Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:13

Ik heb een niet zo lieve jack russel,elke hond die hij ziet MOET hij grommen,en ja bij mn schoonzusje loopt ook een hondje zoals die van mij maar die loopt los de mijne niet.

Als ze zouden happen enzo dan schop ik de andere hond en trek ik (klinkt gemeen) mijn hond omhoog.

joyce83

Pfff dit is dus waar ik erg bang voor ben. We hebben nu een boxerpupje, eerder hebben de honden van mijn ouders niet veel contact met andere honden gehad. Simpelweg omdat ze thuis in de tuin bleven en maar zelden mee gingen wandelen. De keren dat ik de hond mee nam wandelen lijnde ik haar altijd aan als we andere mensen zagen, fietsers, auto's of andere honden. Mijn hond hoeft andere mensen niet tot last te zijn. Ze deed niks maar vond het wel fijn om even een aai te krijgen, niet iedereen is hiervan gediend en dat wil ik dus voorkomen.

Nu met de pup gaan we puppycursus doen, hopenlijk ga ik zo wat meer vertrouwen krijgen om mijn pupje dalijk met andere honden om te kunnen laten gaan. Wat ik nu gezien heb met een puppyavond van de dierenarts is dat ze boven de andere pups ging staan, dominantie?? Hoop niet dat ik een dominante dame krijg eigenlijk, daarbij waren het wel allemaal erg kleine pups. Ook ben ik ervan bewust dat een boxer een heel andere speeltaal heeft als een andere hond, niet elke hond begrijpt dit gekke gedoe (ja ze doen echt boksen) en is hiervan gediend. Ik zal mijn hond dus altijd aanlijnen en aan de lijn kennis laten maken. Daarbij mag ze dus ook niet gek doen, gewoon rustig blijven, niet blaffen, trekken enz.
Ik weet niet wat ik zal doen als mijn hond aangevallen wordt. Weet wel als mijn hond de aanval in zou zetten dat ze dan een flinke klap met de riem gaat krijgen. Ik ben nog altijd de baas, niet mevrouw naast me. Ik ben erg benieuwd hoe sociaal ze dalijk met andere honden gaat worden en ik hoop nooit mee te maken dat ze ruzie met een andere hond gaat krijgen.
Erger me trouwens wel aan een persoon die hier ook altijd met zijn hondjes loopt en die altijd los heeft lopen, beesten rennen de velden in (ik zorg er altijd voor dat mijn hond op de (zand)weg blijft) en loopt dus ook wel eens zo bij mij de wei in... Als mijn paard hem een trap verkoopt is het echt zijn eigen schuld.

smurffie

Mooiste is nog dat als jou hond terugbijt je een snauw van de eigenaar kan verwachten ;) Nee hoor daar wacht ik niet op hond word in zjin nekvel van de mijne afgehaald. Had de baas zelf maar is wat beter op moeten letten.

Mijne loopt los, ja op haar speelveldje. En ze is niet erg sociaal tegen anderen nee.. maar zolang zij losloopt komt ze terug als ik dr roep. En wanneer ze vastloopt hoeft kijkt ze pas op naar andere honden als die dr bijten.. ze kunnen bovenop dr springen doet ze niks.. maar bij bijten geeft ze een flinke hap terug ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:14

Yamcha schreef:
Er zijn maar weinig volwassen honden die spelen, spelen is des pups. Dat een volwassen hond niet wil spelen is heel normaal.

Afbeelding

hier waren ze toch echt al een jaar of 3 oud............ en ze kunnen nog zo spelen :) met elkaar en met andere honden :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:15

