kuikens voeren (geen foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: kuikens voeren (geen foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:28

nu ben ik ook wel benieuwd hoe ze dood worden gemaakt.

Dus als ik hier bij een dierenspeciaal zaak om een dood kuiken vraag kijken ze me niet vreemd aan?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:41

Je hebt 2 soorten kuikens te koop. De vergaste kuikens (denk met co2) die kun je nagenoeg in elke dierenwinkel in het vriesvak vinden. Meestal in een witte plastic zak. Per kilo betaal je zo'n 1,50-2 euro. Er zitten er ongeveer 24 in.
Je kunt ook de gemaalde versie krijgen. Dan worden ze dus in een soort blender gestopt. Die heb ik nog nooit gehad, lijkt me niet zo handig ook, zo'n vieze prut.

Ik weet dat ze muizen vaak levend invriezen, maar of ze dat ook met kuikens doen, weet ik niet.

Als je ze een beetje openknipt (sorry lekker ranzig) en het eigeel komt eruit, snappen de meesten katten wel dat ze het kunnen eten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:48

timokyana schreef:
Dus als ik hier bij een dierenspeciaal zaak om een dood kuiken vraag kijken ze me niet vreemd aan?

Dat ligt er een beetje aan :D Ik heb hier in de buurt eerst alles afgebeld met de vraag of ze ook ééndagskuikens verkochten. Ik heb er één bij gehad die dus werkelijk niet wist waar ik het over had.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:08

Aaaahhhww, nu moet ik dus zometeen aan die puisbal van de foto denken....
Bedankt :P

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:05

Gentlegiant schreef:
Voor geef die hod maar een zak haha
mijn joekel weegt 48 kilo
en mijn kleintje 3
denk dat mijn grote hond het eng vind en dat hij ze niet eet hij is en watje
hij is superbang voor schildpadden dode muisjes
en mijn kleintje ik denk dat die het in de bek pakt en er mee gaat schudden als een gek

hiphopje heb jij veel kuikentjes of alleen vers vlees?
zou ik mischien een keertje 2 kuikentjes moge3n komen ''kopen'' bij jou om te proberen?

Ik denk dat ze dood worden gemaakt mischien de nek om draien of een goede klap erop?
ik heb geen idee

Ja hoor, je mag er wel een keer een paar proberen.

Onze kat eet dus iedere ochtend twee kuikentjes, en owee als ik dat eens vergeet, dan staat ze me echt mauwend aan te kijken van heee, waar blijven die kuikentjes? Savonds krijgt ze ander vers, eigenlijk eet ze dan met de honden mee, alleen snij ik het dan klein. Maar onze kat lust niet alles wat de honden eten. Dan krijgt ze een plakje rodi, of wat smuldier of een plakje koolvis, zalm uit een blikje vind ze ook heerlijk (niet op oliebasis, maar op waterbasis) en af en toe wat kattenmelk. Kippennekjes vind ze ook heerlijk, die kraken zo lekker weg. Ze heeft ook nog steeds hagelwitte tandjes. Mijn honden hebben ook mooie witte tanden, glanzen en zijn eigenlijk nog nooit ziek geweest. En wat ook zo fijn is, ze poepen echt veeeeeeel minder en de poep stinkt ook veel minder dan van honden en katten die brokken eten, echt waar!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:37

Ik heb dit hele topic zojuist gelezen en ik vind het echt te ranzig voor woorden. Ik weet het, het is heel flauw. Mijn hond eet ook vlees ipv brokjes (en nee, dan vliegt het niet om de oren hoor :P ) maar dan ziet het er niet meer uit als vlees.
Als ik de mijne al kuikentjes zou geven, zou het sowieso buiten zijn. Maar waarom maken ze ze dood? Als bij ons kuikentjes geboren worden, kan ik pas na een paar maanden zien of het een hij of een zij wordt. Hoe weten ze dan dat dit allemaal haantjes worden? En kuikentjes in de blender? Ik mag hopen dat ze dan wel eerst dood zijn, anders word ik ech misselijk.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:47

Naar wat ik weet worden de kuikentjes vergast.

