Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:38

Coby schreef:
Vandaar ook dat ik weiger om knaagdieren aan te schaffen. :o Deze horen te rennen en te spelen in een grote ruimte. Zelfs niet in een kleine ruimte..

Ik zie eigenlijk geen probleem hoor :P idd,, de kooi is klein,, maar ik liet mijn ratten en woestijnratten altijd een paar uur per dag in huis rondcrossen ... :P en dwerghamsters hebben nu niet meteen veel baat bij een béétje meer ruimte naar mijn mening :P laat ze dan maar dagelijks even uit. En je hebt wel bezigheidstherapie in deze kooi natuurlijk. Ik heb nooit een hamster in een tredmolentje zien lopen, maar naar hun eetplaats klimmen of door een buis kruipen maar al te vaak (en graven, en knagen) ...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:45

c_alsemgeest schreef:
Arabesk schreef:
Da's nog altijd vier keer meer ruimte in verhouding dan een paard in een box.

Maar het is níet ok.

Deze at er wel aan te komen :')
Maar eerlijk is eerlijk... het is wel waar :+

Dat is helemaal waar inderdaad!
Los daarvan ben ik niet zo weg van de combinatie dieren & kinderen. Kinderen kunnen niet omgaan met dieren, en ouders nemen 9 uit 10 x de tijd niet om ze uit te leggen wat wel en niet kan.
Dan ben ik soms in staat die kinderen de strot om te draaien terwijl het de schuld vd ouders is.

Anoniem

Re: Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:39

Afbeelding

Zelfs het radje is te klein in deze kooi ;) Zelfs voor een robo hamster is het te klein ;) Op dit forum hebben ze al veel dingen bedacht en al heel wat brieven gestuurd naar verschillende kranten. Zelfs naar de blokker, maar daar kregen ze helaas allemaal de zelfde antwoord ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:13

Wat is het verschil tussen dat hamsterhokje en dit paardehokje?:
Afbeelding
Blijkbaar kan ik de gelukkige conclusie trekken dat jullie je paard niet in zo'n hokje hebben staan?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:18

BrittKitt schreef:
_Bitje_ schreef:
das waar, maar ik heb geen verstand van hamsters en wil het ook niet hebben, vind die dingen maar niks,
maar kan me voostellen dat ze een grotere kooi moeten hebben,
en een ratje erbij :j

Nah, hamsters en ratten gaan niet zo goed meestal :n :P

Duitsland is op hamstergebied zooo veel verder als in Nederland! Die hebben voor rusjes al een minimum maat van 80x50 en voor syrtjes 100x50 :j Als je daar kijkt hebben ze echt prachtige kooien.

Mijn robo's hebben ook niet veel te doen in hun bak want daar doen ze niks mee, ze hebben genoeg aan hun bodembedekking (zaagsel+hooi, is heel stevig om gangen te graven) en hun radjes. Ze willen ook geen nestmateriaal want ze gaan wel in hun huis

onder de bodembedekking wonen :D

Alleen wcrolletjes willen nog wel interesse opleveren en veel dingen waar ze gewoon heel lang mee bezig zijn, tarwearen enzo.

ik bedoel geen rat, een draairatje :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:19

JoviBan schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGBXCAFC.jpg
Blijkbaar kan ik de gelukkige conclusie trekken dat jullie je paard niet in zo'n hokje hebben staan?

ik heb een box van 4 bij 4 dacht ik :)
maar ik hoop echter wel dat een paard nog verdere beweging krijgt en een hamster blijft gewoon in zijn kooi zitten
elke dag,,,....das wel een verschil ;)
Laatst bijgewerkt door Mars op 13-09-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote gehaald

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:20

Dat is een rad ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:20

JoviBan schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGBXCAFC.jpg

Hamsters hebben in dit (vreselijke) hokje een grotere stal dan het paard van een van de posters (nl 4x4m).
Hoop dan dat het paard van deze posters vaker uit hun hokje komen dan de gemiddelde hamster.

"Zoon/dochterlief, je moet de hamster nog verschonen, hij begint nu echt te stinken!"
"Maar ik heb het vorige week nog gedaan, nu is het .. z'n beurt! JENGELJENGEL"
Laatst bijgewerkt door Mars op 13-09-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote gehaald

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:21

haha dat ken ik maar al te goed met dat schoonmaken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:23

Please, ga nou niet in op de mensen die de vergelijking trekken met paarden... Die discussie hebben we al zo vaak gehad. :z

Ik heb nog meer foto's van die grotere hamster in het hok.
Afbeelding

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:29

dat heb je mooi gedaan zet die maar op marktplaats haha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:31

wat zielig!! blokker maakt slechte indruk :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:31

Hij breekt zn rug bijna in dat radje. :(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:36

ja idd.. ben ik even blij dat ik geen hamster ben,
nou ja kwa innerlijk wel :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:37

Zelfs voor een robo, is zo´n radje te klein vind ik :(

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:38

wat is een robo ? :D
(ben een beetje blond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:41

roborovski's hamster ;) Gebruik zelf altijd robo, omdat dat wat makkelijker schrijft :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:57

Vroeger maakte ik kooien van kartonnen dozen met allemaal speeltjes van karton (klimrek e.d.) in de hoop dan een hamster te krijgen. gelukkig waren mijn ouders wel zo slim...

