Wij hebben 2 gecastreerde katers die wegen 6 kilo, ze zijn 2 jaar. Zijn niet te zwaar maar vooral heel lang. De DA dacht dat het buitenkatten waren, zo netjes vond hij ze! Ik noem het altijd tijgers
Dan hebben we nog een poes van rond de 2,5 kilo. Die is nu ruim een jaar en blijft klein (ondanks dat ze voor een groot gedeelte Main Coon is Dacht dat die zo groot werden, haha.)
Chubby
Geplaatst: 28-09-09 14:30
Mijn beide katten (HTK poes van 3 jaar en Sphynx kater van 2 jaar, beiden geholpen) wegen om en nabij de 2,5 kilo. Ze zijn mooi gespierd en zitten goed in hun vel, zonder overtollige extra's..
Ik heb hier een hele grote je weet wel kater rondlopen van rond de 8 kilo Hij is wat langgelijnd en erg groot gewoon , hij is ook niet dik maar heel mooi in conditie Hij is eigenlijk een HTK kat maar ik vermoed dat het een kruizing is gezien meneer ook in de zomervacht heel langharig is
Bij ons in de kattenren op het balkon geen kikkers gelukkig
Als ik die gewichten allemaal lees lijkt het net alsof mijn poezen zo klein zijn, maar dat valt opzich best mee naar mijn idee Hoe groot zijn jullie katten daarbij?
Mijn kruising Main Coonvan 3 jaar weegt 5,25 KG en heeft een hangbuik niet van het vet, ze is 2x mamma geweest. Vorige week door dierenarts gezegd: "perfect op gewicht"
Zoonlief (kruising Main Coon x Turkse Angora) weegt met 4 maanden al 2,3 kg en is al bijna net zo groot als zijn mam
sax89
Geplaatst: 28-09-09 16:47
onze kat is klein en al 12 jaar oud en weegt 3,5 kilo. het zal altijd een lief klein katje blijven. de meeste katten die bij ons in de tuin komen daar kan ze zowat onderdoorlopen, zulke reuzen zijn dat haha
p.s. het is trouwens een poes die 1 keer een nest heeft gehad en ze heeft een lichte ruis om haar hart alvanaf haar geboorte ze slaapt de hele dag en jaagt snachts. vaak hebben we de muizen skeletjes in de tuin liggen
jamieblont
Geplaatst: 28-09-09 16:51
onze kat van 17 jaar is 3.2 kilo
xxStitchxx
Geplaatst: 28-09-09 16:53
ik heb 1 kat ( heet binky ) hij is inmiddels 10 en weegt 9 a 10 kilo. is ook echt een enorm beest!
DaanCats
Geplaatst: 28-09-09 18:27
mn ex kater rudi van 1,5 jaar is 5,8 kilo, volgens de dierenarts moet hij een kilo afvallen. Nala het poesje van 1,5 weegt 4,3 goed volgens de DA.
ik denk dat onze poes van 5 jaar de 3 kilo nog lang niet haalt... maar ze heeft een infectie aan de darmen dat nooit meer goed gaat komen waardoor ze ook af en toe aan de pretnisolon zit.. maar de andere poes die we hadden 3 geworden (is weg weetniet waarheen) woog ook nog geen 3 kilo... bij ons worden ze eigelijk nooit zwaar!
Een van mijn gecastreerde HTK kat woog 5,5 kg. Hij is niet lang geleden ineens 1,5 kilo afgevallen ivm nierfalen. Inmiddels gaat het weer de goede kant op en weegt hij 4,6 kg. Maar zijn oude gewicht was goed, dus daar streven we ook weer naar. Hoeveel mijn andere kat weegt weet ik eigenlijk niet precies, zal ook rond 4,5-5 kg zijn.
opisop_shop
Geplaatst: 28-09-09 18:51
O MIJN GOD, hebben jullie reusachtige katten of zijn ze gewoon zoveel te dik?! Jeetje, dat lijkt me toch geen gezond gewicht voor een normale HTK-kat (raskatten misschien wel en dan heb ik het over katten van 6+ kilo ppfffoeehhhhh...) dat is eerder het gewicht van een kleine hond!
Goed, wij hebben 3 poezen. Puk is 3 jaar oud en weegt 2,5 kilo Juno is ook 3 jaar oud en weegt bijna 3 kilo. Sterre is 2 jaar oud en weegt 3,2 kilo.
Zijn alledrie binnenkatten, Puk is mooi volslank, Juno is een beetje standaard en ik vind Sterre te mollig
Ik ga dan ff een foto spammen van mijn HTK kat waarvan ik al eerder zij dat ik vermoed dat het een kruizing is Ik denk toch echt wel dat HerBie niet meteen te dik is
Wij krijgen ook altijd complimentjes bij de DA om hoe ze eruit zien. Sterre -de mollige van 3,2kg- moest afgelopen maandag met spoed naar de DA en geopereerd, toen zei de DA ook al dat ze wat mollig was hihi. Ben benieuwd wat ze denk van katten die 2x zo zwaar zijn!
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 28-09-09 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Koper
Geplaatst: 28-09-09 19:20
Het stomme is: ik vind mijn kater (htk, 3 jaar, 6,4 kilo) te zwaar, maar de da vond hem weliswaar wat aan de grote kant maar niet overdreven boven zijn gewicht. Sowieso is het opvallend wat verschillende da's van het gewicht van mijn katten vinden.
opisop_shop
Geplaatst: 28-09-09 19:21
Herbie ziet er zo vanaf hier gezien gewoon fors uit idd, niet echt dik. Hoe groot is hij dan?
Beetje een gekke foto, maar dit is Puk:
En Juno:
Van Sterre heb ik geen foto's op de pc staan.
Britt
Geplaatst: 28-09-09 19:21
Tja het is bij katten net hetzelfde als bij paarden he, ze zijn gezond als ze 'mager' zijn in de ogen van een hoop mensen. Daardoor worden ze vetgemest, omdat ze dan zo 'gezellig dik' zijn
Onze windhond wordt ook voor mager aangezien, de arabier die hier heeft gestaan was een "brookehospital-paardje" volgens mijn bijrijdster. Mijn haf is uiteraard vol zat, de katten en andere hond zien er gezond uit. Kortom: bij ons zijn ze ook eerder te mager dan te dik, dat vind ik veel gezonder!