Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Siggy schreef:Yamcha schreef:Btw, deze reu was in huis, en heeft de deur zelf opengemaakt....
Hoe de reu buiten gekomen is, doet niet terzake, baasje blijft verantwoordelijk voor de daden van het dier, of hij nu expres of per ongeluk los liep.

Jenna schreef:Nou de dierenarts assistente vertelde dat de sterilisatie werd gedaan bij 10 dagen dracht.
Vandaar.
Maar wat nou als die teef door de baarmoeder ontsteking gesteriliseerd moest worden?
Kan dat?
Chiqa schreef:Laika schreef:Castreren van een gezonde reu? Nooit niet! Wat een onzin. Mensen met teefjes moeten gewoon voorzichtig zijn.
Wat een onzin, valt mij tegen van jou Laika zo'n uitspraak, dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ook jij met je ongecastreerde reu dient je verantwoording te kennen.
Laika schreef:Je kan niet verwachten dat een voorbijganger met een reu, dat zou moeten weten.
Chiqa schreef:Yamcha schreef:Zal wel uitmaken. Als je een loopse teef los laat lopen, vraag je echt om problemen.
Die is blijkbaar nét zo ontsnapt als die reu
Nikka schreef:Ik ben het volledig met Laika eens.
Overigens laat ik mijn reuen ook niet castreren als het niet nodig is. Het heeft ook nadelen: risico van de ingreep, huid/vachtproblemen, gewichtstoename en verhoogde kans op prostaatkanker.

mltex schreef:Voor een paar die het niet schijnen te snappen, je kan wel lopen bleren dat JIJ vind dat het niet jou/hond schuld is maar dat is je eigen kortzichtige mening.
Bij de wet ben je nl gewoon aansprakelijk (risicoaansprakelijkheid) bij deze
Citaat:Die is blijkbaar nét zo ontsnapt als die reu
mltex schreef:Voor een paar die het niet schijnen te snappen, je kan wel lopen bleren dat JIJ vind dat het niet jou/hond schuld is maar dat is je eigen kortzichtige mening.

Jolliegirl schreef:Nikka schreef:Ik ben het volledig met Laika eens.
Overigens laat ik mijn reuen ook niet castreren als het niet nodig is. Het heeft ook nadelen: risico van de ingreep, huid/vachtproblemen, gewichtstoename en verhoogde kans op prostaatkanker.
Maar je neemt wel de verantwoording hem aan de lijn te houden, of iig onder apél te hebben...?
evenals de eigenaren van de teef

marielle231 schreef:Ik vermoed dat ze het eerder achteraf gewoon leuk vonden en de pups wilde laten komen, dit is mis gelopen hoge kosten en verhalen op de eigenaar van de reu.
Als je echt niet wil dat je teef pups krijgt ga je dezelfde dag of eventueel de dag erna naar de DA om die pil te halen.
Ik wil teminste...
Storm76 schreef:mltex schreef:Voor een paar die het niet schijnen te snappen, je kan wel lopen bleren dat JIJ vind dat het niet jou/hond schuld is maar dat is je eigen kortzichtige mening.
Maar de teef liep toch ook los? En dat was niet eens per ongeluk zoals het wel bij de reu was
Ik denk dat het eerlijkste zou zijn als de rekening in 2en gedeeld zou worden.
) maar hoe dan ook je bent als eigenaar ten alle tijden aansprakelijk voor alles wat je hond doet. Of dat nu binnenshuis is of buiten wel of niet op commando etc maakt niet uit.
marielle231 schreef:Die liep los terwijl de vrouw erbij liep, niet ontsnapt dus
Yamcha schreef:Denk dat Laika bedoelt, dat het grote onzin is dat wij onze reuen castreren, terwijl de eigenaar van de teef zijn verantwoording niet neemt. De eigenaar van de teef kan heel wat meer doen om ellende te voorkomen.
Jenna schreef:Nou de dierenarts assistente vertelde dat de sterilisatie werd gedaan bij 10 dagen dracht.
Vandaar.
Maar wat nou als die teef door de baarmoeder ontsteking gesteriliseerd moest worden?
Kan dat?