Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Hilde_q schreef:ik denk dat je altijd nog zelf mag beslissen wat jij als vriend beschouwt en niet![]()
Heeft een van dale niks mee te maken.. dat is alleen de definitie..
Het lijkt me dat vriendschap gebaseerd is op 2 dingen:
1) het is wederzijds
2) het is onvoorwaardelijk
Moet jij eens kijken wat er gebeurd als je stopt met je hond eten te geven en de buitendeur openzet...
Chiqa schreef:Mijn hond staat als laagste in de rang in huis, tafel en stoel staan nog hoger.
Ze krijgt als laatste te eten, mag alleen maar in dr bench liggen, ik bepaal wanneer er gegeten wordt,
geslapen en gewandeld.
Op bed en bank, geen denken aan, der bench is dr plaats.
Verder krijgt ze alle medische zorg die nodig is uiteraard.
Chiqa schreef:[*olduser*] wie zegt dat ik met rangorde bezig ben? Mijn hond heeft namelijk geen rangordeprobleem.
Ik vind een hond gewoon vergelijkbaar met een meubelstuk of apparaat.
Heb hem puur voor bescherming.
Chiqa schreef:Honden op bed, op de bank...Vinden ze het gek dat er zoveel honden zijn met een rangordeprobleem
ThePast03 schreef:Verder vind ik het jammer voor je dat je je hond zo ziet,
ThePast03 schreef:Het is een levend wezen en geen meubelstuk of apparaat wat je inruilt als het niet bevalt.
Voor bescherming heb ik de honden niet nodig, daar zijn andere dingen voor.
Chiqa schreef:Wat is daar 'jammer' aan?
Chiqa schreef:ThePast03 wie zegt dat ik met rangorde bezig ben? Mijn hond heeft namelijk geen rangordeprobleem.
Ik vind een hond gewoon vergelijkbaar met een meubelstuk of apparaat.
Heb hem puur voor bescherming.
AliceTwingo schreef:je kunt een levend wezen gewoon niet vergelijken met een voorwerp !
ThePast03 schreef:Dat staat er toch achter.
ThePast03 schreef:Voor bescherming heb ik de honden niet nodig, daar zijn andere dingen voor.
Chiqa schreef:Want dan heb ik wss iets over het hoofd gezien
Chiqa schreef:AliceTwingo schreef:je kunt een levend wezen gewoon niet vergelijken met een voorwerp !
Staat er ergens in de wet dat dit strafbaar is? Want dan kom ik dr op terug, eerder niet.
Voor mij blijft het een voorwerp, en zielig? je ziet niets aan mijn hond hoor....
Zijn ze te simpel van geest voorThePast03 schreef:Dat staat er toch achter.
Dan blijft dat toch echr dat jou mening, zoal sde een van kippen houd en de ander van konijnen, niets mis mee.
Zou je nog even antwoord willen geven op mijn vraag die ik je stelde op je reactie;ThePast03 schreef:Voor bescherming heb ik de honden niet nodig, daar zijn andere dingen voor.
Want dan heb ik wss iets over het hoofd gezien
Billy schreef:Adil, wil jij mij even quoten waar ik zeg dat ik mij honden als mensen zie of behandel?
Dat kun je nl niet.
Mijn honden zijn heel duidelijk honden, maar ook zeer gewaardeerde huisgenoten die lekker mee op de bank tv liggen te kijken...
Billy schreef:Dat mensen hun hond als een ding kunnen zien snap ik niet.
Adil18 schreef:Hoewel ik dat niet gezegd heb, wil ik er wel op reageren: ik snap niet dat mensen een hond als een mens kunnen zien, dat ze een beest gelijkwaardig stellen aan de mens...
ThePast03 schreef:Nee hoor, heb je niet over het hoofd gezien. Ga ik alleen niet openbaar maken.
ThePast03 schreef:Tja als ik niet van kippen, konijnen of katten zou houden zou ik ze simpelweg niet aanschaffen.
ThePast03 schreef:Chiqa schreef:Honden op bed, op de bank...Vinden ze het gek dat er zoveel honden zijn met een rangordeprobleem
Honden krijgen geen rangordeprobleem als ze op bed en op de bank mogen.
Chiqa schreef:blijkbaar is dat dan niet legaal en heb ik een goede keus gemaakt door een hond te nemen.
Ben liever legaal bezig als je het niet heel erg vindt