Hond eet pak chocolade !?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Re: Hond eet pak chocolade !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:45

Onze hond van 7 kilo (Border Terriër) heeft met kerst een halve melk chocolade kerstman opgegeten, de volgende dag was ze drukker dan normaal maar verder geen last meer van gehad gelukkig!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:33

Weetje wat ik me ook afvraag..

In de dierenwinkel verkopen ze zogenaamde *hondenchocolade* Wat is dan dan precies? Want ik heb die dingen een kee geproeft en die smaken echt gewoon naar echte chocolade.... Weet iemand wat het verschil is? Ik kan namelijk niks over de inhoud van de chocolade op de verpakking vinden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:00

Ts ben je nou nog bij de DA geweest?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:19

Urko: Mocht je je hond willen verwennen koop dan iets dat speciaal voor honden gemaakt is, dit voorkomt veel narigheid. Er is speciale hondenchocolade op de markt, dit is veilig want het bevat geen theobromine.

http://www.quiraing.eu/Medisch.htm#Hond en Chocolade

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:31

chocobroodje schreef:
Ts ben je nou nog bij de DA geweest?

Denk niet dat we nog wat horen......

Ben heel benieuwd hoe het met de hond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:32

Met de hond gaat het weer goed hoor, er zijn geen verdere problemen geweest.
Ben langs de DA geweest en die heeft me wel wat advies gegeven maar aangezien het maar om 70 gr chocolade ging viel het voor mijn hond van 45 kilo wel mee.
Ik pas voortaan wel wat beter op waar ik mijn spullen leg met die dief..had zelf ook nog zo'n zin in die chocolade haha.
Maargoed dat is wel het laatste waar ik me druk om maak hoor, hij is mijn nummer één.
En om gelijk te zeggen dat ik geen dieren moet hebben, vind ik erg kort om de bocht gezegt.. ik behandel mijn dieren met alle respect en beste zorg en ik heb dit keer misschien verkeert gehandelt maar ik heb er van geleerd ( zo ook van jullie reacties! bedankt!)
Het was niet dat ik wou gaan slapen terwijl mijn hond pijn had, maar ik dacht nadat ik hem had uitgelaten etc en van alles had geprobeert dat hij gewoon liep aan te stellen en ik wist ook niet alle gevolgen van die chocolade enz..
Ik leg het nog wel verder uit ik moet nou gauw weg sorry voor de late reactie maar ik heb het nogal druk..

Groetjesss..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:44

Ge lukkig niets ernstigs gebeurd en ontvang je het goed bedoelde commentaar positief op, denk dat je tekst gewoon verkeerd geinterpreteerd werd, gelukkig is je hond weer de oude.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:51

Jeetje wat reageert iedereen aanvallerig! Wanneer de hond er alles al in een noodgang heeft uitgewerkt door middel van diarree helpt laten braken echt niet meer hoor :+
En als de hond zich daarna weer normaal gedraagd, buiten het vele drinken en eten om(logisch als de hond net alles uit zijn lichaam heeft gewerkt lijkt mij?) dan lijkt mij niet dat je per spoed naar de DA moet.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:52

Fijn dat het goed gaat met je hond :Y)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:54

x_Marr schreef:
Jeetje wat reageert iedereen aanvallerig! Wanneer de hond er alles al in een noodgang heeft uitgewerkt door middel van diarree helpt laten braken echt niet meer hoor :+
En als de hond zich daarna weer normaal gedraagd, buiten het vele drinken en eten om(logisch als de hond net alles uit zijn lichaam heeft gewerkt lijkt mij?) dan lijkt mij niet dat je per spoed naar de DA moet.

Klopt maar dat was dus niet het geval he, dat het daarna goed ging.
Misschien handig om de opingspost een goed te lezen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:18

Gelukkig gaat het weer goed!

Ik dacht altijd dat echt een stukje al dodelijk was. Ik schreeuw hier altijd het hele huis bij elkaar als iemand een stukje chocolade laat liggen waar de hond erbij kan. :P

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:22

Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden! :)

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:29

Krips schreef:
Gelukkig gaat het weer goed!

Ik dacht altijd dat echt een stukje al dodelijk was. Ik schreeuw hier altijd het hele huis bij elkaar als iemand een stukje chocolade laat liggen waar de hond erbij kan. :P

dat had ik dus ook :P
maar blijf het doen je weet maar nooit

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:33

SadyLady schreef:
Onze hond had toen hij puppy was eens de kop van een chocoladesinterklaas opgegeten. Hij heeft er nooit last van gehad eigenlijk.

onze hond at meerdere chocolade letters per jaar tijdens de sinterklaas tijd.
hij heeft er nooit iets van gekregen. Onze hond ging gewoon op zoek waar we het ook
neer legde in kasten op kasten op plekken waar we zeker dachten te weten dat hij
er niet bij kon. Hij pakte het. (al het eten overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:43

Gelukkig, hij is er nog, het was zo stil.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:23

benangelique schreef:
laten braken gaat relatief makkelijk; zorg dat je altijd een dikke injectiespuit zonder naald (te koop bij de apotheek) in huis hebt. flilnke sterke zoutoplossing maken en deze achterin de keel spuiten. binnen 2 minuten is het spugen geblazen.

Ik weet niet of iemand anders dit al heeft gemeld, maar zout is wel het stomste wat je kan geven als een hond net chocola heeft gegeten!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:28

klomp schreef:
Ik weet niet of iemand anders dit al heeft gemeld, maar zout is wel het stomste wat je kan geven als een hond net chocola heeft gegeten!

Ja hoor, een keer of 7 maar :+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:33

Oh gelukkig! :+
Had geen zin om pagina's door te worstelen :o

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:43

Van de zoutoplossing zijn ze teruggekomen.
Het blijkt toch niet zo goed te zijn om je hond zout te geven om te braken.
Ik zou dan even naar de dierenarts rijden voor een spuitje apomorfine.
Pure chocolade is veel slechter voor honden als melkchocolade.
Ik had persoonlijk ook gelijk effe de dierenarts gebeld als mijn hond een reep pure chocolade op zou hebben gegeten, want het is natuurlijk slecht voor een hond!