Kat gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:28

fijn dat ze mag blijven!!!! super van je!
paar leuke namen;
Mo (zo heette mn vorige poes) blijft een leuke, simpele naam, maakte er er wel eens Mozes, Mohammed, Mona van wahaha.
Andere namen Lisa, Sara, Mischa, Dana, Noa....zoveel mooie namen.

Mijn poezen heten Zia, Lu Lu, en Poeki.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:04

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:57

dumpy ? (zoals in gedumpt)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:21

cissy schreef:
Is de kat niet gewoon gedumpt omdat ze zo'n slecht oog heeft? mensen doen rare dingen met dieren als er DA kosten aan te pas moeten komen...
Super dat je dr opvangt!

Dat is wat de DA assistente dus ook vermoedde. Ze heeft ook (inmiddels genezen) kapotte oortjes en er zit een scheurtje in.
De assistente denkt dat poezel gevochten heeft en daar een behoorlijke tik van heeft gekregen, daar kon dat oogje ook vandaan komen zei ze.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:25

zal het oogje nog genezen? onze kat heeft ook een misvormd oog, zit een deukje in ofzo :+ maar het viel me eergister pas goed op, hij heeft (net als ondere andere kat) een gescheurd kruisbandje(ja hoe groot was die kans :( wij waren de enige met een poes met gescheurd kruisbandje, hebben we er nog 1 bji... hoe het gekomen is weten we niet) en hij ziet dus minder met het oog, maar heeft hij geen last van...

hoe oud word je poeze beestje geschat trouwens?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:26

euhhhh, tussen de 3 en de 13????

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:27

wow dat is een groot verschil zeg!!!
nou hopen dat ze snel opknapt, heeft ze een naam? :P

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:23

geschat tussen de 3 en 13? Wat bizar.. ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een da dat niet beter kan zien? ( even weg geweest dus lee stopic nu pas weer :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:52

Liezel1 schreef:
euhhhh, tussen de 3 en de 13????

Zoals ik al eerder zei....Check het gebit eens.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:07

Vind het ook heel tof dat je haar houdt en goed voor der zorgt! :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:09

Heb ik geprobeerd, gebit checken. Voor zover ik het kon zien was het allemaal netjes en schoon.
Probleem is alleen dat je ALLES met poekie mag doen, BEHALVE naar haar tandjes kijken, dan wordt ze écht gemeen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:17

heb je haar poeki genoemd? zoja , leuk zo heet mijn (semi wilde)buitenkat ook..en als ie uithaalt, noem ik hem spooky hehe

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:20

amigootje schreef:
En ergens een melding maken ? Ik vind het altijd wat, heel lief hoor dat je haar in huis neemt, maar ik zal maar opzoek zijn naar mijn kat, en niemand meld ergens dat hij mijn kat in huis heeft... ow, die gedachten is voor mij als katten eigenaar al vreselijk...

Tja, dat is het risico als je je kat naar buiten laat he?

TS, ik vind het een prachtig beestje, die krijgt het prima naar haar zin bij jou!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:29

Wauw wat een mooi beestje! Super dat je haar een huisje geeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Liezel1 schreef:
Heb ik geprobeerd, gebit checken. Voor zover ik het kon zien was het allemaal netjes en schoon.
Probleem is alleen dat je ALLES met poekie mag doen, BEHALVE naar haar tandjes kijken, dan wordt ze écht gemeen.

Dat is jammer, want dan heb je meteen antwoord op je vraag. Een gebit van een 13 jarige herken je onmiddellijk. Je hoeft ook alleen maar een stukje van de zijkant van de kiezen te zien.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:51

Om eerlijk te zijn zag onze kat die we bij het asiel vandaan hebben toen we hem ophaalden er dunner uit. Het is nu iets meer dan twee weken verder en hij is flink aangekomen en dus ook voller geworden. Ik denk dat je jouw kat ook met de dag kan zien opknappen. ;) Veel plezier met haar!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:07

Diablo schreef:
amigootje schreef:
En ergens een melding maken ? Ik vind het altijd wat, heel lief hoor dat je haar in huis neemt, maar ik zal maar opzoek zijn naar mijn kat, en niemand meld ergens dat hij mijn kat in huis heeft... ow, die gedachten is voor mij als katten eigenaar al vreselijk...

Tja, dat is het risico als je je kat naar buiten laat he?

TS, ik vind het een prachtig beestje, die krijgt het prima naar haar zin bij jou!

nou dat ben ik niet echt met je eens hoor.. Dat zou dus betekenen dat ik mijn katten niet naar buiten zou mogen laten omdat ik dan het risico loop dat iemand denkt; hey das een leuke kat! Die neem ik in huis! En ja, ik weet het, dat gebeurt... Stalgenootje is het ook overkomen. Maar dat is toch van de zotte?? Blijf gewoon van andermans 'eigendommen' af! Als je zo graag een kat wil, haal er dan 1 uit het asiel..

