Waarmee laten jullie de hond uit en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welk uitlaatmiddel?

Wurgband
11 (3%)
Slipband
14 (4%)
Hondenhalster
10 (3%)
Halsband
142 (49%)
Prikband
5 (1%)
Anti-trektuig
7 (2%)
Tuig
59 (20%)
Overige
38 (13%)

Totaal aantal stemmen: 286

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:16

Ik heb voor mijn stafford een tuig van Mac Leather. Hij trok altijd heel erg en vond de slibketting geen opties meer hij hing zichzelf zowat op. Na 2 uitrolriemen gehad te hebben (hij zetten vliegensvlug zijn tanden erin en hap touw doormidden) heb ik hem nu aan een leren politie riem met altijd zijn tuigje en het trekken is verdwenen mijn dochter van 1,5 jaar kan nu gewoon met hem wandelen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:19

Kleine berner sennen die wel heel druk en speels is := .
riem om, maar loopt meestal los mee.
soms met rollijn als ik verder ga of als er veel mensen zijn, waar hij zeker graag naar toe wil om te knuffelen :o

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:20

Gewone halsbanden met een korte lijn. Af en toe bij de pup een gentle leader. In het bos halsbanden met uitlooplijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:21

Zilfstar schreef:
Halster! Onze Lab luistert goed maar als hij een andere hond zit (vooral pups en kleine honden maar ook de andere labjes hier. Hij is echt verliefd op 2 teefjes) dan is ie er met zijn aandacht niet bij en trekt ie nog wel eens. Hij heeft 3 maal een keelontsteking gehad en de DA zei dat dat door het trekken aan de halsband was. Een leren jachtlijn had ik toen trouwens en dat werkt als een wurgband/ slipketting. DA adviseerde een tuigje. Nou dan kan ik de kar er wel achter zetten, want hij is super sterk. Toen dus de halti geprobeerd en dat werkt uitstekend!

Ik weet uit ervaring dat Labjes errug sterk zijn }>

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:22

Princess_

Re: Waarmee laten jullie de hond uit en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:22

Ik heb trouwens een boerenfok en de pup is een benner sennen hond.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:23

Voor mijn rottweiler en mechelse herder heb ik een wurgband (ik heb altijd slipketting geleerd maar goed, volgens het plaatje dus wurgketting) met een leren (politie) riem eraan.
Wurgband vind ik overigens wel erg zielig klinken, mijn honden lopen bijna altijd los en ik gebruik m eigenlijk alleen door een korte correctie te geven.
Mijn basset en Maltezer leeuwtje lopen met een nylon slipband, vooral omdat ze beide hun halsband nogal makkelijk over het hoofd trekken (dat probleem had ik met mijn mechelaar overigens ook met een gewone halsband) en omdat die basset soms nogal aan de riem hangt. Ook deze lopen verder gewoon aan een leren politie riem, als ze al aan de riem zitten, wat eigenlijk nauwelijks gebeurt.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:24

Mijn mechelse herder, 74 cm. en 42 kilo loopt thuis los met een teletac en als ik hem ergens mee naar toe neem heeft hij een prikband om.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:58

koenlover schreef:
Voor mijn rottweiler en mechelse herder heb ik een wurgband (ik heb altijd slipketting geleerd maar goed, volgens het plaatje dus wurgketting) met een leren (politie) riem eraan.
Wurgband vind ik overigens wel erg zielig klinken, mijn honden lopen bijna altijd los en ik gebruik m eigenlijk alleen door een korte correctie te geven.
Mijn basset en Maltezer leeuwtje lopen met een nylon slipband, vooral omdat ze beide hun halsband nogal makkelijk over het hoofd trekken (dat probleem had ik met mijn mechelaar overigens ook met een gewone halsband) en omdat die basset soms nogal aan de riem hangt. Ook deze lopen verder gewoon aan een leren politie riem, als ze al aan de riem zitten, wat eigenlijk nauwelijks gebeurt.

Zoals jij hem gebruikt is het ook geen wurgband, maar een slipketting hoor. Sommige mensen maken er een wurgband van...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:01

Ik laat beide honden uit met een gewone halsband :j De ene is een cavaliertje van 7 kilo, de ander een bastaard van ongeveer 14 kilo.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:10

Een gewone leren halsband met leren riem van anderhalve meter. Ze loopt ook elke dag los op de grote wandeling.