Ik heb van klasgenootjes voor mijn verjaardag een hamster gekregen (geen slim kado natuurlijk, maar van ouders mocht ie blijven) was een mooie kooi. nog steeds.
Helaas heb ik dit jaar een syrische hamster gekocht ( geen miskoop, niet zo bedoeld) maar kooi is inderdaad te klein.

Heb nu een 2e kooi erbij gekregen van kennissen. en die is eigenlijk nog kleiner. ik heb helaas geen andere optie. beestje is al 3x ontsnapt.

Maar die kooi bij de blokker koop ik nooit. wat een mini ding. daar zou ik nog geen babyhamster in willen doen..

triest als mensen dat kopen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:00

Jolandaa_ schreef:
Heb nu een 2e kooi erbij gekregen van kennissen. en die is eigenlijk nog kleiner. ik heb helaas geen andere optie. beestje is al 3x ontsnapt.

Als je nou 1 Anky dekje verkoopt, kun je voor dat geld een 2e hands Ferplast Jenny op internet kopen. ;)
Zo heb ik al 3 keer voor 40 euro een Jenny gekocht op marktplaats.

Afbeelding

Edit: bijvoorbeeld hier: http://link.marktplaats.nl/277701300 (Rosmalen, 25 euro!!) :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:25

Idd heel erg klein, ik vind het dom dat de blokker 'm alsnog verkoopt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:28

die staat al te koop. is mijn laatste anky.
Mijn broertje is een bak van hout aan het maken..
Mijn cavia's zitten in de kooi in mijn profiel. redelijk groot vind ik zelf.. maar nu zijn het er geen 2 meer maar 4..

past nog wel, maar ik wil ze wel gaan scheiden van loop van tijd, of ik wil ze naar de schuur doen.. ook ruimte zat.
of verkopen. naja ik weet het nog niet. de cavia's zijn erg mooi gekleurd..

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:30

Echt super klein en dan prijkt er ook nog 4 oktober Dierendag op de folder. Mijn hamsterkooi was destijds veeeeel groter.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:33

Met zijn vieren in die kooi zal in ieder geval krap worden.
Kan je broer niet een leuke buitenkooi voor ze maken?
Dan zijn ze nog steeds gezellig met zijn vieren en kunnen ze lekker rondscharrelen. Ze heten niet voor niets Guinea Pigs op zijn Engels, want ze scharrelen net zo graag. ;)

Let bij een houten kooi voor je hamster wel op dat de plas er niet intrekt, want anders gaat het wel erg stinken. Je moet m aflakken met iets van botenlak. Dat is wel duur hoor voor zo'n potje, daar kun je net zo goed die hamsterkooi van kopen. :+

In de schuur vind ik zo zonde, dan krijgen ze veel minder aandacht en maken ze minder mee dan als ze binnen staan. Dan zou je ze alleen houden omdat je ze mooi vindt. Kun je ze beter aan iemand geven / verkopen die ze net zo mooi vindt en er meer ruimte voor heeft. ;)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:37

http://i201.photobucket.com/albums/aa14 ... radv-1.jpg !!!
''zo ziet het eruit als je een echte hamster erin zet, die niet verkleint is met photoshop''

Hmpff, dat gaat toch echt nooooooooooit passen! Veel te klein voor een hamster. Misschien voor een russische dwerg, maar daar is het ook al wat klein voor!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:39

Iris82 schreef:
Met zijn vieren in die kooi zal in ieder geval krap worden.
Kan je broer niet een leuke buitenkooi voor ze maken?
Dan zijn ze nog steeds gezellig met zijn vieren en kunnen ze lekker rondscharrelen. Ze heten niet voor niets Guinea Pigs op zijn Engels, want ze scharrelen net zo graag. ;)

Let bij een houten kooi voor je hamster wel op dat de plas er niet intrekt, want anders gaat het wel erg stinken. Je moet m aflakken met iets van botenlak. Dat is wel duur hoor voor zo'n potje, daar kun je net zo goed die hamsterkooi van kopen. :+

In de schuur vind ik zo zonde, dan krijgen ze veel minder aandacht en maken ze minder mee dan als ze binnen staan. Dan zou je ze alleen houden omdat je ze mooi vindt. Kun je ze beter aan iemand geven / verkopen die ze net zo mooi vindt en er meer ruimte voor heeft. ;)

de schuur was een oude varkensstal. dus dat is in de winterwarm en zomers lekker koel. ik denk dat die 3 bij 3 is (heeft paardlief ook gestaan) maar dat is nog even in afwachting. buiten is geen optie. we hebben te veel katten hiervoor en ik wil ze niet bang maken.
Ik zit te twijfelen om ze toch te verkopen. ik werk in het tuincentrum en we hebben straks met dierendag wel een idee om mijn kooi (daar ook gekocht) neer te zetten en dat ze de cavia's kunnen kopen wanneer ze ook een kooi kopen zegmaar..

maar misschien kunnen ze ook naar mijn tante. die hebben een konijnenpalijs gemaakt en daar kunnen ook cavia's bij. naja..

volgende keer neem ik gewoon weer een kleine hamster russische waarschijnlijk. deze grote nooit meer.
sterker nog ik had ze met z'n 2e. niet denken dat ik dom ben. maar 1tje was voor mij en de andere voor mijn nichtje.. ik zou ze tam maken. nooit gezien dat er eentje de baas was en de andere aanviel. de zwakkere heb ik nog steeds en schrikt heel snel.. wel een schat van een beest hoor. maar ik wil toch een kleinere..