Heel angstig poesje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Heel angstig poesje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:17

Heel veel succes! Ik bewonder je doorzettingsvermogen, ooit zal ze wel te voorschijn komen en fletsen.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:22

Hier stond niets nuttigs, want ik had het over een lapjeskat :+

Succes nog met haar!

Edit: Bericht veranderd
Laatst bijgewerkt door noekje op 19-11-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:23

het is geen lapje, maar een schildpad :+

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:30

Hoi hoi, ik heb es even alles zitten lezen en ik vind dat het toch wel de goeie kant uitgaat hoor. Misschien is het toch wel een idee om ook de holte achter de tv af te sluiten...misschien kan je je kledingkast iets open zetten, da's veilig voor haar en toch wel bereikbaar voor jou. Ik moest wel even lachen om haar kolder-uurtje, zal ondanks het tijdstip wel leuk zijn geweest of niet? Heb je al verschillende speledingetjes geprobeerd voor haar? Een touwtje per ongeluk onder de bank laten zakken....propjes aluminiumfolie achterlaten....dingetjes van het broodzakje? Of een touwtje van je bed hangend....etc. Je weet maar nooit....

En verder toch maar geduld heh....jammer dat je zo graag lief wil zijn en dat er zo weinig response komt. Succes met de catnip, je weet maar nooit!....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:58

bedankt voor jullie lieve support!

ik heb al een knisperend zakje geprobeerd en ook een balletje, maar dat vindt ze niet interessant ;-).

Mijn vorige kat, Gigi, kwam altijd helemaal in extaxe van catnip! Hij werd er ultiem gelukkig van!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:58

Wc-rollen zijn ook altijd leuk :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 00:02

ooh goed idee! heb er eentje op dus die gaat in de gang!
en tampons (ongebruikt, in plastic :D) vond Gigi ook altijd geweldig om mee te spelen! Gaat ook in de gang!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:14

Tampons gaan me dan weer net te ver, ik wordt al helemaal gek van al die versnipperde wc-rollen hier, wattenstaafjes is die van mij ook helemaal wild van :)).
Ik had trouwens vanochtend ook weer zoiets, altijd als ik naar de wc ga dan gaat die aap lopen spoken, vandaag had meneer dorst (waterbak was leeg :=), gooit ie dus het glas met water dat op de tafel stond om (let op, alleen die met water, niet die met limonade) zodat ie dat lekker kon opdrinken!!! Heb maar gauw de waterbak gevuld :o.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:15

Als ze goed reageert op catnip probeer dan eens valeriaan.
Ik zou het niet zo 123 in de slaapkamer gebruiken want dan slaap je niet meer maar een paar druppeltjes op speeltjes kunnen wel helpen.

Ze hebben ook speeltjes met valeriaan erin onze katten zijn daar echt helemaal gek op.
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... 12&t=80587
Verderop in het topic staan nog wat nieuwe speeltjes.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:23

Ach het arme poezenbeest :(:) ik hoop dat ze snel een beetje went :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:25

heel veel succes!
mijn kat is nu 7 en vroeger mishandeld en verwaarloost.
is nogsteeds als de dood voor mannen en laat zich niet zomaar pakken.
aan de andere kant komt ze wel naar je toe voor aandacht en dan is het de grootste knuffel die er is.
er zit een kans in dat je kat altijd een beetje schuw en merkwaardig blijft, niet elke kat is een knuffelkat.

mischien een vreemde oplossing, maar als je eens een nachtje op de bank gaat slapen?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 01:52

En, is ze al fan van de catnip?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:28

Jeetje wat eeb lastig probleem ik bewonder je doorzettingsvermogen :j

Ik heb ook een kat gehad, die bang en schuw was, ik besteedde er nooit te veel aandacht aan en soms liep ze weleens door huis maar er moest niks overwachts proberen. Wat ikje mee wil geven is dat de kat misschien al weer mee aan je gehecht is dan je denkt.
De kat waar ik het over heb woonde bij mijn ouders en die wilde ik daar laten omdat het anders te veel stress voor haar op zou leveren. Ik ben samen gaan wonen en op een goede dag stond ineens de kat voor de deur en ze is nooit meer weggegaan (nou ja tot 27 januari jl dan) ze was plots helemaal verliefd op me, wilde niet meer naar buiten. Een schootkat is het nooit geworden en fan van mijn vriend ook niet. Maar onze huidige kat is ook geen schootkat en al helemaal geen fan van mijn vriend. Mijn vriend maakt haar onzeker

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 15:01

Update!

