Stalkattendilemma........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Stalkattendilemma........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:52

wat fijn dat je die katten hebt meegenomen ! Zo te horen hebben ze daar een klein paradijsje gekregen bij jou thuis. :)

Over de kou hoef je je geen zorgen te maken, ik vind het ook gruwelijk koud buiten, maar 1 van mijn katten wilt nog altijd niet binnen komen, duidelijk nog niet koud genoeg. := Dus ze kunnen best wel wat hebben, en aangezien ze droog zitten, eten en een slaapplekje hebben...

Dat zou nu wel geweldig zijn, als de stal zou overrompeld worden door muizen. :=

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:01

Ik weet dat de beestjes een warme jas aan hebben, maar we vonden het toch wel erg koud en sneu worden in de schuur, dus hebben we de stoute schoenen aangetrokken en de poezels mee naar binnen genomen. :o :o

Mijn andere poezel kijkt, gromt en blaast als ze te dichtbij komen, ~~}> maar verder gaat het erg lief en vredig. Ze hebben toch nog wel respect voor hem lijkt het! Hopen dat het zo blijft! Duimen jullie mee? ;)

Oja, ze vinden het nu al geweldig om op de vensterbank naar buiten te kijken! :o :o :o

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:12

Ik wist dat het ging komen :D +:)+ Super hoor en ze wennen vanzelf aan elkaar :j
* Duimt mee*

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:13

Ik vind het echt super tof wat je voor deze dieren gedaan hebt! +:)+ Super dat ze bij jou zo'n fijn plekje gekregen hebben, ik weet zeker dat ze het (gaan) waarderen. En ik kan me helemaal voorstellen dat je ze graag binnen hebt, het is ijzig koud en een beetje vermenselijken mag best :D Katten zijn tenslotte gek op warmte :D Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden binnen :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:16

O wat goed zeg, tjee las net het begin van het verhaal en grrrrr niet te geloven zeg die mensen op die stal.
Gelukkig ben jij er vind dit zo lief van je, veel geluk met je nieuwe huisgenoten.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:26

Wat goed dat je ze meegenomen hebt! Erg fijn voor die beestjes.
Zo te horen gaat het wel goed op hun nieuwe plekkie!
Ze kunnen soms heel anders reageren dan je verwacht. Wij hebben een kat die een ongelovelijk stressbeest is, een paar jaar geleden zijn we verhuisd, eerst tijdelijk in een caravan en toen naar ons huidige huis.
We hadden verwacht dat ze niet bij de caravan zou blijven en wilden haar binnen houden maar op de tweede dag was ze al ontsnapt, ze heeft een uurtje rondgestruind en ging daarna voor de caravan liggen slapen. :z
Ook de tweede verhuizing verliep totaal zonder problemen :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:34

Hoi,

Ik vind het super dat je de twee poezels een nieuw rustig leven gunt.

Je kunt het wenproces wat vergemakkelijken door ze elke dag iets te eten te geven dat ze HEEL lekker vinden (natvoer bijv, en dat dan nog paar sec in de magnetron) en de bakjes elke keer dichter bij elkaar te zetten. Die van mij waren zo op het eten gefocussed dat ze niet eens doorhadden dat ze vlak naast elkaar zaten. Als ze zover zijn, naast elkaar rustig eten heb je al bijna alles gewonnen.
En wat je ook nog kunt doen is de gekke geur van de vreemde poezels iets verbloemen door ze met een handdoek of andere doek waar je 'eigen' kat op heeft gelegen in te wrijven.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:45

Respect. heel knap dat je ze bij je in hebt genomen.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:48

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende reacties!

