Pup plast in bench bij aankleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:12

Loiz schreef:
De pup plast en krijgt daardoor aandacht (positief óf negatief), klopt?
Ik sta hier ook met -4 aan de deur, da's een nadeel van een najaarspup.

nee pup krijgt geen positieve of negatieve aandacht, de kleren worden zo snel mogelijk aangetrokken ,en de pup wordt uit de bench gehaald en uitgelaten.

en ja ik neem aan dat jij met -4 niet alleen met een badjasje staat :Y)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:16

Wij hebben onze hond toen hij pup was, gewoon in de keuken laten liggen. Zo voorkom je piepen 's nachts. Piepen ook gewoon negeren als hij dit doet. Ik zou het plassen afstraffen. Niet te hard natuurlijk. Pup weet niet wat hem overkomt. :+ Gewoon even klein beetje straffen, en verder negeren, plas opruimen en natuurlijk gewoon normaal doen tegen de pup. Dat lijkt mij het beste. :)

Edit: Pup ook paar uur voor het slapen niet meer te veel laten drinken. Paar slokjes en dan is het drinken weg. Zielig, maar dit houdt wel het plassen tegen. Na een paar weken kan je rustig aan meer gaan laten drinken. ;)

Edit: Ik zie dat de pup geen drinken heeft 's nachts. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:32

Onze hond was heel snel zindelijk maar sliep ook gewoon in de woonkamer. Wij hadden in het begin gewoon een soort van geinproviseerde kattenbak op hond formaat voor haar toen ze de nacht nog niet door kwam ging prima. Misschien zou je zoiets als overgang ook kunnen gebruiken.

Ik laat onze hond trouwens wel gewoon met badjas in de tuin ook met dit weer. Maar ik slaap ook altijd in een broek en hempje. Dus ik heb geen last van bevriezingsverschijnselen met mijn 2 laagjes :P

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:32

Tamara21 schreef:
Rody01 schreef:
En nu als een gek de bench uit de kamer halen! Ik snap niet wat die honden in een mensen slaapkamer moeten! Ten eerste, als de hond ouder wordt. Wat moet het dan? Slaapt hij dan nog in baasje's slaapkamer?
Ten tweede, en hond moet toch de trap op? En wat als de hond te zwaar wordt? Dan moet het zelf traplopen. Dan vraag je om HD en/of ED
En wat denk je van vlooien? Die door katten over worden gebracht door de hond?
Het is maar wat je zelf wilt. Waarom niet gewoon de hond in de gang zetten? 2 nachten janken, maar dan is het over. En néé honden zijn níet zielig!
Je wilt je kinderen toch ook niet 's nachts bij je in bed hebben?

Ja mijn hond slaapt bij mij op mijn slaapkamer en ligt ook op bed..
Ik heb bij mijn honden nog nooit 1 vlooi kunnen ontdenken..(wij ontvlooien netjes elke maand)
Ik vind jou reactie echt helemaal nergens overgaan sorry..
Lieten jou ouders je dan ook gewoon janken toen je klein was!!!!
Weet niet of je een hond hebt, maar hoop voor dat beestje dan van niet want zoals je over een hond praat vind ik nogal min..(en dan zeg ik het nog netjes)

Ja, mijn ouders lieten mij janken toen ik klein was!
Wij hebben 2 honden, wij fokken met onze honden. Verwachten over 6 weken weer een nestje. en wij hebben TOP honden.
Springen niet, bijten niet, lopen het erf niet af, zijn zo lief. Mede door een héle goede opvoeding!
Een hond is geen mens. Zo moet je zo ook niet behandelen :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:02

ikdoemaarwat schreef:
Loiz schreef:
De pup plast en krijgt daardoor aandacht (positief óf negatief), klopt?
Ik sta hier ook met -4 aan de deur, da's een nadeel van een najaarspup.

nee pup krijgt geen positieve of negatieve aandacht, de kleren worden zo snel mogelijk aangetrokken ,en de pup wordt uit de bench gehaald en uitgelaten.

en ja ik neem aan dat jij met -4 niet alleen met een badjasje staat :Y)

Hij word uit de bench gehaald, zo snel mogelijk zelfs, en dát is ook aandacht ;) actie reactie
Gewoon even laten zitten, rustig aankleden en pas als jij klaar bent 'm eruit halen, ookal piept ie oid.

