Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeannine schreef:Jij wilt voornamelijk een hond voor de mooi en dat is niet altijd even handig lijkt mij.
Ik zou meer naar karakter kijken als ik jou was, dat is uiteindelijk toch wel echt belangrijker. Wat heb je aan een knappe hond, waar je het niet goed mee kunt vinden.
DIe kruising Labradorx Windhond lijkt me echt geweldig.
Ik ben dol op Galgo's. Zelf heb ik een kruising engelse setter x epagnol breton, in mijn profiel staan foto's.
Het zijn hele vriendelijke en lieve honden.
succes
Donja schreef:linda_arnold schreef:En tjah verharen.....................dat doet iedere hond. Wij hebben nu een beagle en die verhaart echt vele malen harder dan onze kooiker x kees met half lang haar.
Ik fok Spaanse waterhonden en deze verharen dus niet !!!
Dit zijn middelgrote honden, erg leergierig en geschikt voor alle vormen van hondensport.
Kijk maar eens op mijn website:
http://www.spaanse-waterhond.nl
Kanzi schreef:Heb je al eens gekeken naar de Hollandse herder?
Die is er in korthaar, langhaar en krulletjesuitvoering.
Het ras is nooit ontdekt door de grote menigte en
is daardoor een sterk en gezond ras.
We hebben zelf een korthaar (onze tweede al)
en het is een hond met een gouden randje.![]()
Hier staan wat foto's en meer info;
http://www.hollandseherder.nl/index.php?paginaID=418
superrizzo schreef:veel honden met een ''pluk vacht'' verharen niet.
ze verliezen op zijn minst wat plukjes als ze weer geplukt moeten worden.
LecyTinker schreef:Rhodesian Ridgeback's hebben best wel wat gezondheidsproblemen en hebben erg veel opvoeding nodig omdat het werkhonden zijn.
Jade schreef:superrizzo schreef:veel honden met een ''pluk vacht'' verharen niet.
ze verliezen op zijn minst wat plukjes als ze weer geplukt moeten worden.
mijn ruwharige jackje moet ook geplukt worden, maar wordt ondertussen een dagje ouder waardoor haar velletje wat losser zit. Plukken doet haar pijn en doe ik dan ook niet, met als gevolg dat mijn jackje het hele jaar rond haar verliest. zo simpel als 'honden die geplukt moeten worden verharen niet' vind ik het dus niet