Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:24

Nastik schreef:
shirdaki schreef:
ik vind soms ook dat ze heel snel beslissen ja
maar aan de andere kant sommige pitbulls zijn erg aggresief
ookal ogen ze lief enzo maar toch kunnen ze fel uitvallen tegen andere dieren maar ook tegen mensen
maar goed idd
laatst zag ik dat ze een 1 vechtpitbull hadden gevonden en zelfs die werd afgemaakt terwijl dat toen ie binnen kwam dat ie heel kwispelend en lief reageerde tegen een andere hond :(

Dat bedoel ik!

Was dat het ene hondje dat was achtergelaten toen ze de vechtring vonden en er mensen in wilden betrappen?

Die hond kwispelde en liet gewoon zijn tanden en wonden al kwispelend onderzoeken.

Reden hiervoor is dat die honden geleerd hebben met andere honden te vechten tot de dood. Zo'n Pitbull die voor gevechten gebruikt zijn kunnen daardoor bij mensen ontzettend lief zijn, maar zullen nooit te vertrouwen zijn met andere honden. Zij kunnen het risico niet nemen dat als een dergelijke hond wordt herplaatst, hij bij zijn nieuwe baasje tijdens een wandeling een andere hond aanvalt en die doodbijt. Het is erg sneu, maar Pitbulls met een dergelijke geschiedenis zijn gewoon te gevaarlijk om te herplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:32

Mindfields schreef:
Dat programma met die stoere brede kerels heet Rescue Ink, en slaat nergens op. Ze houden van dieren, das waar, maar ze weten er echt hee-lu-maal niks vanaf en gaan ook ruzie staan maken met diereneigenaars, waardoor ze dingen dus niet oplossen en die dieren dus niet helpen.

Klopt. Vind het een vreselijk programma. Laten ze dat er direct maar weer af halen. Ze hebben geen enkel verstand van honden- en hun gedrag.

Sjoukie1305

Re: Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:40

De keren dat ik gekeken heb, kreeg ik die indruk totaal niet (dat ze geen verstand van honden hebben).. laatst hebben ze een broodfokker aangepakt, hierbij hadden ze de hulp ingeschakeld van een vrouw die hetzelfde ras fokte en haar om advies gevraagd. Ook hebben ze in die aflevering veulens van een of andere zoogboerderij opgekocht. Die merries kregen veulens zodat ze melk produceren voor dure veulens van renpaarden. de eigen veulens werden aan hun lot overgelaten!!

Maar ik heb verder niet veel afleveringen van dit programma gezien, dus uiteraard kan jullie indruk hierdoor anders zijn.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:42

Yvette26 schreef:
De keren dat ik gekeken heb, kreeg ik die indruk totaal niet (dat ze geen verstand van honden hebben).. laatst hebben ze een broodfokker aangepakt, hierbij hadden ze de hulp ingeschakeld van een vrouw die hetzelfde ras fokte en haar om advies gevraagd. Ook hebben ze in die aflevering veulens van een of andere zoogboerderij opgekocht. Die merries kregen veulens zodat ze melk produceren voor dure veulens van renpaarden. de eigen veulens werden aan hun lot overgelaten!!

Maar ik heb verder niet veel afleveringen van dit programma gezien, dus uiteraard kan jullie indruk hierdoor anders zijn.

