hebt gedaan TS. Ik zou eerst de Lab eens behoorlijk op gaan voeden, want dat gedrag kan écht niet.
Een pup tegelijk lijkt me nu al niet slim, honden leren ook van elkaar, en je bent neit gelukkig als je puppen het gedrag van je Lab overnemen. En 2 puppen?? Waarvan een een Border Collie? Hoe denk jij een BC te gaan opvoeden als je een Lab niet aankunt?
En die labrador zit bij mijn vriend thuis dus de puppy's hebben hem nog niet gezien en we zijn van plan om dat nog even zo te laten. Ik ga 2 keer per week met mama haar pup naar de hondenschool en 2 keer per week met de labrador dus niemand hoeft te oordelen dat ik mijn labrador niet goed opvoed en al helemaal niet dat ik hem niet aankan. Mijn vraag was gewoon wat ik kan doen om mijn vriend duidelijk te maken dat hij strenger moet zijn en of het wel goed was dat ik de puppy af en toe mee neem naar buiten. Mijn andere honden staan hier buiten het spel en daar ik al 2 jaar lang met de labrador 2 keer per week naar de hondenschool ga en dan met mijn vorige hond ook al 7 jaar 2 keer per week denk ik niet dat jullie kunnen zeggen dat ik geen honden kan opvoeden. Mijn labrador is een draak tegen mijn vriend maar niet tegen mij omdat ik wel boven hem sta en mijn vriend onder hem staat. Chiqa schreef:saroanda schreef:Een bordercollie van 10 weken??!!! Da's veel te vroeg joh om die al zo extreem te trainen. Bij die van ons heeft het bijna 4 maanden geduurd voordat ze uberhaupt zindelijk was. En zitten, liggen etc... ben ik daarna spelenderwijs mee begonnen.
Sorrie ben het met jou eens, dit is nog een baby en dan al zo streng naast je moeten lopen en aan de voet?
Als ik jullie was zou ik snel naar een goeie hondenschool gaan want zo te lezen heb TS en haar vriend ook nog erg veel te leren!
Yamcha schreef:@ TS: als ik zie hoe jouw lab zich gedraagt, en dat je 2 puppen in 1 keer neemt bij een hond waarvan ik het gedrag persoonlijk niet geheel voorbeeldig vindt, zegt mij wel iets ja.
kohtje schreef:Je hebt toch ingestemt met de pup want hij zit bij jouw en je moeder. Koop eens het boek de vrouw die naar honden luisterd een leuk boek en misschien vind je vriend het wel leuk om die te lezen. Het is lekker leesbaar dus ook geschikt voor mannen
ik kan beter een boek kopen: Hoe luister je naar je vriendin
Yamcha schreef:Wat jij kan doen om te zorgen dat je vriend strenger wordt zou ik niet weten, lijkt me wijs dat jouw vriend eens leert opvoeden, bij een goede hondenschool of nog liever een gedragstherapeut.
Jouw vriend heeft de Lab opgevoed?
Wat je puppen betreft: nog lekker even pup laten zijn, basiscommando's aanleren, en verder gewoon flink van genieten. Ik begin meestal pas serieus met dingen aanleren als de honden gaan puberen, ze zijn er dan vaak wel klaar voor
IloveLINDSY schreef:Ik herken het probleem!
Wij hebben ook een Border Collie. Ze is van 04-01-2009, dus ruim 13 maanden, maar nog wil ze nog wel eens trekken aan de riem.
Dit hangt ook heel erg van de persoon af inderdaad. Mijn vader doet de cursussen met haar, ik train haar thuis het meest. Daarom luistert ze naar ons het beste. Omdat wij het meest met haar doen. Mijn moeder laat haar tussen de middag uit samen met onze andere hond. Zij is niet consequent en bij haar loopt ze de hele weg te trekken. Honden (eigenlijk de meeste dieren wel) weten heel goed hoe ver ze kunnen gaan bij iemand.
Wat bij ons het rare was, dat ze zonder de riem veel beter luisterde. Dus ik ben begonnen met zonder riem oefenen met aan de voet(naast) lopen en bouw het nu langzamerhand op aan de riem. Dit werkt bij haar heel goed.
De tip is al gegeven: ga (of je vriend)zo snel mogelijk naar de puppycursus(of waren jullie dat al van plan)? En niet te lang achter elkaar oefenen, het is nog een (jonge) pup!Ik heb niet heel het topic gelezen.
