Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:37

mijn argentijn heeft jaren een blafband om gehad en echt geen schade eraan over gehouden,was ook niet bang,geen zielige hond niets hoor...

tis gewoon simpel,als je heel veel problemen hebt met buren en woningbouw,en zelfs al politie aan je deur hebt gehad, sta je met je rug tegen de muur,dan is het óf de hond wegdoen (weer ander baasje,en wie wil er een hond die de tent bij elkaar blaft als je even weggaat?? ),wat geen optie is voor TS want ze heeft die hond voor haar prive situatie nodig,of je doet een blafband om,met 1 of 2x blaffen hebben ze echt door dat ze dat beter niet kunnen doen...

of je nu naar buiten wacht en bij blaffen naar binnen gaat en de hond op zijn donder geeft,of de stroomband doet dat....zie het probleem niet zo..

daarnaast kan je nog altijd een radio aanzetten,of verstuifer of weet ik wat,prioriteit gaat nu zijn dat de hond een poosje stil gaat zijn,om de goede vrede te bewaren...

en ja,we wonen inmiddels in een niet tolerante wereld meer...dus buren die begrip zullen opbrengen voor nog meer geblaf, :n daar hoef je niet op te rekenen....

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:47

Ik een een lab van een jaar oud en die heeft hetzelfde probleem en ze doet het echt pas als ik uit de straat ben.
Als ik boven ben of bij de overbuurvrouw is er niks aan de hand.
Ik heb echt alles al geprobeerd en neem haar nu maar zo vaak mogelijk mee en als dat echt niet gaat krijgt ze een pilletje of zo'n voerbal.
Volgens de meeste mensen is de beste oplossing toch een blafband.. Maarja die zijn megaduur en heb daar het geld niet voor (nog twee Darekeningen liggen) denk wel dat het na twee keer om hebben over zal zijn..
Heb trouwens ookal twee keer politie aan de deur gehad..
Nou heeft de buren ook de pik op ons, want hier verder op zit vaak 's nachts een hond te blaffen en dat kan wel :+ :+

poes

Re: Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:19

Sja je eigen hebben en houden gaat toch écht voor... of wel doe je hem weg (en wie weet waar hij terecht komt met zijn blafprobleem) ofwel ga je voor de blafband vrees ik... je hebt precies al zo veel geprobeerd, ik zou het ook niet meer weten zi!

Een blafband zou ik trouwens absoluut niet slecht vinden, MITS je hem zeker onder begeleiding gebruikt de eerste keren.

Een blafband doet wat wij doen, maar dan accurater, zowel in tijd als in actie: namelijk: als er ongewenst gedrag is, krijgt de hond een onaangename prikkel waardoor het ongewenste gedrag minder vaak zal voorkomen. Dit is simpel strafgedrag dat in élke opvoeding nodig is!

Maar straffen leert allen wat NIET mag, het is idd noodzakelijk de hond voldoende mogelijkheid te gunnen om te leren wat wél mag en hoe hij zichzelf wel kan bezig/rustig houden.

Deze hond kon vroeger blijkbaar wel alleen zijn?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:58

poes schreef:
Sja je eigen hebben en houden gaat toch écht voor... of wel doe je hem weg (en wie weet waar hij terecht komt met zijn blafprobleem) ofwel ga je voor de blafband vrees ik... je hebt precies al zo veel geprobeerd, ik zou het ook niet meer weten zi!

Een blafband zou ik trouwens absoluut niet slecht vinden, MITS je hem zeker onder begeleiding gebruikt de eerste keren.

Een blafband doet wat wij doen, maar dan accurater, zowel in tijd als in actie: namelijk: als er ongewenst gedrag is, krijgt de hond een onaangename prikkel waardoor het ongewenste gedrag minder vaak zal voorkomen. Dit is simpel strafgedrag dat in élke opvoeding nodig is!

Maar straffen leert allen wat NIET mag, het is idd noodzakelijk de hond voldoende mogelijkheid te gunnen om te leren wat wél mag en hoe hij zichzelf wel kan bezig/rustig houden.

Deze hond kon vroeger blijkbaar wel alleen zijn?

Maar als een hond blaft uit angst of paniek enz. mag je hem/ haar nooit straffen.
Dat is juist het hele punt.

