Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:21

? waarom zou je hond uit zijn mond gaan stinken als je hem vlees voert?

dan moeten dus al mijn honden uit hun bek stinken... :+

wat een ideeen kunnen mensen erop na houden ..

en nee het zou mijn manier niet zijn,zeker niet als je niet tegen vlees voeren bent,er zijn mensen die dat om 'redenen' niet prettig vinden,maar ze heeft al vlees gevoerd en dat eet ie prima,waarom de hond dan geen vlees geven..?

begrijp het niet hoor...

lijkt mij dat zeker voor een jonge in de groei zijnde hond het super belangrijk is dat hij juist wél eet...dan ga je toch niet dagen afwachten tot ie maar van ellende zijn bak leeg gaat eten?

snap die redenatie niet....

zeker mijn jonge honden wil ik dat ze heel goed eten,mijn jonge hond eet hier bijna een kilo vlees per dag,maak me al zorgen als dat eens 500 gram is :+

als 1 van de oudere honden een dag niet willen eten (gebeurd echt zelden,vaak omdat ze zich niet helemaal lekker voelen) dan vind ik 1 avond vasten al vervelend genoeg,maar zou daarom zeker niet willens en wetens een jonge hond niet voeren omdat ie zijn brokken maar mot vreten :n

maar goed,zal daar dan wel raar in zijn,schijnt gewoon te zijn dat je een jonge hond maar laat buigen of barsten...tis alleen niet mijn manier,en zal dat dan echt ook nooít doen...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:24

dus je wilt eigenlijk zeggen dat ik me hond soort van mishandel ofzo :P ik zeg ook dat ik jou reactie super goed snap maar hoop ook dat je in ziet als hij gewoon de brok eet die we hem voorzetten waarom zouden we dan vlees gaan kopen :P
hij krijg wel eens vlees echt wel hoor en dan zie je der ook smullen maar dan schrokt ze het zo snel op dat het er ook weer uit komt ;

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:24

DmNqUe schreef:
als hij ook gewoon lekker brokken eet wat net zo goed voor hem is :)

Maar dit topic gaat toch niet over jouw hond die blijkbaar geen problemen heeft met zijn brokjes?

Dit topic gaat over een hond die zijn brokjes níet eet en zijn baasje vraagt hier om tips. De hond eet blijkbaar wél graag vlees, dus mijns inziens is 1 en 1 gewoon 2. En gezonder voeren, én lekker voeren!

DmNqUe

Re: Bull Mastiff pup ineens slecht eten ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:26

klopt heb ook tips gegeven alleen daar ging kimmie tegen in en geef ik mijn mening erover

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:28

ik zeg niet dat er een hond mishandeld word,zeg alleen dat dat alles behalve mijn manier zou zijn...niets zo belangrijk als goede voeding bij een jonge hond,die moet bouwstenen hebben,en graag willen eten...

maar goed dat is mijn visie op houden van honden en het voeren van honden,blijkbaar zijn er erg verschillende meningen over...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:30

ik snap jou manier maar zie het ook vanaf mijn manier maar laten we ons nu richten op de TS want haar hondje eet nog niet :) wil niet dat dit een reltopic gaat worden

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:18

ik snap niet dat niet iedereen kan accepteren dat ieder zijn eigen manier van voeren heeft, wat, hoe en hoeveel. Blijkbaar moet er gelijk weer in de groep gegooit worden dat de ander het niet goed doet. Het toont maar net aan hoe kleingeestig sommige zijn. Of het nu over een hond, een paard, een kat of wat dan ook gaat. Ieder zijn eigen manier en behoeftes en als dat werkt zeg dan gewoon JA EN AMEN. Probeer eens ieder in zijn waarde te laten en je te beperken tot je eigen ervaringen te geven zonder andere af te kraken!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:13

? mensen af kraken?

zie hier niet dat mensen afgekraakt worden, :n ,maar goed mss dat het zo opgevat wordt..

en als het op mij slaat,nee ik snap er echt niets van dat mensen hun hond door honger gaan laten eten,dat is mijn mening,niets afkraken,doe je het wel,succes...en zal je verklappen,ja hoor die methode werkt,een dier gaat vast eten van de honger..

zou alleen totaal niet mijn manier zijn,zeker niet als ik weet dat ie ander voer wel lekker vind...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:29

kimmie261 schreef:
ja hoor,maar tis nogal een heel saai verhaal over verwerkingsprocessen en machines,maar ergens onderaan staat het:
http://www.senternovem.nl/mmfiles/2020- ... 174982.pdf

en als je op de samenstelling van een brokkenzak kijkt kan je precies zien hoeveel vlees het bevat en wat de andere ingredienten zijn...

eigenlijk heel simpel, :D

voor mij zijn er 2 soorten goede brok,dat is orijen en farmfood,al zou ik eerder voor orijen gaan...

van alle andere merken brokken heb ik geen hoge pet op,veredelde granenkorrels zijn het..en dat voor een carnivoor....

En dan mis ik er 1, Acana, vrijwel gelijk van samenstelling als Orijen :)
Farmfood ben ik juist niet over te spreken, qua inhoud is het prima maar de resultaten met mijn hond (en weet ondertussen ook van andere honden) zijn absoluut niet goed.
Ik denk dat je met brokken gewoon heel goed moet kijken hoe je hond het er op doet en zorgvuldig je brok kiezen gebaseerd op samenstelling en type hond.
Ben alleen bang dat merendeels enkel naar de prijs kijkt :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:37

Moderatoropmerking:
Er is een goede discussie aan de gang. Ik zie wel een paar felle reacties langskomen. Mijn vraag is dan ook om niet te persoonlijk te worden, maar de sfeer en discussie goed te houden :)