hond wil niet in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:06

een hond heeft absoluut zn rechten, en ik ben heus wel bereid om wat water bij de wijn te doen, maar ga mijn leven niet geheel aanpassen aan de hond. ze heeft het helemaal niet slecht hier neem dat maar van me aan, alleen een slaapprobleem. of ze er de dupe van is....
tja als wij haar niet hadden weggehaald uit die kennel, wie had haar dan weggehaald?? volgens mij zitten wij toch wel ver boven het gemiddelde hoor wat hondenverzorging betreft. dat het mijn persoonlijke keus niet is dat is verder aan mij. die mening mag ik hebben en als ik het huis uit ben kan ik mijn eigen keuzes maken. (geen hond haha)

kom op. tegenwoordig kan je zelfs trouwen met je hond.
van die minihondjes in handtasjes, is dat dan niet zielig?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:08

Zit ze er ondertussen al in?
Een knuffeltje erin wil ook nog wel eens helpen!
Laatst bijgewerkt door Charis_xX op 04-11-09 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:08

Charis_xX schreef:
Jouw hond valt denk ik wel een beetje te vergelijken met die van mij,
ook heel erg bang en schichtig.
Toen ze bij ons kwam was ze nog niet zindelijk,
we hebben toen -ik denk- 2weken een bench neergezet met kranten erin,
bench weg en probleem opgelost!
Wij deden er vaak een kruikje bij en een bakje met eten dat haar niet in de weg stond.
Ik ging er vaak zelf ook even in zitten, hoe oncomfortabel dat ook was.
Eventjes kroelen, voorzichtig eruit en beestje zat erin.
Dan aaiden we haar nog even door de tralies en een half uurtje later gingen we nog even checken.

waarom dan precies een kruik?? een lekker kussen + deken en kleedje erover is toch wel warm genoeg?? of heeft het een andere reden? en is dat niet gevaarlijk? stel dat ze het kapot bijten?
ik pas er vast wel in, maar of ik er nog uit kom.. haha nee liever niet hoor :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:09

Ik weet niet of ik het goed schrijf hoor.
De D.A.P. verstuiver versprijd veromonen (wat de moederhond ook verspreid).
Kan je voor verschillende situaties gebruiken hebben wij ook gedaan, tegen verlatingsangst.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:10

jameyskatje schreef:
Charis_xX schreef:
Jouw hond valt denk ik wel een beetje te vergelijken met die van mij,
ook heel erg bang en schichtig.
Toen ze bij ons kwam was ze nog niet zindelijk,
we hebben toen -ik denk- 2weken een bench neergezet met kranten erin,
bench weg en probleem opgelost!
Wij deden er vaak een kruikje bij en een bakje met eten dat haar niet in de weg stond.
Ik ging er vaak zelf ook even in zitten, hoe oncomfortabel dat ook was.
Eventjes kroelen, voorzichtig eruit en beestje zat erin.
Dan aaiden we haar nog even door de tralies en een half uurtje later gingen we nog even checken.

waarom dan precies een kruik?? een lekker kussen + deken en kleedje erover is toch wel warm genoeg?? of heeft het een andere reden? en is dat niet gevaarlijk? stel dat ze het kapot bijten?
ik pas er vast wel in, maar of ik er nog uit kom.. haha nee liever niet hoor :D

Bij onze oude hond deden we er ook vaak een kruikje bij
en beide hebben het nog nooit kapot gebeten...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:11

bedankt voor de reacties!

ik kan de benche wel boven zetten, maar onze hond weet nu dat ze de trap niet op mag, als ik het nu toesta kan ik het straks weer afleren.

wat een wonder, net ging ze er even in en weer uit, zomaar uit zichzelf, misschien was het een hint dat het tijd is om te gaan slapen haha! cool. misschien is er nog hoop.

nou ik ga het nu echt proberen hoor!! totziens en bedankt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:12

