Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:31

Ik weet niet of je het weet maar de katten die al eens nat gegooid zijn, weten dat haarfijn te ontwijken of buiten gooi-afstand te blijven.

Ik blijf erbij dat iemand die een kat heeft voor zijn kat verantwoordelijk is en goede zorgplicht heeft. En dat betekent imo dat je hem/haar bij huis houdt en ga je het terrein af, dan hou je ze aangelijnd. (met uitzondering van losloop gebieden)

Ik blijf erbij dat schieten not done is, maar kan het me in sommige situaties heel goed voorstellen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:41

Even iets anders, maar niet iedere kat vind het erg om nat gegooid te worden. Ik heb 2 waterminnende katten gehad, zelfs als ik met een plantenspuit midden in hun bek spoot vonden ze het niet erg. En als ze een emmer water vonden (of een wc pot) dan zaten ze erin :D
Neemt natuurlijk niet weg dat je niet spoort als je op katten gaat schieten. Maar helaas zijn er te veel gestoorde mensen op de wereld. Heel veel sterkte met je kat!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:22

slimmerik schreef:
Ik weet niet of je het weet maar de katten die al eens nat gegooid zijn, weten dat haarfijn te ontwijken of buiten gooi-afstand te blijven.

Ik blijf erbij dat iemand die een kat heeft voor zijn kat verantwoordelijk is en goede zorgplicht heeft. En dat betekent imo dat je hem/haar bij huis houdt en ga je het terrein af, dan hou je ze aangelijnd. (met uitzondering van losloop gebieden)

Ik blijf erbij dat schieten not done is, maar kan het me in sommige situaties heel goed voorstellen.

Ik ben het niet met je eens. Ik kan het me NIET voorstellen dat je het in je hoofd haalt, en zelfs ook nog echt gaat doen, om op katten te schieten. Dan spoor je echt niet.
Mijn kat buiten mijn huis om met een riempje uit gaan laten is ook wat vreemd ...
Ik snap dat katten irritant kunnen zijn, maar je kunt je ook overal aan gaan ergeren... de mensen zijn voortaan zó immens egoïstisch!
Het voorbeeld van pag. 2 ofzo, van de buurkinderen die je dan ook maar moet gaan neerschieten omdat ze veeeeel meer last veroorzaken vind ik een goed voorbeeld hier.

slimmerik

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:28

Is imo appels met peren vergelijken. Als ik last heb van kinderen dan breng ik ze terug naar hun ouders of als dat niet helpt bel ik de politie. Zeker als ze vogeltjes vermoorden en poepen in mijn tuin.

Ik keur dat schieten overigens niet goed maar kan wel begrijpen dat sommige mensen tot het uiterste gedreven worden door katteneigenaars.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:45

Wat adviseren de mensen die het kunnen begrijpen dat er op katten wordt geschoten van deze situatie.

De pony van onze buurman vreet onze bomen kapot, ze komt orver het draad op ONS erf. We hebben verschillende keren hierover proberen te praten en een oplossing te zoeken maar we krijgen geen gehoor. Moet ik die pony nu ook kapot knallen omdat ze onze bomen op eet ?????? Of mag dat alleen bij katten ????

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:38

Hmm dit is apart wederom als in een ander topic geen reactie op mijn vraag!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:02

Midasje schreef:
Wat adviseren de mensen die het kunnen begrijpen dat er op katten wordt geschoten van deze situatie.

De pony van onze buurman vreet onze bomen kapot, ze komt orver het draad op ONS erf. We hebben verschillende keren hierover proberen te praten en een oplossing te zoeken maar we krijgen geen gehoor. Moet ik die pony nu ook kapot knallen omdat ze onze bomen op eet ?????? Of mag dat alleen bij katten ????

Katten worden willen en wetens door de eigenaar de buurt ingestuurd. Andere mensen kunnen dan in de drollen grijpen en dode vogeltjes rapen in hun eigen volière.....

Wat jouw buurman betreft zou ik de schade vergoed vragen en eigen dat pony achter draad blijft en anders politie erbij. Katten zijn vaak niet te herleiden naar de eigenaar en die zijn ook niet aanspreekbaar normaal gesproken.

Voor katten is er als eigenaar een gemakkelijke oplossing: een kattenren of een petsafe.... google maar even zou ik zeggen :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:09

Nou dat ben ik niet met je eens, de pony blijft niet achter het draad hij zet geen stroom op zijn omheining met als gevolg dat de pony blijft vreten aan de bomen, schade is vergoed alles loopt via een advocaat. We hebben nu zelf de bomen naar achter geplaatst omdat het probleem niet opgelost werd. Mijn buurman is een soort van doof geloof ik.

Dus je zegt nu eigenlijk nu het om een pony gaat ik het probleem zelf op moet lossen ook al komt dat beest op mijn erf. En als het om katten gaat moet de eigenaar het oplossen en reageert de eigenaar het zelfde als mijn buurman.....dan mag de kat neergeschoten worden omdat het mensen tot waanzin drijft ????? erg apart

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:19

Als ik weet waar de kat vandaan komt, dan los ik het inderdaad op: ik vang dan de kat en breng hem naar de andere kant van Nederland in het asiel of pension en doe bij de eigenaar een berichtje in de bus waar de kat te halen is.

Eigenlijk vind ik de vergelijking pony en kat een beetje appels met peren vergelijken.

Als koeien van buren die we niet zouden mogen bij ons op terrein komen, zouden ze vastgezet worden totdat schade betaald is. Gelukkig kunnen wij prima met de buren. Maar nogmaals ... het is niet te vergelijken.