Heb een nylon tuigje als we gaan zwemmen in de zomer. Dat is handiger als ik haar moet helpen op de oever ofzo.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 20-11-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:11

Mijn hond is een grote reu van 7jaar, (kruising vuilnisbak labrador?)
Ik gebruik meestal deze ketting (volgensmij is dat een slipketting en geen wurg): http://www.beestenpret.nl/images/small/wurgketting.JPG
Ik gebruik deze omdat hij soms nogal sterk is bij het zien van andere honden (waar hij mee wil knokken).
Soms gebruik ik zijn leren halsband.
En heel soms als het even snel een plasje doen is helemaal niks ..
Ik heb 3riemen: Gewonen leren riem, uitrolriem, en gebruik ook wel is een halstertouw :+.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:15

Voor mijn hond (boerenfox) gebruik ik een tuig.
de rede is omdat als hij een halsband om heeft en hij trekt een keer (omdat hij een andere hond ziet o.i.d.) hij last van z'n luchtwegen krijgt (nee niet zoals als een hond trekt hij gaat kuchen maar hij staat te kokhalzen (ook als hij snel eet, of zich druk maakt)
en als ik een correctie geeft bij mailo beter door komt als hij z'n tuig aan heeft.
Ik neem meestal de vaste lijn mee, op de sportvelden of de zeedijk loopt hij toch altijd los mee (het is dat je een bekeuring krijgt en het te gevaarlijk is om je hond los te laten lopen maar het liefst loopt hij los mee.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:18

ik heb een kruising picardische herder met een cairn terrier (jawel het bestaat), die heeft een slipketting om, loopt 9 van de 10 keer los, dus dan hangt de slipketting lekker los om de hals heen, en ik hoor haar goed in het donker.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:10

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:15

Een normale halsband, en we hebben ook een tuig

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:18

Onze honden lopen altijd los.
Ze komen niet op 'uitlaatplekken'.

Ze hebben ook nooit een halsband om. Vind dat zo lelijk.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:18

Ik laat mijn hond (tibetaanse terrier x stafordachtige) uit met een gewone halsband van nylon en een korte leren riem, ik hoef de straat maar uit te lopen en daar is een bos en daar gaat ze ook gewoon los. Ik lijn haar alleen aan als ik andere mensen met een aangelijnde hond tegenkom of op straat.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:19

niets om, hij gaat zo in de auto mee naar het bos, zonder iets. Als ik hier in de buurt loop, is hij ook los, doe alleen snel de slipketting met riem om als ik andere mensen tegen kom..

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:20

Gewoon halsband en leren riem,, maar ik laat hem meestal loslopen als er geen andere honden in de buurt zijn.

Vroeger weleens met zon slipketting, of zoals jij ze noemt: wurgketting ofzoiets ;)
Als ie héél erg eigenwijs is, pak ik deze nog weleens om even 5 min ermee te lopen en hem goed op zn plek te zetten. Dat is inmiddels alweer een jaar geleden denk :)

Het gaat trouwens om een Labrador, hij zal tegen de 40 kilo aanzitten denk ik...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:21

Heb 3 honden die, tijdens het uitlaten, alle 3 een halfchek hebben in verschillende kleuren :+
De lab (30 kg) loopt aan een flexilijn
En de 2 kruisingen (23 en 15 kilo) aan een lere riem.

Ook heeft de lab een hati in de periodes dat het buiten erg druk is, omdat ze nogal uit wil vallen.

De 2 kruisingen hebben tijdens behendigheid een jachtlijn op.

Op het strand heeft 1 van de kruisingen een tuig om.

Nogal veel combo's dus!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:35

Zielige ik mijn Amerikaanse Bulldog van bijna 11 maanden en ruim 40 kilo heeft een prikband omdat een slip hem niet interesseerd en heeft die ook al wel eens kapot getrokken.

Maar die pak ik ooit een keer tussendoor een maandje en dan ga ik weer terug naar zijn leren halsband maar met zijn super erge trek periodes krijgt die de prik om.

Loop trouwens altijd met twee honden nog een mengelmoes van ong. 25kilo en dan kan ik ze echt niet houden als ze met zijn tweeen los gaan ik met mijn 59kilo :D

Edit ik heb gewoon 2 rollijnen van 5m.
Laatst bijgewerkt door Munnie op 20-11-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:39

mijn amerikaanse bulldog reu van 50 kg heeft een leren halsband om en loopt aan een flexirol.
waarom? omdat hij keurig opgevoed is en niet trekt aan de riem.
Mijn boxer teef van 20 kg heeft een leer/kunstof tuig om en loopt aan een flexirol.
waarom? omdat zij als volwassen teef uit spanje bij mij kwam en absoluut niet kon lopen aan een halsband, ze wurgde zichzelf.
was niet te corrigeren omdat ze bij een brul of correctie letterlijk op haar rug rolde en piestte van angst.
aan een tuig gaat het goed, nergens last van. (halsband zou overigens ook gaan,vertrouwen is gewonnen maar tuig bevalt prima. )
Laatst bijgewerkt door timokyana op 20-11-09 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:42

Brede leren halsband, maar hij loopt meestal los.

Ik heb een kruising Fila Brasiliero x Hollandse Herder van 46 kg

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:45

Ik heb mijn hond altijd los of aan een normale halsband.. M'n moeder heeft haar altijd aan een wurgketting én een hondenhalster, anders houdt ze haar niet.. OOftewel hond heeft gewoon geen respect voor haar..