R.X. schreef:
Ik weet niet of ik het goed schrijf hoor.
De D.A.P. verstuiver versprijd veromonen (wat de moederhond ook verspreid).
Kan je voor verschillende situaties gebruiken hebben wij ook gedaan, tegen verlatingsangst.

interessant, wij hadden ooit kalmeringstabletten voor haar, op natuurlijke basis, van de da gekregen, maar eigenlijk twijfel ik of ik ze moet gebruiken, misschien is het voor haar zelf ook wel beter en voor ons ook makkelijker, maar iets houd me tegen :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:15

Een bench vind ik niet verkeerd als slaapplek hoor, hebben wij ook heel lang gehad. Tegenwoordig liggen ze in de gang als wij er niet zijn en snachts.
Hoe oud is ze trouwens ongeveer, heeft ze verder geen ouderdomskwalen? Moet ze bijvboorbeeld a; wat vaker en korter wandelen misschien gezien de oudere leeftijd? En dat ze omdat ze ouder wordt nu met dat krabben begint?

Probeer je hond niet te dwingen, hoe graag je ook wilt dat ze erin gaat. Dit heeft gewoon even tijd nodig, leg wat lekkers in de bench en laat haar het zelf uitzoeken. Ook niet belonen, want dan komt ze dus blijkbaar naar je toe. Gewoon regelmatig een klein koekje erin leggen zodat ze vaak even erin gaat om te kijken en op die manier opbouwen.
Dit is niet iets dat in een paar dagen opgelost gaat worden, dat kan ik je wel vertellen ;)
De hond in de gang is een prima oplossing om zo toch aan de bench te laten wennen.
Is een kinder-traphekje een optie zodat ze niet naar boven kan?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:16

Moet je in het stopcontact plaatsen naast de bench dan.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:21

russel schreef:
Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

HEB NOG GEEN VERDERE REACTIES GELEZEN DUS ER ZOU IETS DUBBEL KUNNEN STAAN!!!

Onze pup(10 mnd) gaat heel graag in haar bench liggen! Je moet ze er rustig aan laten wennen en zorgen dat het een veilige plek wordt voor de hond. Dan lopen ze er gewoon in!
Overdag ligt ze er al in te slapen. 's Avonds hoeven we vaak alleen het deurtje maar dicht te doen, en anders, als ze er niet in ligt, loopt ze voor je uit zo haar bench in.

Ik ken honden die juist liever in een bench slapen dan in een mand of op een kussen!

Dus om nu zo maar te zeggen dat een bench slecht is...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:23

Is het niet een optie om een traphekje te plaatsen (of een ander soort blokkade) zodat ze gewoon los in de gang kan? Als het een ex-asielhond is dan is het niet zo gek dat ze uit haar naad gaat als ze alleen moet blijven. Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de bench een veilige plek wordt waar ze zich terug kan trekken. Dus inderdaad voer erin zetten, kussen erin leggen (kruikje erbij, welja) hekje gewoon open laten, aaien als ze erin ligt. Ze moet positieve associaties krijgen bij dat ding. Gaat wel een hoop tijd kosten en ik zou voor de andere optie gaan, de trap afsluiten en haar in de gang (of andere ruimte laten rondlopen).

Even offtopic, maar moest hier toch om grijzen.
Citaat:
Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

Het lijk wel een stal :+!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:27

nog even een snelle reactie. de gang was de smal voor de benche, tenminste, ik wil niet dat mijn pa zijn benen breekt vanacht. dus heb m nu toch maar (in de inmiddels lege ) keuken gezet. voerbak erin en hekje open. ze kan vanacht niet veel kapot maken in de keuken, want morgen word het toch gesloopt en alle apparaten zijn er al uit.

heb net op de grond gezeten met worst, dit ging ze heel braaf opeten om er vervolgens weer uit te gaan. op een gegeven moment ging ze op schoot liggen en had ze echt zo'n sneaky blik. toen heb ik haar maar alleen gelaten, ik ben nog niet naar bed gegaan omdat ik het even wil afwachten eigenlijk.