Heel veel suc6 nog met de pups!
yeye schreef:kohtje schreef:Je hebt toch ingestemt met de pup want hij zit bij jouw en je moeder. Koop eens het boek de vrouw die naar honden luisterd een leuk boek en misschien vind je vriend het wel leuk om die te lezen. Het is lekker leesbaar dus ook geschikt voor mannen
Mijn moeder heeft ingestemd ik nietik kan beter een boek kopen: Hoe luister je naar je vriendin
Romili schreef:Waarom de naam wat te doen met ongehoorzame puppy....waarom krijgen honden toch altijd de schuldHet ligt aan de eigenaren en niet aan de honden...
Ga anders naar een hondenschool waar je zelf ook leert om honden om te voeden!!!!
Wat te doen met een ongehoorzame puppy (bij mijn vriend). maar aangezien dat een domme zin is heb ik het iets korter gehouden kohtje schreef:Je hebt toch ingestemt met de pup want hij zit bij jouw en je moeder. Koop eens het boek de vrouw die naar honden luisterd een leuk boek en misschien vind je vriend het wel leuk om die te lezen. Het is lekker leesbaar dus ook geschikt voor mannen
ik kan beter een boek kopen: Hoe luister je naar je vriendin
[/quote]
yeye schreef:IloveLINDSY schreef:Ik herken het probleem!
Wij hebben ook een Border Collie. Ze is van 04-01-2009, dus ruim 13 maanden, maar nog wil ze nog wel eens trekken aan de riem.
Dit hangt ook heel erg van de persoon af inderdaad. Mijn vader doet de cursussen met haar, ik train haar thuis het meest. Daarom luistert ze naar ons het beste. Omdat wij het meest met haar doen. Mijn moeder laat haar tussen de middag uit samen met onze andere hond. Zij is niet consequent en bij haar loopt ze de hele weg te trekken. Honden (eigenlijk de meeste dieren wel) weten heel goed hoe ver ze kunnen gaan bij iemand.
Wat bij ons het rare was, dat ze zonder de riem veel beter luisterde. Dus ik ben begonnen met zonder riem oefenen met aan de voet(naast) lopen en bouw het nu langzamerhand op aan de riem. Dit werkt bij haar heel goed.
De tip is al gegeven: ga (of je vriend)zo snel mogelijk naar de puppycursus(of waren jullie dat al van plan)? En niet te lang achter elkaar oefenen, het is nog een (jonge) pup!Ik heb niet heel het topic gelezen.
Ik ga al naar de puppycursus.
hanny_jelke schreef:ik persoonlijk vind 10 weken erg jong om al te laten volgen.
leer hem eerst de comande zitten en afliggen maar eens.
tuurlijk moet je ze leren wie de baas is maar je kan een pup van 10 weken toch wel aan?
als jou vriend dit niet kan is hij duidelijk niet geschikt.
ik zelf ben erg tegen pupycurses van de dieren bescherming (weet het krijg half bokt over me heen)
maar hun zeggen dat je zelfs gen klijn tikje mag geven en teallertijden vrolijk moet blijven.
nou meer als de helft van die pups lachen als ze groot zijn hun baasje hart uit.
jij bent de baas doet hij iets wat niet hoort geef een ruk aan de riem verhaf je stem en wees duidelijk.
laat het niet de ene keer toe en de andere keer niet want zo snapt hij er dus echt niks van.
en een klein tikje kan ook echt geen kwaad.
tuurlijk hoef je hem niet bond en blauw teslaan.
als jou vriend zijn baasje is moet hij toch echt harder op gaan treden en jij je er verlopig niet mee bemoeien, tot dat deze hond weet wat luisteren is en wie de baas is.
mijn mening daar in tegen is dat een hond naar iedereen in huis moet luisteren.
ik wens je heel veel succes er mee
want weet uit ervaring dat dit niet makelijk gaat worden.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
(ik wil jullie hier mee natuurlijk niet benadelen.)
Ik snap helemaal wat je bedoelt en ik weet dat het niet makkelijk gaat worden. Bij ons op de hondenschool leren ze de eigenaars om alles al spelend aan te leren en enkel te straffen door je stem. Tot nu toe heb ik al 3 honden op deze manier GOED kunnen opvoeden behalve de labrador die pas vanaf 2 jaar naar de hondenschool is gegaan. Ik heb dus ook besloten om mijn vriend de border collie helemaal toe te vertrouwen aangezien het zijn hond is. IloveLINDSY schreef:IloveLINDSY schreef:Ik herken het probleem!
Ik ga al naar de puppycursus.
kohtje schreef:Helaas yeye ik begrijp mannen niet. Maar wat ik hier zie aan mannen(voor pension van de hond ) die zijn inderdda nog al toegevend.