Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Breghje schreef:KiWiKo schreef:dat kanmaar ik neem aan dat deze dan ook niet los liep
Nee uiteraard niet. Maar andere honden wel, en die eigenaren krijg je op een of andere manier niet aan de grijze massa gepeuterd dat : "hij bijt" ook écht betekend " hij bijt".....
En een muilkorf deed ik niet, ik vond (en vind nog steeds) dat als een dier aangevallen wordt het het recht heeft zich te kunnen verdedigen.
Breghje schreef:KiWiKo schreef:dat kanmaar ik neem aan dat deze dan ook niet los liep
Nee uiteraard niet. Maar andere honden wel, en die eigenaren krijg je op een of andere manier niet aan de grijze massa gepeuterd dat : "hij bijt" ook écht betekend " hij bijt".....
En een muilkorf deed ik niet, ik vond (en vind nog steeds) dat als een dier aangevallen wordt het het recht heeft zich te kunnen verdedigen.
KiWiKo schreef:Yamcha schreef:Er zijn maar weinig volwassen honden die spelen, spelen is des pups. Dat een volwassen hond niet wil spelen is heel normaal.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRI4XDET.jpg[img]
hier waren ze toch echt al een jaar of 3 oud............ en ze kunnen nog zo spelenmet elkaar en met andere honden
Mariska_D schreef:Ons hondje is toen ze pup was ook aangevallen/gebeten door een JR . Mijn vader was op dat moment met haar aan het wandelen, die mensen WISTEN/WETEN dat hun JR bijt. De hele buurt weet het. En dat meisje had de JR aan de lijn, en haar vader zegt tegen haar, houd hem aan de lijn. Mijn hondje liep netjes aan de voet bij mijn vader, en toch klikt dat meisje de riem van de JR los en voor dat mn vader het wist was die al bij ons hondje , en had ie haar gegrepen. Zo'n rotstreek. Nu is ze best bang voor andere honden, heel onderdanig. Ik heb mijn hond altijd los, en ze luistert perfect. Als ik roep komt ze naast, en ze zal ook nooit richting andere honden lopen.Nou weet je hier uit de buurt natuurlijk ook de honden die niks doen en die het niet zo hebben met andere honden.. Maar toch roep ik haar altijd naast als ik een hond zie waarvan ik twijfel ..
kamatz schreef:Ook zoiets ja...de verantwoording leggen bij zo'n kind![]()
Wat moet zo'n kind nou doen in zo'n situatie???
Het getuigt maar weer hoeveel mensen maar weinig verstand hebben. Zit niet één draadje los, maar er zit er maar één vast
KiWiKo schreef:Als Billy haar honden hier zijn is het ook een groot feest in de tuin
rent ook alles hoteldebotel over en door elkaar heen....... hangen de Jacks in de nekken van mijn honden, maar het is alleen maar bal........
en ook zo met de jacks van mijn dinnetje joyce........ kunnen hier ook prima spelen met elkaaren dat gaat soms best ruw hoor, net zoals met de honden van Billy.......... kan er best heftig aan toe gaan..........
maar het is allemaal wel heel vriendelijk en vrolijk
C_arola schreef:Breghje schreef:Nee uiteraard niet. Maar andere honden wel, en die eigenaren krijg je op een of andere manier niet aan de grijze massa gepeuterd dat : "hij bijt" ook écht betekend " hij bijt".....
Veel mensen geloven niet omdat ze denken dat je overdrijft. Totdat ze erachter komen.
Mijn hond kan alleen fel zijn als een andere hond met haar bal ervandoor wil gaan om mee te spelen maar daar heeft ze een nieuwe oplossing voor gevonden sinds ik dat niet toestond; ze rent alle grote honden eruit om haar bal te halen. Na 2 rondjes kunnen de grote honden haar niet bijhouden en laten ze het erbij
flicka schreef:Nog even voor de duidelijkheid: een hond die niet wil spelen hoeft niet aan de lijn. Een hond die aanvalt of wil spelen en niet onder appèl staat moet beslist aan de lijn. En dus niet aan een flexilijn van 10 meter. Hier vlakbij woont iemand met een Duitse terrier. Het was altijd water en vuur tussen haar hond en de mijne. Hoop gekef en gedoe. Als we elkaar zien in het bos worden de honden meteen aangelijnd en we lopen nu rustig langs elkaar zonder dat de honden ook maar één grommetje laten horen. Zo kan het ook.
Hondjes van 9 die omver gelopen worden door grote onbesuisde honden willen niet spelen hè. Dat doet pijn. En de DA-rekening gaat stante pede richting eigenaar.
KiWiKo schreef:C_arola schreef:[Geweldig om te zien dan!
een groot feest............. het zijn dan 8 honden bij elkaar![]()
![]()
kamatz schreef:Ook zoiets ja...de verantwoording leggen bij zo'n kind![]()
Wat moet zo'n kind nou doen in zo'n situatie???
Het getuigt maar weer hoeveel mensen maar weinig verstand hebben. Zit niet één draadje los, maar er zit er maar één vast
Billy schreef:Hier lopen regelmatig kinderen van een jaar of 8-9 met Bullmastiffs, Ambullen en Turkse herders...
Reden voor mij om mn honden in de auto te gooien en de andere kant op te gaan.
Mijn honden zijn heel sociaal, en dat wil ik graag zo houden