ze zat nu even te blaffen en te piepen maar dat is inmiddels gestopt.

ik neem aan dat ze zometeen toch wel eieren voor haar geld gaat kiezen en liever op haar kussen ligt dan op de stenen vloer?? de mat is ook al uit de keuken, overdag ligt ze daarop.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:28

de bench hoort een plekje te zijn waar je hond zich veilig en prettig voelt, leg er eens wa lekkers in en laat haar het er zelf uitpakken, en vooral eerst het deurtje open laten!!!! trouwens onze hond krijgt ook onbeperkt voer en is ook niet te dik, ze eet gewoon niet veel achter elkaar , maar zo nu en dan wat

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:28

IloveLINDSY schreef:
[Onze pup(10 mnd) gaat heel graag in haar bench liggen! Je moet ze er rustig aan laten wennen en zorgen dat het een veilige plek wordt voor de hond. Dan lopen ze er gewoon in!
Overdag ligt ze er al in te slapen. 's Avonds hoeven we vaak alleen het deurtje maar dicht te doen, en anders, als ze er niet in ligt, loopt ze voor je uit zo haar bench in.

kijk dat zou ideaal zijn!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:32

hyppolyte schreef:
Is het niet een optie om een traphekje te plaatsen (of een ander soort blokkade) zodat ze gewoon los in de gang kan? Als het een ex-asielhond is dan is het niet zo gek dat ze uit haar naad gaat als ze alleen moet blijven. Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de bench een veilige plek wordt waar ze zich terug kan trekken. Dus inderdaad voer erin zetten, kussen erin leggen (kruikje erbij, welja) hekje gewoon open laten, aaien als ze erin ligt. Ze moet positieve associaties krijgen bij dat ding. Gaat wel een hoop tijd kosten en ik zou voor de andere optie gaan, de trap afsluiten en haar in de gang (of andere ruimte laten rondlopen).

over dat hekje zal ik morgen eens met mijn ouders praten. we zitten nu toch in de verbouwing, agja kan dat er ook nog wel bij. maar dan moeten de katten weer verplaatst worden. nu was de keuken van de hond en de gang van de katten (want die mogen wel boven en de bak en het voer stond in de gang) onze hond is gek op kattenvoer dus dat gaat echt niet samen. boven is er ook geen plaats.. misschien de huiskamer danmaar.. maar de gang was ideaal, zo'n makkelijke in en uitloop voor die katten.

jeetje wat een dierentuin is het toch bij ons. de enige die mij laten ontspannen zijn mijn vissen, het word nu echt tijd dat ik ga slapen haha, naar mijn visjes kijkende val ik vast snel in slaap :Z

Charis_xX

Re: hond wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:35

Zit ze erin?!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:46

hai,

Een hond in de bench is iets wat je noooit moet doen.
De hond die zijn plaats moet weten wel!
Een bench is een makkelijk middel om geen last te krijgen van de hond.
Heb je nog meer honden of 1?zo ja dan mag je ook nooit 1 hond in de bench doen en de andere niet.

Als de hond nergens mag komen waarom heb je dan een hond?

Een bench is voor de hond een straf!daarom gaat hij daar niet in..het is een oudere hond die dat niet gewend is..als puppy zijnde had je het nog kunnen trainen.waar ik ook geen voorstander van ben!

Geloof me je dier wordt ontzettend ongelukkig van dat ding.
heb je geen bijkeuken of iets anders waar hij niet uit kan..