Als een kind extreem bang is en huild of schreeuwd geen je die dan ook een oplawaai?!!!
Dan word er vaak gezegt: "Nee want dat is zielig".
Nou bijna hetzelfde, voor een kind is het vaak nog makkelijker omdat je die dingen uit kan leggen in woorden en honden niet!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:09

Je mag mijn absoluut niet-blaffende hond wel een dag lenen om te kijken of hij dan nog steeds blaft, als je daar belang bij hebt?
Mijn andere hond kon ook slecht alleen zijn dus daar heb je misschien niet zoveel aan, hoewel de niet-blaffer wel anti-speels is en de misschien mee-blaffer mega-speels.

Mocht je eentje op bezoek willen hebben om te kijken of een tweede hond erbij een oplossing is geef maar een gil, dan kunnen we kijken of het klikt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:16

je bent duidelijk hoor, maar ik schrik er van hoeveel mensen zo'n ding gebruiken.......

mij honden blaften ook na de verhuizing.....met de nieuwe buren (die ook niet echt makkelijk bleken te zijn, maar dan wel zelf bij een voetbalwedstrijd tegen de muren lopen bonken :') ) afgeproken dat ze me lieten weten of het heel erg was als ik weg was (ben wel veel thuis want ik werk niet) dat duurde denk ik ruim een maand en toen hielt het ook op.
1 van mijn honden is heel waaks trouwens dus slaat om het kleinste geluid al aan, ik hoef maar hallo te zeggen en ze rent gillend naar de voordeur :D en dan doet de kleine gezellig mee. wonen nu sins 4 jaar gelukkig 2 onder 1 kap en deze buren zijn erg relaxed.

hoe lang zit je in je nieuwe huis?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:18

Yamcha schreef:
Doe je eerst een minuutje, is hij stil, dan beloon je hem, als hij jankt, heel streng toespreken.
Met als gevolg dat hij niet snapt waarvoor je hem straft en hij alleen maar bang wordt als je binnen komt stormen.
Blafband is inderdaad in het begin erg zielig, maar meestal begrijpen ze het erg snel. Wat ik wel interessant vind om te weten is waarom hij blaft, terwijl hij dat vroeger nooit heeft gedaan.
Heeft hij wel aan zijn nieuwe huisje kunnen wennen met jou erbij? Anders zou het kunnen zijn dat hij zich bang voelt omdat hij zomaar uit zijn vertrouwde omgeving is weggehaald.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:24

wij hebben een beetje zelfde probleem alleen dan met hondje van ruim half jaar! we hebben eerst een blafband met allleen piep tonen gebruikt! hier deed ze het super op ze zag de band nog maar en ze was stil! alleen merkte ze snel wanneer de baterijen op waren! en dan was het blaffen terug na een half jaar is het baterijen verhaal alleen een kostelijk plaatje geworden elke week 12,50!

nu hebben we een blafband gekocht die eerst een piep toon geeft binnen 30 sec blaft de hond weer gaat hij trillen! weer binnen 30 sec. blaf dan krijgt hij een stroom stootje! en iedere 30 sec dat hij weer blaft wordt het stoomschokje iets zwaarder!

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:34

Miscchien heb ik nog wel een tip voor je, onze hond had als jong beesie ook last van verlatingsangst en was heel onzeker.
Slaap een paar dagen op een oud laken en leg dat vervolgens in zn mand/bench. Dan is het zo doortrokken met jou geur, dat kan heel geruststellend werken. Bij ons heeft het iig goed geholpen!
succes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:59

Ik snap heus wel dat je in een lastige situatie zit TS, maar dan nog is het wel zo eerlijk voor je hond om eerst eens uit te zoeken wat nou precies het probleem is. Want als hij het nu gewoon hardstikke eng vind om thuis te blijven is het zo ontzettend gemeen om er een band omheen te doen.
Ook niet bepaald honds hoor, een stroomschok in de nek.
Het is allemaal leuk die middelen om dieren koest te houden, maar ik vind het gewoon erg jammer dat mensen te pas en onpas zulke dingen aanschaffen zonder zich even wat meer te verdiepen in hondengedrag en de redenen waarom ze ongewenst gedrag vertonen.

