Lady1969 schreef:Ook bij mijn ras komen er gezondheids problemen voor en als je dan ziet wat de club eraan doet, NOPPES!!
Ja als je puppen hebt en je wilt op de lijst komen dan moeten je honden op HD getest zijn
Geen show's geen andere testen niks!
Idioot vind ik het, vooral ook omdat er veel fokkers zijn die zoals hierboven ook al wordt omschreven, alleen maar voor mooi gaan!
Mooi en vaak ziek, honden die dood omvallen voordat ze 3 jaar oud zijn, a joh goed voor de handel. DAT is wat er dan gezegt wordt
Je wilt toch geen hond die 10 of 12 wordt, een hele leeftijd voor een dog, nee da's slecht voor de handel
WALGELIJK!!!!
Doe mij maar een schat van een gezonde hond, die, voor zover mogelijk, getest is op erfelijke afwijkingen en ziektes.
Eentje met een wereld karakter waar je bij wijze van spreken bovenop kunt gaan zitten zonder dat ze wat doen
DAT is belangrijk, niet die mooie jas die eromheen zit.
Wacht even, ik begrijp dat je het over de Duitse Dog hebt. Zo ja: jij draagt net zo goed bij aan alle ellende die dit ras in zicht draagt. Alleen selectie op erfelijke aandoeningen maakt dat dit ras niet vrij is van ellende. Dit ras is simpelweg TE GROOT, oftewel: doordat de hond zo groot is loopt het dier grotere kans ellende te krijgen van hart en gewrichten, om maar niet te vergeten: de maagdilatatie-/draaiing (diepe en hoge thorax). Dus nogmaals: alleen selectie op genetische aanleg voor aandoeningen maakt niet dat problemen verdwijnen.
Er moet simpelweg een andere mentaliteit komen. Men moet gaan snappen wat het fenotype van een gezonde hond is en dus niet meer vragen om bijvoorbeeld zo'n extreem geval als de Duitse Dog.