Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:02

Hypofocus schreef:
Ja precies...
Barfen is heel tof voor de hond, maar je moet heel goed weten wat je precies doet, anders loop je het risico dat de hond bepaalde stoffen te kort gaat komen na verloop van tijd.

KVV is een veiligere keuze voor de doorsnee hondenbezitter :)
En 'gemakkelijker'.

Ik moet trouwens zeggen dat mijn proffesor diervoeding zijn hond ook gewoon op normale brokken heeft staan. Dus ik geloof niet perce dat vers altijd beter is, hij is namelijk een echte 'ik heb een phd in diervoeding' expert :P .

EDIT@kimmie: die van mij is ook pertig gestoord maar de vorm van haar hoofd lijkt nog best veel op wolf in tegen stelling tot sommige rassen. (Caveliers hebben toch ook een best stomp snuitje of begin ik rassen door elkaar te halen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:08

Dan hoor ik toch liever de onderbouwde mening van die professor zelf, waarom hij die keuze maakt, dan dat ik een ervaring via via "aan neem", zonder het volledige verhaal erbij te horen ;)

Ik heb zelf ook veel geleerd over diervoeding in m'n HBO dierhouderij studie. Dus ik zuig m'n kennis ook niet uit m'n duim ;)

Kijk, ik weet ook dat koekjes en fastfood niet goed voor me zijn.
Maar tóch eet ik ze regelmatig :P
Omdat het lekker en gemakkelijk is.

cindybijl

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:44

blijkt wel uit jullie reacties dat jullie de site: www.barfplaats.nl niet hebben bekeken, daar staat namelijk heel erg veel info over kvv op! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:59

cindybijl schreef:
blijkt wel uit jullie reacties dat jullie de site: http://www.barfplaats.nl niet hebben bekeken, daar staat namelijk heel erg veel info over kvv op! ;)

Ik denk dat mensen die het etiket van een zak hondenvoer niet lezen, zeker niet een volledig forum gaan doorspitten uit zichzelf ;)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:15

daar hoef je geen volledig forum voor door te spitten hoor....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:23

Dan nog zitten op internet iets te veel 'ik heb wel 5 internetsites doorgespit'-experts. Misschien dat je er nog iets aan hebt kwa prijsvergelijking maar imo kan je beter op de site van carnibest, smuldier etc kijken als je info wilt over het voer. Ik ken het forum ook alleen door zijn slechte reputatie wat betreft heel eenzijdig zijn.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:57

manishdra schreef:
@latnahc2: Wat bedoel je met dun? Met vers vind ik dat de vacht er beter uitziet en ook dat honden er vaak minder fluffy uitzien...

nou hij word gewoon kaal op zijn poten.
en ik ben eigenlijk bonzo gaan geven omdat hij dat heel erg lekker vind en de cavom wilde hij ook opeens niet meer eten.
hij at echt weinig en werd daardoor ook te dun.
dus om hem even goed te laten eten dan maar bonzo.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:12

Tussen cavom en bonzo zitten nog een heleboel andere brokken die beter zijn dan bonzo. Daarnaast gaat hij echt noet dood van even wat magerder zijn ;) Liever iets te mager dan te dik zeg ik altijd (ik heb het danniet over verwaarlozing ;) ) In bonzo zit lekker veel zout en smaakstoffen geen wonder dat hij het lekkerder vind. Ik zou toch even volhouden met een wat betere brok. 5 min aanbieden en dan weghalen, volgende dag beter. van even vasten is nog nooit een hond doodgegaan :Y)

Als die van ons zijn brokken niet opeet wordt het door de andere hond gedaan...dus eten of niks krijgen... }:0

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:55

Heeft iemand van jullie ook ervaring met Denkadog? Dat voer ik mijn Malthezer en Cavalier (pleeghond, officieel opa's hond) namelijk.
Ben met Denkadog begonnen vanwege het zoutgehalte in andere brokken. Ik kreeg mijn hondje niet zindelijk omdat ie veel plaste omdat ie dorst kreeg van andere brokjes.

