Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 18:57

Ik heb vandaag stage gelopen op de dierenartspraktijk en daar stikte het van mensen die kalmeringspilletjes wilden hebben voor hun huisdier met nieuwjaar :P

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:59

Bij de paarden heb ik altijd de radio hard aan, zodat ze het geknal wat minder horen.
Maar meestal trekken ze zich weinig aan van vuurwerk :o
En de hond en katten redden zich altijd wel :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:31

Katten laten we altijd gewoon binnen,
alleen dit jaar vieren we oud en nieuw bij ons thuis, en doe ik ze op de logeerkamer, met kattenbak, eten en drinken. Omdat de deuren steeds open gaan en ik absoluut niet wil dat ze savonds dan naar buiten gaan. Dus wel beetje jammer voor ze maar liever een avondje boven dan buiten in dat geknal.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:34

Ik laat mijn hond wel uit maar hou wel rekening met de plaatsen waar ik heen ga met hem. Heb er geen zin in dat hij bekogeld wordt met vuurwerk. Ook hou ik met O&N de radio aan voor hem en zijn we gewoon lekker in ons eigen huis.
Als t goed is staat op stal ook de radio voor de paarden aan.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:49

De paarden gaan om de normale tijd naar binnen.
Afhankelijk van het weer sluit ik de luiken.
De katten laat ik die dag niet naar buiten, bang dat ze van schrik weglopen.
De honden mogen wel naar buiten, ons erf is afgezet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:52

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-02-22 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:57

paarden blijven gewoon buiten.. zonder radio.. mijn paard vind het niet erg, ze kijkt er nog net niet naar ;)
verder de kat mag overdag gewoon naar buiten, het is een jager als we die binnenhouden word ze chagrijnig.. en als wij weg gaan om 18.00 uur dan gaat ze naar binnen, en ze is alleen thuis.. ligt gewoon op de bank te slapen.. geeft er ook weinig om..

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:58

Wij hebben alleen een hond :o . Die gaat gewoon op de dag zelf er al bijna niet uit, je krijgt hem niet eens mee. |( .. Hoe nodig hij ook moet. Het begint eigenlijk 1á2 weken van te voren al en het duurt 1á 2 weken na oud en nieuw voordat hij weer een beetje normaal is.
Bij onze hond is het heel belangrijk om het vooral nu aan de riem te houden, één knal en hij wil echt naar huis. Vaak lopen we nog een stukje door en houdt hij wel op. Het is wel erg vervelend.
Hij is van kleins af aan al bang, want mijn vader was een keer met hem aan het wandelen als pup. En achter een heg stond een man van ongeveer 2 meter, midden in de zomer en gooit zo een rotje over de heg naar de hond. Daar schrik je natuurlijk van als hond. Sinsdien is hij niet zichzelf meer geweest als het oud en nieuw is.
Al vind ik het dit jaar wel mee vallen met vuurwerk hier, vaak begonnen ze hier een week van te voren al met vuurwerk.
Wij gaan op oudjaarsdag altijd naar de kale duinen in Appelscha, hier hoord hij niet zoveel vuurwerk en is hij gewoon normaal. We zijn ook wel naar Sligro geweest(bedrijventerrein Drachten) met de hond, maar daar kwam het vuurwerk geknal van twee kanten. Dus toen maar naar de kale duinen.
Wel vervelend als een hond zo bang kan zijn. Op de avond zelf ligt hij gewoon onder de tafel, wij steken nog wel vuurwerk af, dus we moeten wel zorgen dat alle deuren dicht zijn. Anders zijn we hem kwijt.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:18

Mijn ouders zijn gescheiden,
en de ene x vieren we oud en nieuw bij mijn moeder, en daarna weer bij mijn vader...
Dit jaar ga ik met mijn zus en moeder naar kennissen in Meppel,
en dan gaat Leroy (de hond) gaat naar mijn vader, maar mijn vader gaat weer naar kennissen in Stadskanaal, dus Leroy gaat gewoon logeren in Stadskanaal.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:21

Yunomi schreef:
De hond is er een beetje bang voor, die blijft gewoon binnen.
Soms gaat ze mee naar buiten, als ze dat zelf durft. We geven haar wat extra aandacht en stellen haar gerust.

Voor de kat is het de eerste keer, en ik heb geen idee hoe ze erop zal reageren. Ik denk dat ze er wel redelijk koel onderblijft. Ik denk wel dat we zeker tegen de avond proberen binnen te houden, zodat ze niet schrikt en niet meer terug naar huis durft.

De cavia geeft er niks om. :)

Oftewel je leert haar dat ze inderdaad bang moet zijn door dit gedrag te belonen.
Wij hebben van pup af aan gewoon absoluut geen aadacht geschonken aan vuurwerk of de reactie van de hond op het vuurwerk. Waardoor hij zelf ook geleerd heeft geen aandacht voor vuurwerk te hebben.

Absoluut geen aanval naar jou hoor en nu kan je het toch niet meer afleren, maar voor een ieder die een hond heeft die een eerste oud en nieuw mee gaat maken geef ik dus als tip mee om niet meer aandacht te geven aan de hond of te gaan troosten of gerust te stellen als die schrikt of bang is, hiermee geef je alleen maar aan dat het inderdaad eng is en dat hij/zij braaf is om er bang voor te zijn ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:49

Yunomi schreef:
De hond is er een beetje bang voor, die blijft gewoon binnen.