Ik zou zeggen, neem contact op met Quiebus!!! Die weten erg goed waar ze mee bezig zijn, tijdens mijn stage voor gedragstherapie ben ik ook meegeweest naar een hond die dus de luxaflex van de ramen trok als hij alleen gelaten werd.
Hebben we ook op kunnen lossen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:13

Onze rottie had ook verlatingsangst, nadat ik een maatje kocht was het probleem opgelost :P

Maar goed bij ons was een 2de hond zoiezo al de planning, dit moet dus geen oplossing zijn als je er niet achter staat.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:24

Nou goed nieuws, hij is vanmorgen 4 uur alleen geweest in mijn slaapkamer en heeft amper tot niet geblaft!
Ben erg blij ermee; misschien geeft hem dat meer veiligheid!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:56

Mag ik vragen hoe je, nadat meerderen z'n/ haar mening gegeven hebben over de band, je er nu over denkt?

Groet r.x.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:15

Dat mag :D
Ik ben er nog steeds geen groot voorstander van; al ben ik nog minder fan van de citronella band.
Ik denk dat het, mits je weet hoe je hem moet gebruiken, een nuttig hulpmiddel kan zijn als niets anders lijkt te werken

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:27

Heb je geen lieve mensen in de buurt waar je de hond naar toe mag brengen als je eens een poos weg moet.
Dan kan het rustig opgebouwd worden i.p.v. met uren?

Ik heb een hele tijd honden van andere mensen uitgelaten en een hond kwam bij ons als 'n baasjes een dag weggingen ging ook goed met mijn eigen honden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:13

Citronella band is ook ontzettend gemeen. Die geur blijft in de vacht hangen dus ook als ze niet blaffen ruiken ze het, en worden ze dus constant gestraft.

Heb je hem in je slaapkamer gedaan met zo'n band of zonder?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:18

Nee zonder band, ik dacht...de slaapkamer heb ik nog niet geprobeerd,heeft een hoger raam, minder prikkels,minder gehorig en misschien voelt dat veiliger voor hem!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:28

Heeft dus toch aardig gewerkt dan, hopelijk blijft het zo.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:50

Ik hoop het voor je,bij mijn terrier werkte alles een paar week en dan was het nieuwe eraf...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:27

maar als het goed is zijn ze dan inmiddels wel gewend aan de nieuwe plek, aangezien deze het op zijn oude plek niet deed?

Maf dat je trouwens zo snel al last hebt, ik woon hier nu 4 jaar en ik klaag daarvan al 3 jaar over de hondjes van mijn bovenbuurman, die overdag blaffen als ze wat leuks horen/zien, als ik de achterdeur opendoe en zelfs snachts om 5 of 6 uur blaffen en standaard aan 1 stuk door als onze (niet-werkende) buurman van huis is...
Ook al meerdere keren melding gemaakt bij de politie maar er wordt niets aan gedaan zover ik weet :(
Moet misschien eens met jouw buren praten ;) :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:39

Ik heb geen last van de hondjes van de bovenburen, maar wel van hun zelf, heb net de politie gebeld omdat ze zo heftig ruzie hadden dat ik het idee had dat eentje elk moment over het balkon gegooid kon worden.

Maar ik hoop dat hij snel went in zijn nieuwe huis en dan rustig blijft.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:42

opisop_shop schreef:
maar als het goed is zijn ze dan inmiddels wel gewend aan de nieuwe plek, aangezien deze het op zijn oude plek niet deed?

Maf dat je trouwens zo snel al last hebt, ik woon hier nu 4 jaar en ik klaag daarvan al 3 jaar over de hondjes van mijn bovenbuurman, die overdag blaffen als ze wat leuks horen/zien, als ik de achterdeur opendoe en zelfs snachts om 5 of 6 uur blaffen en standaard aan 1 stuk door als onze (niet-werkende) buurman van huis is...
Ook al meerdere keren melding gemaakt bij de politie maar er wordt niets aan gedaan zover ik weet :(
Moet misschien eens met jouw buren praten ;) :D

ze pakken hier vaak politie assen, wellicht dat dat scheelt?
ik ben iig blij dat hij vandaag zijn mond heeft gehouden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:43

de dreiging van een blafband is misschien al voldoende :D :D :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:45

ja ik denk het kiwiko, vanmorgen aan het ontbijt was het van: ja straks gaat baasje kiwiko van bokt bellen want die heeft ook van die schreeuwlelijkerds gehad dus dan krijgen we een pakje met een hele rare halsband.....
toen ben ik maar opgehouden! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:51

hihihihi :D :D