Dit is het eerste jaar dat ik niet betaald heb.Er is nergens officieel een mogelijheid om de hond uit te laten. Ik neem wel altijd zakjes mee om netjes op te ruimen. Maar 9 van de 10x gaat hondjelief netjes mee naar de paarden en doet daar haar rondjes.
Vind het echt pure onzin, tegenwoordig moet je overal belasting voor betalen. Om al die hoge piefen te betalen die dit met veel moeite heeft uitgedacht..
Ik mis de optie, ja ik betaal maar slechts voor één hond!
Ik betaal dus maar voor één hond en ik heb er altijd twee gehad (nu vier....), mijn honden zijn van een zodanig formaat dat ik het volstrekt oneerlijk vind dat ik precies hetzelfde moet betalen als die ander met een bijv berner sennen! Daarom betaal ik maar voor één hond!
Squawk
Geplaatst: 07-10-09 10:12
Ik vind je beredenering niet realistisch, als je vind dat je voor een kleine hond geen belasting hoeft te betalen, prima. Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Sorry maar een hond is een hond, ook al heb je een kleine hond.
Ik betaal ook honden belasting,iets van 175 euro voor 2 honden. Ik vind het belachelijk,want je honden mogen bijna nergens los lopen,alleen op de heide.Er is hier ook een klein stukje bos waar ze makkelijk los kunnen lopen zonder dat andere er last van hebben,maar zelfs dat mag niet.Honden belasting is weg gegooid geld.
Silence
Geplaatst: 07-10-09 10:19
Wij betalen het ook niet, waarom niet??? Omdat het hier niet gevraagd wordt
Squawk
Geplaatst: 07-10-09 10:20
Hier in de omgeving rijdt de milieupolitie vrijwel dagelijks en dan ook nog eens meerdere keren per dag rond om te speuren naar loslopende honden. Er is maar 1 plek waar ze los mogen lopen. Er zijn meerdere plekken waar ze los kunnen lopen, op een groot braakliggend terrein, niemand die er last van heeft maar nee het mag niet. Hoe vaak buurtbewoners al geen boete gehad hebben. Ik vind het belachelijk. Zolang je je hond niet vol op de stoep lat sch*ten en je ruimt het op, wat is dan het probleem? Maar ondertussen wel genoeg geld moeten betalen..
Frances
Geplaatst: 07-10-09 10:22
daffodil. Voor het onderhouden van parkjes enz. maakt het echt niet uit of je een berner sennen hebt of een teckel. Ben het er dus ook niet mee eens wat je zegt. En als je die vergelijking al wilt maken, vind ik het persoonlijk raar dat je voor 4 honden 1x betaald, want die bij mekaar zouden dan in vergelijking ook meer moeten betalen als voor 1 gemiddelde hond lijkt mij. Ik kan even niet goed uit mijn woorden komen, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel
Nee niet helemaal, de hondenbelasting is een belasting op vervuiling door honden, met andere woorden hondenpoep! De hoeveelheid die een Berner Sennen neerlegt staat echt in geen verhouding tot hetgeen mijn zeer kleine honden neerleggen. Vandaar mijn besluit om voor 1 hond te betalen, vind het al te achterljik voor woorden dat ik er uberhaupt voor moet betalen!
deflin
Geplaatst: 07-10-09 10:34
Ik betaal geen hondenbelasting, mijn hond komt niet van het erf af en ik verdom het om de gemeentekas te spekken want dat is waar het voor gebruikt wordt. Als ze het gebruiken om daadwerkelijk alles op te ruimen of hondenperkjes aan te leggen zeg ik voila, maar om de reserves aan te vullen? dacht het niet!
De hondenbelasting is de meest belachelijke belasting die er bestaat, zelf vorig jaar zijn er 6 gemeenten gestopt met deze belasting. Bravo!! ze zouden eigenlijk allemaal moeten stoppen. en zoals al eerder werdt gezegt. Iedereen! of niemand. Eigenlijk is het ook gewoon een soort van discriminatie, de hondenbezitters mogen wel betalen en voor alle andere beesten hoeft niet betaald te worden, denk trouwens dat kinderen meer last hebben van de kattenkeutels die ze in hun zandbak tegenkomen, dan van de hondenpoep op het gras. En de paardendrollen die bijna iedereen op de weg laat liggen is ook niet zo fris.
