maar mannetjes konijnen zijn meen ik na 7 maanden vruchtbaar
vrouwtjes na 3/4 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diane_ schreef:Leuk dat je konijnen wilt, ze zijn echt ontzettend leuk!
De optie die Manou geeft lijkt mij ook het beste, een jonge ram halen en die laten castreren en dan een jong voedstertje erbij. Een ram kan gecastreerd worden als de ballen ingedaald zijn en dit verschilt per konijn, ik geloof dat grotere konijnen later vruchtbaar dan kleinere. 7 maanden klopt trouwens echt niet, de meeste zijn al vruchtbaar bij 3 á 4 maanden inderdaad. Vrouwtjes zijn pas later vruchtbaar dan mannetjes.Als je volwassen konijnen zou nemen, denk ik dat je ze ook nog goed kunt 'opvoeden', volwassen konijnen die een nieuw huis krijgen moeten ook nog helemaal wennen aan de nieuwe omgeving dus dan zijn ze helemaal uit hun ritme.
Maar ik snap het goed als je een kleintje wilt hoor! Het meerendeel van mijn konijnen heb ik opgevangen toen ze al volwassen waren en zo'n klein jong ding lijkt me soms toch wel weer erg leuk.
NicoleHorses schreef:Konijn en haas zijn geen knaagdieren maar horen tot de orde van de Lagomorpha (achter de snijtanden bevinden zich een paar extra kleine tandjes ) .
vrouwelijk konijn heet voedster
mannelijk konijn ram of rammelaar
gemiddeld worden konijnen 7 jaar oud ( maximaal 15 jaar)
vruchtbaar voedster vanaf 3 mnd
vruchtbaar rammetje vanaf 6 mnd
dit stond op het internet op een dierenklinkiek site.
bijna goed
NicoleHorses schreef:Konijn en haas zijn geen knaagdieren maar horen tot de orde van de Lagomorpha (achter de snijtanden bevinden zich een paar extra kleine tandjes ) .
vrouwelijk konijn heet voedster
mannelijk konijn ram of rammelaar
gemiddeld worden konijnen 7 jaar oud ( maximaal 15 jaar)
vruchtbaar voedster vanaf 3 mnd
vruchtbaar rammetje vanaf 6 mnd
dit stond op het internet op een dierenklinkiek site.
bijna goed
NicoleHorses schreef:gemiddeld worden konijnen 7 jaar oud ( maximaal 15 jaar)
x_Marr schreef:Laurabyoux schreef:Ik had ook een konijn, is 13 jaar oud geworden, ingeslapen door een tumor, beesie had anders nog ouder kunnen worden, was verder kerngezond. en JA mijn konijn heeft altijd binnen gezeten, op zomerdagen zat ze wel eens buiten, verder huppelde ze de hele dag door de gang en 's avonds in der hok (niet super groot hoor.) we hebben haar ingeslapen voordat ze pijn ging krijgen. Sabinee__ ga lekker naar de dierenwinkel en vraag het daar gewoon, op bokt zijn de meningen zo verschillend en als je een te klein hokje heb ben je meteen niet goed voor je konijn en gaan ze eerder dood, doe lekker je eigen ding, volgens mij kan je ze een super tehuisje bieden!
Je weet wat een doel van een winkel is he? Winst maken. Grote konijnen worden als ze nog maar 6 weken zijn verocht als dwerg.. veel te jong bij de moeder weg en danook nog veel groter worden dan het baasje dacht...
En je weet dat overal waar TE voor staat niet goed is?
Konijnen hebben niet van die grote achterpoten gekregen om in kleine hokjes wat je nog vaak ziet gepropt te worden.
En ik vind 1.20 x 60 te klein voor 2 konijnen, ookal zjn het dwergjes. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel ze los kunnen, hoeven ze per dag bijvoorbeeld maar een paar uur erin dan zou het wel kunnen.
Karuna: Knabbeltje doet niet aan herplaatsing, staat tenminste op de site.