Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:45

mijn hondjes zijn ook van die verwende apen.
ze gaan de gehele dag met mij mee op stal.
liggen als ze thuis zijn op de bank,eten wel gewoon hondebrokken,maar snaaien ook rustig bij mij als ik chips eet,
de ene slaapt nacht's op de bank onder een dekentje en de andere slaapt in zijn mand die naast bed slaapt ook onde een dekentje.
als ik wakker word is het 1 sprint op bed en weten ze niet hoe snel ze onder de dekens moeten kruipel,heerlijk knus!
ik woon samen en het grappige is zodra mijn vriend uit bed stapt kruipen hun snel op zijn plekje haha.
gewoon je beddegoed wat vaker uitwassen,en als ze vies zijn gaan ze echt niet in bed,maar ze zijn kortharig en meestal wel schoon.
mijn hondjes zijn echt mijn vrienden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:06

Vjestagirl schreef:
Hilde_q schreef:
ik denk dat je altijd nog zelf mag beslissen wat jij als vriend beschouwt en niet :D
Heeft een van dale niks mee te maken.. dat is alleen de definitie..

Het lijkt me dat vriendschap gebaseerd is op 2 dingen:
1) het is wederzijds
2) het is onvoorwaardelijk

Moet jij eens kijken wat er gebeurd als je stopt met je hond eten te geven en de buitendeur openzet...

als je niet meer tegen je vrienden praat blijf je ook geen vrienden hoor dus dat is gewoon onzin ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:49

Mijn hond staat als laagste in de rang in huis, tafel en stoel staan nog hoger.
Ze krijgt als laatste te eten, mag alleen maar in dr bench liggen, ik bepaal wanneer er gegeten wordt,
geslapen en gewandeld.
Op bed en bank, geen denken aan, der bench is dr plaats.
Verder krijgt ze alle medische zorg die nodig is uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:55

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:55

Chiqa schreef:
Mijn hond staat als laagste in de rang in huis, tafel en stoel staan nog hoger.
Ze krijgt als laatste te eten, mag alleen maar in dr bench liggen, ik bepaal wanneer er gegeten wordt,
geslapen en gewandeld.
Op bed en bank, geen denken aan, der bench is dr plaats.
Verder krijgt ze alle medische zorg die nodig is uiteraard.

Met dit soort dingen bepaal je de rangorde echt niet. Dat is zooo achterhaald en wordt alleen nog maar op slechte hondenclubs verkondigd.

Als jij haar niet op bed en bank wil prima, maar dat heeft verder helemaal niets met rangorde te maken.
Je moest eens weten hoeveel mensen ik tegengekomen ben die het net zo deden als jou en waar de hond toch echt de dienst uitmaakte. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:57

ThePast03 wie zegt dat ik met rangorde bezig ben? Mijn hond heeft namelijk geen rangordeprobleem. :)
Ik vind een hond gewoon vergelijkbaar met een meubelstuk of apparaat.
Heb hem puur voor bescherming.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:58

Chiqa schreef:
ThePast03 wie zegt dat ik met rangorde bezig ben? Mijn hond heeft namelijk geen rangordeprobleem. :)

Ja zo kan je er ook over denken. Ieder zo zijn ding.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:59

Chiqa schreef:
[*olduser*] wie zegt dat ik met rangorde bezig ben? Mijn hond heeft namelijk geen rangordeprobleem. :)

Eeeh jij? :D:
Chiqa schreef:
Honden op bed, op de bank...Vinden ze het gek dat er zoveel honden zijn met een rangordeprobleem ;)

Verder vind ik het jammer voor je dat je je hond zo ziet, je mist daarmee echt een hoop. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
Het is een levend wezen en geen meubelstuk of apparaat wat je inruilt als het niet bevalt.

Voor bescherming heb ik de honden niet nodig, daar zijn andere dingen voor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:04

ThePast03 schreef:
Verder vind ik het jammer voor je dat je je hond zo ziet,

Wat is daar 'jammer' aan? :?
ThePast03 schreef:
Het is een levend wezen en geen meubelstuk of apparaat wat je inruilt als het niet bevalt.

Voor bescherming heb ik de honden niet nodig, daar zijn andere dingen voor.

Zoals wat dan?
En de definitie ding is voor iedereen verschillend, voor jou kan een auto een 'ding' zijn (bij wijze van spreke) voor mij is een hond een ding, even checken die definitie klopt ook nog.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:08

Chiqa schreef:
Wat is daar 'jammer' aan? :?

Dat staat er toch achter.

Ben benieuwd of je over een jaar of 12 nog zo over je hond denkt, of als ze een keer ernstig ziek wordt.
Zoals je kunt lezen heb ik moeite om te begrijpen dat mensen levende wezens als meubelstukken zien (en ik weet dat het voor de Wet een artikel is). Meubelstukken gooi je namelijk makkelijk weg als je er op uit gekeken bent of ruil je in.
Bij een dier mag dat toch hoop ik iets anders liggen.

