Aims schreef:Élk dier moet goed verzorgt worden, maakt niet uit waarvoor het gebruikt wordt.
Maar deze cavia's zijn (als ik het goed begrepen heb) op de school gekomen om meer over de cavia zélf te leren,
niet als voerder dier.
En als de school opeens niks meer kan met de cavia's (wat ik al érg raar vind...) ze ze gewoon maar voeren aan slangen.
Natuurlijk moeten slangen ook eten, daar is niks mis mee, maar de reden waarom de cavia's gevoerd worden vind ik gewoon niet kunnen.
Zo'n school moet leerlingen leren hoe je juist voor dieren moet zorgen, en nou leren ze eigenlijk dat als je niks meer kan met je cavia's, of andere (knaag)dieren, je ze gewoon maar kan voeren aan slangen/reptielen.
Een simpele oplossing dus.
Als je aan dieren begint moet je van te voren weten waaraan je begint, en als je er niks meer mee kan/niks meer aan vind, moet je de consequenties accepteren en niet de eerste de beste 'oplossing' kiezen, wat in dit geval voeren aan slangen is.
I still don't get the problem...
Ik heb zelf jaren guppy's gehad. Hardstikke leuk. Toen vond ik er niks meer aan. Ooit als eens gekeken hoeveel mensen op MP hun guppy aanbieden? Daar zet ik die van mij niet bij. Ik heb ze wel bij mijn slijkspringers gezet die hier een week goed van hebben kunnen eten. Ow, maar wacht. Dat is anders, ik heb het nu zeker over vissen?
Ik ken genoeg mensen die voor hun plezier muizen en ratten houden en hier heel goed voor zijn en er goed voor zorgen. maar als ze niet tijdig een goed ander adres vinden voor de nakweek dieren, gaan deze naar een ander dier als lunch. Waarom ook niet? Die dieren moeten ook eten!
Ik zie het niet als studenten leren dat ze zo op een makkelijke dier van hun dier af kunnen komen. Ooit wel eens jouw eigen dier aan een slang gevoerd? Lijkt me toch niet gemakkelijk... Of kom, we brengen deze cavia's naar een dierenopvang, omdat er daar nog 50 andere op een goed tehuis zitten te wachten. Of we verkopen ze voor 5 euro op MP waarna ze als verjaardagscadeautje aan een 10 jarig kind worden gegeven die er na een week de lol al niet meer van in ziet. Goed leven hebben ze zo