Waar gaat je kat heen na overlijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waar gaat je kat heen na overlijden?

Begraven in de tuin
78 (56%)
Laten cremeren (en in urn bewaren)
30 (21%)
In de kliko
7 (5%)
De Rendac
10 (7%)
Anders, namelijk...
12 (8%)

Totaal aantal stemmen: 137

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:31

Via het voer sparen?

Ik heb wel eens gehoord dat poeliers de pootjes van konijnen eraan laten zitten bij het villen, omdat je daaraan herkent dat het een konijn is in de pan in plaats van een kat..

Joyckuh

Re: Waar gaat je kat heen na overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:34

Ja, een crematiespaarplan. Ik moet 4 of 5 kaarten vol hebben voor de crematie van 1 konijn. (groot konijn). Per 15 euro geloof ik krijg ik 1 zegel. Het is nogal een hoop sparen voor een crematie :+ maar daar heb je dan ook jaren de tijd voor. Overigens is deze dierenwinkel de enige dierenwinkel die ik ken die hier aan doet.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:39

Pas geleden hebben we de kat begraven in mijn tuin. Het was erg moeilijk om haar erin te leggen. Mn vriend had gelukkig die dag ervoor het gat al gegraven. Het was echt moeilijk, aangezien ze helemaal niet dood leek.. we hebben haar neer gelegd zoals ze altijd op de bank lag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:04

Joyckuh schreef:
Ja, een crematiespaarplan. Ik moet 4 of 5 kaarten vol hebben voor de crematie van 1 konijn. (groot konijn). Per 15 euro geloof ik krijg ik 1 zegel. Het is nogal een hoop sparen voor een crematie :+ maar daar heb je dan ook jaren de tijd voor. Overigens is deze dierenwinkel de enige dierenwinkel die ik ken die hier aan doet.

"Tegenwoordig is het ook mogelijk om je konijn te laten cremeren. Een crematie kan al vanaf 5 euro. Dan wordt een hele groep dieren bij elkaar gecremeerd en de as wordt dan over zee uitgestrooid."

voor die 5 euro ga je toch niet moeilijk doen met spaarkaarten??? :=

dat heb je dan vast in die 8 jaar dubbel en dwars extra betaald voor het voer :D

wij hebben geen katten,maar als we dat wel zouden hebben,zouden ze begraven worden,er liggen hier inmiddels 3 honden ,een veulen ,een shetlander en een kikker (ja echt..onze sjon ;( ) begraven .

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:08

toen ik een jaar of 10 was was mijn kat plotseling dagelang weg.. een week later kwam mijn buurjongen met mijn kat aanzetten.. hij was overreden en zag er niet al te gezellig meer uit.. mijn moeder heeft hem toen snel in de kliko gegooid voordat ik hem zag en me helemaal rot zou schrikken.. als hij gewoon normaal was overleden was zouden we hem gewoon in de tuin op een mooi plekje begraven hebben!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:08

ik heb een heeeeeellllleee grote wei en daar leg ik mijn dieren in na het overlijden.
de rendac gebruikt botten etc voor allerlei doeleinden waaronder lijm...

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:09

Die van mij is alleen gecremeerd en zijn as heb ik in een mooie platte steen (urn) op de tv staan.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:15

hier word ook alles in de tuin begraven :j
zelfs onze hangbuikzwijn, helaas was het winter toen zij overleed en de grond dus bevroren
mijn vader kon niet diep genoeg graven dus hebben we nog lang een 'hobbel' in de tuin gehad :') _O-

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:20

Mijn dikke Duke is vorige week op 16 jarige leeftijd ingeslapen vanwege een tumor in zijn kaak.
Omdat op ons eigen terrein binnen niet al te lange tijd een woonwijk uit de grond gestampt gaat worden heb ik hem begraven op het erf van onze buren(schoonfamilie)
Hij ligt nu naast de vijver met een lamp op zonne-energie op zijn graf.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:21