Gisteravond heb ik een bakje sardientjes in mijn tv kast gezet. Ze zit dus achter in een holle ruimte in die kast. Ik had de sardientjes wat richting de uitgang gezet (nog wel in de kast).

Ze kon de geur niet weerstaan en heeft gegeten toen ik dus nog in de woonkamer aanwezig was!

Ik denk dat ze dit vergeten was toen ze klaar was, want ze kwam ineens met haar hoofdje de kast uit...
Ze zag me, raakte in paniek. Is heel erg sluw en klein langs de muren van de kamer richting waterbakje gelopen (dat was denk ik haar plan).

Was te geschocked om te drinken. Is toen weer als een schaduw langs de muren gelopen (2,5 muur :D) en weer 'onzichtbaar' de kast ingekropen :(:) .

Ik deed net of mijn neus bloedde...Arm beest.

Vannacht gedroomd dat mijn oude kat, Gigi, er weer was en dat was echt een knuffelkont.
In mijn droom was ik dus heerlijk met gigi aan het kroelen en aaien en Gigi genoot.
Toen kwam Juultje heel langzaam en angstig eens een kijkje nemen. Uiteindelijk mocht ik haar ook aaien, ze liet zich op haar kopje aaien. En ze begon Gigi te aaien met haar pootje.

Ik dacht nog "Hoop dat dit echt is en geen droom! Nee het is echt, dat kan niet anders, het kan geen droom zijn! Het is echt! Ik mag Juultje aaien!"

Helaas werd ik toch wakker en bleek het wel een droom te zijn -O- .

Wat kan mijn volgende stap zijn? Waar kan ik dit weekend mee aan de slag?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:30

Geen volgende stap voorlopig denk ik :j Ik zou hier gewoon mee doorgaan misschien kun je gewoon wat in de ruimte kletsen (staat misschien wel een beetje stom) zodat ze ook gewend raakt aan je stem.
Vraag me trouwens af of ze daar ook gaat liggen slapen of dat ze echt alleen maar angstig zit daar.........

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:02

@sakkia: ze slaapt er ook.
's nachts zit ze ook op mijn bank en op mijn poef (dat zie ik aan de vele haren...:D).

Overdag komt ze de kast niet uit, ookal ben ik de hele dag weg...ze slaapt dan volgens mij en 's nachts wordt ze actief en kan dan ook behoorlijk rennen en spelen met de muis...

weet alleen niet of ze een vriendje nodig heeft...aan de ene kant denk ik dat ze het beste zonder ander poesje kan zijn (ook volgens vorig baasje) omdat ze zo 'gevoelig en op de achtergrond is' aan de andere kant is het misschien wel goed.

En de meningen over katten alleen zijn in het algemeen al verdeeld. Ze zijn solitair in principe, maar ook sociaal...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:15

Hopen dat ze snel nog meer op haar gemak is! Arme poes. :(:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:04

Een kat erbij kan zowel een positief als een negatief effect hebben, ze kunnen er van uit hun schulp kruipen, of zich juist nog verder terugtrekken. Ik ben zelf van mening dat het meestal een positief effect heeft, zeker met schuwe katten, maar dan moet je wel voor een kitten gaan en geen volwassen kat, ik raad wel aan om dan voor een kitten van hetzelfde geslacht te kiezen, dat gaat meestal beter. Zeker met een poes waar een kleine bij komt, andersom is het vaak een minder groot probleem.

Voordeel: het neemt de aandacht van haar weg, waardoor ze waarschijnlijk meer tot rust kan komen, bovendien heeft ze dan een speelmaatje en doordat je die kleine zelf helemaal kunt kneden, is de kans dat ze meer toenadering gaat zoeken vrij groot.

