Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zilfstar schreef:Halster! Onze Lab luistert goed maar als hij een andere hond zit (vooral pups en kleine honden maar ook de andere labjes hier. Hij is echt verliefd op 2 teefjes) dan is ie er met zijn aandacht niet bij en trekt ie nog wel eens. Hij heeft 3 maal een keelontsteking gehad en de DA zei dat dat door het trekken aan de halsband was. Een leren jachtlijn had ik toen trouwens en dat werkt als een wurgband/ slipketting. DA adviseerde een tuigje. Nou dan kan ik de kar er wel achter zetten, want hij is super sterk. Toen dus de halti geprobeerd en dat werkt uitstekend!
koenlover schreef:Voor mijn rottweiler en mechelse herder heb ik een wurgband (ik heb altijd slipketting geleerd maar goed, volgens het plaatje dus wurgketting) met een leren (politie) riem eraan.
Wurgband vind ik overigens wel erg zielig klinken, mijn honden lopen bijna altijd los en ik gebruik m eigenlijk alleen door een korte correctie te geven.
Mijn basset en Maltezer leeuwtje lopen met een nylon slipband, vooral omdat ze beide hun halsband nogal makkelijk over het hoofd trekken (dat probleem had ik met mijn mechelaar overigens ook met een gewone halsband) en omdat die basset soms nogal aan de riem hangt. Ook deze lopen verder gewoon aan een leren politie riem, als ze al aan de riem zitten, wat eigenlijk nauwelijks gebeurt.