Nee, ze eten dan in een uur geen hele kip hoor
Zo'n kip eten ze in een dag of 3 op; 2 maaltijden per dag mogen ze schransen tot ze vol zitten en dan gaat 'ie terug de koelkast in.. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) wel nog steeds brokjes. Voor wat brokjes betreft begrijp ik dat ik goede kwaliteitsbrokjes moet kopen... Maar dat is weer een ander onderwerp.
Heeft iemand andere tips hoe ik het op kan slaan in de vriezer? Nu heb ik het in zakjes gedaan maar dat is niet handig vind ik persoonlijk.
). En vissoorten als zalm, (hors) makreel, sardien etc.

Er mag maar 3% lever aan de kat gegeven worden ivm vitamine A vergiftiging.
(op het zoveelste forum)
Pop schaamde zich niet om die 4 stukjes dan maar "op te ruimen"
Je kan het dan zo fijn rammen als je zelf wilt. Dat bot hebben ze echt nodig hoor! Anders zou ik je adviseren om de eerste weken wat kattenmelk bij te voeren zodat het calciumgehalte op peil blijft.Amanda schreef:Je gaat het straks ook echt merken. De bak stinkt minder, ontlasting is beter, minder haaruitval en de vacht is zijdezacht!
. De ene is toch wat te dik dus als ze het dan niet blieft heeft ze pech 
). Ook bot was geen probleem!
Het idee is wat minder ernstig dan de nek maar ik hoop dat ze niet in een stuk bot gaan stikken, zoals ik hier ook gelezen heb. Of dat Nova gaat kotsen...
Laika schreef:Het makkelijkst om te eten voor de kat aan botvlees is kippennek, of kippenvleugels. Hierin zitten kleine botjes. Gehakseld kan je doen door het bot met een hamer te keuzen. Dus plank op het aanrecht, vleugeltje erop, afdekken met een doek, en tekeer gaan met een hamerJe kan het dan zo fijn rammen als je zelf wilt. Dat bot hebben ze echt nodig hoor! Anders zou ik je adviseren om de eerste weken wat kattenmelk bij te voeren zodat het calciumgehalte op peil blijft.
Het is dus inderdaad de bedoeling dat ze het bot opeten. Is het bot te hard voor de kat dan laat ze het waarschijnlijk vanzelf wel liggen.
Ik had al op de site gekeken en zit er ernstig aan te denken om Orijen brokjes (droogvoer) te bestellen. Zouden ze ook een probeerzakje hebben? 
Te koop bij veel dierenwinkels.
Laika schreef:Het bot in het nekje bestaat uiteraard uit werveltjes, die ongeveer de maat van een kattenbrokje hebben. Misschien dat je dat dan ivm eventueel stikken erin wat veiliger vindt.
Overigens moet een kat wel een schrokker zijn om te stikken in bot. Deze katten zouden ook in een brokje kunnen stikken lijkt mij.
Nekken als ook vleugels worden gezien als 50/50 bot/spiervlees. Je moet dus even kijken hoeveel bot je kat nodig heeft binnen jouw menu.
Het bot van een kuiken is nog niet volwaardig aan calciumgehalte.
Amanda schreef:Die kippenvleugeltjes had ik er dus eentje die in dat hele dunne botje bijna stikte. Dat durf ik echt niet meer
En het is echt geen schrokker. Het bleef in zijn keel hangen.