Ja ok, de belasting zal wel gaan over de vervuiling van de hond, maar het geld wordt volgens mij vooral gebruikt om hondetoiletten schoon te houden parkjes netjes te houden enz. En dan maakt het in de hoeveelheid werk niet uit hoe groot je hond is. Maar jij maakt de vergelijking met een berner sennen maar in mijn ogen zou je die vergelijking dan toe moeten passen op een gemiddelde hond.
Mauve7
Geplaatst: 07-10-09 10:43
Ik betaal wel hondenbelasting en ik moet zeggen dat ze hier wel alles netjes onderhouden, de groenstroken worden zeer regelmatig gemaaid en geschoond en er zijn veel losloopgebieden. Dus wat dat betreft heb ik er geen problemen mee.
Wel is het raar dat ook hier in Arnhem voor de 2e hond meer moet worden betaald dan voor de 1e, daar begrijp ik de logica niet van. Ik las op de vorige pagina dat dit bijvoorbeeld in Eindhoven ook zo is. Maar ja, ik heb toch de 2e hond ook maar aangegeven ondanks dat ik me afvraag waarom het niet gewoon een 1+1=2 berekening is. Gelukkig wordt de hondenbelasting gelijktijdig geind met de overige gemeentelijke belastingen dus dan valt het in verhouding met de woz nog wel mee .
kimmie261
Geplaatst: 07-10-09 10:47
nee hoor ,de gemeente kas wordt ermee gespekt,vandaar dat gemeentes zelf mogen weten of ze hondenbelasting heffen ja/nee.
ze doen er vanalles me,behalve iets voor de honden (meestal)....
weet nog wel in hoogvliet werden er ineens uitlaatzones gemaakt,ipv dat ze nu aan mensen vragen met honden waar dat ze dat het beste konden maken,neee,er werden hier en daar wat borden neergezet,vlakbij schoolpleinen,en gewoon een grote stoep bij de aanloop centrum naar de winkels,en hahhaa,alle honden eigenaren hebben toen al hun hondenpoep op die stoep gegooit,een zooitje dat het was....
na een week was het bord daar ineens weg....
echt..wat een eenden werken er bij een gemeente zeg...
maar goed,ik vind het nog steeds wel erg vreemd dat wij gewoon volle pond HB moeten betalen terwijl onze honden nooit op enige gemeente grond rondlopen,dat is toch niet helemaal fair lijkt mij....
marleen_usar
Geplaatst: 07-10-09 10:48
Bij ons word streng gecontroleerd bij de niet losloop gebieden, je krijgt zo een gele kaart.
kimmie261
Geplaatst: 07-10-09 10:50
hier wordt het overigens naarmate je meer honden hebt steeds duurder,zo is 1 hond 40 euro per jaar,2de hond 60 en alles daarna 90 euro....
puur omdat ze liever geen als wel honden hebben,en zo willen voorkomen dat mensen veel honden nemen....
Charlie_P
Geplaatst: 07-10-09 10:50
Ik betaal wel hondenbelasting voor onze 2 honden, maar ook ik vraag me echt af wat er met dat geld gedaan wordt hier..
Frances
Geplaatst: 07-10-09 10:51
Ik heb wel het idee dat het geld hier goed gebruikt wordt gelukkig.
Ik kan me voorstellen dat als je een hond op eigen erf houd je geen hondenbelasting wil betalen. Maar ik begrijp ook wel dat de gemeente moeilijk kan controleren wie zijn hond ook daadwerkelijk altijd op eigen erf heeft lopen. Lastige zaak.
Wat ik overigens belachelijk vindt is die penningen. Ik vraag me af of dat bij anderen ook zo is. Bij ons is het zo'n metalen muntje dan met zo'n gaatje erin waar je een ringetje aan vast maakt. maar dat gaatje zit zo dicht op de rand dat die supersnel breekt. En als je dan een nieuwe wil kan je flink dokken voor een zielig simpel metalen muntje.