Hond steeds aangevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:12

@Mechelfan
Het enige wat ik erover kwijt wil, is dat ik niks met zienswijze van de kynologenclub heb.

Mechelfan

Re: Hond steeds aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:19

Ik denk niet dat ik de zienswijze van een kynologenclub heb.
Ik train zelf KNPV, maar denk dat mijn zienswijze ook daar niet de algemene is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:58

Ook wel een beetje kortzichtig om er meteen vanuit te gaan dat Mechelfan precies dezelfde zienswijze heeft als de kynologenclub(s) waar jij een minder goede ervaring mee heb trouwens ;)

Ik ben ook niet van de kynologenclub waar wij puppycursus gevolgd hebben, maar ik schrijf niet meteen alle KC's af hoor :n

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:06

Dat bedoel ik. bedankt XoNo.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:03

mechelfan begon gelijk met "ik lees dit nu wel over herder', maar die kleine rakkers zijn ook niet erg aardig"
(heel vrij vertaald)
tuurlijk onder elk ras heb je rotte appels, en helaas heb je een hoop rottige baasjes.
ik ken ook wel aardig en lieve pitbulls, maar je hebt ook pitbulls die mensen doodbijten.

wat ik wil zeggen, is dat je niet gelijk naar anderen moet wijzen die het slecht doen, maar zelf het goede voorbeeld moet geven.

mijn hond is totaal niet dol op kinderen, dus houdt ik mijn hond uit de buurt van kinderen.
die witte herder is niet erg lief tegen de hond van de ts, dus zou de baas de herder uit de buurt van de ts haar hond moeten houden.

zonder dat we het weten......... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 00:39

Mechelfan schreef:
Nou lijkt het wel of het vaak herders zijn, maar mij valt op dat juist heel veel kleine hondjes heel lelijk doen en daar zegt (bijna) niemand wat van...

Nou wil ik niet banketstaaf doen maar je kunt niet ontkennen dat herders op dit gebied geen 'risicogroep' zijn(dan doel ik mn op Mechelse herders).

En toevallig, ik heb in mijn leven 3 stuks witte herders meegemaakt en alle 3 nogal sociaal gestoord (zie mijn eerdere post). En toevallig heb ik nu al 3 of 4 vergelijkbare verhalen gehoord over witte herders, zijn de reuen dan allemaal zo geflipt?

En zeker zijn de kleine rakkers ook niet altijd even lief maar die zijn wel zo klein dat ze meestal op een afstandje blijven staan en zoals al gezegd is zijn die meestal aangelijnd

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:31

minikatje schreef:
mechelfan begon gelijk met "ik lees dit nu wel over herder', maar die kleine rakkers zijn ook niet erg aardig"
(heel vrij vertaald)
tuurlijk onder elk ras heb je rotte appels, en helaas heb je een hoop rottige baasjes.
ik ken ook wel aardig en lieve pitbulls, maar je hebt ook pitbulls die mensen doodbijten.

wat ik wil zeggen, is dat je niet gelijk naar anderen moet wijzen die het slecht doen, maar zelf het goede voorbeeld moet geven.

mijn hond is totaal niet dol op kinderen, dus houdt ik mijn hond uit de buurt van kinderen.
die witte herder is niet erg lief tegen de hond van de ts, dus zou de baas de herder uit de buurt van de ts haar hond moeten houden.

Ik wijs absoluut niet. Wel vind ik het jammer dat er soms een ras veroordeeld wordt, terwijl er echt wel lieve witte herders zijn. Ik denk dat het in dit geval misschien opvalt omdat het een opvallend soort hond is.
En als mensen eenmaal een mening hebben, ga je er meer op letten en zie je dus ook meer.

