Een ander neemt je katten mee in huis en voert ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:45

Willy_UrsB schreef:
Je lijkt men buurman wel joh. zat ook altijd buiten met een bugs.
Dus als ik last heb van jou vind jij het niet erg als ik je neerschiet?
Trouwens, bij mij in de buurt worden vaker honden door honden aangevallen door katten

Als ik bij jou binnen zou sluipen zonder toestemming, zou ik je geen ongelijk geven..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:45

ThePast03 schreef:
Willy_UrsB schreef:
@ ThePast03: Ja das de natuur. Zo werkt een kat. Die jagen, die weten niet waar ze wel en niet mogen komen.

De natuur van mijn honden is om katten dood te bijten die op hun terrein komen. :)

:D Hihihi denk dat ik ook maar eens zo'n hond ga aanschaffen vind het zo zonde van mijn klompen ;) . Ik vind het echt associaal als katten gewoon bij andere mensen in de tuin komen en soms de boel onder poepen.

En chica, jij vertelde dat er bij iemand een raam is dichtgeschroefd omdat JOUW katten bij hem naar binnen gehaald werden. Dan moet jij je beesten toch op je eigen terrein halen. Hier zou d'r eens iemand aan moeten komen die mij gaat vertellen wat ik niet mag doen met hun dier dat telkens op mijn terrein zit :Y)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:46

Willy_UrsB schreef:
Je lijkt men buurman wel joh. zat ook altijd buiten met een bugs.
Dus als ik last heb van jou vind jij het niet erg als ik je neerschiet?
Trouwens, bij mij in de buurt worden vaker honden door honden aangevallen door katten

met een bugs is inderdaad wat overdreven.
maar een emmer water ofzo kan een kat zeker verwachten bij mij.

maar over degene waar jij het tegen had komt dan toch niet op jouw terrein?
en dat is het probleem.

Dit is dan de fout van hondeneigenaren die hun hond aan de lijn moeten houden.
maar dan is er iemand bij.
bij die katten die mijn hond aanvallen zijn geen eigenaren bij.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:48

Ik vind het ook niet goed dat er andere katten bij ons in de tuin komen, krijgen ze ook een beker water naar de kop toe hoor.
Maar om het nou goed te vinden om de hond hem dan maar te laten doodbuiten, of neer te gaan schieten.
Ik vergelijk graag, ThePast03, net zoals dat jij doet met leefomgeving van honden en katten.
@Nicci, Ligt er aan wat voor hond je hebt en wat voor kat.
Onze kater valt geen hond aan buiten, Binnen heeft hij zich al eens bedreigend tegen over een canadese herder opgezet, ter bescherming. Dan letten we wel op hem, als hij het buiten zou proberen en ik zie het, is het ook niet best met hem.
Maar je kunt een kat niet gaan verbieden, de meeste katten luisteren nou niet zo goed als dat honden doen he
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 02-01-10 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:49

Zien weer mensen voorbeelden dr bijhalen die niet over het probleem van TS gaan,
De groene hulk zal voor de koningin ook gelden dus ook voor jullie ;)

Delphi schreef:
En chica, jij vertelde dat er bij iemand een raam is dichtgeschroefd omdat JOUW katten bij hem naar binnen gehaald werden. Dan moet jij je beesten toch op je eigen terrein halen.

Nogmaals ik MOET helemaal niets. Er worden hier geen katten opgesloten klaar :)
De wijkagent en de DA zijn tot deze actie gekomen zij zullen er over het algemeen niet zomaar tot zo'n beslissing komen lijkt mij ;)(Dus geen opstandige bokker)
Waren overigens schroeven die er alleen ingedraaid konden worden, en nooit meer dr uit.
Prima oplossing.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:51

Willy_UrsB schreef:
Ik vind het ook niet goed dat er andere katten bij ons in de tuin komen, krijgen ze ook een beker water naar de kop toe hoor.
Maar om het nou goed te vinden om de hond hem dan maar te laten doodbuiten, of neer te gaan schieten.
Ik vergelijk graag, ThePast03, net zoals dat jij doet met leefomgeving van honden en katten

ik heb het ook absoluut niet over doodbijten of schieten.
maar mijn hond mag zich tegen een kat verdedigen. (tegenover alles en iedereen trouwens)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:53

Willy_UrsB schreef:
HONDEN ZIJN ANDERS DAN KATTEN!!

