Zal ik durven, of zal ik niet.........Update Pag-5!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zal ik durven, of zal ik niet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:17

Fijn, daar ben ik echt blij mee.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:26

Ik heb de band van Rex hier ook nog altijd ongebruikt liggen. Dit komt omdat de echte geur van Rex er nog aan hangt, zelfs nog kleine plukjes haar aan zitten van hem.
Mocht er ooit een hond zijn, waarbij deze riem echt nodig is en goed past, zal hij zeker overgedragen worden. Maar voorlopig hangt hij nog in de 'hondenkast' met daarbij een prachtige foto van hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:24

De band van Beau hing de geur niet meer zo aan, maar het ding heeft voor mij een emotionele waarde......

Hoe dan ook, als Igor ermee geholpen is, dan vind ik het goed, ik denk dat hij de band echt heel fijn zal vinden. Pfffff nog 2,5 week wachten, wat duurt dat lang..... :(

Maar hoe dan ook, ik heb wel gezegd, omdat Igor heel erg gestressed was, dat hij pas moet verhuizen als hij in zijn goede doen is, want anders is dat heel stressvol voor hem, en ik vind het belangrijker dat Igor happy is, dan wil ik best wachten. Op een pup van een fokker wacht je soms ook erg lang, Igor is voor ons niks minder. Ik zou het heel sneu vinden als hij hier allemaal doorheen gaan, en we zouden te vroeg zijn, en het loopt toch allemaal mis. Nee, hij moet eerst zijn vrolijke relaxte zelf zijn, en weer stabiel genoeg om een verhuizing aan te kunnen. Daarom vinden wij het ook echt belangrijk dat hij ons eerst goed kent, en weet waar hij dan heengaat.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:26

Ik vind het zo knap van jullie ! Wat een inzet allemaal voor die hond. Als het gaat klikken met Dimo krijgt hij een super thuis , daar twijfel ik niet aan. :D

Respect hoor ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:33

Dat is wel mijn bedoeling, ja :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:54

Begrijp ik hier ook uit dat jullie regelmatig op bezoek gaan en hem zo aan jullie laten wennen al dat het niet zo'n shock is als ie komt...? (weet niet of je dit heb gepost, heb niet teruggelezen..) Top dat je het geduld kan opbrengen voor dit toch wel nobele doel.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:02

Als dat lukt, ja.

Dan kent hij ons en Dimo goed, dan zal het idd veel minder spannend zijn voor hem.

Het gaat mij om de hond...... en wat het beste is voor hem. Voor ons zal hij absoluut een aanwinst zijn, maar 't moet wel passen, klikken, kunnen..... een kind neem je ook niet zomaar, een hond ook niet, het is een levend wezen, met gevoel, een verleden, een heel eigen persoonlijkheid en karakter, het lijkt me wijs om daar rekening mee te houden en alleszins zorgvuldig mee te zijn.
Aan haastige spoed heeft niemand iets, daar komen alleen fouten en onzorgvuldigheden van.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:17

Ik vind het echt super hoe je hier mee omgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 07:50

Dank je wel :)

Nog een week en 5 dagen, en dan komt de grote meneer op bezoek :)

Hij is ook echt heel mooi, hoop echt dat het allemaal klikt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 03:11

Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:10

Zeker weten :j

Ik zal een uitgebreid verslag doen hoor, als het zover is.

Jij was of heel vroeg of heel laat :D

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:10

Yamcha schreef:
Zeker weten :j

Ik zal een uitgebreid verslag doen hoor, als het zover is.

Jij was of heel vroeg of heel laat :D

Laat... :o
Had a nice conversation online. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:25

Oh,d at kan heel gezellig zijn, dat kan idd heel laat worden :j

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:49

Zo Yamcha....jij pakt er een projectje bij. Perfect dat je het zo opbouwt en als de man zich eenmaal heeft gesetteld en de 'regeltjes' duidelijk zijn, heb je er volgens mij een fantastische hond bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:55

Ik denk het ook :j

Ik heb een heel goed gevoel over hem, somehow. Ik herken dat gevoel niet echt van mijn eerdere honden, voor mij ook uniek dit.