Ik probeer ook het goede voorbeeld te geven door mijn hond aan te lijnen als ik mensen met honden tegenkom. Wat ik wel jammer vind, is dat vaak de mensen met kleine hondjes ze toch los laten terwijl ze ook niet bepaald vriendelijk zijn naar andere honden. Tuurlijk richten ze weinig tot geen schade aan en ook vaak stoppen ze voordat ze echt bij de hond zijn, maar wat doet dit dan met het gedrag van mijn hond? Die wordt niet socialer van zo'n benadering hoor, met als gevolg dat ik uiteindelijk een asociale hond heb....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:19

Mechelfan schreef:
minikatje schreef:
(heel vrij vertaald)

Ik wijs absoluut niet. Wel vind ik het jammer dat er soms een ras veroordeeld wordt, terwijl er echt wel lieve witte herders zijn. Ik denk dat het in dit geval misschien opvalt omdat het een opvallend soort hond is.
En als mensen eenmaal een mening hebben, ga je er meer op letten en zie je dus ook meer.

Ik probeer ook het goede voorbeeld te geven door mijn hond aan te lijnen als ik mensen met honden tegenkom. Wat ik wel jammer vind, is dat vaak de mensen met kleine hondjes ze toch los laten terwijl ze ook niet bepaald vriendelijk zijn naar andere honden. Tuurlijk richten ze weinig tot geen schade aan en ook vaak stoppen ze voordat ze echt bij de hond zijn, maar wat doet dit dan met het gedrag van mijn hond? Die wordt niet socialer van zo'n benadering hoor, met als gevolg dat ik uiteindelijk een asociale hond heb....

lees mijn post dan nog maar een keer, want je herhaalt hem alleen in iewat andere bewoordingen.
het was btw ook totaal niet aanvallend bedoelt ;)

het is fijn dat er wel mensen zijn die op un hond letten en het goede voorbeeld willen en durven geven.
anneliesdj schreef:
Mechelfan schreef:
Nou lijkt het wel of het vaak herders zijn, maar mij valt op dat juist heel veel kleine hondjes heel lelijk doen en daar zegt (bijna) niemand wat van...

Nou wil ik niet banketstaaf doen maar je kunt niet ontkennen dat herders op dit gebied geen 'risicogroep' zijn(dan doel ik mn op Mechelse herders).

En toevallig, ik heb in mijn leven 3 stuks witte herders meegemaakt en alle 3 nogal sociaal gestoord (zie mijn eerdere post). En toevallig heb ik nu al 3 of 4 vergelijkbare verhalen gehoord over witte herders, zijn de reuen dan allemaal zo geflipt?

En zeker zijn de kleine rakkers ook niet altijd even lief maar die zijn wel zo klein dat ze meestal op een afstandje blijven staan en zoals al gezegd is zijn die meestal aangelijnd

idd, kleine hondjes gaan vaak op afstand staan "schelden en tieren", en ze hebben veel minder kracht in hun kaken.
de eerste jackrussel die een rotweiler heeft doodgebeten moet ik nog tegenkomen.
andersom kom ik het tevaak tegen .

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:46

En wat ik dan wil zeggen: misschien reageert die rottweiler wel zo agressief omdat er te veel kleine hondjes op afstand hebben staan "schelden en tieren". De rottweiler heeft het hoe dan ook gedaan....maakt niet uit wat de kleintjes doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:08

minikatje schreef:
idd, kleine hondjes gaan vaak op afstand staan "schelden en tieren", en ze hebben veel minder kracht in hun kaken.
de eerste jackrussel die een rotweiler heeft doodgebeten moet ik nog tegenkomen.
andersom kom ik het tevaak tegen .

Daar gaat het helemaal niet om, feit dat ze agressief zijn is meer dan genoeg.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:12

TS is er al wat meer duidelijkheid over een eventuele aanklacht etc? :)

En over hondenrassen en agressie, elke hond kan agressief worden, soms zit het nu eenmaal in het karakter, of het doorfokken, maar meestal toch echt aan de baasjes en/of de opvoeding... :o

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:07

Als ik met mijn hondje wandel, die tegen de meeste honden niet al te aardig is (lees: grommen en blaffend eropaf) dan lijn ik hem aan als er een hond aan komt. Ik neem het risico niet dat de mijne een ander verwond!

Ik hoop voor TS dat het snel word opgelost. En sterkte voor je hond.