Nadeel kan zijn dat ze door zo'n kleine erbij, zich juist terug gaat trekken omdat ze daar niet zulke goede ervaringen mee heeft. Maar ik moet zeggen dat een kitten meestal ontwapenend werkt. Ik zou dan wel nog even wachten tot zij wat meer op haar plek is en dan pas een kitten aanschaffen als je dat dus zou willen doen.

Toen mijn poes aangereden werd, wilde ik er wel weer graag een maatje bij, maar mijn andere poes was daar dus niet echt heel erg blij mee, ik kwam met een katertje thuis en hoewel het ondertussen wel aardig gaat, is het niet te vergelijken met hoe die andere 2 samen waren. Het blijft dus altijd gissen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:01

Een katje erbij is een gok, maar het zou wel goed kunnen werken.

Bij mijn Turkse kerels heb ik bewust voor 1 moeilijk plaatsbare gekozen en 1 die nog jong was en erg sociaal.
Hier heeft het geholpen, want die grote kerel van mij is nu hardstikke lief en heeft zich echt wel opgetrokken aan die andere.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:10

Yup, dat heb ik ook zo ervaren, alleen nu de laatste keer niet zo, omdat die kleine een vreselijke aap is die m'n andere kat steeds belaagt. Aangezien Miep veel kleiner is dan Iki (aap), delft die dus regelmatig het onderspit. Maar op zich gaat het nu wel vrij aardig, maar dikke vriendjes gaan het gewoon nooit worden en dat waren Miep en Zoef(overleden) wel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:38

daar ben ik dus bang voor...dat het kitten Juultje dus ondersneeuwd, zoals de 3 andere katten bij vorig baasje deden.

Denk erover om eens een gedragsdeskundige in te schakelen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 01:44

Dat hoeft voorlopig echt nog niet hoor, ik zou het eerst nog even een tijdje aankijken met haar, waarschijnlijk is ze met een paar maanden al enorm bijgetrokken. Als je voor een vrouwtjeskitten kiest van een week of 10-12 over een paar maanden dan denk ik dat het weinig problemen op zal leveren, tegen die tijd heeft zij haar draai aardig gevonden in jouw huis en dan is de kans dat zo'n kitten bedreigend overkomt wel erg klein. Bovendien kan ze die kleine zelf opvoeden, je moet alleen wel kiezen voor een niet al te brutaal beest, zoals ik :+.

Trouwens, het feit dat ze toch heeft gegeten terwijl jij in de kamer zat en ze de kamer uit is gelopen en daarna weer terug, vind ik al heel wat hoor :j.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:08

maak me toch zorgen, beestje leeft dus al 2,5 maand in angst.
Dat is toch niet goed voor haar welzijn? Voor haar psyche?
Ze leeft volledig alleen, zonder enig contact met mij of een andere kat.

Zit sterk te denken om toch de cirkel te doorbreken en een gedragsdeskundig in te schakelen die desnoods Juultje uit de kast haalt en samen met mij het beestje kennis met me te laten maken...

Of anders een fotoreading laten doen?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:26

Snap je zorgen maar bij sommige katten kan t echt heel lang duren. Een van die van mij heeft echt maanden (tegen een jaar aan) de grootste afstand van mij bewaart die hij kon vinden....nu is het wel zo dat hij door zijn broertje over de streep is getrokken....beetje knuffen was toch wel interessant. Heb m al die tijd in zijn waarde gelaten en hij heeft mij zelf opgezocht. Weet nu ook dat ze om die reden samen moesten blijven. Dus een tweede katje/kitten erbij zou denk ik ook een oplossing zijn (dan wel eentje die rustig enzo is, geen brutale stuiterbal). Maar een gedragtherapeut erbij halen kan nooit kwaad en kan je bovenstaande idee gelijk mee nemen. Ik heb niets met fotoreadings.....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:49

Ik vind het gewoon heel erg sneu dat het beestje zo bang is...

Ze loopt 's nachts te mauwen in de hal...Wellicht om te kijken of ik reageer (soms wel soms niet) zodat ze zeker weet dat ik slaap of omdat ze zich verloren voelt?

Heb net even op www.tinley.nl gekeken en zie dat een consult rond de € 150,- ligt. Slik...

Vorig baasje had vanochtend gemaild of er enige vooruitgang in zit...moest dus helaas melden dat er nog geen veranderingen zijn.