Het zijn altijd de mannetjes omdat de vrouwtjes eitjes leggen en mannetjes voor niks zijn.

Ik geef ze hier ook, en ook muisjes konijn etc. Hier eten ze volledig vers/prooi. Alle 8 :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:26

ik heb eens op tv gezien,zo'n lopende band,met daaraan een stuk of 10 vrouwen die niets anders doen als kuikens sexen...

kipjes worden eruit gevist,en de haantjes gaan rechtdoor op de lopende band,aan het eind van de band staat een mega vermaler (gehaktmolen),met daaronder een enorme plastik zak welke vol zit met haantjesprut...

of ze worden vergast,en dan heb je dus dat er soms nog een levende inzit als je ze "warm" haalt...

een vriendin vroeger had 2 mega hanen lopen,die uit een zak "warme (net vergaste)" kuikens kwamen.

en voor degene die het "bloed" vies vinden bij vers vlees,kijk dan vooral niet in je bakje van bv een karbonaatje,ook hier zit in het bakje vaak vleesvocht :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:37

ha ik vind het opzich een heel goor idee..weet niet of ik het voor elkaar krijg dat mn dieren te geven... hier ook idd geen idee waar je het kan kopen... hoe leer je een kat zoiets nou eten? gewoon vanaf kitten af aan eraan laten snuffelen?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:17

Maar die haantjes worden dus gewoon levend gehakt??
Dat vind ik nogal barbaars.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:20

kimmie261 schreef:
ik heb eens op tv gezien,zo'n lopende band,met daaraan een stuk of 10 vrouwen die niets anders doen als kuikens sexen...

kipjes worden eruit gevist,en de haantjes gaan rechtdoor op de lopende band,aan het eind van de band staat een mega vermaler (gehaktmolen),met daaronder een enorme plastik zak welke vol zit met haantjesprut...

of ze worden vergast,en dan heb je dus dat er soms nog een levende inzit als je ze "warm" haalt...

een vriendin vroeger had 2 mega hanen lopen,die uit een zak "warme (net vergaste)" kuikens kwamen.

en voor degene die het "bloed" vies vinden bij vers vlees,kijk dan vooral niet in je bakje van bv een karbonaatje,ook hier zit in het bakje vaak vleesvocht :)

waar kan je dat warm halen dan??
worden ze al warm verpakt?
en leven sommige dus nog :oo
oh als ik dat zou vinden zou ik er alles aan doen om hem te redden.
stom he terwijl je ze broertjes dan opvoert.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:22

girlyggirl schreef:
gatverdamme! haha ben ik nou de enige die dit TE ranzig vind?! :D

en stiekum ook beetje zielig :o

Nee hoor hier nog 1 := !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:35

ja ze worden levend gemalen...

en ook levend vergast en soms komen er bv op maandag nieuwe kuikens bij een dierenspeciaalzaak binnen,en dan komen ze net van de vergasserij...dan zijn ze nog warm..

ik was ook eens in de dierenwinkel daar lag een zak kuikens op de toonbank ,de zak was nog beslagen van de lichaamswarmte en het meisje zei het nog,ze zijn nog warm...

heel soms(alhoewel ik denk vaker als dat we willen weten ) zit daar nog een levend kuikentje/net niet dood kuikentje bij...

de gaan wel dood,daar de dierenwinkel ze in de vriezer gooit....

maar ben je net de gelukkige die ze warm koopt dan gebeurd het weleens dat er nog een levend kuikentje in het zakje zit...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:52

jeetje wat een topic..