Tuurlijk is een hond heel anders dan een kat.

Wat er wel hetzelfde is dat de eigenaar verantwoordelijk is voor wat ze doen.
Een hond laat je ook niet gewoon loslopen en als dat wel gebeurd kijk je er ook niet raar van op als de buren hem in huis hebben gehaald of terug komen brengen. Als jouw hond de kat van de buren doodbijt is dat jouw verantwoordelijkheid omdat hij losliep, als jouw kat de vissen uit de vijver van de buren vist ben je daar net zo goed verantwoordelijk voor.
Het is de aard van de hond dat ie een kat grijpt net zoals het de aard van de kat is dat hij vissen grijpt. Het dier kun je het dus niet kwalijk nemen maar dat dier heeft wel een eigenaar die er verantwoordelijk voor is en als jouw dier overlast veroorzaakt hoor je dat gewoon op te lossen, of dat nu om een kat, hond, paard of konijn gaat maakt niet uit.

nicci88

Chiqa schreef:
Zien weer mensen voorbeelden dr bijhalen die niet over het probleem van TS gaan,

Delphi schreef:
En chica, jij vertelde dat er bij iemand een raam is dichtgeschroefd omdat JOUW katten bij hem naar binnen gehaald werden. Dan moet jij je beesten toch op je eigen terrein halen.

De wijkagent en de DA zijn tot deze actie gekomen zij zullen er over het algemeen niet zomaar tot zo'n beslissing komen lijkt mij ;)(Dus geen opstandige bokker)
Waren overigens schroeven die er alleen ingedraaid konden worden, en nooit meer dr uit.
Prima oplossing.

Wat bedoel je toch met de groene hulk?
en dat jij de katten niet opsluit, prima.
zolang een ander het er maar mee eens is.
en dat jij ook begrijpt dat het niet altijd loopt zoals jij zou willen, omdat je er bewust voor kiest dat de katten bloot worden gesteld aan de risico's van het buiten leven.
En in dit geval is dat (voor de kat) een positief risico, namelijk bijgevoerd worden

Finstar1991

Nicci, in jou laatste post was niet naar jou bedoelt.
Natuurlijk elk dier mag zich verdedigen.
Maar let wel, een hond is vele malen sterker dan een kat.
Maar heb nog nooit een kat een hond zien doodbijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:54

Chiqa schreef:
De wijkagent en de DA zijn tot deze actie gekomen

Dat zal dan aan je woonplaats liggen want in de echte wereld gebeurd het heus nier dat een wijkagent en de dierenarts een raam dichtschroeven..
In je eerste post was het trouwens nog de dierenbescherming :?
Ik werk zelf bij de politie en no way dat wij zomaar een raam mogen dichtschroeven, met loslopende katten die bij buren naar binnen gaan bemoeien wij ons sowieso niet :D :D

Citaat:
Artikel 2 van de Politiewet 1993 omschrijft de algemene taak van de Nederlandse politie.

De tekst van dit artikel luidt:

De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:54

Willy_UrsB schreef:
Nicci, in jou laatste post was niet naar jou bedoelt.
Natuurlijk elk dier mag zich verdedigen.
Maar let wel, een hond is vele malen sterker dan een kat.
Maar heb nog nooit een kat een hond zien doodbijten

nee klopt, maar weet je hoevel schade een kat kan toebrengen aan een jack russell?
weet je hoe hoog de dierenarts kosten dan oplopen?
en weet je dan tot nooit iemand de eigenaar is dan van die kat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:57

Willy_UrsB schreef:
Ik vergelijk graag, ThePast03, net zoals dat jij doet met leefomgeving van honden en katten.