Ja dat heb ik ook gezien van die veulens, en dat sloeg al helemaaaal nergens op! Gaan ze betalen voor veulens, die vrouw heeft mooi geld verdient om nog meer paarden te houden en nog meer ellende te veroorzaken, dat vond ik echt het toppunt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:42

Yvette26 die aflevering heb ik nog nooit gezien! ik ben wel benieuwd, had nog nooit van zoogboerderijen gehoord die zo te werk gingen!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:44

Ik ben afgelopen zomer naar de SPCA in Engeland geweest wat eerst ook op Animal Planet kwam.
Ik heb daar ook ontzettend zitten huilen. Ik kwam toevallig in een kamer met kennels waar de pups zaten(zaten in andere kennels dan de volwassen honden). Het waren bijna allemaal pitbull achtige honden en ik vroeg of ze al geadopteerd mochten worden. Die vrouw vertelde me doodleuk dat deze afgemaakt moesten worden omdat pittbull achtige honden niet mogen in Engeland :(
Ik vind het schandalig, zo'n jonge pup die nog niemand kwaad heeft gedaan, word zo hoppa, ingeslapen :n
Ik snap het inderdaad ook niet ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:45

Manegepaard schreef:
Maar in amerika worden de processen met de rechter en jury nniet eerlijk gespeeld. Als de jury mensen die tegen zwarten zijn, het lot van een zwarte moeten bepalen, geldstraf en boete. Als het bijv. mensen zijn die vóór zwarten zijn zijn, honden terug en vergoeding.

In nederland is dat eerlijker.

(of iig, dat is wat ik heb opgepikt ;) )

De rechtzaken waarbij er beslist wordt over wie het dier krijgt (RSPCA of eigenaar) komt compleet geen enkele jury bij te pas, enkel een rechter, dus bovenstaand is hier niet van toepassing

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:45

lifaya :Nee ik ook niet, echt triest dat dat uberhaupt bestaat! maar dat mag schijnbaar in Amerika.

Mindfields : volgens mij hebben ze maar 100 dollar betaald en flink af lopen dingen op de prijs. Wat hadden ze dan moeten doen? Als ze die beestjes niet meenamen, wat was er dan van ze gekomen? Buiten dat schijnt deze manier van paarden houden in Amerika te mogen, dus had Animal Cops al helemaal niets kunnen doen.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:46

Ik kijk deze serie ook meer dan regelmatig, en ik heb wel afleveringen gezien waarbij jonge pitbulls, die nog niet hebben gevochten, herplaatst worden. In een andere staat is het meteen inslapen, maar weet even niet meer welke het was. (detroit?) Daar werd zelfs een hele brave labrador, die aangereden was en waarvan ze de eigenaar niet direct konden vinden (en ik bedoel binnen een half uur!!) ingeslapen, daar en dan in de wagen!!! Hij had een gebroken poot. Het was zo'n vriendelijk dier............ Dat vind ik nog veel erger. De hond was ontsnapt, hij had zijn halsband en riem nog om! Daar werd ik echt onpasselijk van...........

En als ik dan zie hoe veel moeite Houston vaak doet om dieren toch te herplaatsen. Heel triest voor een heleboel honden, maar altijd beter dan het leven dat ze te wachten stond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:50

Emerald: Ik denk dat ik weet over welke hond je het hebt, die was compleet in shock (een zwarte, lab achtig iets)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:52

Hannah_Menno schreef:
Tieme schreef:
Dan kunnen ze die honden toch ook gewoon bij iemand plaatsen die geen kinderen heeft?? bij een asiel hier in nederland staat ook vaak vermeld of ze met kinderen kunnen of niet.

Zoals ik al zei; Het zijn meestal gezinnen met kinderen die een leuk huisdier zoeken. Als niemand een hond wil met voedernijd zit zo'n beest alleen maar weg te kwijnen. Dan kan je beter een spuitje geven. Net zo eerlijk tegenover het dier. ;)

