Kat op auto, wat tegen te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:30

Adil18 schreef:
Hm, ik vind het juist zo vervelend voor de katteneigenaren als onze jachthond de kat die net in onze tuin in gesprongen eerder in het vizier heeft dan wij... :+ overigens laten wij hem gemiddeld 5 keer per dag uit, maar das een ander verhaal...Maar over honden dumpen in de eigen achtertuin gesproken, ik vind dat altijd nog beter dan dumpen in de achtertuin van een ander, wat veel katteneigenaren grof gezegd zonder probleem doen...

Natuurlijk heeft dit met tolerantie te doen. Nederland is vol en mensen moeten rekening houden hiermee. Maar betekent dit voor de autobezitters dat zij rekening moeten houden met evt. beschadeging aan de lak door een kat of betekent het voor katteneigenaren rekening houden door de kat vast te houden?

Als je het zo stelt ben je wel heel erg kortzichtig door te zeggen dat de autobezitters maar toleranter moeten zijn.

De katteneigenaren hebben het maar goed. Hun beesten mogen ongestraft schijten waar ze willen en ze hoeven er geen belasting voor te betalen, heel wat anders dan de hondenbezitters...Ik denk dat de kattenbezitters rustig meer hun best ouden mogen doen deze luxe te verdienen (lang niet alle kattenbezitters hoor, er zijn er genoeg bij die weten hoe het ook kan...!)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Urielle

Re: Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:37

aluminiumfolie werkt niet, ik heb het destijds in de babybox gedaan voor de geboorte en ze gingen er prinsheerlijk bovenop liggen. Wat wel werkt zijn balonnen. Je zou kunnen denken aan een doek waarop je wat ringetjes vastnaait en hieraan balonnen bindt? Of gewoon op wacht met een supersoaker? Weet je ook gelijk om welke kat het gaat ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:41

JoyCiej007 schreef:
Lyonesse schreef:
Wie moet de vermoedelijke zwerfkat binnen houden dan?

Het asiel; meenemen van zwerfkatten, sterriliseren/castreren, proberen nieuw baasje te vinden en anders..... tsja.....

Dan zal wel eerst even iemand dat asiel of de dierenambulance moeten bellen he? :+
Die hebben ook geen censor op hun hoofd zitten voor overlastveroorzakende zwerfkatten.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:44

Ik ben het er helemaal mee eens dat sommige katteneigenaren het maar makkelijk hebben. Neem bijvoorbeeld onze buren, die hebben 4 van die beesten.. 's Nachts maken ze een klere-herrie bij mij voor mijn slaapkamerraam. Als dank schijten ze je hele voortuin onder. Lekker als je wat nieuwe plantjes neer wilt zetten en je kunt eerst drie plakaaten stront weg gaan halen. Vervolgens gaan ze lekker op je auto zitten en zetten als dank voor de warme plek op je motorkap heerlijk hun nagels in je nieuwe lak. Mijn ex heeft een fordmustang (gloednieuw a 35.000 euro ) en die kon het ook niet echt waarderen.

En dan moeten wij tollerant zijn?!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:44

Je hebt van die hoezen die je over je auto kan doen. Dan heb je meteen geen gedoe meer met krabben van de voorruit. Misschien kan je met eigenaar overleggen om de kosten van zo'n hoes te delen??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:45

Urielle schreef:
aluminiumfolie werkt niet, ik heb het destijds in de babybox gedaan voor de geboorte en ze gingen er prinsheerlijk bovenop liggen. Wat wel werkt zijn balonnen. Je zou kunnen denken aan een doek waarop je wat ringetjes vastnaait en hieraan balonnen bindt? Of gewoon op wacht met een supersoaker? Weet je ook gelijk om welke kat het gaat ;)

Meen je dat? Bij mij werkte het super toen de katten steeds op de kastjes en afzuigkap gingen :j
Maar ja, je auto er helemaal mee inwikkelen staat idd ook een beetje raar :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:49