Ik lees dat die geleibrokken slecht zijn! O, wat baal ik nu! Ik voer ze dat elke avond. Wist niet dat het zo slecht was. (Slecht baasje :()
Heb ze ook wel eens Renske gevoerd, maar mijn moeder vond dat zo stinken, dus daarom ben ik ermee gestopt. Ze vonden het wel erg lekker!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:58

renske is super goed voer,is een vorm van KVV,honden vinden het heerlijk en je voert wat honden nodig hebben..

en kijk eens op de zak ingredienten van denkadog hoeveel procent vlees erin zit...

een hond is een carnivoor,dus vleeseter...er moet meer vlees als andere producten in de brok zitten,zo niet voer je veredelde granen en bietenpulp aan je hond :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:02

Wat is KVV. Schaam me dood dat ik zo weinig weet van het voer dat ik ze geef. Heb me laten vertellen dat Denkadog goed is, dus daar heb ik op vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:13

KVV = "Kant en klaar Vers Vlees" :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:14

hahah ok ;) Helder ;) Ik ga toch maar weer renske halen. Dat mixte ik gewoon 's avonds door z'n brokjes.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:24

waarom nog brok voeren als je een kompleet vers voer voert?

je voert niets extra als je brokken erbij blijft voeren.

er bestaan natuurlijk al jaren brokken,veel verschillende merken brokken,en dat is meer gemaakt voor menselijk gemak,toen wij aan onze eerste hond begonnen en dat was in 1982 voerde we al vers voer,we haalde dat bij de BIBI,die zweerde toen al bij vers,omdat vlees eters vlees nodig hebben,we haalden toen pondjes vlees en mengden daar een vitamine mix van hun doorheen,later hebben ze een heel eigen KVV lijn opgezet,is echt super goed voer.

ik blijf erbij , of brokken nu RC ,denkadog of smolke heten,kijk op de zak ingredienten en zie dat het meer opvulling is als vlees...

terwijl je echt voor minder geld of hetzelfde geld een kompleet vers vlees voer kan voeren,en dus waar voor je geld voert,en daarnaast 100% voert wat je hond nodig heeft ipv de 20% vlees die normaal in brokken zit.

en tuurlijk honden worden groot op brokken,en op blikvoer en ook op frolic...als er maar voer in gaat,vroeger werden honden 15 jaar oud op "wat de pot schaft" .

maar persoonlijk vind ik 70 of 80 euro voor een zak bietenpulp met vleessmaak zonde van mijn geld :o ,wat voor mooie merknaam of plaatjes ook op de zak staan.

en ja,voor vers vlees zal je een vriezer moeten hebben,en ligt eraan welk vers voer je gaat voeren,maar sommige kvv zijn bloederig,dat is allemaal waar,dat kan een argument zijn om brokken te blijven voeren.

maar als je een KVV voert heb je GEEN brokken nodig voor vitamines enz ,die zitten al toegevoegd aan de KVV.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:52

kimmie261 schreef:
en tuurlijk honden worden groot op brokken,en op blikvoer en ook op frolic...als er maar voer in gaat,vroeger werden honden 15 jaar oud op "wat de pot schaft" .

Er is een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat honden die met de pot mee-eten gemiddeld 2 jaar ouder worden dan brokkenhonden, honden die een vleesmenu eten worden gemiddeld nog 2 jaar ouder..

Overigens snap ik best dat mensen kiezen voor het voeren van brokken hoor. Het is gemakkelijk te voeren, te bewaren, je hoeft er niet voor te rekenen, het geeft geen vieze taferelen. Ik denk dat KVV geven 's avonds al veel goed doet, en een paar KVV/ vleesdagen per week zonder brokken is weer een stap verder in de goede richting..

