Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:46

Buitenzorg schreef:
Heb gekeken, maar dan heb ik straks 3 in coma liggende honden :P

Nee dat werkt erg goed. Mijn zus gebruikt het altijd in de decembermaand ivm vuurwerk. Je hebt het ook in een sprayflesje zodat je het op een halsbandje ofzo kan spuiten zodat je er buiten ook wat aan hebt. Jij zou het bijvoorbeeld ook op een kleedje in de bench kunnen spuiten.

YvonneV

Re: Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:33

En hoe hebben jullie geslapen?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:47

Mijn hond heb ik als pup in een dichte bench gehad, meer zo'n groot reishok. De eerste nachten bij ons op de slaapkamer voor als hij zich alleen voelde. Met een grote knuffel erbij, een deken uit het nest met de geur van mams en een lekker warme kruik.
Na een paar nachten verhuisden wij hem naar onder en dat heeft gelukkig geen problemen opgeleverd. In het begin nog 2x per nacht uitlaten, steeds wat later zodat t 1x werd, en na een maandje sliep hij snachts gewoon door.

Nu heeft hij nog wel eens van die nachten dat hij lawaai maakt maar dat heeft meestal een reden. Of de baby van de buren huilt, dan doet hij mee. Of hij voelt zich niet echt lekker. Laatst had hij het koud, hop 2 extra dekens erbij en meneer was weer tevreden.

Wat heb je op de bodem van de bench liggen? Een lekker dik kussen met een hoop dekens erop waar ze zich lekker in en om kunnen nestelen vinden ze vaak prettiger als pup zijnde dat zo'n plat kussen. Ik zelf zou dat doen, een grote knuffel erbij waar ze tegenaan kunnen kruipen, en een gedragen shirt of paar sokken waar je eigen geur aan zit..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:14

@Mloez, ze heeft een lekker dikke deken in de bench, een kauwbotje en een kersenpitkruik met handdoek eromheen.

@Yvonne, vriendje was eigenwijs. Die zei dat ik zo moe was na 2 nachten niet slapen dat ik wel door haar gesnurk heen zou slapen. Dus Ko toch in de slaapkamer laten staan. Ze heeft nu helemaal niet geblaft of gepiept, alleen weer heel heftig gesnurkt. Vriendjelief slaapt hier dus doorheen, ik dus niet ;) Ook niet als ik heel moe ben :D

Heb Ko met bench en al rond 1 uur verschoven naar de overloop. Ze was wakker en stil en ze bleef stil. Zo heb ik vanaf 1 uur heerlijk geslapen!

Voorlopig probeer ik het een paar nachten (weken) met de bench op de overloop totdat ze volledig gewend is aan het feit dat de bench gewoon dichtgaat. Dan zet ik de bench in de gang beneden en als dat goed gaat in de keuken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:37

Fijn te horen dat je meer nachtrust hebt gehad dan de afgelopen tijd!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:41

Blij te horen dat dit voor iedereen heeft gewerkt, nachtrust is wel zo prettig :Z . Succes met het verdere opvoeden :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:44

Iedereen bedankt voor het meedenken!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:42

Buitenzorg schreef:
@Winia, dekentje? Welk dekentje?

@Trieneke, bench afdekken helpt niet bij deze pup. Ze is juist bang dat ze helemaal alleen is en als ik de bench afdek ziet ze niks meer. Buiten dat het feit dat een deken enigzins isoleert :D , gaat ze er harder van blaffen...

Dat dekentje om de bench af te dekken ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:59

@Winia, oke die :D Nee dat werkt niet bij haar, gaat ze alleen maar harder van krijsen omdat ze niks ziet. :D

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:02

heb je wel eens geprobeerd een een tikkend klokje in te leggen?
klinkt heel stom, maar zo boots je de hartslag een beetje na.

hebben we met mijn pup ook gedaan en die heeft welgeteld 1 naacht gejankt! :D

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:45

ja haah ik lees het net allemaal en wat je nu doet, hebben wij met ons pupkind ook gedaan toen ie nog een pupkind was. In bench in slaapkamer, en dan langzamerhand naar beneden verplaatst.