Geldt uiteraard niet voor TS. Dit katje is waars gewoon gedumpt en TS heeft tenminste wel meldingen gemaakt. Overigens zijn mijn katten ook allemaal gechipt dus ik ben altijd terug te vinden :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:12

Even een update:

Poes voelt zich hier helemaal thuis, wast zich overal en klimt op alle kasten en tafels die ze tegenkomt.
Ze heeft ontzettend scherpe nagels die ze overal in zet (incl in mij) om zichzelf vervolgens op te hijsen. Echt, ze springt overal op!
Ze kan niet zo goed tegen alleen zijn. Als je 5 min naar boven loopt durft ze niet mee maar gaat ze onderaan de trap staan janken en schreeuwen. Verder zit ze de hele dag het liefst BOVENOP je. Ze staat weer te wachten als je thuis komt en ze laat je geen minuut uit haar zicht......

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:14

ik zou als ik jou was dan de nagels knippen :P doe ik ook zo nu en dan want mijn poes gaat maar al te graag op mijn rug liggen in mijn slaap met nagels en al -O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:54

Daar zit ik idd wel over te denken, maar ik weet niet in hoeverre dat "diervriendelijk" is.
Ik zit nl helemaal onder de krassen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:55

is gewoon diervriendelijk hoor, zolang je het maar niet te extreem doet, alleen de puntjes :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 16:58

Ze eet trouwens als een bootwerker.... Maar op haar kont wordt ze nog niet echt dikker. Dus nu krijgt ze elke dag een zakje natvoer naast haar 1 tot 2 bakjes gewone brokjes.
Ik weet overigens nog steeds niet of ze gesteriliseerd is, dus voorlopig gaat ze nog niet naar buiten. Iemand enig idee hoe ik daarachter kom zonder haar door de DA te laten opereren?

(het typt trouwens vrij lastig met een poes OP je handen die half op je toetsenbord ligt....)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:06

Hoi, wat een mooie poes heb je daar gevonden!

Over de nagels: nagels knippen (als je dat voor elkaar krijgt) is helemaal niet dieronvriendelijk. Dieronvriendelijk wordt het pas bij nagels trekken, maar dat zijn meer amerikaanse toestanden geloof ik. Knippen zou ik dus zeker (laten) doen.

Verder over die verlatingsangst, dat gaat over. Eén van mijn twee poezen (als kitten gekomen) had dit in het begin ook heel erg. Vooral als ik onder de douche stond, dan kon ze me niet meer vinden en stond ze te roepen en te piepen. Dat gaat vanzelf over als ze wat meer thuis is en wat meer vertrouwen krijgt.

Of ze gesteriliseerd is kom je niet achter zonder een dierenartsbezoek denk ik. Of je moet heeeeel goed kunnen zoeken op haar buikje naar een ev zichtbaar litteken.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:20

Als je haar wilt laten aankomen kan je overwegen om geen natvoer meer te geven. Ik geef mijn katje (7 kilo!) natvoer omdat hij één kilo moet afvallen (groot katje ;) ). Je geeft alleen aan dat ze brokjes niet zo lekker vindt. Wat voor brokjes geef je? Ik geef die van mij nu royal canin sensible voor kieskeurige katten met een gevoelige vertering. Bij deze (en ook bij de andere van royal canin) nemen ze heel veel voedingswaarde op en hoeven ze niet veel te eten. Overigens vinden die van mij dit echt super lekker (en dat zijn echte kieskeurige ;) ).

Nageltjes knippen kan je gewoon doen als ze ze zelf niet af bijt. Die van bijten nagels dus doe ik er niks aan. Als je het voor de eerste keer doet zou ik even vragen aan iemand of die je kan uitleggen hoe je dat moet doen (niet te kort afknippen, niet te lang, etc.). En ik zou eerst 'droog' knippen (dus oefenen met het pootje vasthouden en aan de nagels zitten) voor dat je het echt gaat doen ;)

Super dat je de zorg op je genomen hebt! heb je inmiddels nieuwe foto's?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:36

@Josines, geef jij jouw katje 7 kilo natvoer?? :+ of geef je jouw 7 kg wegende katje natvoer.... (sorry kon het niet laten)

Liezel, fijn dat het goed gaat met dr, we willen dan wel foto's zien uiteraard....! hint hint
nagels knippen doe ik ook regelmatig want ze willen allemaal op schoot en dan lekker stempelen maar dat is niet zo fijn met lange nagels :) gewoon het puntje eraf knippen is vaak al genoeg.