Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:42

Diablo schreef:
kimmie261 schreef:
mijn hond kuchte ook niet hoestend maar schrapend,alsof er iets...vastzat in haar keel...en deed daarbij kleine beetje spuug opbraken,ik dacht toen ook echt dat ze iets in haar keel had, :\

helaas was het een hartprobleem en is het daarna heel snel gegaan..

Dat is precies wat onze hond ook gebeurd is. Ik meende ook dat er wat in haar keel zat (zo klonk het hoesten ook) en ze bleek ook een hartprobleem te hebben, wat haar dus fataal is geworden.
Wel zei de da toen tegen mij dat het al te laat is als ze gaan hoesten, dat je er dan niets meer aan kunt doen.
Nu hoeft dit natuurlijk helemaal niet het geval te zijn bij jouw hond, maar wees er in ieder geval op verdacht.

Jup bij onze hond is het ook zo. Die gaat er echt voor staan, en dan kucht en roggelt ze, beetje ´kokhalsend´. En inderdaad die heeft ook een lekkende hartklep, bleek na onderzoek. Maar we waren meteen naar de DA gegaan, en hebben meteen medicijnen gekregen, en inmiddels is het alweer een jaar geleden dat dat kuchen begon. Ze doet het nu nog af en toe. (Onze hond wordt trouwens 15 in januari).

Anoniem

Re: Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:50

en al iets bekend?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:12

onze JR heeft het regelmatig dat ze een of twee dagen hoest, dan heeft ze weer te veel geblaft |(

Ik geef dr dan regelmatig een lepeltje honing en dan is het weer over.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:20

Moderatoropmerking:
Kunnen we het een beetje gezellig houden hier?
Beetje respect voor elkaar ook al heb je misschien een andere mening?
TS zelf ook, iets vriendelijker mag wel. Als jullie op deze tour door gaan, sluit ik het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:21

marlinH schreef:
Ook hebben we geen idee wat het kan zijn, ze heeft hier thuis op het moment maar 1 knuffelspeeltje die ze alleen onder toezicht heeft, en die is helemaal in tact.. dat kan het dus niet zijn.. Verder hebben wij echt geen idee wat er wel in kan zitten maar het is in elk geval heel vervelend.

Ik weet heel goed wat je hond heeft, de pluisjes van je knuffel zit in zijn keel. Geen pluche speelgoed meer.Mijn hond heeft er ook last van en het is verdomd vervelend voor ze...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:22

Een hond van mijn moeder had het vaak,ook schrapen en zo echt raar geluid.Later bleek ze een tumor te hebben.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:22

Mijn hond zat ook een keer op zo'n soort manier raar te doen, en die had een wesp onder zijn tong

Edit dan maar: misschien zou je kunnen kijken of je iets in zijn mond ziet? Angel ofzo?

Hoe was het bij de dierenarts?
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 25-11-09 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:23

Moderatoropmerking:
TS vraagt om praktische tips wat ze het beste kan doen, niet om een opsomming wat ieders hond ooit heeft meegemaakt.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:33

russel schreef:
marlinH schreef:
Ook hebben we geen idee wat het kan zijn, ze heeft hier thuis op het moment maar 1 knuffelspeeltje die ze alleen onder toezicht heeft, en die is helemaal in tact.. dat kan het dus niet zijn.. Verder hebben wij echt geen idee wat er wel in kan zitten maar het is in elk geval heel vervelend.

Ik weet heel goed wat je hond heeft, de pluisjes van je knuffel zit in zijn keel. Geen pluche speelgoed meer.Mijn hond heeft er ook last van en het is verdomd vervelend voor ze...

Blijkbaar weet je het toch niet zo goed.. :P Dat heeft ze namelijk niet :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:36

Ze heeft een hele hele hele milde vorm van kennelhoest, ze vertoond namelijk heel weinig klachten want om het heel goed vast te kunnen stellen had ik eigenlijk iets langer moeten wachten..

Haar hart is perfect, zit zeker niets vast in de keel, ze was in perfecte conditie, mooi op gewicht, goede tanden, glanzende vacht.

Ze stond te trillen op de tafel, t arme diertje.. al te vaak geweest..

Maargoed de dierenarts zei al> ik ken jullie onderhand zo goed, jullie zijn er eerder te vroeg bij en zeker niet te laat, je had het best even aan kunnen kijken, jullie houden de hond in perfecte conditie, heel goed!

Ze krijgt nu antibiotica, wat ze geweldig vind omdat we dat in een stukje kaas verstoppen :D En dan is ze er als het goed is weer vanaf.. :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:41

Gelukkig! Fijn dat het niks met het hart is :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:46

ik kan me zo ergeren over topics als deze: een dierenarts kan een tuchtzaak aan zijn/haar broek krijgen als die door de telefoon een 'diagnose' stelt, zonder het dier onderzocht te hebben. En dan gaan hier leken (niet denigrerend bedoeld) advies geven over wat te doen????
Als je zelf iets in je keel hebt zitten, denk je dan niet dat je half stikt? Dat is bij honden net zo. En als er niets in de keel vastzit maar je hoest de longen uit je lijf, is het dan niet fijn dat je iets kan innemen waardoor die hoest vermindert? Dat is bij honden net zo.
Ik ben halverwege pagina 2 van deze topic gestopt met lezen, ik begon te koken....