De cavia geeft er niks om. :)

Idd, ik heb het wel lekker makkelijk, gordijnen dicht, misschien een muziekje aan.
Ze hebben elkaar om tegen aan te kruipen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:49

Onze poes blijft binnen... en de konijnen blijven in hun hok buiten. Ik doe er wel een deken voor.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:55

Wij heben nu alleen nog maar binnendieren. Alhoewel, onze oude poes gaat wel eens naar buiten. En de honden alleen achter het huis. Maar we laten de honden om een uur of 8 nog een keer uit en dan blijven ze binnen ( alleen wanneer eht echt moet even achter het huis. Maar snachts zitten ze lekker in de bench met een nieuw bot en de radio aan. En de kat en de poes gaan ook in een bench voor de zekerheid. omdat ze bij ons altijd de hele buurt en familie over de vloer komt met oud en nieuw en ik anders bang ben dat er een dier naar buiten vliegt.

Mijn hond vind het helemaal niet leuk. Die durft dagen nar nieuwjaarsnacht niet normaal mee naar buiten. Die moet je slepen. Maar de nacht zelf gaat eigenlijk rustig. Als hij maar wat te doen heeft.

Mijn konijnen zaten gewoon buiten met een laken voor hun hok. en ook de volaire werd afgedekt met golfplaten aan de open zodat er niet per ongeluk iets het in kan.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:56

Mijn katten zoeken hun toevlucht onder kast, zoals elk jaar, die trekken hun plan wel :)
Mijn paarden staan dit jaar toevallig op een stuk weiland waar in de directe omgeving geen vuurwerk afgestoken wordt. Zelfs al zouden ze schrikken, de weide is enorm groot, dus plaats genoeg om paniekerig in het rond te rennen. Verder is de omheining oer en oersterk, dus het zou me verbazen als er eentje in slaagt uit te breken.
Rond 12u ga ik langs de zijlijn alles in de gaten houden, en als het ergste voorbij is zonder dat m'n paardjes helemaal door het rooie zijn gegaan, zullen ze de paar knallen na half1 ook wel overleven zonder dat ik ernaast sta. S'ochtends vroeg sta ik er opnieuw om te checken (en te verhuizen naar de nieuwe weide! eindelijk :D)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:57

Hond : Buiten ( zit hij altijd ) Heeft binnenhok :D . Nergens last van altijd al zo. :)
Andere hond : ( jackie ) Gaat mee . wij gaan weg dus die gaat mee zit altijd in huis bij ons.
Paard: Op stal met de andere paarden radio aan en eten :) . ( ze is altijd erg koel :8-) )
Konijnen : In de schuur ( garage ) [ ze zijn met zn 2en ] verder niks bijzonders met hun . := Wel hun 1e keer dus de schuur dicht doen en wat eten geven .
Vogel : In huis met hokje dicht & eten :+

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:06

Wij laten onze honden binnen zitten om 12 uur, de oudste hond is doodsbang voor vuurwerk en die doen we dan in de garage en dan het ligt aan zodat ze het niet goed kan zien die flisen, tegen de knallen zetten we een radio aan.
Die andere 2 honden vinden het totaal niet erg en willen er het liefst zo dicht mogelijk bij staan, wat we uiteraard niet toelaten. :P
Mijn paard staat op een manege en krijgt 's avonds kuilgras en die vermaakt zich zo prima, vlede jaar ook prima gegaan.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:14

Hier knalt het nu al.. We hebben de paardjes wel gewoon buiten gezet maar we houden ze in de gaten en er staat stroom op.. }>

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:17

Wij hebben alleen een hond, die gaat denk ik mee naar buiten. Als hij alleen binnen zit met al dat lawaai wordt hij alleen maar meer bang.
Als hij buiten bij ons is, aan de riem en we aaien hem geeft hij er niet zoveel om. :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:18

marsyl schreef:
Hier knalt het nu al.. We hebben de paardjes wel gewoon buiten gezet maar we houden ze in de gaten en er staat stroom op.. }>

Hier ook .

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:20

Niks anders als normaal.. mijn honden geven er helemaal niks om, dus lopen gewoon de rondes..

Als ik katten zou hebben, zou ik ze denk ik wel binnenhouden..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:21

Mijn ene hond vind het geweldig die zit altijd in de vensterbank om naar buiten te kunnen kijken. De ander vind er geen bal aan en gaat slapen, nu hebben we net een pup, ik geef m geen aandacht buiten als hij wat hoort gaat hij gewoon zitten dan roep ik hem met het commando waarmee we hem altijd roepen als hij niet komt en dan gaan we gewoon verder :Y)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:25

wij gaan zo met onze hond even naar de dierenarts zo, hij moet ook nog geent worden dus dat doen we ook maar meteen ..

onze berner senner was altijd als de dood maar deden we eigelijk niets aan .. die piste heel het huis onze.. heel zielig !!

nu gaan we er dus wel wat bij doen met onze nieuwe hond :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:23

Lachen. Mijn teckel is al eens mee geweest op jacht. En als we haar nu uitlaten en ze hoort een knal, gaat ze trekken als de ziekte: waar is haas waar is haas waar is haas...... haha domme hond

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:25

smokey17 schreef:
Lachen. Mijn teckel is al eens mee geweest op jacht. En als we haar nu uitlaten en ze hoort een knal, gaat ze trekken als de ziekte: waar is haas waar is haas waar is haas...... haha domme hond

Haha :D