En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: En daar zit ie dan, 'jouw' hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:55

Toen ik mijn eerste hond op 18 jarige leeftijd kreeg was ik me helemaal niet bewust dat mijn kleine grote vriend 14 zou worden. Ik ging ruim voor mijn 32 e uit huis en zou echt een probleem hebben gehad als mijn ouders niet hadden willen oppassen. Aangezien zij me zelf de hond hadden gegeven voelden ze ,gelukkig voor mij en de hond, een soort verplichting. Niet dat ze het afschuwelijk vonden, integendeel. Hier op Bokt en ook op andere fora zie je regelmatig voorbeelden van mensen die 40 uur gaan werken, in andere gedeeltes van het land gaan wonen of een andere baan krijgen. Vervolgens moet de hond maar in het plaatje passen. Het is wel goed om van te voren te bespreken met je ouders, mocht er een hond komen, hoe hier mee omgegaan kan worden.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:38

hoi ben benieuwd of jij en je moeder er al uit zijn welke hond het wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:14

Neen, we hebben het er niet meer echt over gehad.

Ik ga kijken of ze misschien zin heeft morgen nog eens naar het asiel te gaan, zien of er nog wat nieuws zit ondertussen.. (en nog eens naar die pinscher kijken als die er nog zit)

En anders zien we nog wel :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:30

Kan je anders die beagle niet sowieso een plezier doen door elke dag met hem te gaan wandelen zolang hij in het asiel zit. Dan geef je hem ook iets goeds, en zelfs als je hem uiteindelijk niet neemt kan je hem ondertussen wel zodanig trainen dat hij juist meer kans maakt op een adoptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:44

Denk niet dat ze daar zitten te wachten op een "buitenstaander" die daar even een hond komt trainen ;)

Ik weet uit het verleden dat je wel met een hond kan wandelen als je erover denkt deze te adopteren, maar toen ik er laatst was hoorde ik een gezin ook zeggen van "oh, we kwamen eigenlijk gewoon om eens met de honden te wandelen" en dat wordt dus blijkbaar niet (meer?) gedaan.

Ze komen daar regelmatig uit, ze hebben achteraan speelweiden waar de honden samen kunnen spelen (voor zover mogelijk natuurlijk) en er loopt (permanent?) een instructeur rond die met de honden bezig is qua opvoeding en training.

En weet je, als je elke dag met een hond gaat wandelen waarvan je weet dat hij toch niet naar jou komt, en je ziet hem uiteindelijk naar iemand anders gaan ... Dan liever nu afstand nemen hoor :=