Ok ....even het volgende...
mijn vriendin heeft sinds kort een pup, lief dier.....en een pup is een pup dus lekker nog onzindelijk en dergelijke
word ook allemaal wel geaccepteerd
maar nu nog een paar handige tips waar ik zelf dus ook niet helemaal op kom terwijl ik toch geen leek ben
maar omdat ik makkelijke honden heb gehad toch bepaalde dingen nooit ben tegengekomen
de pup is nu bijna 12 weken......baasje is gewoon de hele dag thuis want werkt niet en heeft dus genoeg tijd om de pup op te voeden, en regelmatig uit te laten , zoals betaamd...
maar nu laten ze de pup om 00.30 uit.....gaat braaf zn bench in en blijft de hele nacht (tot wakker worden= 05.30) droog....
zodra de pup in de smiezen krijgt dat baas uit bed komt en zich snel gaat aankleden (lees, niet douchen maar alleen snel broek trui en schoenen aan) dan pist hij snel in de bench
op aanraden hebben ze zijn bench al verkleind en ligt er een kleedje wat de hele plek die hij heeft bedekt
maar dat hij zichzelf op deze manier bevuilt geeft hem geen zier. (dat was met mijn honden dus wel anders)
nou weten we allemaal...een pup is een pup en moet dit nog allemaal leren....dit geeft ook niks
maar HOE leert ze hem nou iig te wachten totdat ze aangekleed is? want daarna gaat ze uiteraard gelijk naar buiten

beloont hem goed als hij wat doet buiten en houdt de signalen van de pup overdag goed in de gaten om altijd op tijd naar buiten te gaan
alleen dit probleem stuit ze dus tegen aan en ook ik weet even geen raad
dus bij deze graag de handige tip gevraagd !