Ons hondje is toen ze pup was ook aangevallen/gebeten door een JR . Mijn vader was op dat moment met haar aan het wandelen, die mensen WISTEN/WETEN dat hun JR bijt. De hele buurt weet het. En dat meisje had de JR aan de lijn, en haar vader zegt tegen haar, houd hem aan de lijn. Mijn hondje liep netjes aan de voet bij mijn vader, en toch klikt dat meisje de riem van de JR los en voor dat mn vader het wist was die al bij ons hondje , en had ie haar gegrepen. Zo'n rotstreek. Nu is ze best bang voor andere honden, heel onderdanig. Ik heb mijn hond altijd los, en ze luistert perfect. Als ik roep komt ze naast, en ze zal ook nooit richting andere honden lopen.Nou weet je hier uit de buurt natuurlijk ook de honden die niks doen en die het niet zo hebben met andere honden.. Maar toch roep ik haar altijd naast als ik een hond zie waarvan ik twijfel ..

higgins

Ons hondje ( 6 jaar ) speelt ook niet meer hoor. Dat is compleet verpest.
Ik heb nog wel filmpjes als bewijs dat hij vroeger echt een sociaal hondje was die uren kon spelen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Breghje schreef:
KiWiKo schreef:
dat kan :) maar ik neem aan dat deze dan ook niet los liep :)

Nee uiteraard niet. Maar andere honden wel, en die eigenaren krijg je op een of andere manier niet aan de grijze massa gepeuterd dat : "hij bijt" ook écht betekend " hij bijt".....

En een muilkorf deed ik niet, ik vond (en vind nog steeds) dat als een dier aangevallen wordt het het recht heeft zich te kunnen verdedigen.

Veel mensen geloven niet omdat ze denken dat je overdrijft. Totdat ze erachter komen.

Mijn hond kan alleen fel zijn als een andere hond met haar bal ervandoor wil gaan om mee te spelen maar daar heeft ze een nieuwe oplossing voor gevonden sinds ik dat niet toestond; ze rent alle grote honden eruit om haar bal te halen. Na 2 rondjes kunnen de grote honden haar niet bijhouden en laten ze het erbij :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:16

Ik heb zo'n situatie dus een keer meegemaakt :j Ik liep mijn honden door de buurt, komt er ineens uit een huis een jack russel gerend, blafferdeblaf. Nu is mijn kleinste hondje daar helemaal niet van gediend, in de zin van dat ze dan bang wordt ;) Dus dat k*tkeffertje rent op mijn honden af, er lijkt niks aan de hand, maar opeens grijpt dat beest die kleine me toch in de rug :oo Nou dan heeft ie aan mij een slechte :o Dus ik meteen eropaf K*TBEEST!! Ik had de riem van mijn andere hond nog in mn hand en daar heb ik m een keihard mep mee gegeven, toen was het zijn beurt om te piepen :o

Normaal ben ik gek op honden, maar aan mijn puppekindjes hoeven ze niet te komen :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:16

Breghje schreef:
KiWiKo schreef:
dat kan :) maar ik neem aan dat deze dan ook niet los liep :)

Nee uiteraard niet. Maar andere honden wel, en die eigenaren krijg je op een of andere manier niet aan de grijze massa gepeuterd dat : "hij bijt" ook écht betekend " hij bijt".....

En een muilkorf deed ik niet, ik vond (en vind nog steeds) dat als een dier aangevallen wordt het het recht heeft zich te kunnen verdedigen.

en gelijk heb je............ jij neemt je voorzorgsmaatregelen........ als een ander dat niet kan of wil doen dan houd het op

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:18

KiWiKo schreef:
Yamcha schreef:
Er zijn maar weinig volwassen honden die spelen, spelen is des pups. Dat een volwassen hond niet wil spelen is heel normaal.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRI4XDET.jpg[img]

hier waren ze toch echt al een jaar of 3 oud............ en ze kunnen nog zo spelen :) met elkaar en met andere honden :)

Mijn honden van 2 (oke dat is nog vrij jong) en 12 :D spelen ook regelmatig samen hoor, het is geregeld zo dat ze tikkertje spelen en dat de oudste voorop rent met de kleine erachter aan :+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:19