Natuurlijk is een vleesmenu ultiem, maar dat is gewoon niet weggelegd voor iedere baas.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:56

Denk dat ik mijn hondje maar Renske vlees ga kopen. Die pedigree zakjes maak ik op en koop ik niet weer.
Voeren jullie ook rodi worst? en zo ja: als beloning of als echt menu? ik gebruikte het om m te trainen op puppycursus. Hij ging ervoor door het vuur.

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:07

Wat vinden jullie van het merk Prins? Dit voer ik namelijk (Standaard-fit), is een geperste brok en volgens de dierenwinkel is het ongeveer hetzelfde als Farmfoods, maar dan 5euro goedkoper.. Ik voer het pas 2 weken en kan er weinig reacties over vinden op internet..

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:11

Wij voerde de honden Cavom maar zijn overgegaan naar iets nieuws, weet niet hoe het heet. Onze honden krijgen nooit blikvoer maar wel eens pens of diner. Vinden ze heerlijk. Ze zijn alleen een beetje aan de dikke kant dus moeten een beetje opletten nu.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:43

kelly0188 ,als je wil weten wat je voert moet je op de zak kijken bij ingredienten :)

farmfood brokken bevatten 70% vlees ,en heeft jou voer dat ook,dan is het prima brok...alleen is kvv voeren een stuk goedkoper :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:41

Chubby schreef:
kimmie261 schreef:

Er is een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat honden die met de pot mee-eten gemiddeld 2 jaar ouder worden dan brokkenhonden, honden die een vleesmenu eten worden gemiddeld nog 2 jaar ouder..

Overigens snap ik best dat mensen kiezen voor het voeren van brokken hoor. Het is gemakkelijk te voeren, te bewaren, je hoeft er niet voor te rekenen, het geeft geen vieze taferelen. Ik denk dat KVV geven 's avonds al veel goed doet, en een paar KVV/ vleesdagen per week zonder brokken is weer een stap verder in de goede richting..

Natuurlijk is een vleesmenu ultiem, maar dat is gewoon niet weggelegd voor iedere baas.

Waar heb je dat onderzoek vandaan? want dat geloof ik niet zo, pot mee eten is heel slecht voor je hond volgens mij. (Te veel zout en specerijen, net zo goed veel granen etc.)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:37

Ik heb vandaag Renske voer voor Rocco gehaald. Dat voer ik m dan 's avonds vanaf nu. Voer 's ochtends Denkadog brok. De vrouw bij Pet's Place raadde me af over te stappen op een brok met veel vlees (pro plan) omdat ie nu al gewend is aan de Denkadog. Kan ellende met zich meebrengen om over te stappen zegt ze.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:49

hoeveel vlees zit er dan in proplan brok?

heb helemaal geen verstand van brokken,ik geef mijn honden ook wel brok,maar dat is 1 bak voor 7 grote honden,en ook niet elke dag...

en dan krijgen ze goedkope supermarkt chappi brok :D :D

zit net zoveel vlees en troep in als RC alleen dan voor 10 euro de zak...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:52

ik heb nog een zakje pro plan voor schoothondjes, dat is 20% kip, 15% rijst

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:58

en 65% opvulling dus...

20% vlees in brok is niet heel veel meer als wat er in denkadog zit denk ik...

enigste brokken waar echt veel vlees inzit is van orijen en farmfood :)

de rest is van echt bedroevend weinig (bonzo,frolic,pedigree pal enz zit ong 4% vlees in verwerkt) tot top merken die hebben rond de 20% vlees in hun brokken zitten...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:00

ilse86 schreef:
Ik heb vandaag Renske voer voor Rocco gehaald. Dat voer ik m dan 's avonds vanaf nu. Voer 's ochtends Denkadog brok. De vrouw bij Pet's Place raadde me af over te stappen op een brok met veel vlees (pro plan) omdat ie nu al gewend is aan de Denkadog. Kan ellende met zich meebrengen om over te stappen zegt ze.

Hoe denken jullie over de mening van de pet's place-mevrouw?