Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charis_xX schreef:Jouw hond valt denk ik wel een beetje te vergelijken met die van mij,
ook heel erg bang en schichtig.
Toen ze bij ons kwam was ze nog niet zindelijk,
we hebben toen -ik denk- 2weken een bench neergezet met kranten erin,
bench weg en probleem opgelost!
Wij deden er vaak een kruikje bij en een bakje met eten dat haar niet in de weg stond.
Ik ging er vaak zelf ook even in zitten, hoe oncomfortabel dat ook was.
Eventjes kroelen, voorzichtig eruit en beestje zat erin.
Dan aaiden we haar nog even door de tralies en een half uurtje later gingen we nog even checken.
jameyskatje schreef:Charis_xX schreef:Jouw hond valt denk ik wel een beetje te vergelijken met die van mij,
ook heel erg bang en schichtig.
Toen ze bij ons kwam was ze nog niet zindelijk,
we hebben toen -ik denk- 2weken een bench neergezet met kranten erin,
bench weg en probleem opgelost!
Wij deden er vaak een kruikje bij en een bakje met eten dat haar niet in de weg stond.
Ik ging er vaak zelf ook even in zitten, hoe oncomfortabel dat ook was.
Eventjes kroelen, voorzichtig eruit en beestje zat erin.
Dan aaiden we haar nog even door de tralies en een half uurtje later gingen we nog even checken.
waarom dan precies een kruik?? een lekker kussen + deken en kleedje erover is toch wel warm genoeg?? of heeft het een andere reden? en is dat niet gevaarlijk? stel dat ze het kapot bijten?
ik pas er vast wel in, maar of ik er nog uit kom.. haha nee liever niet hoor
R.X. schreef:Ik weet niet of ik het goed schrijf hoor.
De D.A.P. verstuiver versprijd veromonen (wat de moederhond ook verspreid).
Kan je voor verschillende situaties gebruiken hebben wij ook gedaan, tegen verlatingsangst.
russel schreef:Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...
Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.
Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.
Citaat:Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...
Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.
Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.
IloveLINDSY schreef:[Onze pup(10 mnd) gaat heel graag in haar bench liggen! Je moet ze er rustig aan laten wennen en zorgen dat het een veilige plek wordt voor de hond. Dan lopen ze er gewoon in!
Overdag ligt ze er al in te slapen. 's Avonds hoeven we vaak alleen het deurtje maar dicht te doen, en anders, als ze er niet in ligt, loopt ze voor je uit zo haar bench in.
hyppolyte schreef:Is het niet een optie om een traphekje te plaatsen (of een ander soort blokkade) zodat ze gewoon los in de gang kan? Als het een ex-asielhond is dan is het niet zo gek dat ze uit haar naad gaat als ze alleen moet blijven. Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de bench een veilige plek wordt waar ze zich terug kan trekken. Dus inderdaad voer erin zetten, kussen erin leggen (kruikje erbij, welja) hekje gewoon open laten, aaien als ze erin ligt. Ze moet positieve associaties krijgen bij dat ding. Gaat wel een hoop tijd kosten en ik zou voor de andere optie gaan, de trap afsluiten en haar in de gang (of andere ruimte laten rondlopen).
Elvira24 schreef:hai,
Een hond in de bench is iets wat je noooit moet doen.
De hond die zijn plaats moet weten wel!
Een bench is een makkelijk middel om geen last te krijgen van de hond.
Heb je nog meer honden of 1?zo ja dan mag je ook nooit 1 hond in de bench doen en de andere niet.
jameyskatje schreef:kimmie261 schreef:dit is geen pup meer,maar een volwassen hond...die nu niet echt bepaald geliefd is bij TS ..
enne jameyskatje ,je kan dan wel de regels hoog hebben als moslim,alleen die van die dierenrechten dan niet bij jou hond...![]()
en ja,honden zijn gedomesticeerde huisdieren,nooit van gehoord??een wolf is geen huisdier ,hond---> wel
ik ga even temmen. want dat jij kan oordelen over mijn gevoelens en zorg voor een hond staat me helemaal niet aan. wat is nou eigenlijk je probleem?? je weet helemaal niets over de situatie, hebt het niet met je eigen ogen gezien.. en kijk hoe brutaal je bent :S
ga de dierenbescherming bellen, dan pb ik zelfs mn adres als je wilt. mogen ze langskomen.