Mariska_D schreef:
Ons hondje is toen ze pup was ook aangevallen/gebeten door een JR . Mijn vader was op dat moment met haar aan het wandelen, die mensen WISTEN/WETEN dat hun JR bijt. De hele buurt weet het. En dat meisje had de JR aan de lijn, en haar vader zegt tegen haar, houd hem aan de lijn. Mijn hondje liep netjes aan de voet bij mijn vader, en toch klikt dat meisje de riem van de JR los en voor dat mn vader het wist was die al bij ons hondje , en had ie haar gegrepen. Zo'n rotstreek. Nu is ze best bang voor andere honden, heel onderdanig. Ik heb mijn hond altijd los, en ze luistert perfect. Als ik roep komt ze naast, en ze zal ook nooit richting andere honden lopen.Nou weet je hier uit de buurt natuurlijk ook de honden die niks doen en die het niet zo hebben met andere honden.. Maar toch roep ik haar altijd naast als ik een hond zie waarvan ik twijfel ..

Hoop dat die kind een ander opvoeding heeft gekregen en de hond niet alleen uitlaat?

Valt me wel op dat bij mij in de buurt veel kinderen de hond alleen uitlaten langs een drukke weg.
Dan is het hond laat kind uit of honden die zichzelf uitlaten bij dezelfde weg.
Antwoord eigenaar; Ja hij vindt het leuk om weg te lopen :+

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:21

Ook zoiets ja...de verantwoording leggen bij zo'n kind :(
Wat moet zo'n kind nou doen in zo'n situatie???

Het getuigt maar weer hoeveel mensen maar weinig verstand hebben. Zit niet één draadje los, maar er zit er maar één vast :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:22

Als Billy haar honden hier zijn is het ook een groot feest in de tuin :)

rent ook alles hoteldebotel over en door elkaar heen....... hangen de Jacks in de nekken van mijn honden, maar het is alleen maar bal........

en ook zo met de jacks van mijn dinnetje joyce........ kunnen hier ook prima spelen met elkaar :) en dat gaat soms best ruw hoor, net zoals met de honden van Billy.......... kan er best heftig aan toe gaan..........

maar het is allemaal wel heel vriendelijk en vrolijk :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:24

kamatz schreef:

Het getuigt maar weer hoeveel mensen maar weinig verstand hebben. Zit niet één draadje los, maar er zit er maar één vast :D

Inderdaad, kan levensgevaarlijk worden voor mens en dier.

KiWiKo schreef:
Als Billy haar honden hier zijn is het ook een groot feest in de tuin :)

rent ook alles hoteldebotel over en door elkaar heen....... hangen de Jacks in de nekken van mijn honden, maar het is alleen maar bal........

en ook zo met de jacks van mijn dinnetje joyce........ kunnen hier ook prima spelen met elkaar :) en dat gaat soms best ruw hoor, net zoals met de honden van Billy.......... kan er best heftig aan toe gaan..........

maar het is allemaal wel heel vriendelijk en vrolijk :)

Geweldig om te zien dan! :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:25

Nog even voor de duidelijkheid: een hond die niet wil spelen hoeft niet aan de lijn. Een hond die aanvalt of wil spelen en niet onder appèl staat moet beslist aan de lijn. En dus niet aan een flexilijn van 10 meter. Hier vlakbij woont iemand met een Duitse terrier. Het was altijd water en vuur tussen haar hond en de mijne. Hoop gekef en gedoe. Als we elkaar zien in het bos worden de honden meteen aangelijnd en we lopen nu rustig langs elkaar zonder dat de honden ook maar één grommetje laten horen. Zo kan het ook.
Hondjes van 9 die omver gelopen worden door grote onbesuisde honden willen niet spelen hè. Dat doet pijn. En de DA-rekening gaat stante pede richting eigenaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:25

C_arola schreef:
[Geweldig om te zien dan! :D

een groot feest............. het zijn dan 8 honden bij elkaar :D :D :D

Billy

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:26

9 :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:26

C_arola schreef:
Breghje schreef:

Veel mensen geloven niet omdat ze denken dat je overdrijft. Totdat ze erachter komen.