Eechtwel, ik sta in mn pyjama & badjas gewoon buiten hoor ;) Consequentie van een puppy hebben

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:13

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:46

risky schreef:
voor degene die hem nog niet kennen
de puppy "katte"bak

http://www.k9shop-totaal.nl/karlie-pupp ... en-wc.html

ideaal voor als je niet 1-2-3 in de tuin bent

Wij hadden zoiets dus geinproviseerd. Ging prima, vind de advertentie wel wat vreemd "een jonge hond moet 80X per dag naar de WC" dat is bijna 3 keer per uur, kan me echt niet herinneren dat ie van ons zo vaak moest. Het lijkt mij trouwens best onpractisch om een hond een heel trappen huis door te moeten slepen voordat je buiten bent met zindelijkheidstraining duurt het dan niet veel langer voor hij het door heeft?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:50

Idd, de onze loopt naar de deur als ze moet, maar met een heel trappenhuis ertussen word dat rennen of een ongelukje in de lift.. :Y)
Is wel een mooi idee die puppy kattebak! Zeker op een flat erg handig!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:56

Loiz schreef:
Idd, de onze loopt naar de deur als ze moet, maar met een heel trappenhuis ertussen word dat rennen of een ongelukje in de lift.. :Y)
Is wel een mooi idee die puppy kattebak! Zeker op een flat erg handig!

precies wat ik dacht bovendien in het echt begin heeft mijn moeder de hond al plassend heel snel naar buiten getild, en toen kon ze haar plasje afmaken en de hemel in geprezen worden. Als je dan door een heel trappen huis moet is plasje dan wel voorbij, dus ik vraag me een beetje af hoe je dat dan doet.

risky

Re: Pup plast in bench bij aankleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:59

wij hebben die puppypads voor onze incontinente oude hond, die wil nog wel eens in zijn slaap leeglopen... dus waar hij slaapt ligggen een paar van die pads op de vloer en in de mand en zelfs zijn grote plassen worden helemaal opgenomen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:25

Loiz schreef:
Eechtwel, ik sta in mn pyjama & badjas gewoon buiten hoor ;) Consequentie van een puppy hebben

Nou mijn honden zijn toch altijd goed opgevoed
maar mij krijg je ook niet zo gek dat ik een gallerij af ga lopen in badjas en ook nog eens met -4 buiten ga staan ermee :n

kattenbak...tja mooi idee

maar tis wel een Deense dog he ;)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:32

Ik heb een berner pup van 12 weken.....

Dier heeft van nacht één af gewoon beneden geslapen. Ben er de eerste week 's nachts om 3 uur uit geweest en om 6 uur weer. En op een ongelukje na is hij nu volledig zindelijk.

Ik deed ook altijd boven snel een badjas aan, deed de deur snel van slot voor hij mij in het zicht had en dan ook heeeeeeeeeeeerlijk naar buiten met -4! Gelukkig red hij nu een volledige nacht.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 04:02

kan ze niet een paar nachtjes met joggingbroek en t-shirt gaan slapen zodat ze de hond kan pakken en de jas onder weg kan pakken en omhaar heen slaan en haar buiten even fatsoenlijk de jas dicht doen ?
sorry als dat al is gezecht heb niet het hele topic gelezen maar wilde even reageren voor ik naar bed ging :o

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:07

ikdoemaarwat schreef:
maar tis wel een Deense dog he ;)

Die pup van je vriendin is een Duitse Dog? Dan vind ik het al helemaal vreemd, want die zijn niet moeilijk zindelijk te krijgen.
En dat weet ik, omdat ik er zelf ook een heb van nu 4 maanden ;) Waar komt ie vandaan? Misschien informeren bij de fokker (als het een proff fokker is weet die meestal meer over de Dog specifiek ;) )

