Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Ze hebben geen will-to-please zoals een herder/retriever.
Als ze ergens het nut niet van inzien, zullen ze niet zo snel (in hun ogen nutteloze) commando's uitvoeren.
ThePast03 schreef:laura22 schreef:Tijd geduld heb ik genoeg ben geduldiger met dieren dan met mensen. En tijd zat aangezien ik niet werk, ik heb ook het idee het is maar net waar je de hond aan went het is zowiezo de bedoeling om een pup te nemen en vanaf het begin laten wennen aan paarden en andere dieren, iets wat ik bij elke hond zou doen.
Nu zegt iemand iets positiefs die zelf een hond van een half jaar oud heeft en dus nog niet eens volwassen en denk je dat het zo is dat het maar net is waar je de hond aan went?
Dan moet je wel erg veel geluk hebben bij een husky.
Ilsuuuh schreef:Jaa het is waar je haar aan went, ze is vanaf de eerste dag in contact geweest met verschillende soorten dieren, veel mensen en kinderen. En op puppycursus met andere honden.
laura22 schreef:Inmiddels heb ik meer info gekregen en we hebben onze beslissing genomen in maart/april gaan we kijken voor een pup uit de showlijn. Ik heb andere ervaringen gehoord met mensen die al jaren husky's hebben die ook los lopen die ook gewoon de hond mee nemen naar de paarden, het kan dus wel.
Het is altijd goed om negatieve en positieve verhalen te horen maar het valt me wel op dat het hier alleen negatief is met uitzondering van een paar positieve reacties.
anjaatjuh schreef:Heb je je al is verdiept in de Akita inu?
ThePast03 schreef:Tuurlijk kan ik dxaar wat over zeggen :SIlsuuuh schreef:Jaa het is waar je haar aan went, ze is vanaf de eerste dag in contact geweest met verschillende soorten dieren, veel mensen en kinderen. En op puppycursus met andere honden.
Natuurlijk het is maar waar je ze aan went. Maakt totaal niet uit wat voor hond je neemt als je ze maar overal aan went worden ze allemaal hetzelfde en heb je niet meer te maken met de rasspecifieke eigenschappen die er jarenlang zijn ingefokt en die pas goed tot uiting komen op volwassen leeftijd.
Hopenlijk heb je niet alleen de puppycursus gevolgd en ben je nog steeds bezig op een goede hondenclub.
Heb Husky's in de les gehad die GG1 liepen, maar dat waren wel heel ervaren bazen die er ook enorm veel tijd in stopte. Maar ook die konden niet allemaal los lopen en ze bleven ook niet allemaal even sociaal naar andere honden.
Heb er veel meer gezien die herplaatst moesten worden omdat ze op volwassen leeftijd toch niet zo makkelijk meer waren en omdat ze zo erorm jankte als ze alleen moesten blijven dat de buren gingen klagen.
Je kunt nog helemaal niets zeggen over een ras als een hond nog maar een half jaar oud is.
Ilsuuuh schreef:Tuurlijk kan ik dxaar wat over zeggen :S
Ik heb genoeg ervaring met honden en ook met husky's. Ben inderdaad nog op een goede hondenschool en verder word ik geholpen door iemand met 7 malamuts, die in de top van NL raced.
ThePast03 schreef:Ilsuuuh schreef:Tuurlijk kan ik dxaar wat over zeggen :S
Ik heb genoeg ervaring met honden en ook met husky's. Ben inderdaad nog op een goede hondenschool en verder word ik geholpen door iemand met 7 malamuts, die in de top van NL raced.
Een ervaren iemand nooit zeggen dat het niet uitmaakt wat voor ras je neemt het is maar waar je ze aan went en die zal nooit een Husky aanraden aan iemand die gezellig buitenritten wil maken met de hond erbij.
En al helemaal niet aan iemand die er te makkelijk over denkt en alleen afgaat op de postieve verhalen.
En bij een hond van een half jaar kan je nog heel weinig zeggen over de ingefokte raseigenschappen. De meeste komen pas naar boven als een hond volwassen is en dat is bij een Husky op anderhalf tot twee jarige leeftijd.
Tot die tijd heb je een jonge hond waarvan jij denkt dat die baasgericht is omdat ze in paniek raakt als je te ver weg gaat.
