Poes likt aan hechtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Poes likt aan hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 22:42

z.g.a.n. is die van mij ook zeker wel, ik heb twee hele grote schrammen over mijn arm lopen := Ik wilde alleen maar even naar het wondje kijken :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:48

Die van ons is ook een echte draak. Hechtingen heeft de dierenarts er dan ook mooi niet uitgekregen (ook niet met 4 mensen :P) en heeft ze zelf mogen doen uiteindelijk.

Wat ik niet snap is dat jullie katten geen pleister hebben gekregen. Beide katten bij ons hadden een pleiste. Geen gezeur met aan hechtingen trekken en ze kunnen nog lekker bewegen :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:53

pleisters is ook per dierenarts verschillend..
wij gebruiken die ook nooit..

wakker worden met kap veroorzaakt alsnog stress.. en kat is er niet op gemaakt om "opgesloten te zitten" katten zijn erg in hun eigen wereldje en met een kap verklein je dat, en dat veroorzaakt hoe dan ook stress..

die medical pet shirts zijn niet zo heel duur, en je kan ze gewoon wassen dus mocht er nog een keer wat zijn kan je hem weer tevoorschijn halen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 23:00

Ja heb het gezien, kijk morgen even hoe de maillot zit, wil dat niet dan schaf ik zo'n ding aan :j

Pleisters ben ik even naar op zoek gegaan in het grote mensenziekenhuis maar kon die niet vinden anders had ik er een paar achterover gedrukt :o
En ik denk dat ik dan ook uiteindelijk 4 pleisters per dag had kunnen plakken :+ Ze duld gewoon niks vreemds aan haar lijf en wil zich gewoon kunnen wassen:j

Kap hebben we dus geprobeerd maar dat veroorzaakte zoveel stress dat ze er bijna in bleef :n

*edit* ik ben bang voor het moment dat de hechtingen er uit moeten := Ze grijpt je gewoon :+ Ze wordt bij de DA al de grote trut of truttebel genoemd :=
Kwam gister morgen binnen en ze zeiden: Goh ze houdt jou al net zo bezig als ze ons maandag de hele dag bezig heeft gehouden :=
Thuis is ze enorm lief, behalve dan als je even naar de wond wil kijken of als ze iets aan moet :+
Maar goed daar kan ik inkomen, voor de rest lijkthet net of ik stroop aan mijn kont heb, want ze achtervolgt me de hele dag :+ Waar ik ben is zij ook, ook als ik onder de douche sta :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:22

ik weet niet hoor, maar er zitten twee benen in een maillot (althans bij mij wel :+ ), dan pak je toch gewoon de andere kant om opnieuw een jurkje te knippen? :D _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 23:32

Ja die heb ik al gebruikt, maar was iets te optimistisch :+ was dus een beetje aan de grote kant en toen ik er nog een stuk af wilde halen, kon het niet meer omdat ik natuurlijk al gaten voor de benen had geknipt :+ Nou ja toen paste het niet meer :+
Heb er nog een liggen, die knip ik misschien morgen nog wel even :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:48

Mijn arme hondje is net zo diep ongelukkig als jouw poes denk ik! Zij is vandaag gesterilliseerd en baarmoeder alles is verwijderd..zij heeft een (soort van) baby rompertje aan :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 17:27

SaNNeS88 schreef:

Ondertussen dit geprobeerd en ja wel, ook dit krijgt ze uit. Van de DA gekregen van morgen :j Nu gaan we nog een maatje kleiner proberen:j

Ze moet nog steeds er mee blijven lopen nog zeker twee weken. Ze heeft een allergische reactie op de onderhuidse hechtingen gekregen en dat ziet er niet goed uit. Het is ook rood en geirriteerd, dit had ik woensdag al gezien, maar moest er vanmorgen toch heen en ze had er verder helemaal geen pijn aan. Ze hebben geprobeerd 1 hechting die zichtbaar was er uit te halen. Ze gilde het werkelijk uit van de pijn ;( Het begon te bloeden en eigenlijk zijn we weer terug bij af. De reden dat het in het begin niet zichtbaar was, was waarschijnlijk omdat ze de dag na de castratie nog een antibioticaspuit heeft gehad die een paar dagen zou werken. Daarom is het pas later echt erger geworden, omdat het er verder mooi droog uit zag, ze attent was en het huis al weer afbrak dacht ik dat het wel goed zou zitten. Niet dus :n
Het is waarschijnlijk geen wondbreuk dus :n Maar omdat er nog steeds zwelling zit is dat ook nog moeilijk te voelen.

Ze bezorgt me grijze haren dat hummeltje van me, maar ik ben smoorverliefd op der :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:43

Is de wond niet gewoon aan het ontsteken??? dan wordt het ook rood... voelt de plek warm/heet aan??

het pakje zou ik indd een maatje kleiner nemen, hopen dat ze het nu wel aanhoudt.. als ze er af blijft heeft ze er zelf ook minder last van...