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:48

O wat fijn !
Lijkt me wel een opluchting dat je weet wat het is :)

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:49

sillysoul, ze is er echt heen geweest zegt ze 12 minuten geleden :). dus niets aan de telefoon.
ze weet nu wat het is, dus er hoeft geen discussie of iets meer over te komen :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:52

Esther_Luna schreef:
sillysoul, ze is er echt heen geweest zegt ze 12 minuten geleden :). dus niets aan de telefoon.
ze weet nu wat het is, dus er hoeft geen discussie of iets meer over te komen :)

ze heeft eerst de vraag hier op bokt gesteld voordat ze de dierenarts heeft gebeld. Tussen het openen van het topic en het bezoek aan de dierenarts zitten vier pagina's vol met 'adviezen' van leken, ik heb het aantal berichten niet geteld...

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:54

O sorry ik heb het verkeerd gelezen, je had het over de mensen op bokt & niet over de dierenarts..

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:58

Esther_Luna schreef:
O sorry ik heb het verkeerd gelezen, je had het over de mensen op bokt & niet over de dierenarts..

ja inderdaad.
TS is niet de enige die dat doet hoor, is mens-eigen en lang leve het internet tijdperk. Maar je kan zo de mist in gaan! En vaak kunnen medische problemen hetzelfde lijken, maar dat wil niet zeggen dat het ook hetzelfde is!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:03

Mitxa schreef:
Zou ook wel eens kunnen dat je hond kennelhoest heeft. Dan moet hij/zij dus op antibiotica.
En daar zou ik ook niet al te lang mee wachten :)

Kennelhoest... ook mijn eerste ingeving! Heerst weer heerlijk op et moment..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:04

ik zou ook nooit een conlusie trekken uit het geen wat hier gezegt word, wel kun je bedenken wat het eventueel zou kunnen zijn, of het ernstige klachten zijn etc. en daarvoor had ik dit topic geopend. En ja, ik ga gewoon het spreekuur, inderdaad het kan eerder maar nee dat vind ik nogal overdreven.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:08

marlinH schreef:
Gisterochtend zagen we het voor het eerst.. isa, mijn hond, probeert te braken, hoesten etc maar het lukt niet.. ze braak wel maar dan kom er alleen een beetje vloeistof uit (heel weinig) en verder niets. Ze heeft dus iets in haar keel zitten wat er niet uit wilt.. We hebben al in de bek gekeken maar kunnen niets vinden..

Isa gedraagt zich verder normaal, eet en drinkt goed, wil nog graag mee wandelen etc..

We hebben een banaan gegeven in de hoop dat ze het meeslikte en we hebben haar zien drinken, maar dat helpt dus ook niet..

Wat kunnen we doen?

Alvast bedankt!

direct naar de dierenarts gaan is toch wel het verstandigste......

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:52

@Mareeq....hele topic misschien eerst even lezen??

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:58

ik ga er maar niet meer op in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:07

russel schreef:
Citaat:
Ook hebben we geen idee wat het kan zijn, ze heeft hier thuis op het moment maar 1 knuffelspeeltje die ze alleen onder toezicht heeft, en die is helemaal in tact.. dat kan het dus niet zijn.. Verder hebben wij echt geen idee wat er wel in kan zitten maar het is in elk geval heel vervelend.[*]

Citaat:
Blijkbaar weet je het toch niet zo goed.. :P Dat heeft ze namelijk niet :)

Dan hoop ik maar voor je dat je DA gelijk heeft, die diagnose was nl ook al gesteld bij mijn hond jaren geleden en als de knuffels weg waren, was het over, kwamen er weer knuffels begon het weer na een paar dagen...Totdat iemand mij daar op attent maakte, is overigens best wel bekend gegeven. Honden likken vaak aan hun knuffels, kijk daar maar eens naar. Daarom geven veel mensen dus ook rubber knuffels en hondenspeelgoed is ook vaak van rubber..
Het likken aan de prooi is honden eigen, dus dat leren ze nooit af.

Onthou het maar, komt misschien nog wel van pas als het weer terug komt na zijn AB kuur.. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:11

Je kan miss. maar beter dit topic sluiten?
Je weet nu wat je hond heeft.
Anders krijg je miss. alleen maar meer rare opmerkingen en al die dingen waar je jezelf alleen maar kwaad om maakt.
Sterkte met je hond,gelukkig is het niet ernstig.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:37

sillysoul schreef:
ik ga er maar niet meer op in....

heel verstandig, want nuttig was je info niet, hier vroeg ze namelijk niet om, alleen om tips!!

overigens valt het dus gelukkig mee!! ik had precies hetzelfde gedaan als ts.. zolang beestje nog eet en drinkt valt het allemaal wel mee..

Succes ermee *D