En of een kat nu platgewalst wordt op wegdek of kogel door de kop krijgt: beide gevallen neemt eigenaar BEWUST dat risico.

Maar kat doodschieten is niet mijn ding hoor, ik heb er wel begrip voor.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:30

Ik vindt dat niet helemaal eerlijk wat je nou zegt. Krijg sterk de indruk dat het er echt om gaat wat voor een dier problemen veroorzaakt......ipv of het op te lossen is of iets dergelijks.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:03

wow.. ziek :oo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:10

ik snap slimmerik wel eigenlijk

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:23

Ik niet, ik snap niet dat een dierenliefhebber dit goed keurd het spijt me.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:31

Ik snap ook best dat andermans huisdier soms heel irritant kan zijn maar dan mag je van mij zijn baas een lel geven niet de kat. Hij is immers ook al op straat geslingerd arme kat :Y) . Vind het beschieten met een buks ook absoluut geen humane manier om een dier af te maken, als je het al zou willen doen vang hem dan en doe het goed. Nou loopt die arme kat dagen te leiden voor hij sterft als hij al sterft en niet gewoon nog een paar jaar met pijn mag lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:33

Midasje schreef:
Ik niet, ik snap niet dat een dierenliefhebber dit goed keurd het spijt me.

Ik vind de opmerking van Slimmerik ook te ver gaan....Ik zie liever dat je er gewoon met zn tweetjes uitkomt, een goed gesprek aangaan :)
Moet toch wel uit te komen zijn? Hoeft het dier toch niet onder te lijden....Ik vind dit echt niet kunnen maar dat is mijn mening.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:39

Onze kat is een paar jaar geleden ook met een luchtbuks beschoten in onze straat. Buren hadden haar gevonden in hun achtertuin, en hebben ons meteen gebeld. We hebben haar helaas in moeten laten slapen, haar achterlijfje was verlamd..We hebben nooit kunnen achterhalen wie het heeft gedaan..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:50

Jeetje wat ontzettend zielig zeg heel veer sterkte met je kat.
Kan me wel een beetje inleven hoe je je voelt ik heb zelf ook een kat bij mijn vader thuis echt mijn beesie.
Ik zou ook in alle staten zijn als ik wist dat iemand mijn kat dat had aangedaan!
En niet alleen mijn kat hoor ik moet dat 1x voor me ogen zien gebeuren ik denk dat het licht dan bij me uit gaat en ik heel ver kan gaan....

Dieren mishandeling grrrr je moet echt een groffe kronkel in je kop hebben wil je zo iets kunnen doen jeg walgelijk die mensen kan er wel uren over door gaan niet alleen over katten net zo goed paarden met die stier gevechten en andere dieren. |(
Vreselijk!!!

Zulk soort mensen mogen ze van mij echt .......

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:51

margot123 schreef:
Onze kat is een paar jaar geleden ook met een luchtbuks beschoten in onze straat. Buren hadden haar gevonden in hun achtertuin, en hebben ons meteen gebeld. We hebben haar helaas in moeten laten slapen, haar achterlijfje was verlamd..We hebben nooit kunnen achterhalen wie het heeft gedaan..

|(

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:12

margot123 schreef:

Dit bedoel ik nou .... dit is toch niet goed te praten?! Vind je dat echt 'te begrijpen', Slimmerik?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:17

slimmerik schreef:

Bij dit antwoord sluit ik mij volledig aan, wij hebben hier twee hele leuke poezebeesten voor op straat lopen.. :) ze zijn écht leuk..
Maar, ze lopen wel zo bij je mee naar binnen.. :') nou dát hoeft nou net weer niet..
Zo hadden we van de zomer al één van deze katten op de gang bij ons boven zitten.. :\ nou halen wij het echt niet in ons hoofd om zo'n kat een kogel achter z'n kont aan te doen..

Maar.. hier worden we ook niet zo vrolijk van :P het is overigens maar één keer gebeurt :)

Voor de rest schijten ze hier de tuin onder en vol (gratis bemesting) en lopen ze over de auto's heen :\ ook wat minder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:06

NonaWen schreef:
Bij dit antwoord sluit ik mij volledig aan, wij hebben hier twee hele leuke poezebeesten voor op straat lopen.. :) ze zijn écht leuk..

Nog een grote dierenvriend dus +:)+

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:52

CCindy schreef:
margot123 schreef:

Dit bedoel ik nou .... dit is toch niet goed te praten?! Vind je dat echt 'te begrijpen', Slimmerik?

Ja dat vraag ik me dus ook af ;( dat zou ik erg triest vinden Slimmerik.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:02

Ik snap Slimmerik ook wel. Niet dat ik het goedkeur dat mensen katten neerschieten, dat zeker niet. Maar inmiddels kan ik mn eigen konijntjes bijna niet meer in onze eigen (!) tuin laten hupsen omdat ik dan om de haverklap achter een kat van een ander aan moet die ze wel heel interessant vindt. Dus ik snap de frustratie wel. Sterkte met je kat in ieder geval TS!
Laatst bijgewerkt door 12345HA op 26-10-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:03

Ook al is het soms heel vervelend een kat in je tuin of bij je vogels in de voillëre,je gaat er niet op schieten.
De kat is van nature een rover en je kan een kat niet leren om op bepaalde plaatsen niet te komen.Moeten mensen die zo'n kat hebben het beestje dan maar opsluiten in huis?
Als de vogels vanuit de lucht je wasgoed op de lijn of je tuinmeubels vol poepen ga je ze toch ook niet allemaal afschieten? Sommige mensen kunnen er een drama van maken.
Je schiet niet op dieren,klaar.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:05

Je kat hoort dan IMO gewoon in je eigen tuin ;)