, ze kende het woord KAAS perfect. Uiteindelijk 17 jaar geworden en niet dik
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, ze kende het woord KAAS perfect. Uiteindelijk 17 jaar geworden en niet dik
goeroe schreef:Hier hetzelfde. Mijn hond is een ontzettend moeilijke eter/snoeper. Enige dat ie echt super lekker vindt, zijn DentaStix. Die kreeg ie dus elke dag na het eten, als toetje. Na een paar weken begon ie ontzettend te krabben, haar te verliezen en te jeuken. We zijn er mee gestopt, en na een paar weken ging het weer over. Nu krijgt ie er 1, hooguit 2 in de week en dat gaat het stuk beter!Denta stix zijn volgens mij helemaal niet zo gezond. Mijn moeder gaf ze een tijdje aan haar hond, maar die kreeg ontzettende jeuk en kwam onder de kale plekken te zitten. Zelf legde ze het verband niet, maar de dierenarts vertelde haar dat er wel meer honden zijn die jeuk krijgen van denta stix. Ze is er natuurlijk meteen mee gestopt en toen verdween de jeuk inderdaad ook weer.

Moontje1991 schreef:Wat dacht je van rodi worst (is voor honden dus nu niet naar de slager rennen maar naar de dierenwinkel) of denta stix of varkens oren of de snacks van eukanuba.
EN ik zeg niet dat je hond nu een dik varkentje is maar van kaas wordt hij dat wel ik zal even opzoeken waar kaas okalweer gelijk aan stond
Hij komt niet bij, niet aan de diarree, zijn bloed is nog steeds zo gezond als het hoort, geen verhoogde waardes, niets.

chipieke schreef:Ik geef mijn hond ALLES om dik te worden! Bullepees, varkensoor, vet eten, KAAS en niets doet hem watHij komt niet bij, niet aan de diarree, zijn bloed is nog steeds zo gezond als het hoort, geen verhoogde waardes, niets.
Als iemand nog een dikmaker weet, let me know
Denta stix zit volgens mijn dierenarts trouwens vol met rommel
@Moontje1991: ik geef mijn hond VEEL kaas, en je kan zijn ribben en heupbeenderen gewoon zien. Het is een schotse collie en die zijn niet dik, maar die van mij vind ik ronduit schandalig mager... Mensen spreken me er zelfs over aan en mijn dierenarts weet gewoon niet meer wat we nog kunnen doen.
chipieke schreef:@daantjuhhh: ik geef mijn hond 2x droge brokken per dag maar hij laat ze liggen. Ik heb hem op de duur de brokken in zijn keel moeten rammen omdat hij gewoon NIETS wou eten. Nu lukt het wel omdat we er 3 lepels nat voer onder doen, maar gezond kan het ook niet zijn. Ik trek echt speciale dieren aan blijkbaar...
@ts: is jouw hond eentje dat snel dik wordt of gevoelig is aan iets? Kan veel helpen in het zoeken naar een antwoord!
chipieke schreef:@daantjuhhh: ik geef mijn hond 2x droge brokken per dag maar hij laat ze liggen. Ik heb hem op de duur de brokken in zijn keel moeten rammen omdat hij gewoon NIETS wou eten.
Volgens m'n DA zijn brokken het best voor mijn hond zijn gebit. Nat mag ook eens gevoerd worden maar met mate want is schadelijk voor zijn gebit. Heb op 6 maanden tijd 17 verschillende merken gevoerd, harde brokken, zachte brokken, kleine, grote, verschillend van geur, kleur en smaak, duur, goedkoop...Equidea schreef:Moontje1991 schreef:Als je wil dat je hondje een een dik varkentje wordt en dus een veel kortere levensverwachting heeft moet je het zeker geven.
Als je van je hondje houdt en hem gezond wil heben geeft hem dan gewoon betere brokken en zo nu en dan een gezond honden snoepje daar zal je hondje je veel dankbaarder om zijn.
Wat is dat nou voor een rare en onaardige reactie. Mijn hondjes zijn alles behalve dik en krijgen ook incidenteel mensen lekkers.
Heb al langer het idee dat jij graag negatieve dingen roept die geen ondergrond hebben.
En echt niet dik 
chipieke schreef:Ik ga op een heel vriendelijke manier reageren, terwijl ik wel een beetje boos wordt van deze opmerking.@daantjuhhh: ik geef mijn hond 2x droge brokken per dag maar hij laat ze liggen. Ik heb hem op de duur de brokken in zijn keel moeten rammen omdat hij gewoon NIETS wou eten. Nu lukt het wel omdat we er 3 lepels nat voer onder doen, maar gezond kan het ook niet zijn. Ik trek echt speciale dieren aan blijkbaar...
Maar als ie t niet doet, stikt ie
t is een Malthezertje, dus de brok is haast groter dan de hond zelf 
em_papillon schreef:Wel goed dat ik lees dat dentastix jeuk veroorzaken! Dat wist ik niet en mijn hond heeft altijd jeuk als een gek.. Heeft iemand hier misschien meer informatie over?

Chubby schreef:Daar heb je gelijk in. Ik meng het, omdat mijn hond eigenlijk 1,5 worst per dag nodig heeft. Hij krijgt of de lam/rijst of de kip/rijst. Beide worsten kosten € 4,20 per stuk. Ik vind dit wel erg duur om er dan 1,5 per dag van te voeren, daarom voer ik wat minder en meng het met wat brokjes, zodat hij toch voldoende binnenkrijgt.Waarom mengen? Carnibest is volledig..