Ik hoop dat je de goeie adviezen in armen neemt en dat je hem niet in de bench stopt.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:51

Die kattenbakjes kun je 's nachts toch gewoon wegzetten, als ze maar water hebben, verder kun je die katten dan gewoon laten lopen, die kunnen wel tussen het hekje door. Zou trouwens wel voor een metalen traphekje gaan, zo'n houten ding is dan binnen no time stuk, zeker als ie door een deur heen weet te komen :=.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:45

Elvira24 schreef:
hai,

Een hond in de bench is iets wat je noooit moet doen.
De hond die zijn plaats moet weten wel!
Een bench is een makkelijk middel om geen last te krijgen van de hond.
Heb je nog meer honden of 1?zo ja dan mag je ook nooit 1 hond in de bench doen en de andere niet.

Sorry maar dit stuk ben ik het meestal mee eens maar in ons geval niet!!!
Wij hebben drie honden, toen de vorige hond overleed (toen hadden we er dus ook drie) hebben we er weer een bijgenomen, alleen die hond blijkt onze aandere hond die epeleptie heeft aan te vallen als ze een aanval heeft.
Enkel en alleen omdat hij het niet weet wat hij er mee moet, hij is erg onzeker en gauw nerveus.
Anders kunnen ze heel goed allemaal met elkaar maar tijdens een aanval is het dus echt gevaarlijk.

Ik heb ook liever voor de dieren zonder bench, en voor mezelf (groot onding in de kamer), maar bj ons moet het dus.
Hij vind het niet erg hij gaat er uit zichzelf in net als de andere honden en katten.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:09

Een bench is niet per definitie een straf voor de hond hoor. Ik heb met verbazing de negatieve reacties over benches gelezen. Het is maar hoe je er mee omgaat! Staan jullie paarden ook allemaal dag en nacht in de wei? Mijn hond vond de bench heerlijk, sliep er graag in, het was haar plek. Als ze daar lag dan mocht niemand haar storen en we hebben haar nooit voor straf in de bench gelegd. Dat moet je ook niet doen. Kleine kindjes leg je ook in de box als je je handen even vrij wilt hebben... :o

Het is echter wel zo dat het positief moet blijven en ik denk dat jouw hond de bench associeert met alleen zijn, dat is meer het probleem. Je bent op de goede weg. Het zal gewoon langer duren met een oudere hond, die ook nog eens geen gemakkelijk leven heeft gehad.

Mijn 10 maanden oude hond is uit haar bench gegroeid en slaapt nu graag gewoon op haar dikke kussen of in haar mand (of op de bank uiteraard). Ze kan goed alleen zijn, want daar is ze op getraind en er lopen 2 katten rond, dus écht alleen is ze niet. Ik heb dus geen nieuwe bench aangeschaft, maar ik kan me goed voorstellen dat het uit veiligheid voor de hond en je spullen een handig middel is, mits goed gebruikt en aangeleerd. Echter moet je jezelf wél afvragen waaróm je hond niet alleen kan zijn, dus de basis van het probleem aanpakken. Waarom worden dingen kapot gemaakt? Waarom gejank en geblaf en gekrab? Ook dat kun je trainen door positief belonen, helaas heb je kennelijk niet de juiste trainers gevonden.

Succes!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:10

onze pup had in het begin ook een hekel aan de bench.
we hebben hem gewoon elke keer iets lekkers gegeven in de bench. in het begin hielden we het deurtje op, later ging het deurtje dicht. in het begin maar een min of 5. als hij rustig was mocht hij er dan uit. jankte hij, bleef hij zitten tot hij stil was. zodra hij even stil was ging het deurtje open.

buiten dit ging hij snachts wel gewoon in de bench. maar daarnaast oefende we het dus overdag, zodat hij de bench met iets leuks ging associeren.

nu ziet hij de bench echt als zijn plekje. hij staat gewoon in de woonkamer en hij loopt er de hele dag door regelmatig in om te gaan slapen of op een botje te gaan knauwen.

aangezien jullie hond al wat ouder is, zal het bij jullie waarschijnlijk ook wat meer tijd kosten.
maar probeer meerder keren per dag de bench met iets leuks te combineren, zodat hij de bench als leuk gaat zien.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:17