Wij hebben hier 2 maanden geleden volkomen onverwacht afscheid moeten nemen van een van onze honden en vinden het nog elke dag stil ondanks dat er nu nog 3 rondlopen en missen hem verschrikkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die bij zoiets net zo makkelijk zouden denken als bij een meubelstuk wat je naar de stort brengt.

En ja een auto is voor mij een ding, daar lig ik niet wakker van als die kapot is of een deuk heeft.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:09

tja een hond een ding? evenveel waard als een stoel? Nou.. lekker dan voor je hond.. ;) t is maargoed dat ie het niet weet..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:10

mijn hondje is mijn kindje, maatje en allerbeste vriendinnetje (L)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:11

mijn hond is mijn kindje

mijn pup doet alles voor me
hij luisterd prima
gedraagd zich goed
is bij de paarden goed
steld zich sociaal op tegen andere honden
moet bij mij in bed (het is verschrikkelijk koud alleen in bed) al blijft ie wel boven de dekens

maar

geen schooierij
niet bedelen
hij heeft zijn eigen voer al worden ze wel eens verwend met wat restjes (die vaak door de brokjes gaan)

wij hebben geen problemen qua rangorde oid

als ik met de honden loop heb ik geen riemen oid nodig
in de voortuin lopen ze niet voorbij het hek
alles ok dus

hier is nee is nee en niet een mischien = uiteindelijk toe maar

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:24

Chiqa schreef:

je kunt een levend wezen gewoon niet vergelijken met een voorwerp !
die vergelijking klopt echt niet..
ik vind het echt afschuwelijk dat er mensen zijn die hun hond ergens in een bench de hele dag laten zitten zonder aandacht.. vreselijk gewoon...
en van bescherming is wel erg ouderwets hoor..
vroeger werden honden gebruikt als waakhond maar tegenwoordig gebeurt dat vrij weinig, en dan nog; waakhonden zijn OOK levende wezens !
zij hebben ook gevoel en behoeften..
totaal anders dan een voorwerp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:36

AliceTwingo schreef:

Staat er ergens in de wet dat dit strafbaar is? Want dan kom ik dr op terug, eerder niet.
Voor mij blijft het een voorwerp, en zielig? je ziet niets aan mijn hond hoor....
Zijn ze te simpel van geest voor
ThePast03 schreef:

Dan blijft dat toch echr dat jou mening, zoal sde een van kippen houd en de ander van konijnen, niets mis mee.
Zou je nog even antwoord willen geven op mijn vraag die ik je stelde op je reactie;

ThePast03 schreef:

Want dan heb ik wss iets over het hoofd gezien :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:43

Chiqa schreef:

Nee hoor, heb je niet over het hoofd gezien. Ga ik alleen niet openbaar maken.

Tja als ik niet van kippen, konijnen of katten zou houden zou ik ze simpelweg niet aanschaffen.

Als jouw hond een inbreker of iemand die jouw aanvalt te heftig verwond wordt hij in beslag genomen, daar zul jij dan niet zoveel problemen mee hebben misschien en verklaart waarom jij je hond blijkbaar als ding ziet wat je moet beschermen.

Wil je niet bang maken verder, maar een gezin hier in de buurt is jaren geleden beroofd en vermoord nadat ze eerst de hond hadden doodgeschoten. En dat was geen zielig hondje.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:48

Chiqa schreef:
AliceTwingo schreef:

Staat er ergens in de wet dat dit strafbaar is? Want dan kom ik dr op terug, eerder niet.
Voor mij blijft het een voorwerp, en zielig? je ziet niets aan mijn hond hoor....
Zijn ze te simpel van geest voor
ThePast03 schreef:

Dan blijft dat toch echr dat jou mening, zoal sde een van kippen houd en de ander van konijnen, niets mis mee.
Zou je nog even antwoord willen geven op mijn vraag die ik je stelde op je reactie;

ThePast03 schreef:

natuurlijk is het niet strafbaar maar ik weet niet hoe jij met de meubilair omgaat ?
maar als ik net zo met mijn hond om ga als met mijn meubels dan is dat denk ik wel strafbaar :P

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:03

Ik denk dat het per hond ook verschillend is hoe hij behandelt moet worden.

Onze honden gaan overal waar wij ook gaan. Dus ook boven. En soms ook op bed.. Slapen doen ze daar echter niet, ze hebben het veel te luxe met hun eigen bank! (oude bank die wij zelf niet meer gebruiken)

Maar ze luisteren perfect, geen gebedel als wij aan het eten zijn, en kunnen zichtzelf prima vermaken,....

Ook is het denk ik van belang als je hond een "werkhond" is. Dus dat ze wat meoetn doen voor hun brokken, je ziet dan vaak dat ze ook anders gehouden worden...