Mijn hond kan alleen fel zijn als een andere hond met haar bal ervandoor wil gaan om mee te spelen maar daar heeft ze een nieuwe oplossing voor gevonden sinds ik dat niet toestond; ze rent alle grote honden eruit om haar bal te halen. Na 2 rondjes kunnen de grote honden haar niet bijhouden en laten ze het erbij :')

Precies, en dan vinden ze nog dat JIJ degene bent met een asociale hond (klopt, daarom roep ik ook en daarom bleef ie ook aan de lijn) die alles doodbijt. Maar dat ze het zelf uitlokken door je roepen te negeren en dus hun eigen hond aan gevaar van bijten blootstellen dáár staan ze niet bij stil. Onze hond heeft op die manier een aantal honden gebeten, en goed ook, maar ik verrotte het om de da rekening te betalen. Wie niet horen wil enzo...

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:27

flicka schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: een hond die niet wil spelen hoeft niet aan de lijn. Een hond die aanvalt of wil spelen en niet onder appèl staat moet beslist aan de lijn. En dus niet aan een flexilijn van 10 meter. Hier vlakbij woont iemand met een Duitse terrier. Het was altijd water en vuur tussen haar hond en de mijne. Hoop gekef en gedoe. Als we elkaar zien in het bos worden de honden meteen aangelijnd en we lopen nu rustig langs elkaar zonder dat de honden ook maar één grommetje laten horen. Zo kan het ook.
Hondjes van 9 die omver gelopen worden door grote onbesuisde honden willen niet spelen hè. Dat doet pijn. En de DA-rekening gaat stante pede richting eigenaar.

Zo kan het ook en hoort het ook. Gewoon rekening met elkaar houden ;)
Nu moet ik weer aan de reclame denken "Onbewust asociaal" :D :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:28

KiWiKo schreef:
C_arola schreef:
[Geweldig om te zien dan! :D

een groot feest............. het zijn dan 8 honden bij elkaar :D :D :D

Hopelijk een grote achtertuin?! ;)

Mijn hond speelt af en toe met andere honden maar als ze de bal ziet dan heeft ze geen oog voor wat dan ook.
Als ze speelt dan kan ze de grote honden makkelijk af.
Groot heeft als voordeel kracht + gewicht.
Klein heeft als voorbeeld dat ze ontzettend snel en flexibel is en dat weet ze

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:29

kamatz schreef:

O schei uit!!! Onze hond heeft zo'n wit pluishondje te grazen genomen omdat een peuter van 2 (!!!!!!) ermee liep en moeders in geen velden of wegen te zien was. Peuter komt onze kant op, ik roep nog dat ie dat niet moet doen. Peuter wordt omver getrokken door wit pluisding en wit pluisding komt onze kant op en verdween in de holle kies van onze hond....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:29

flicka schreef:

dat snap ik absoluut!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:30

Hier lopen regelmatig kinderen van een jaar of 8-9 met Bullmastiffs, Ambullen en Turkse herders...
Reden voor mij om mn honden in de auto te gooien en de andere kant op te gaan.
Mijn honden zijn heel sociaal, en dat wil ik graag zo houden

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:32

Martinedd schreef:
dan krijgt die hond maat 40 in z'n hol....

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Sorry hier moest ik toch zo op lachen! :')

Ikzelf zou denk ik die andere hond een keihard mep geven :o geen schop dat durf ik nou ook weer niet :))

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:33

Billy schreef:
Hier lopen regelmatig kinderen van een jaar of 8-9 met Bullmastiffs, Ambullen en Turkse herders...
Reden voor mij om mn honden in de auto te gooien en de andere kant op te gaan.
Mijn honden zijn heel sociaal, en dat wil ik graag zo houden

Ja inderdaad! Bij mij komen die kinderen dan op mijn hond af omdat die zo klein en schattig is :roll: Ik loop dan de andere kant op en zeg dat ze de andere kant op moeten omdat ze hun hond niet kunnen houden (formaat Herder/Berner Sennen)die enthousiast op mijn hond af wil donderen.
Mijn hond maakt het niet zoveel uit, die ruikt wel even en loopt dan door maar die kinderen vallen zeker en de hond is dan pleite.