In het programma wordt vaak ook uitgelegd dat het meer gaat om de bezitsdrang van de hond dan echt alleen voedernijd. Als een hond al zo bezitterig is op zijn eten, kan hij dat ook worden met bezittingen van de eigenaar. Stel, hij vindt jouw schoene het einde. De kans dat hij jou dan te grazen neemt omdat jij je eigen schoenen van hem af wil pakken is dan groot en dat willen ze bij de SPC's zoveel mogelijk vermijden. Inderdaad vanwege de claimcultuur, maar ik denk ook omdat ze een naam hoog te houden hebben.
Ik zag wel bij de serie van New York dat ze 'om' zijn en de honden met voernijd trainen (met voertjes) om mensen bij de voerbak te gaan associeren met een nog lekkerder stukje eten. Dat vind ik wel een positieve omslag, want ik denk dat er inderdaad een hoop honden voortijdig aan hun einde zijn gekomen terwijl dat misschien met deze training niet nodig zou zijn geweest.
En dan ben ik ook nog wel zo nuchter om te zeggen dat als zo'n training te weinig vruchten afwerpt, het dier moet inslapen. Het risico dat nieuwe eigenaars worden aangevallen moet vrijwel nihil zijn.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:59

Een Pitbull ed die gered word, heeft vaak geen goede opvoeding gehad. Vooral een beest wat uit het gevechtscircuit komt niet. Zo'n hond heeft geen idee wat het leven in een normaal gezin inhoudt. Ik vind het verstandig om een dier met een slecht verleden, van 'vechtrassen', gewoon maar in te slapen. Natuurlijk, er zal best eens eentje tussen zitten die de goedheid zelve is. Maar het hoeft maar 1 keer verkeerd te gaan, en áls hij verandert in een moordmachine..
Als organisatie hoor je geen risico te nemen. Als je eenmaal het imago van onbetrouwbaar hebt, kom je er moeilijk weer vanaf. Vervolgens komt er geen geld meer binnen, wil niemand een dier adopteren en word er niet 1 dier beter op.
Pitbulls hebben er ook weinig aan als hun imago door mogelijke incidenten nog slechter word.
En dat puppies ingeslapen worden is reuze zielig, maar je bent gewoon niet goed bij je hoofd als je verboden hondenrassen fokt of importeerd.

Lijkt me trouwens raar oordelen over iets waarvan je het alleen van TV kent :+

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:11

@ Emerald: ik heb dat ook gezien met die labrador...ik was in shock! Het was in Florida (Miami) Ze hebben daar nieteens een kliniek. En omdat hij geen band omhad, wil toch niet zeggen dat hij geen eigenaar heeft?!! Het zal je hond zijn... In Houston, Phoenix, enz. zouden ze zo'n verwonding zeker hebben behandeld!
Ik heb na die aflevering ook besloten om niet meer naar die Miami-serie te kijken!

@ Chantal: het was inderdaad echt heeeel gaaf om een hele dag mee te gaan in Phoenix! Hihi...als ik nu die auto nr. 43 zie op tv denk ik steeds: daar zaten we in!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:13

Toby: ff nieuwschierig, want ik kijk de serie heel vaak: Wie is je vriendin?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:21

TS, ik heb het verschil tussen die 2 nooit zo opgemerkt. Wel vind ik het een beetje apart af en toe... Enerzijds vind ik ze gruwelijk overdreven in bepaalde zaken (maarja Amerikanen hè) en af en toe denk ik, dat wordt een ritje hemel en dan doen ze er weer alles aan.
Nu ben ik me ervan bewust dat zij er met de neus bovenop staan hoor dus ze zullen het wel weten.
Maar soms ook met paarden dat die gruwelijk eruit zien en dergelijke en dan schijnt het nog wel mee te vallen. Er was ook een keer een paard dat had ik persoonlijk ter plekke afgemaakt en die moest kreupel de trailer op en viel nog bijna... Dat snap ik dus niet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:51

Wimmus, Het is niet overal verboden en gelukkig maar, gezien het onwijs leuke honden zijn als ze een normale opvoeding hebben gehad :) en wat jij zegt geld overigens voor élk ras dat enige vorm van agressie toont, die worden niet herplaatst tenzij er een kans bestaat dat die van dat gedrag afkomt. Dat komt dus niet alleen bij pitbulls voor maar heb ook zat labrador´s, chiwauwa´s, katten zien worden ingeslapen in dat programma vanwege agressief gedrag

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:54

Zijn wij het even eens ;)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

Het verschil viel mij ook op tijdens de aflevering met de loslopende, aangereden Lab. Ik dacht ook huh? Normaal gaat die toch naar de kliniek en wordt er gevochten voor zijn leven? Kreeg ook een beetje kriebels van de redenatie die leidde tot het inslapen van het beestje. Zo op het eerste gezicht leek ie nog wel kans te hebben.