Doggen hebben kleine ingewanden voor hun omvang en drinkcapiciteiten, dus moeten ze wat vaker.
Zet voortaan savonds minder water neer, de onze drinkt na 't eten en dan zit er niks meer in.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:22

Tat_jana schreef:
kan ze niet een paar nachtjes met joggingbroek en t-shirt gaan slapen zodat ze de hond kan pakken en de jas onder weg kan pakken en omhaar heen slaan en haar buiten even fatsoenlijk de jas dicht doen ?
sorry als dat al is gezecht heb niet het hele topic gelezen maar wilde even reageren voor ik naar bed ging :o

Nee ....sorry maar zou ik ook niet doen
ik ruim nog liever plas op dan dat mijn bed drijfnat van t zweet is omdat ik met complete outfit in bed lig :+

ow de pup krijgt in de avond beperkt water

Ja het is een D dog
of dat nou duits of deens is....komt wat iedereen dan als plaatje in het hoofd krijgt hetzelfde over ;)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:55

ikdoemaarwat schreef:
Tat_jana schreef:

ik ruim nog liever plas op dan dat mijn bed drijfnat van t zweet is omdat ik met complete outfit in bed lig
:+

Ja het is een D dog
of dat nou duits of deens is....komt wat iedereen dan als plaatje in het hoofd krijgt hetzelfde over ;)

Catheteriseren??? :+

- Ze wil niet in d'r blote kont naar buiten (vrij logisch) of slapen met een joggin broek?
- Of de pup in de woonkamer laten slapen ipv. de slaapkamer (maak ik nergens uit op). Zodat het dier niet merk dat zij zich aankleed?

Een pup opvoeden en zindelijk maken kost nu eenmaal tijd. Ik denk toch dat het zal lonen om één van de bovenstaande acties te doen. Of zoals werd genoemd, contact opnemen met de fokker....................

Ik denk niet dat hij 'opzettelijk' staat te plassen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:01

ikdoemaarwat schreef:
Ok ....even het volgende...

mijn vriendin heeft sinds kort een pup, lief dier.....en een pup is een pup dus lekker nog onzindelijk en dergelijke
word ook allemaal wel geaccepteerd
maar nu nog een paar handige tips waar ik zelf dus ook niet helemaal op kom terwijl ik toch geen leek ben
maar omdat ik makkelijke honden heb gehad toch bepaalde dingen nooit ben tegengekomen

de pup is nu bijna 12 weken......baasje is gewoon de hele dag thuis want werkt niet en heeft dus genoeg tijd om de pup op te voeden, en regelmatig uit te laten , zoals betaamd...
maar nu laten ze de pup om 00.30 uit.....gaat braaf zn bench in en blijft de hele nacht (tot wakker worden= 05.30) droog....
zodra de pup in de smiezen krijgt dat baas uit bed komt en zich snel gaat aankleden (lees, niet douchen maar alleen snel broek trui en schoenen aan) dan pist hij snel in de bench

op aanraden hebben ze zijn bench al verkleind en ligt er een kleedje wat de hele plek die hij heeft bedekt
maar dat hij zichzelf op deze manier bevuilt geeft hem geen zier. (dat was met mijn honden dus wel anders)

nou weten we allemaal...een pup is een pup en moet dit nog allemaal leren....dit geeft ook niks
maar HOE leert ze hem nou iig te wachten totdat ze aangekleed is? want daarna gaat ze uiteraard gelijk naar buiten :j
beloont hem goed als hij wat doet buiten en houdt de signalen van de pup overdag goed in de gaten om altijd op tijd naar buiten te gaan

alleen dit probleem stuit ze dus tegen aan en ook ik weet even geen raad

dus bij deze graag de handige tip gevraagd !

