Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Ik weet niet of je het weet maar de katten die al eens nat gegooid zijn, weten dat haarfijn te ontwijken of buiten gooi-afstand te blijven.
Ik blijf erbij dat iemand die een kat heeft voor zijn kat verantwoordelijk is en goede zorgplicht heeft. En dat betekent imo dat je hem/haar bij huis houdt en ga je het terrein af, dan hou je ze aangelijnd. (met uitzondering van losloop gebieden)
Ik blijf erbij dat schieten not done is, maar kan het me in sommige situaties heel goed voorstellen.
Midasje schreef:Wat adviseren de mensen die het kunnen begrijpen dat er op katten wordt geschoten van deze situatie.
De pony van onze buurman vreet onze bomen kapot, ze komt orver het draad op ONS erf. We hebben verschillende keren hierover proberen te praten en een oplossing te zoeken maar we krijgen geen gehoor. Moet ik die pony nu ook kapot knallen omdat ze onze bomen op eet ?????? Of mag dat alleen bij katten ????
Midasje schreef:Ik niet, ik snap niet dat een dierenliefhebber dit goed keurd het spijt me.
margot123 schreef:Onze kat is een paar jaar geleden ook met een luchtbuks beschoten in onze straat. Buren hadden haar gevonden in hun achtertuin, en hebben ons meteen gebeld. We hebben haar helaas in moeten laten slapen, haar achterlijfje was verlamd..We hebben nooit kunnen achterhalen wie het heeft gedaan..
margot123 schreef:Onze kat is een paar jaar geleden ook met een luchtbuks beschoten in onze straat. Buren hadden haar gevonden in hun achtertuin, en hebben ons meteen gebeld. We hebben haar helaas in moeten laten slapen, haar achterlijfje was verlamd..We hebben nooit kunnen achterhalen wie het heeft gedaan..
slimmerik schreef:Ik weet niet of je het weet maar de katten die al eens nat gegooid zijn, weten dat haarfijn te ontwijken of buiten gooi-afstand te blijven.
Ik blijf erbij dat iemand die een kat heeft voor zijn kat verantwoordelijk is en goede zorgplicht heeft. En dat betekent imo dat je hem/haar bij huis houdt en ga je het terrein af, dan hou je ze aangelijnd. (met uitzondering van losloop gebieden)
Ik blijf erbij dat schieten not done is, maar kan het me in sommige situaties heel goed voorstellen.
CCindy schreef:margot123 schreef:Onze kat is een paar jaar geleden ook met een luchtbuks beschoten in onze straat. Buren hadden haar gevonden in hun achtertuin, en hebben ons meteen gebeld. We hebben haar helaas in moeten laten slapen, haar achterlijfje was verlamd..We hebben nooit kunnen achterhalen wie het heeft gedaan..
Dit bedoel ik nou .... dit is toch niet goed te praten?! Vind je dat echt 'te begrijpen', Slimmerik?