Hoe dan ook, het is super dat ze er zijn. Wat is er toch verschrikkelijk veel dierenleed. Dat niet alles gered kan worden omdat daar o.a. de financiele middelen niet voor zijn, is ook wel logisch en dan moeten er soms dieren ingeslapen worden. Ik neem aan dat wanneer ze zouden bulken van het geld dat de Lab wel naar de kliniek gebracht was.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:21

stef schreef:
Emerald: Ik denk dat ik weet over welke hond je het hebt, die was compleet in shock (een zwarte, lab achtig iets)

Jaaa, vond je dat nou niet vreselijk??? Heb weken niet meer naar die gekeken.. dacht dat het detroit was of zo.. Verschrikkelijk!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:22

Toby schreef:
@ Emerald: ik heb dat ook gezien met die labrador...ik was in shock! Het was in Florida (Miami) Ze hebben daar nieteens een kliniek. En omdat hij geen band omhad, wil toch niet zeggen dat hij geen eigenaar heeft?!! Het zal je hond zijn... In Houston, Phoenix, enz. zouden ze zo'n verwonding zeker hebben behandeld!
Ik heb na die aflevering ook besloten om niet meer naar die Miami-serie te kijken!

@ Chantal: het was inderdaad echt heeeel gaaf om een hele dag mee te gaan in Phoenix! Hihi...als ik nu die auto nr. 43 zie op tv denk ik steeds: daar zaten we in!

Ja, die was het! Miami... waar ze ook geen pitbulls mogen houden. Hij had trouwens wel een band en riem aan, maar geen adres eraan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:57

keerzijde is pet rescue, waar ze naar mijn idee regelmatig te ver gaan om een muisje of egeltje in leven te houden. Hier verbreken ze compleet de natuurlijke selectie

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:59

Pet rescue! _O- Die vrouw die dat presenteert is zo vreselijk Penny.. (Als dat het goede woord is..) Ik kan er echt niet naar kijken... Krijg er helemaal kriebels van! :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:00

of nee, ik bedoel wildlife SOS, niet pet resque

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:02

Ohhh Wildlife sos.. :j
Tsja.. Ik zou ook proberen het te redden hoor.. Ook was het een nestje muizen.. Maar je hebt wel gelijk, de natuurlijke selectie word zo wel bemoeilijkt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:05

En toch......

Ik zou nooit en nooit een hond die vechthond geweest is in huis nemen..... al zijn ze zo lief voor mensen.
Ze hebben geleerd om te vechten tot de dood, dus die rem is weg..... wat als..... hij ruzie krijgt met een hond op straat? Ruzie met de kat? Ruzie met wat of wie dan ook? Dan ben ik als eigenaar schuldig aan doodslag, ik kende de risico's immers. Een hond is leuk, maar wel een wapen, en dat wapen kan dodelijk zijn. Alsjeblieft mensen, vergeet dat niet. Ik vind het alleen maar heel wijs dat ze die pitbulls inslapen. Het is wel verdrietig, maar nog veel verdrietiger als zo'n hond een bloedbad aanricht. En dan zijn de RSPCA en de eigenaar de schuld, en terecht. Voorkomen is veel beter dan genezen.

Ik heb eerder een teef weggedaan om die reden, die was erg ongeremd in haar gedrag, en in een gevecht sloeg ze door, en wilde doden. Het risico was veel te groot om daar mee door te gaan.