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:04

Absoluut huisdier, het is een schat en ik wil haar absoluut niet kwijt, maar ik blijf de baas. Een vriend ziou dat denk ik niet waarderen :+

xAlice

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:08

de vriendschap tussen hond en baas is een andere als tussen twee mensen :P
het is ook vriendschap maar dan anders.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:08

Billy schreef:
Adil, wil jij mij even quoten waar ik zeg dat ik mij honden als mensen zie of behandel?
Dat kun je nl niet.
Mijn honden zijn heel duidelijk honden, maar ook zeer gewaardeerde huisgenoten die lekker mee op de bank tv liggen te kijken...

Dat heb ik ook niet geschreven, Billy! Beter lezen! Jij schreef dat je niet begreep waarom mensen een hond als een ding kunnen zien, ik schreef dat ik niet kan begrijpen dat mensen een hond als een mens zien...Zie jij ergen jouw naam daarbij staan? Ik snap niet dat sommige mensen een horizontale verhouding met een hond nastreven wat in mijn ogen sowieso onmogelijk is, jij snapt niet dat mensen een hond als een ding zien. Jij spreekt daar mij niet mee aan omdat ik niet heb gezegd dat ik een hond als een ding zie, en ik zpreek jou niet aan want jij hebt nergens gezegd dat jij een hond als een mens ziet. Maar er zijn mensen die dit wel doen, en die kan ik niet snappen. Zo zijn er mensen die een hond als een ding ziet en dat kan jij niet snappen...

Nu duidelijk?

Overigens vind ik het haast laf dat je alleen daarop reageert (en dat ook nog eens foutief) en niet op al het andere wat ik geschreven heb. Zo voer je geen discussies :n

Edit:

Ter verduidelijking nog eens de quotes:

Billy schreef:
Dat mensen hun hond als een ding kunnen zien snap ik niet.

Adil18 schreef:
Hoewel ik dat niet gezegd heb, wil ik er wel op reageren: ik snap niet dat mensen een hond als een mens kunnen zien, dat ze een beest gelijkwaardig stellen aan de mens... :n

Er staat dus niet "Ik snap niet dat jij...." en daarmee ben jij dus ook niet aangesproken ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-12-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:09

ThePast03 schreef:
Nee hoor, heb je niet over het hoofd gezien. Ga ik alleen niet openbaar maken.

Wat heb ik hier dan aan? Ik zoek een middel wat mij kan beschermen, blijkbaar is dat dan niet legaal en heb ik een goede keus gemaakt door een hond te nemen.
Ben liever legaal bezig als je het niet heel erg vindt :P

ThePast03 schreef:
Tja als ik niet van kippen, konijnen of katten zou houden zou ik ze simpelweg niet aanschaffen.

Mocht het iemand doodbijten of verwonden dan heeft het zijn werk gedaan en mogen ze hem idd hier op komen halen, dan neem ik weer een andere hond. :)

En al die dramatique, zal best ik heb iig mijn best gedaan leef liever nu.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-12-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval uit het bericht geknipt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:13

ThePast03 schreef:
Chiqa schreef:
Honden op bed, op de bank...Vinden ze het gek dat er zoveel honden zijn met een rangordeprobleem ;)

Honden krijgen geen rangordeprobleem als ze op bed en op de bank mogen.

Een beetje dominante hond moet je niet letterlijk (en figuurlijk) op gelijke hoogte met mensen brengen, dat kan namelijk WEL rangordeproblemen geven zoals Chica zegt (natuurlijk mede afhankelijk daarvan hoe sterk de baas in zijn schoenen staat...).

Het kan dus wel als de basis er is zal ik maar zeggen....Maar ik denk dat er inderdaad wel rangordeproblemen ontstaan wanneer baasje niet mans genoeg is en dan ook nog de hond als gelijkwaardig gaat behandelen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-12-09 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:15

Chiqa schreef:
blijkbaar is dat dan niet legaal en heb ik een goede keus gemaakt door een hond te nemen.
Ben liever legaal bezig als je het niet heel erg vindt :P

Heeft niets met niet legaal te maken, maar als je zulke dingen openbaar gaat geven ben je niet verstandig bezig.
Net zo dom als mensen die melden wanneer ze met vakantie gaan. ;)

Weet niet of je nu gewoon stoer loopt te doen of echt zo gevoelloos bent t.o.v. je hond. Nogmaals ik wil je over 12 jaar weleens horen of als je hond doodziek wordt. Heeft niets met drama te maken.

En zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf zijn er situaties genoeg waarin een hond zijn werk niet kan doen en je er als beschermmiddel weinig aan hebt.

Denk je ook zo over je katten? Of maak je verschil tussen verschillende levende wezens?

Nickeltje

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:18

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier een beetje gezellig houden?
Een andere visue op de plaats van een hond in een gezin is prima en dat je die mening hier geeft alleen maar beter.
Maar ik zie hier verder wel graag een volwassen discussie met respect voor de mening van een ander.
Verder geen oneliners en sneren naar iemand.
Persoonlijke aanvallen en andere niet bijdragende posts zijn hier niet gewenst.

Geef je mening, maar wel onderbouwd en hou het gewoon netjes.