Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:54

Weet wel dat er in carnibest ook rijst zit, waarvoor ze allergisch kunnen zijn. Als je carnibest probeert, neem dan de eend en rijst. dat is de meest hypoallergene. De mijne kon er helaas niet tegen en doet het nu goed op Haaksbarf geit en paard(zit geen rijst of andere conserveringsmiddelen in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:23

jesito schreef:
russel schreef:
Welk merk was het wat je voerde?

Het was Hills z/d
Toen dit niet bleek te helpen na bijna een jaar ben ik gaan kijken voor een andere brok en kwam toen uit bij caro croc.
Dit ben ik gaan proberen maar ik vind dat hij het hier goed op doet.

Daarbij neemt de jeuk in de winter af tot nul ieder jaar, vandaar dat ze ook zeker weten dat het niks met de voeding te maken heeft.
In de winter is hij vaak ook vrij van prednison en dan april/ mei begint het weer.

Hills heb ik ook gebruikt, viel tegen. Nu is mijn hond oud en geef ik specific via de dierenarts, maar voorheen had hij iets met HCennogiets, een wit en gele zak. Ik geef niks met rijst en lam of rijst en kip eetgebeuren. MIjn hond krijgt daar ook jeuk van.

Ik denk dat het wel met voeding te maken heeft, er wordt te veel rommel bij gevoegd, zeker de vulmiddelen die gebruikt worden.

Het voer wat ik heb is erg duur, maar heel geconcentreerd en omdat het maar een klein hondje is, valt het dan ook wel weer mee. Iig hoeft hij niet zo vaak meer te poepen, nu verteert hij het goed en is 2 keer per dag voor hem genoeg,voorheen moest hij wel vaker poepen en waren het grote drollen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:18

Als je hond gevoelig op de maag en darmen is kun je het best de carnibest geleidelijk aan mengen met zijn huidige voer. Of geef smorgens wat carnibest, en savonds wat brokjes. Als alles goed lijkt te gaan kun je stoppen met de brokjes en alleen carnibest voeren. Kijk zelf even welke hoeveelheid je gaat nemen, kleine beetjes is genoeg.
Je moet uit gaan van 20 gram vlees per kg lichaamsgewicht. Mijn JR weegt (als ze op goed gewicht is) 6,5 kilo, en heeft dus 130 gram per dag nodig. Probeer het eerst eens met 25 a 30 gram en dan geleidelijk opvoeren. Van vlees krijgt een hond geen tandsteen!!!! Het is de plak uit een brok die tandsteen geeft. Het is alleen zo dat van KVV eenmaal aanwezig tandsteen niet weggaat. Hiervoor moeten echt botten gekauwt worden. Maar erger zal het zeker niet worden.

Als voedselallergie nagenoeg is uitgesloten maakt de soort carnibest helemaal niets uit. Maar het is wel belangrijk je hond langzaam te wennen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:54

Moet je bijv. ook afwisselen van soort carnibest of is het juist beter het bij hetzelfde te houden.

Ik was zowiezo van plan heel rustig over te stappen.
Dus steeds wat minder brok en wat meer vlees, ik strijk dat wel over een tijd uit.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:10

Super! Het moet toch echt gek gaan wil dat niet gaan lukken hoor!

In principe hoef je met carnibest niet te wisselen. Het natuurvoer van carnibest is compleet. Je zou voor de afwisseling natuurlijk wel af en toe een ander merk kunnen geven, of geef er zo nu en dan een lekkere kippenpoot/vleugel of iets dergelijks bij, zo heeft je Jack ook wat te kauwen en krijg en hou je een brandschoon gebit. Ook hiermee zou ik wel even wachten tot je merkt dat het vlees goed opgenomen wordt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:15

TS hoe gaat het nu?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:45

Tot nu toe gaat het goed.
Geen diaree ben wel nog een gedeelte brok en een gedeelte vlees aan het voeren.
Maar ik wil het rustig aan doen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:10

Super! Ja, gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! Niets overhaasten, dan komt het vast goed. Geef hem maar lekker de tijd.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:37

beter :D