Je kunt geluk hebben. Een hoop mensen die zo postief zijn hebben vaak een Husky zonder stamboom waar zonder dat ze het weten ander bloed doorheen zit wat het soms al een klein stukje makkelijker maakt.
Citaat:Hij is ook niet geschikt als erf hond, omdat hij nog erg oorspronkelijk is heeft hij een grote jachtpassie, het is daarom beter om hem aangelijnd te houden, ook tijdens de wandeling. Al snuffelend gaat hij anders op avontuur en omdat hij hard kan lopen verdwijnt hij al gauw achter de horizon. Hij hoort wel dat u roept, maar de dingen waar hij op dat moment mee bezig is vindt hij veel belangrijker en dan komt hij meestal niet. Het is dus beter om hem aangelijnd te houden. Ook al vanwege het drukke verkeer in ons land.
Een Syberische husky is een roedeldier en hij vindt het heerlijk om gezelschap te hebben. Hoe meer mensen of honden, hoe leuker het is.
Volgt , dat het vaak moeilijk is om een husky alleen te houden .Hij kwijnt weg, eet slecht, bijt dingen stuk of huilt als u er niet bent. De meeste mensen kopen er vroeg of laat een tweede bij, of kopen meteen twee honden tegelijk. Een Syberische husky moet kunnen spelen en dat doet hij het liefst met een soortgenoot.
Het is prachtig om te zien hoe ze op elkaar reageren en in elkanders vachten hangen. Een Syberische husky is speels tot op zijn oude dag. Omdat de Syberische husky een poolhond is heeft hij een dubbele vacht,
die er twee keer per jaar uitvalt. In die tijd ligt er dus haar in uw huis ook al maakt de stofzuiger overuren.
Een Syberische husky heeft beweging nodig en vindt het heerlijk om met U te wandelen en te fietsen of steppen.
Onderweg is hij steeds op jacht en dat maakt het uitstapje voor zijn eigenaar ook spannend want die ziet dat er langs een wegberm veel meer te beleven is dan je zo zou denken. De Syberische husky is een fantastische hond,
maar hij stelt de nodige eisen aan zijn baas en is dus niet geschikt voor iedereen. Vaak zult u uw manier van leven aan moeten passen bij uw hond.
Citaat:Een Siberian Husky niet aanlijnen is onverantwoord. Heb niet de illusie dat u hem buiten onder controle hebt, want hij komt op een zeker moment niet terug. Voor mensen is hij altijd vriendelijk, en ook voor honden die hij goed kent. Verder is alles dat loopt, zwemt, vliegt en kruipt PROOI. De lokroep van de natuur zal altijd een keer groter zijn dan zijn behoefte om u te gehoorzamen. Dat laatste is namelijk niet erg ontwikkelt en op een zeker moment heeft hij buitenshuis maling aan u. Als zijn jachtinstinct hem roept, dan doet hij echt niet alsof hij u niet hoort: hij hoort u dan echt niet meer. Ook het risico van ongelukken door zomaar een weg oplopen is levensgroot. En zo ook de schade die ze kunnen aanrichten aan vee, kippen etc.
Citaat:De Siberische husky heeft soms kwaliteiten die sommige huisdiereneigenaars ongewenst vinden. Ondanks hun hartelijke aard, zijn Siberische Husky's niet zo aanhankelijk aan hun eigenaars zoals andere populaire rassen. Zij zullen soms weigeren om een taak uit te voeren. De Siberische husky kan soms uitdagend zijn wegens zijn onafhankelijk denken en hebben een sterke hand nodig om hen op te leiden. De juiste opleiding vereist geduld. Siberische Husky's worden over het algemeen niet geadviseerd voor iemand die voor de eerste keer hondeneigenaar wordt. De Siberische husky heeft een sterk loop instinct en zouden daarom voor hun eigen veiligheid nooit zonder leiband uitgelaten mogen worden. Ze zijn getraind om lange afstanden te lopen zonder omzien en een afgesloten tuin zorgt ervoor dat je je hond niet kwijtraakt. De Siberische husky's graven ook grote gaten en zijn enorm vindingrijk in het ontsnappen uit een afgesloten tuin. Aangezien ze sleehonden zijn hebben zij een zeer sterke wens te trekken, dus wordt de goede gehoorzaamheidstrainig geadviseerd. De Siberische husky vereist oefening op een dagelijkse basis en in een veilige omheining.