Hello,

Ik heb een mechelse herder, nu 6 jaar, ik heb ze vanaf 11 weken, ze heeft 2 nestjes gehad van 22 pups, 1 daarvan hebben we tot 5 maanden oud gehouden om op te voeden voor mijn schoonouders, ik weet dus waar ik het over heb.
In 1e instantie: vergeet het maar dat je het ze met 12 weken al kan afleren, bij onze Xena heeft het tot 4 maanden geduurd eer dit gedrag weg was. Het is enthousiasme, zenuwen en een volle blaas! Voor een kleintje (denk aan mensen) is het ophouden van de plas heel moeilijk omdat de signalen van blaas naar hersenen overheersen aan het verstand van de hond om het op te houden. Het is nog niet goed genoeg ontwikkeld.
Weet je hoe je het moet doen? Zet gewoon eerst even de pup direct buiten voordat je je aankleed. Je kan gewoon even je hand naar buiten steken en ze voor de deur zetten, weglopen zal ze echt niet doen! Of woon je op een flat? Als je ziet dat ze plast, pak ze daarna naar binnen, zet ze nog even in de bench en kleed je dan aan. Het hondje gaat vanzelf de link leggen dat ze even moet wachten voor aandacht. Het wachten op aandacht gaat ze vanzelf koppelen aan dan pas plassen, want als jij erbij bent en ze complimentjes geeft om het goede gedrag, dan is het veel leuker!
Ik heb ook heel was plas-spoortjes gehad :D
Soms doet Xena het nog als we visite krijgen ;)
Forceer het niet, bestraf het niet, het beestje is er gewoon nog niet volledig aan toe. Met 4 maanden kan je gaan straffen. Gewoon even oppakken en zeggen, foei!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:05

ikdoemaarwat schreef:
Tat_jana schreef:

ik ruim nog liever plas op dan dat mijn bed drijfnat van t zweet is omdat ik met complete outfit in bed lig :+

Ja het is een D dog

Misschien zou het dan praktischer zijn om eens heel milieu bewust te worden en de verwarming 's nachts uit te draaien :P . Word met dit weer echt wel koud binnen als je dat doet hoor. (Dat is misschien wel wat lastiger opstaan omdat bed zo lekker warm is ;) )
Die kattenbak is wel gewoon op honden formaat he, en bovendien hoeft hij er niet helemaal in oid het is gewoon een plastic plaat met een absorberend doekje. daar kan hij ook wel boven hangen.

@boefje: dat verschilt echt wel per hond hoor. die van ons was binnen twee dagen dat ze bij ons was echt zindelijk (ze was toen 12 weken). Niet dat ze nooit meer een ongelukje heeft gehad, maar dat was dan meer omdat wij haar niet optijd naar buiten lieten als ze voor de deur stond te wachten of toen ze ziek was en het dus onverwachts niet meer op kon houden 's nachts.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:09

heb dit ook gehad toen mijn hond een pupje was. Hij zat in de huiskamer en liet hem in ochtendjas uit, maar elke ochtend had hij alweer in de bench gepoept, geplast, zat er elke x weer onder. Daarom hebben wij toen de bench ingevoerd, maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk met 15/16 of 17 weken toch nog zindelijk geworden. Gelukkig :).

Dus misschien hond in ochtendjas al ff buiten zetten of hem in een andere ruimte zetten en je heel erg stil aankleden.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:12

liedje89 schreef:
@boefje: dat verschilt echt wel per hond hoor. die van ons was binnen twee dagen dat ze bij ons was echt zindelijk (ze was toen 12 weken). Niet dat ze nooit meer een ongelukje heeft gehad, maar dat was dan meer omdat wij haar niet optijd naar buiten lieten als ze voor de deur stond te wachten of toen ze ziek was en het dus onverwachts niet meer op kon houden 's nachts.