Als ik een kat zie in mijn tuin laat ik de hond er gewoon opaf hoor, die kat heeft bij mij niets te zoeken en het is het terrein van mijn hond, dat mag hij verdedigen tegen een kat (of andere hond of wat dan ook). Dus die kat kan beter hard lopen, is ie niet op tijd weg dan had hij maar niet bij mij in mijn tuin moeten komen.
Dat kun je asociaal vinden maar ik vind het véél asocialer dat ik als hondeneigenaar mijn best moet doen om geen overlast te veroorzaken terwijl katteneigenaren hun kat gewoon overal laten schijten en er ook nog niets aan willen doen als je er wat van zegt.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:57

@ nicci, nee dat weet ik niet, heb alleen maar katten en als ik een hond wil word ie wel wat groter :)
Natuurlijk het is erg rot als het gebeurt.
Maar om even terug te komen op het onderwerp.
nicci, wat zou jij doen als iemand heel de tijd jou hond voert, bv als je hem in de tuin hebt?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:58

Chiqa schreef:

Delphi schreef:

Prima oplossing.

Als er bij iemand anders een raam is dichtgeschroefd, omdat JOUW katten daar naar binnen gaan, dan ben je misschien geen opstandige bokker, maar wel een behoorlijke asosiale en hypocriete bokker..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:00

Willy_UrsB schreef:
@ nicci, nee dat weet ik niet, heb alleen maar katten en als ik een hond wil word ie wel wat groter :)
nicci, wat zou jij doen als iemand heel de tijd jou hond voert, bv als je hem in de tuin hebt?

Dit is ook weer een kromme vergelijking, want die hond zit dus in zijn eigen tuin.. Als het probleem van de TS nu was dat haar katten in haar tuin gevoerd worden, dan had ze zeker het recht om boos te zijn.. Maar dat is in dit geval niet zo..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 02-01-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:00

Willy_UrsB schreef:

dan zou ik er wat van zeggen, want Mijn hond zit op Mijn terrein.
als ik mijn hond los zou laten lopen, zou ik me bewust zijn van de risico's.
dus ook het risico dat andere mensen zich ermee zouden bemoeien.

Als de kat van TS op haar eigen terrein bijgevoerd zou worden.
Geef ik haar het volste recht om er wat van te zeggen en flink kwaad te worden.
Maar dit is niet het geval.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:06

Bij ons is dit ook het geval, wel hilarisch, want wij kwamen er pas écht achter toen Figaro een gescheurd
kruisbandje had. Hij at steeds minder en was steeds vaker weg. Hij is wel slank dus dat is het gelukkig niet
maar toen hij dus dat ongeluk kreeg, 2 dagen later, kwam de betreffende buurvrouw met "en waar is die
kat van jullie ? hij is al een paar dagen niet langs geweest" .. bleek zij hem het goedkoopste en slechtste
blikvoer te geven dat er was... Onwijs slecht voor de darmen etc...

Ik vind dat je andermans katten niet binnen moet halen, het zijn niet jouw katten. Toevallig ken ik iemand
die het ook overkomen is en die was hun kat dus kwijt, die kwam nooit meer thuis... echt idioot, iedereen
wist dat die kat een eigenaar had, maar toch bleven die mensen die kat voeren... Hij kreeg zelfs biefstuk
etc... ja sorry hoor, maar dat hoort gewoon niet. Van mij mag je best brokjes geven, een stuk of 5, maar
ga geen goedkoop en slecht blikvoer kopen dat schadelijk is voor de darmen en gebit en ze volstouwen
zodat ze gezellig bij je langs blijven komen,....

heb overigens niet alle reacties gelezen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:07

Omdat deze offtopic totaal niet mee bij zal dragen aan de oplossing van het probleem van TS, sluit ik dit topic.

Jammer dat jullie opnieuw, na 2 waarschuwingen offtopic gegaan zijn.