Ik weet iig waar ik aan begin :D

(al zijn er mensen die er nu écht van overtuigd zijn dat ik levensmoe ben)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:58

Dat denken ze van mij al, terwijl ik 3 goed opgevoede honden heb....Dus kan me voorstellen wat jouw omgeving daarover zegt.

Ik kan me alleen zo goed voorstellen dat als je die klik hebt en het geloof dat het allemaal goed kan komen. Dat je er dan ook voor gaat. En je neemt in ieder geval de tijd, zodat niet andere leden van de roedel in het gedrang komen.

Chapeau hoe je dit aanpakt :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:01

Ik denk dat je levensmoeheid wel meevalt maar dat je heel goed weet waar je mee bezig bent :D .
Dat blijkt ook al uit je topic over het al dan niet bestaan van de dominantietheorie. Jouw werken met honden op jouw manier is zo vanzelfsprekend voor jou dat je er wellicht niet eens meer bij stil staat hoeveel je jezelf hebt getraind in deze omgang met je honden. Mooi toch als iets zo wezenlijk deel van je is.

Veel plezier met je nieuwe kanjer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:08

Dank :D

Dat zeg jij, Maflinger (wat een leuke nick! :D ) en ik denk ook wel te weten wat ik doe, maar er zijn er die zitten gewoon af te wachten wanneer mijn problemen met de hond gaan komen, echt hoor.

Ik lap alle regels aan mijn laars, verzin zelf nieuwe, en vertrouw mijn honden blind..... (kan ook, het zijn honden tenslotte, die kunnen je niet eens voor de gek houden en bedriegen). Volgens sommigen het stomste wat je kan doen, en dan haal je ook nog ongeleide projectielen in huis :D

Maar goed, ik weet beter, ik praat met de honden en zij met mij. 't Belangrijkste is imo dat een hond hond kan zijn, de rest komt allemaal later wel :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:10

In december heb ik ook al even meegelezen en nu weer, en ik wens je veel plezier over een paar dagen.
Tibeau zal vast trots op je zijn dat je het weer probeert en dat je weer een hond wil helpen.

Levensmoeheid denken mensen over zo veel situaties, terwijl ze vaak zelf regelmatig veel gevaarlijker bezig zijn. Het zal allemaal wel meevallen, ik heb bij jou altijd de indruk gekregen dat je een geweldig hondengevoel heb en dat je heel veel weet en goed kan inschatten.
Die halsband ziet er mooi uit, Er zit ook een dode ring op dus je hoeft niet eens te beginnen met de slipfunctie. Dus dan is het eigenlijk een gewone halsband van supermooi leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:15

Dat was het idee ook eigenlijk, eerst beginnen met de dode ring.

De penning gaat dan aan de ring met de halve slip, maar Igor krijgt nog een eigen penning uiteraard, deze is van Beau. Dimo heeft er ook een, maar die heeft nog een puppyband, die krijgt ook een mooie 'volwassen' band.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:18

Ik ben ook levensmoe hoor. :D
Heb nu weer een herplaatser in huis, Dobermannreu, 8 jaar, angstagressie. Mensen verklaren me voor gek. :+

Kunnen we samen levensmoe gaan zijn, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:30

*\o/*

Ik ben niet de enige!!!! *\o/*

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:36

En ik ook niet! *\o/* *\o/*
Je mag Shendor wel eens komen observeren, ben heel benieuwd wat jij van hem vindt. De meesten mensen vinden hem eng, schizofreen en vaag. :D

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:45

berichtje, ondanks dat ik eigenlijk meer een lezer ben :P
vind het echt knap dat je je zo inzet voor zo'n dier, hij verdient het, tuurlijk, maar zo weinig mensen die zo'n dier die kans geven, en dat vind ik echt knap :)

verder duim ik dat alles goed gaat de 6e en dat hij een mooi leven bij jou krijgt ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:29

Moosje schreef:
En ik ook niet! *\o/* *\o/*
Je mag Shendor wel eens komen observeren, ben heel benieuwd wat jij van hem vindt. De meesten mensen vinden hem eng, schizofreen en vaag. :D

Lijkt me nog weleens leuk ja, maar doe ik dan als mijn lief een dag vrij is, dat is makkelijker ivm de hond :)