Ben ze nu eventjes kwijt, behalve onze eerste poezel. Die ligt lekker languit op bed! Hij kijkt echt ontzettend de kat uit de boom (in dit geval kamer!) :D

@ Abeltje77

Dank je wel voor je tips. Dit zal waarschijnlijk alleen een beetje moeilijker gaan, omdat mijn eigen poezel een nierdieet heeft. Hij mag echt niks anders dan zijn eigen dieetje. Ik moet zo wie zo eventjes uit gaan vogelen hoe ik ze het beste kan voeren. De anderen krijgen momenteel RC wat ik over had van mijn eigen kat..... :9

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:12

Dan kan je ze het beste denk ik apart voeren. Dwz die met het nierdieet in een apart kamertje. Waar dan de stalpoezels niet bij kunnen dat niet hun dat eten opeten... ;)

Geweldig dat je ze daar heb weggehaald. Ik snap ook niet hoe je - zelfs als je katten niet leuk vindt - dit dieren aan kunt doen. Zo ga je toch ook niet met je paard om?!! Wat zullen die katten goed opknappen en een heerlijk leventje hebben! :D

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:35

Owke, mijn eigen poezel durft niet meer naar zolder omdat de 2 nieuwelingen daar vaak zijn, en daar staat zijn kattenbak, dus hij heeft de hele dag al niks gedaan.......... :\ :\ :\ Eentje heeft ook nu duidelijk de broek aan, want hij mepte mijn eigen poezel weg van de zolder...... :\ :\ :\

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:02

Ik denk dat het wel een kwestie van gewenning is. Als de orde bepaald is keert de rust ook wel weer terug (meestal).
heb je al foto's?

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:27

Ik denk dat de poezen snel genoeg wennen ;) .
En over dat eten, mij oom en tante hebben ook katten, die moeten ook apart eten (anders eet er 1 alles op geloof ik), dus de een eet op de gang, en dat gaat ook prima.

Ik vind het echt top wat je gedan hebt, zo hebben ze poezels teminste weer een leven:).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:34

Poezel zal z'n kattebak beneden moeten krijgen voorlopig. :D

Mijn katten eten na 4 jaar nog steeds apart en komen nog steeds niet overeen, dus er kan je nog wat te wachten staan. :=

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:01

Ikben benieuwd naar de foto's!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:43

ja ik wil ook wel foto's zien! Hier eten de katten ook gescheiden hoor, ze weten inmiddels allemaal hun eigen plekje dus daar gaan ze ook flink staan mauwen... is geen gehoor hihihi kattengejank door elkaar maar wel leuk ze hebben allemaal een ander geluidje waardoor je ze kan herkennen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:51

He wat een hartverwarmend verhaal!!! Mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik iig weet dat er toch nog geweldige mensen op de wereld rondlopen!!
Ik vind je een held en heb een groot respect voor jullie!!!
Wat heerlijk voor die twee dat ze nu een liefdevol thuis hebben waar zij hun oude dag mogen slijten!!!!
Well done!!!!!!!!
Betty.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:47

wat ontzetend lief dat je ze in huis hebt genomen!!

hopelijk wennen de katten snel aan elkaar!
je zou de eerste tijd de kattenbak van je eerste kat ergens kunnen zetten waar hij/zij op dit moment wel komt tot ze aan elkaar gewend zijn.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:44

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat :) ?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:13

Hmmm ja...dat is wel leuk om te horen natuurlijk hoe het nu met ze is... En met de samengang met je andere kat! :D

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 23:37

Dank jullie wel voor jullie interesse!

Het gaat goed met de poezels! Ze hebben wel 2x geknokt (er lagen plukken haar in de gang toen we van de week thuis kwamen van werken) mijn "eigen" poezel (Joost) durft niet meer naar zolder te gaan. Dit is echt het "domein" van de oudste (Pom). Ik heb Joost zijn kattenbak verhuist naar de 1e verdieping. De "jongste"(Pim) vindt het helemaal geweldig. Hij speelt voor dweil en wil gaat daadwerkelijk overal liggen. In de gang, bij de achterdeur en op de bank. En wat helemaal geweldig is: de
speelgoedmuizen! Hij is contant met ze aan het spelen, neemt ze mee naar boven en is helemaal dol op ze!

Ik beloof echt heel snel foto's erop te zetten! :o :o :o

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 02:04

Wauwie. Gaat goed met ze dus :) Mooi zo, ik wacht in spanning de foto's af ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:21

Fijn dat het zo goed gaat! Heb je toch de juiste beslissing genomen :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:27

Ik lees je topic nu voor het eerst en geef je een dikke pluim. Je bent de kerstengel voor deze katten en je dierenhart zit op de juiste plaats.
Hoop dat het straks ook gaat matchen met Joost. Ben benieuwd naar foto's. Veel plezier met de nieuwe poezels.