Barbaars hoor dat dat vergassen dus blijkbaar neit secuur gebeurt... :n sneu voor woorden...
net als het levend vermalen... belachelijk... :n

zoiezo vind ik kippen slachten maar niets..
of draai ze in ene de nek om... maarja met duizende kippen op een dag kan dat natuurlijk niet.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:10

Laika schreef:
bonte_bente schreef:
hoeveel kuikentjes heb ik nodig voor een st bernard van 60 kg ;)

Hmm 60 kilo en dan 2% kom je op 1,2 kilo per dag. Er zitten ongeveer 24 kuikens in 1 kilo, dus ongeveer 29 :P

:list: :$ duur grapje dan.....

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:59

gipsyboy schreef:
kimmie261 schreef:

waar kan je dat warm halen dan??
worden ze al warm verpakt?
en leven sommige dus nog :oo
oh als ik dat zou vinden zou ik er alles aan doen om hem te redden.
stom he terwijl je ze broertjes dan opvoert.

Zijn broertjes zal je niet uit dezelfde zak opvoeren, hoogstens zijn neven :Y) . Kip legt als het goed is één ei op een dag ;) (misschien die robotkippen niet omdat ze gefokt zijn om veel te leggen lijkt me).

Ik persoonlijk zal bij een kat eerder gaan denken om kuikens te voeren dan bij een hond. Nou ja, 'later als ik groot ben' maar eens uitproberen. Denk niet dat ik het bij de hond van mijn ouders hoef te proberen. Die kijkt er naar, snuft wat en loopt dan weer weg (doet hij ook bij die kauwlapjes etc., welke smaak dan ook. Kauwsticks gaan er wel in,maar dan hoef je er niet meer bij in de buurt te komen..).

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:00

Ik dacht juist dat ze dat levende vermalen niet meer doen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:05

En dat doet jullie helemaal niets als er nog een levende in zou zitten? Pff ik vind het inderdaad ook te ranzig voor woorden..

Ik geef onze hond wel een gewone kluif als extraatje. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:12

gatverdamme.. en dan werd van mij gezegt hier op bokt dat ik geen hart voor dieren had *is zwaar geschokt* nou... getverdemme.. wat een stel.... harteloze mensen zitten hier zeg, dat jullie daar gewoon gewetenloos over kunnen praten.. Bah wat hebben die kuikens nu nog voor een toegevoegde waarde? *walg*

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:15

Maartje1990 schreef:
gatverdamme.. en dan werd van mij gezegt hier op bokt dat ik geen hart voor dieren had *is zwaar geschokt* nou... getverdemme.. wat een stel.... harteloze mensen zitten hier zeg, dat jullie daar gewoon gewetenloos over kunnen praten.. Bah wat hebben die kuikens nu nog voor een toegevoegde waarde? *walg*

Waar heb je het nou over? Over het feit dat kuikens gedood worden (ik neem aan dat jij ook geen levende koe op je bordje hebt) of over het feit dat er mensen zijn die hun kat/hond een dood kuikentje te eten geven?

En gaat het over dat laatste: wat is daar harteloos aan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:15

dat mensen kuikens geven!

enne.. die koe.. die heeft tenminste nog geleefd! en van een koe kun je heel lang eten van een kuiken niet!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:18

Maartje1990 schreef:
dat mensen kuikens geven!

enne.. die koe.. die heeft tenminste nog geleefd! en van een koe kun je heel lang eten van een kuiken niet!!!

En wat is daar zo erg aan? Die kuikens worden niet gedood voor kattenvoer. Dood gaan ze toch want ze zijn van geen waarde. Dus wat is er zo erg aan om een dood kuikentje te voeren? Die voelt daar niets meer van hoor, als ie wordt opgepeuzeld.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:21

Tis heel banketstaaf, maar dat kuiken gaat toch wel dood.

Dan heb je de keus, "gebruik" je het kuiken zodat het nog enig nut heeft of gooi je het zinloos weg.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:22

dood gaan ze toch, zie liever dat ze dan nog worden gebruikt als diervoer dan dat ze de prullenbak ingaan

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:23

hoe bedoel je dood gaan ze toch? waarom gaan ze dood dan? dat vind ik echt afschuwelijk..