Mijn hond is nu een jaar en heeft het eerste jaar van zijn leven s'nachts in de bench gezeten. Nooit geen problemen mee gehad. Nu hebben we hem sinds deze week met zijn kussen en bak in de gang staan, en dat was echt een drama de eerste drie nachten. Denk dat hij zich toch prettiger voelde in zijn bench....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:22

Bramblerose ,even een antwoordt hierop,ik vind een grote hond in zelfs de grootste bench ,echt helemaal niets...een kleine hond in de grootste maat bench,prima,als een dier maar kan lopen en draaien.

toen mijn dogo die ene keer in die bench moest zat ie met zijn kont tegen het ene eind,en zijn kop tegen het andere eind,omdraaien kon alleen door zich dubbel te vouwen,en weer in die positie terecht te komen dat ie helemaal klem stond.

en zo heb ik meer grote honden zien liggen in een kooitje...

stik benauwd krijg ik het ervan,maar ja,das mijn probleem denk ik,een hond uren in een hokje leggen waar ze amper kunnen staan of draaien... :\

maak dan een kennel,een hond moet toch kunnen rekken,strekken,en evt een keer rechtop kunnen staan?

ík kan daar echt niets mee hebben,met zulke kleine kooitjes,en ja,mijn paarden staan op stal,maar kunnen daar vrij in lopen,draaien,languit liggen,ze zouden kunnen bokken en steigeren als ze willen,ze staan niet kop/ kont (als in een te krappe stand) in een hokje zonder dat ze zich kunnen bewegen verder.

dus ik heb geen hekel aan het feit dat mensen een hond ergens voor veiligheid inzetten,maar zorg dat een dier bewegingsruimte heeft.

mijn honden zullen nooit ,maar dan echt nooit in een bench terecht komen,dan maak ik wel weer in een kamertje een kennel,mandje erin,voerbakken erin,en zoveel ruimte dat een hond een rondje kan lopen.

buiten dat alles, hoop ik altijd maar dat mijn honden in geval van nood zullen ingrijpen,als ze in een kooitje opgesloten zitten,kunnen ze niets...nee...dan maar lekker los.. :j :D

maar zoals gezegd een kleine hond is grote bench = als grote hond in kennel,daar heb ik echt niets op tegen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:30

wel grappig vind ik dat TS aangeeft niet veel met de hond te hebben....maar als iemand dat schrijft mag dat niet?
En dan gaat TS temmen.

Zolang jij bij je ouders woont heb je je gewoon aan te passen aan hun normen en waarden....als zij de hond op bed willen hebben is dat hun keus...wie ben jij om dat in ene te gaan veranderen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:36

jameyskatje schreef:
kimmie261 schreef:
dit is geen pup meer,maar een volwassen hond...die nu niet echt bepaald geliefd is bij TS ..

enne jameyskatje ,je kan dan wel de regels hoog hebben als moslim,alleen die van die dierenrechten dan niet bij jou hond... :7

en ja,honden zijn gedomesticeerde huisdieren,nooit van gehoord??een wolf is geen huisdier ,hond---> wel :j

ik ga even temmen. want dat jij kan oordelen over mijn gevoelens en zorg voor een hond staat me helemaal niet aan. wat is nou eigenlijk je probleem?? je weet helemaal niets over de situatie, hebt het niet met je eigen ogen gezien.. en kijk hoe brutaal je bent :S
ga de dierenbescherming bellen, dan pb ik zelfs mn adres als je wilt. mogen ze langskomen.

TS lees je openingspost eens even...daarin geef jezelf aan niet veel te hebben met die hond....iets wat ik uitermate triest vindt,maar het zij zo....
En als Kimmie261 het schrijft mag het niet,dan ga je temmen en weet ik wat.....ligt dit nu aan mij?
Ik begin zo langzamerhand moe te worden van alle topic starters die woest worden,en beledigd als je hun eigen woorden herhaalt....(of lijden ze allemaal aan alzheimer ofzo?)