Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:poes schreef:Moonfish13: bij mijn kat is het nog overkomelijk om haar te pakken te krijgen (is katterap wel), het probleem is dat ze werkelijk gaat bijten voor haar leven en dan heb je echt een roofdier met verrassende kracht in je handen die doorbijt. Wat doe jij daar dan mee?
Dan ga ik het dier niet eens hanteren als het niet nodig is.
Transportbox en rustig in een hoek proberen te drijven, bovenkant afsluiten.
Handschoenen doen gelukkig ook een hoop, ze zijn zo verschrikkelijk lenig katten, voor je het weet hangen ze in je handen.
Ik heb een collega die doet ook gedragsdeskundige momenteel.
Leuk werk doet je zus.
Zelf heb ik een contract, maar ik sluit niet uit dat ik ooit bij een asiel aan het werk ga!
HBVisser schreef:Ach het is geen duveltje.
Het is pure doodsangst. En vreselijk zielig ook nog eens.
Ik zit ff te denken, kan je haar een paar dagen van te voren in een kleinere ruimte voeren. Apart kamertje of zo?
Dan zet je daar vast een gladde tafel in met een reiskorfje.
In het reiskorfje trouwens (hoe zielig het ook klinkt) geen dekentje doen. Dekentjes geven grip en met grip kan ze zich omdraaien (zie vorig verhaal).
Dan kan je haar een dag van te voren wat verdoven en heb je haar meteen waar je haar hebben wilt.

Mar77 schreef:doodsangst of niet.. Zielig is het zeker niet!
Dit soort katten zijn echt gevaarlijk!!!
In extreme situaties springen ze zelfs naar je gezicht. Heb ze wel letterlijk van me af moeten schoppen...
)
het is sneu maar ik moet er altijd wel om lachen als dat soort dingen gebeuren 
gaat en daar in een mandje gaat liggen! Dan moet je als 2 ernstig bezorgde beschermsters OOK MAAR beneden
gaan liggen met zijn 3-en in een stoeltje of een mandje
Iris82 schreef:Ik vraag me af of ze van Vetranquil ook wel rustiger worden in hun hoofd of dat alleen hun lijfje niet mee werkt.
en dan met haar lievelingsvriendjes de broertjes. En in de 2e sessie de andere 3 poezen overbrengen. En daarna pas met dozen gaan sjouwen oid en de dag daarna dus de verhuizing met de grote dingen en dan zitten ze ook in de afgesloten kamer (al zullen ze dat met zijn allen vast te klein vinden!)