Ik zou ze denk wel begraven, of bij de dierenarts achter laten.
Goh, nu vraag ik me opeens af..via de Rendac...Komen ze dat ook met zo'n grote vrachtwagen de
straat in? :+

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:22

kimmie261 schreef:
Joyckuh schreef:

"Tegenwoordig is het ook mogelijk om je konijn te laten cremeren. Een crematie kan al vanaf 5 euro. Dan wordt een hele groep dieren bij elkaar gecremeerd en de as wordt dan over zee uitgestrooid."

voor die 5 euro ga je toch niet moeilijk doen met spaarkaarten??? :=

dat heb je dan vast in die 8 jaar dubbel en dwars extra betaald voor het voer :D

wij hebben geen katten,maar als we dat wel zouden hebben,zouden ze begraven worden,er liggen hier inmiddels 3 honden ,een veulen ,een shetlander en een kikker (ja echt..onze sjon ;( ) begraven .

Er staat VANAF
Ik heb grote konijnen, hier in de buurt heb ik van het crematorium even de kosten opgezocht

6-10 kg € 70,00 € 105,00

De eerste prijs is voor een collectieve crematie, de tweede voor een individuele. Voor die spaaractie krijgt hij een individuele crematie. Lijkt me toch de moeite waard dan. En uiteraard heb ik dat in de jaren dubbel en dwars betaald over het voer etc, dat geld was is anders toch wel kwijt daaraan ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:26

:D ik had ook al gezocht,zag dat je in rotterdam voor konijn 9 euro betaald ,wel massa crematie,dus alle beestjes bij elkaar...

105 euro voor verbranden van een konijntje := ,ongelooflijk....wat een geld...nee dan zou ik ook voor de spaarkaarten gaan :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:28

Leedebee schreef:
Ik zou ze denk wel begraven, of bij de dierenarts achter laten.
Goh, nu vraag ik me opeens af..via de Rendac...Komen ze dat ook met zo'n grote vrachtwagen de
straat in? :+

''in veel gevallen kunnen particulieren voor het afvoeren van kleinere kadavers, zoals dode honden en katten, terecht bij de dierenarts, dierenambulance of gemeente. Hiervoor wordt vaak een vergoeding in rekening gebracht. ''

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:29

kimmie261 schreef:
:D ik had ook al gezocht,zag dat je in rotterdam voor konijn 9 euro betaald ,wel massa crematie,dus alle beestjes bij elkaar...

105 euro voor verbranden van een konijntje := ,ongelooflijk....wat een geld...nee dan zou ik ook voor de spaarkaarten gaan :D

Juist, groot konijn :P 8 kg gaan ze wegen, dus dat kost wat meer...

Maar ik zei er ook al bij, heb ik dan niet bij elkaar, gaan ze gewoon naar de Rendac of de grond in. Veel meerwaarde heeft het voor mij toch niet.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:33

Ik heb helaas bij het laatste overlijden van mijn kat geen inbreng gehad in wat ik met haar zou doen.
Ze is aangereden verderop in de straat en mensen daar wisten niet dat het onze kat was en hebben de gemeente gebeld.
Toen we erachterkwamen hebben we gelijk geprobeerd om haar terug te krijgen maar dat was niet mogelijk.. ;(

Ze is naar rendac gegaan.

Ik had haar heel graag willen begraven achter in de weide.
Dicht bij ons.. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:49

Ik zou toch oppassen met het begraven van bv een hangbuikzwijn e.d. want zo staat het in de wet van dierlijke bijproducten.

Artikel 2.13. [afwijkingen verwijdering]

1. De verwijdering van dierlijke bijproducten, bedoeld in artikel 24 van verordening (EG) nr. 1774/2002, geschiedt niet zonder toestemming van de Minister.
2. De toestemming, bedoeld in het eerste lid, is niet vereist voor het begraven van kadavers van gezelschapsdieren, mits de kadavers rechtstreeks als afval worden verwijderd door begraving op een terrein dat ter beschikking staat van de eigenaar of houder van desbetreffende dode dieren, dan wel op een plaats die ingevolge een besluit van het college van burgemeester en wethouders daarvoor is toegelaten.