Klopt, maar als ze het niet kunnen, dan kunnen ze het nog niet. Dan zijn ze er nog niet aan toe.
Zelfde als met mensen, mijn dochter was met 2,5 jaar volledig zindelijk, anderen liepen nog in luier.
Boos worden lost gewoon niks op. Goed gedrag moet je belonen, slecht gedrag moet je negeren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:17

tja als ik pup was zou ik ook niet kunnen wachten met plassen tot mijn baas eindelijk aangekleed is ;)

onze pup is nu 11 mnd en ik stond wel gewoon in mijn ochtend jas buiten, de eerste keer als je buren tegen komt kijken ze je vreemd aan
maar na een poosje weten ze niet beter.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:18

jiperdepip schreef:
tja als ik pup was zou ik ook niet kunnen wachten met plassen tot mijn baas eindelijk aangekleed is ;)

onze pup is nu 11 mnd en ik stond wel gewoon in mijn ochtend jas buiten, de eerste keer als je buren tegen komt kijken ze je vreemd aan
maar na een poosje weten ze niet beter.

Ik ook hoor, Xena was een kerstcadeautje, dus dan is het ook niet bepaald warm buiten :P
Ze vinden het zelf ook echt niet leuk om in hun plekje van slapen te plassen :n

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:23

1Boefje schreef:
liedje89 schreef:

Klopt, maar als ze het niet kunnen, dan kunnen ze het nog niet. Dan zijn ze er nog niet aan toe.
Zelfde als met mensen, mijn dochter was met 2,5 jaar volledig zindelijk, anderen liepen nog in luier.
Boos worden lost gewoon niks op. Goed gedrag moet je belonen, slecht gedrag moet je negeren.

Volgens mij werd er ook niemand boos maar ik snap best dat het heel frustrerend kan zijn als het iedere ochtend goed gaat tot 10 min voor je hem buiten hebt. Dan zou je toch zeggen dat de hond er bijna is en dat een kleine aanpassing in de routine er misschien voor kan zorgen dat het wel goed gaat. Onze hond was wel heel makkelijk zindelijk als ik dat zo hoor, maar dat is natuurlijk een combinatie van haar aanleg (er vroeg klaar voor zijn) en hoe we het haar hebben geleerd.

Onze hond kon het in het begin ook niet de hele nacht ophouden maar met die 'katten'bak ging het toch goed. Zoiets kan je best overwegen als zijn plekje daar groot genoeg voor is.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:29

persoonlijk zou ik de pup niet op de slaapkamer laten slapen maar gewoon in de woonkamer. Als de pup plast negeren, gewoon meteen naar buiten met de pup, en als hij daar zijn behoefte doet belonen.

Het is overigs DUITSTE dog, omdat dit land het ras goed heeft laten keuren bij de FCI , maar voor oorsprong komt dit ras uit denemarken... helaas waren de duitsers sneller dan de denen, en is het dus DUITSE dog :P

De ene hond leert sneller dan de andere, maar over het algemeen leert dit ras erg snel.

Wij hebben onze honden altijd zo zindelijk gekregen: slapen in de bench, dicht
krant dicht de bench leggen en leren dat hij daar zijn behoefte op moet doen, (simpel, als je pup een keer geplast heeft leg je daar een krant op en dit laat je opdrogen) en die krant leg je steeds een beetje verder naar buiten(de krant hoef niet doorweekt te zijn hoor, gewoon telkens nieuw kranten gebruiken) Heeft bij onze honden altijd prima geholpen, binnen 3 dagen waren ze allemaal zindelijk.

Wij hebben pups ook NOOIT langs het bed laten slapen, kleedje mee nemen naar het nest als je de pup opgaat halen, zorgen dat dat kleedje naar het nest en moeders ruikt, pup beneden in de bench met kleedje en radio aan. Heb onze pups nog nooit horen janken snachts (en goed moe maken voordat ze de nacht in gaan)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:38

Ja kleedje van het nest gaven wij altijd mee aan alle nieuwe eigenaars van de pups. Dan nog, de ene hond is de andere niet. Is ook moeilijk zo helemaal alleen zijn! Wij gingen na 2 weken ook gewoon weer werken, tja, daar zat ze dan 3 hele werkdagen alleen in de week.
Trouwens, ik ga in de sneeuwbui ff een balletje gooien.........!