Ziet al helemaal voor zich dat TS haarauto iedere dag staat in te pakken met aluminium folie :D geniaal ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:00

men nemen wat stroomdraadjes en een accutikker }> ,eentje die flink wat stroom geeft,en tikken maar..wedden dat ie er nooit meer op gaat liggen.....

vroeger had mijn vader een audi die een alarm moest hebben voor de verzekering,die kon alleen helaas niet aan,omdat er katten van buren via het garage dak op de auto sprongen,en dus het alarm midden in de nacht begon te loeien....vraag me werkelijk af hoe de kattenbezitters het zouden vinden als mensen hun honden op hun auto zouden laten springen..ach geeft wat krasjes tenslotte,en de tolerantie die ik merk die iedereen moet hebben voor andermans kat,mag ik dan zeker verwachten van katten bezitters ,als er een hond over hun auto heen zou lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:19

Zo, ik heb net even 50 rollen alufolie gehaald bij de super... Ik kan aan de slag _O- ;)

Ja, zo'n hoes... Ik moet toch de garage zo bellen voor APK afspraak, zal wel eens navragen wbt. zo'n hoes. En anders of zij nog oplossingen weten met een bepaalde spray of zo..

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:33

Naar mijn mening werkt tolerantie 2 kanten op, dus mensen met katten kunnen evengoed hun katten binnen of in hun eigen tuin houden.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:42

Wij hebben een spray gekocht bij een dierenwinkel. Weet alleen even de naam niet meer. Kat van de buren is niet opgevoed en sprong op de auto elke keer. Hebben spray gekocht en hij komt er niet meer op. Bij ons slapen ze zelfs op het zilverfolie.. Dat "gekraak" vinden ze heerlijk lijkt het wel.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:03

Gelukkig hebben mijn buren geen last van mijn kat omdat hij gewoon lekker binnen blijft, als kitten al nooit buiten geweest en zodra hij op het balkon zit wil hij als de wiedeweer weer naar binnen.
Ik vind het verschrikkelijk als je last hebt van andermans beesten!
Honden lopen toch ook niet overal los?
Ik vind dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen beesten, zo ook dus voor een kat die de auto van een anders bechadigd!
Veder heb ik geen tips voor je, dan de dingen die al genoemt zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:12

als het een zwerfkat is ,is het waarschijnlijk het enige warme plekje wat hij kan vinden.....tja....een hoes misschien?
(en uitkijken dat het geen obsessie wordt....ik denk dat er ergere dingen zijn in het leven...)

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:21

geerke schreef:
als het een zwerfkat is ,is het waarschijnlijk het enige warme plekje wat hij kan vinden.....tja....een hoes misschien?
(en uitkijken dat het geen obsessie wordt....ik denk dat er ergere dingen zijn in het leven...)

Hier sluit ik me helemaal bij aan.. Wat te doen met al die vogelpoep op je auto, die ook voor uitgebleekte vlekken zorgen.. Vogels maar allemaal neerhalen of verbannen als ze hun vlucht naar het zuiden nemen of de kindertjes met hun fietsen, voetbal, weet ik veel wat.. allemaal maar van straat verbannen omdat de dure auto van huppeldepup niet beschadigd mag worden..

Vaak zijn het katten die rondlopen, zoals hier in de straat, die door de eigenaren op straat geflikkert worden waar niet meer naar omgekeken wordt.. Je kunt je er boos over maken, maar die dieren weten niet beter, die eigenaren zouden beter moeten weten en die kun je vaak niet achterhalen..

Daalt nu echt zo erg de waarde van je auto met die paar krasjes? Ik had nl. met het inruilen meer commentaar op de vogelpoep dan die ieniemienie krasjes.. ;)

Beetje verdraagzamer worden naar elkaar, lijkt me meer iets om je druk over te maken.. ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 01:19

[LZP] > [BB]