Als je onverwacht controle krijgt heb je zomaar een dikke vette boete te pakken voor het onttrekken van dierlijke materialen.
Ik weet ook niet wat ze precíes onder gezelschapsdieren verstaan!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:52

begraven in de tuin ;)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:59

Ik zou mijn kat in de tuin begraven en er een bloemetje boven zetten! Y;(

ik vroeg me eigenlijk wel af wat de rendac dan precies is?
een aantal jaartjes terug toen ik nog klein moesten we 1 van onze katten inslapen
en mijn vader heeft haar dus niet mee genomen...
ik vroeg me af wat voor iets dat dan precies is??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:00

Mijn katten en hond staan allemaal in een potje in de kast.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:03

LadyGrace schreef:
Ik zou mijn kat in de tuin begraven en er een bloemetje boven zetten! Y;(

ik vroeg me eigenlijk wel af wat de rendac dan precies is?
een aantal jaartjes terug toen ik nog klein moesten we 1 van onze katten inslapen
en mijn vader heeft haar dus niet mee genomen...
ik vroeg me af wat voor iets dat dan precies is??

Ik qoute even van hun site:

De onderneming
Welkom op de site van Rendac B.V, een onderneming die al meer dan 70 jaar dierlijk restmateriaal en kadavers verwerkt. De activiteiten van Rendac bestaan uit het ophalen, verwerken en (laten) vernietigen van dierlijke restmaterialen en kadavers op een zodanige manier dat veilige en bruikbare brandstoffen ontstaan.

www.rendac.com

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:17

Tja... de meeste katten van ons zijn met het Rendac meegegaan.
Onze Floris is vorig jaar echter thuis overleden; we zouden die middag met hem naar de DA voor onderzoek, maar hij leek te weten dat het einde nabij was en verdomde die laatste trip; hij stierf gewoon lekker veilig in zijn eigen huisje.

Hij is in de achtertuin begraven.

Wat er met onze drie poezendames moet gebeuren na hun overlijden... geen idee.
Ik zal mijn vriend maar laten meebeslissen.
Eerlijkgezegd... de honden worden sowieso gecremeerd.. maar het maakt me verder niet zo heel veel uit. Ik ben stapelgek op onze poezendames, maar als ze met het Rendac meegaan is het ook wel goed. De herinnering blijft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:49

Willy_UrsB schreef:
Beetje harteloos een dier in de kliko gooien. (...)

Zou niet mij 1e keuze zijn als mijn dier 'vredig' dood gaat, maar ik heb hem naast de weg gevonden. Moet ik dan eerst met een stinkende, rottende, open kat vol met maden naast de dierenarts gaan en vragen of ze hem kunnen cremeren ofzo? :?

Als mijn andere kat dood gaat begraven we hem denk ik in de tuin. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:56

Anthea ,hoe denk jij dat je kat er uitziet als ie een weekje onder de grond heeft gelegen,dan?

ik had hem wel begraven hoor,of ie nu heel of stuk aangeleverd wordt,hier gaat alles onder de grond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:00

Ja, maar dan heb je hem 'netjes' in de grond kunnen stoppen, om nu een gat te graven terwijl je kat daar zo 'toegetakeld' ligt en de maden er overheen kruipen? :r Sowieso was het ook helemaal geen buitenkat, dan heb ik er al geen goed gevoel bij om hem buiten te begraven. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:29

Tja, maar buiten is nog altijd toch qua gevoel beter dan in de kliko, voor mij althans.
En ik weet niet of jij hem in de kliko hebt gestopt, maar zo ja.. was het dan wel een klikokat? :? :D