Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:manonxxlove,ach schei toch uit,je dier hoort gewoon met smaak te eten,niet te eten omdat ie anders verhongerd,zou mijn manier niet zijn van dieren houden
kimmie261 schreef:manonxxlove ,je kan het wel zo leren,maar je kan ook zelf nadenken,en tuurlijk,je hond zal vast gaan eten als ie rammelt van de honger...maar is dat de manier om je dier te voeren??
dan maar honger lijden??
uit jezelf kan je toch ook bedenken dat andere voeding je hond wel lekker laat eten.
en was jij het niet die net nog zei dat honden vermenselijkt worden? en nu ga je zelf een hond vergelijken met een mens die snoepjes eet ipv vlees en groente??
en je moet zorgen dat je hond goede en voldoende voedingstoffen binnen krijgt,en dat doe je naar mijn inziens niet door een dier te laten verhongeren,en hem dan te laten eten,net dat ie in leven blijft...
manonxxlove schreef:Een hond kun je niet vergelijken met een mens....... dat vergeten sommige mensen
Honden denken nou eenmaal niet als mensen....
en:
Als ik een hond had die weigerde om brokken te eten, nou jammer dan! dan maar paar dagen niet eten.. een hond kan gerust een dag zonder eten.... het is bij mij: Brok of niks... moet je eens opletten hoe snel de hond zal gaan eten (uitzonderingen daargelaten)
Misschien vinden sommigen mij te nuchter.. maarja doe opleiding dierenverzorging.... en heb nou eenmaal geleerd dat het niet zielig is
kimmie261 schreef:manonxxlove schreef:Een hond kun je niet vergelijken met een mens....... dat vergeten sommige mensen
Honden denken nou eenmaal niet als mensen....
en:
Als ik een hond had die weigerde om brokken te eten, nou jammer dan! dan maar paar dagen niet eten.. een hond kan gerust een dag zonder eten.... het is bij mij: Brok of niks... moet je eens opletten hoe snel de hond zal gaan eten (uitzonderingen daargelaten)
Misschien vinden sommigen mij te nuchter.. maarja doe opleiding dierenverzorging.... en heb nou eenmaal geleerd dat het niet zielig is
![]()
je schreef weldegelijk dat een hond maar moet buigen of barsten..
als je had gezegd dat je evt andere brokjes zou kunnen proberen oke..nee er staat toch echt jammer dan als ie niet wil eten!
Nikki__ schreef:Honden hebben beduidend minder smaakpapillen als de mens, waardoor je dus niet kan zeggen dat de hond de brok niet 'lekker' vind aangezien hij deze vrijwel niet proeft. De rede waarom de meeste honden gek zijn op vlees is omdat dit een sterkere geur heeft.
Nikka schreef:Voeding behoort niet echt tot het studiepakket van dierenartsen. Waar ze wel mee geconfronteerd zijn is de vaak gesponsorde voeding van de grote merken.
Oprtalj schreef:En dat topic over darf vind jij een voorbeeld van de plank misslaan? Worden er mensen in uitgelachen en bedreigd? Met de grond gelijk gemaakt?
Chiqa schreef:Ook zo'n droevige overtuiging die je veel hoort om zo maar zielen te winnen, er wordt namelijk helemaal geen een DA gespondered, of zie je ze met RC A/D op hun auto rijden?
Chubby schreef:Nikki__ schreef:Honden hebben beduidend minder smaakpapillen als de mens, waardoor je dus niet kan zeggen dat de hond de brok niet 'lekker' vind aangezien hij deze vrijwel niet proeft. De rede waarom de meeste honden gek zijn op vlees is omdat dit een sterkere geur heeft.
Je eerste stukje klopt, je tweede stukje niet. Brokken bevatten zoveer geur- en smaakstoffen zódat honden het lekker vinden en soortement verslaafd raken, of verdorven. De overgang naar vers vlees zónder geur- en smaakstoffen kan daarom best lastig zijn. Vooral katten, die nóg minder smaakpapillen hebben, geven problemen bij de overstap.
Echter de sensatie, het instinct wat carnivoren nog altijd hebben, maakt dat ze uiteindelijk dolgraag vlees krijgen. Mits ze eenmaal 'afgekickt' zijn van de geur- en smaakstoffen in brokvoeding.
Voor de volledigheid: mensen hebben bij benadering 9000 smaakpapillen, honden 1700 en katten slechts 500..
Nikki__ schreef:En sorry hoor, maar een dier dat verdoofd door brok heb ik werkelijk nog nooit gezien. Je kan het ook overdrijven.
De hond van TS eet de brok niet. Verslaafd is het beestje dus ook niet.
Nikki__ schreef:En instinct heeft er vrij weinig mee te maken, aangezien de huishond het stuk vlees echt niet zal herkennen als een schaap oid wat het instinct op zal wekken. De geur wel, maar ook daarvan de smaak waarschijnlijk inet.