Goeie tip he?
haha

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:24

Hoe gaat die nu?
Heb je je nachtrust weer terug (en de buren ook)?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:11

@meggiemeg, gisteravond en maandagavond ging ze helemaal zonder morren slapen. Zelfs niet heel even geblaft of gepiept. Maar dinsdag was t wel ff feest. Gelukkig is ze dan na hooguit 10 minuten stil.

De bench staat dan ook nog steeds op de gang boven en ik wil eerst dat ze een week volledig stil is voor ik der naar de gang beneden verplaats! :D

"Vervelende" van bovenstaan is wel dat mevrouw ook wakker wordt van onze wekker. Althans ook, zij wordt wakker en wij blijven t liefst nog even liggen! Maar zodra ze de wekker hoort laat ze even weten dat ze er ook nog is ;) Dus extra impuls om gelijk op te staan als de wekker gaat. Mijn vriend is nog nooit zo vaak op tijd op zn werk geweest ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:14

Ja 's morgens ligt het bed op de een of andere manier op zijn lekkerst!
Net wat je zegt een mooie impuls om er direct uit te gaan.
Ze doet het dus best netjes nu al, ze is stil op de overloop.
Een mooie vooruitgang! Hopelijk blijf je zo vooruit gaan en slaapt ze straks mooi beneden.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:27

Ze is wel stil als ze bij jullie op de kamer ligt?
Wat wij wel hebben gedaan is eerst de bench met de pup erin snachts in je slaapkamer zetten, en vervolgens elke nacht een stukje verder van het bed vandaan. Gewoon met kleine beetjes aan zodat ze er aan went. Dan een keer in het halletje zetten met deur open, dan deur steeds verder stukje dicht tot je hem echt helemaal dichthebt. Vervolgens de hond steeds weer verder weg zetten elke nacht.

Werkt bij ons heel goed!

edit; zie dat je daar al mee bezig bent hah

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:31

Fijn dat het zo goed gaat.

Gewoon zo rustig afbouwen. Succes

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:10

Hier even een stille meelezer :D Hoe gaat het ondertussen? Jullie zijn al een paar daagjes verder nu he :D Wij hebben maandag dat geweest is ook 2 puppy's gekocht. Eerste dag heeft 1 van de 2 GIGANTISCH aan het huilen geweest naar mijn slaapkamerdeur (ik slaap beneden), ik heb haar gewoon even wat lieve woordjes toegesproken vanaf mijn kamer (zodat ze weet dat ik er nog ben) en ze heeft nog minstens een uur aan het huilen geweest. Volgende dag weer hetzelfde...ze gaf het al wel op na 10 minuten. Volgende dag huilde ze niet meer :D Gelukkig hebben we brave puppy's die na een week zo goed als zindelijk zijn, niets slopen en niet (meer) huilen :D
Succes voor jou :P

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 09:36

Op zich gaat het redelijk, maar deze pup heeft een behoorlijke plaat voor der kop :P Ze gaat zonder morren de bench in en is soms gelijk stil en soms laat ze zich even horen... Dus ze staat nog steeds op de gang! :D

Succes Yeye!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:10

Buitenzorg schreef:
Op zich gaat het redelijk, maar deze pup heeft een behoorlijke plaat voor der kop :P Ze gaat zonder morren de bench in en is soms gelijk stil en soms laat ze zich even horen... Dus ze staat nog steeds op de gang! :D

Succes Yeye!

Haha oke bedankt :D Als honden maar eens konden spreken...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 05:05

yeye schreef:
Haha oke bedankt :D Als honden maar eens konden spreken...

Dat zou wel eens heel handig kunnen zijn ;), dan kan ik ons Kootje eens afvragen wat nu haar probleem is of hoe dik die plaat voor der kop is... :( |o

Vanaf 15 januari staat de bench op de overloop boven. Ze heeft nadat ze daar stond een dag of 2 een paar minuten heel zachtjes gejankt en is toen gelijk gaan slapen. Dus zeg dat ze nu inmiddels 3 volledige weken op de overloop staat en braaf gelijk is gaan slapen en ook geen kik meer geeft totdat we haar uit de bench halen.

Vanavond dus de bench maar weer naar beneden gesleept...en WAT EEN ELLENDE!!!!

Ze heeft 3x een minuut of 2 keihard geblaft met tussenposes van een kleine 5 minuten en is toen gaan slapen. Joepie... *\o/*

Helaas, helaas, onze triomf duurde maar een kleine 2 uur... Mevrouw is om 2 uur (weer) begonnen met blaffen en is tot half 4 niet meer opgehouden... |( :(

Ben echt ten einde raad nu...

Ze weet het nl wel. 3 Weken lang op de overloop nergens last van, met inslapen ook geen last (klein beetje blaffen en vrij snel stil) en dan gewoon midden in de nacht weer beginnen....

Ze zit nu in de bench, kan mij niet zien, maar ze is wel stil. Durf eigenlijk niet terug naar bed nu, ben als de dood dat ze weer begint... :=

Alle opties hebben we dus al geprobeerd, ze heeft gewoon echt een extreme plaat voor der kop wat betreft s nachts in de bench zijn.

Als ik overdag wel eens weg ben, zit ze ook in de bench en dan is ze ook gewoon stil!!!

Iemand nog een gouden tip in deze "zaak van de moeilijke pup"? Ze is nu trouwens alweer 3 maanden!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:19

Heb je je bed nog gezien na je post of ben je in de stoel in slaap gevallen....
Ze is wel heel erg vasthoudend zeg..
Is het een idee om de bench op een andere slaapkamer boven neer te zetten?
Dan heb je er weer wat meer ruime tussen en een extra deur.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:24

Waar heb je de bench nu staan dan? In de keuken bij de anderen?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:28

Laat haar dan gewoon op de overloop slapen als het dan wel goed gaat. Ik zou er geen punt van maken.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:31

Hmm, ik nam de mijne gewoon mee m'n bed in :+
Vond het zo zielig dat hij jankte haha.
Toen hij een maand of 2 was, hield hij hier vanzelf mee op, en moest hij ook niet meer perse mee m'n bed in :)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 09:49

Thnx voor de reacties weer.

@Vinax, in bed vind ik ten eerste al not done, een hond hoort niet in bed. Buiten dat dat de roedelverhouding verstoort vind ik het ook vies. En in de slaapkamer werkt niet omdat ze gruwelijk hard snurkt.

@Meggiemeg, een andere slaapkamer zou een optie zijn, als ik die had :D Ik heb 3 slaapkamers, 1 voor ons, 1 voor mijn dochter en een ini mini waar de strijk en wasgoed staat e.d. Die kamer is propvol :D
Ik ben gelukkig niet in mn stoel in slaap gevallen :D ben naar boven gegaan toen Ko breeduit lag te snurken en heb haar gelukkig ook niet meer gehoord!

Op de overloop laten staan is ook niet echt een optie, bench neemt ontzettend veel ruimte in beslag. Ik kan niet bij mijn wasrek en ook als ik de zolder opwil, moet ik iedere x de bench verschuiven :D

@Yvonne, ik had de bench nu heel bewust niet bij de anderen staan, omdat de reu losloopt en dat wrs de reden was dat ze de vorige keer wel zo tekeer ging. Ze stond nu in de woonkamer en die andere 2 in de keuken, waar ze dus niet bij elkaar kunnen komen.
Ik kan idd alsnog een nachtje proberen om de bench in de keuken te zetten in de hoop dat dat wel werkt.