Coby schreef:Vandaar ook dat ik weiger om knaagdieren aan te schaffen.Deze horen te rennen en te spelen in een grote ruimte. Zelfs niet in een kleine ruimte..
Ik zie eigenlijk geen probleem hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Coby schreef:Vandaar ook dat ik weiger om knaagdieren aan te schaffen.Deze horen te rennen en te spelen in een grote ruimte. Zelfs niet in een kleine ruimte..
c_alsemgeest schreef:Arabesk schreef:Da's nog altijd vier keer meer ruimte in verhouding dan een paard in een box.
Maar het is níet ok.
Deze at er wel aan te komen
Maar eerlijk is eerlijk... het is wel waar
BrittKitt schreef:_Bitje_ schreef:das waar, maar ik heb geen verstand van hamsters en wil het ook niet hebben, vind die dingen maar niks,
maar kan me voostellen dat ze een grotere kooi moeten hebben,
en een ratje erbij
Nah, hamsters en ratten gaan niet zo goed meestal![]()
Duitsland is op hamstergebied zooo veel verder als in Nederland! Die hebben voor rusjes al een minimum maat van 80x50 en voor syrtjes 100x50Als je daar kijkt hebben ze echt prachtige kooien.
Mijn robo's hebben ook niet veel te doen in hun bak want daar doen ze niks mee, ze hebben genoeg aan hun bodembedekking (zaagsel+hooi, is heel stevig om gangen te graven) en hun radjes. Ze willen ook geen nestmateriaal want ze gaan wel in hun huis
onder de bodembedekking wonen
Alleen wcrolletjes willen nog wel interesse opleveren en veel dingen waar ze gewoon heel lang mee bezig zijn, tarwearen enzo.
JoviBan schreef:Wat is het verschil tussen dat hamsterhokje en dit paardehokje?:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGBXCAFC.jpg
Blijkbaar kan ik de gelukkige conclusie trekken dat jullie je paard niet in zo'n hokje hebben staan?
JoviBan schreef:Wat is het verschil tussen dat hamsterhokje en dit paardehokje?:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGBXCAFC.jpg
Blijkbaar kan ik de gelukkige conclusie trekken dat jullie je paard niet in zo'n hokje hebben staan?
Jolandaa_ schreef:Heb nu een 2e kooi erbij gekregen van kennissen. en die is eigenlijk nog kleiner. ik heb helaas geen andere optie. beestje is al 3x ontsnapt.
Iris82 schreef:Met zijn vieren in die kooi zal in ieder geval krap worden.
Kan je broer niet een leuke buitenkooi voor ze maken?
Dan zijn ze nog steeds gezellig met zijn vieren en kunnen ze lekker rondscharrelen. Ze heten niet voor niets Guinea Pigs op zijn Engels, want ze scharrelen net zo graag.
Let bij een houten kooi voor je hamster wel op dat de plas er niet intrekt, want anders gaat het wel erg stinken. Je moet m aflakken met iets van botenlak. Dat is wel duur hoor voor zo'n potje, daar kun je net zo goed die hamsterkooi van kopen.
In de schuur vind ik zo zonde, dan krijgen ze veel minder aandacht en maken ze minder mee dan als ze binnen staan. Dan zou je ze alleen houden omdat je ze mooi vindt. Kun je ze beter aan iemand geven / verkopen die ze net zo mooi vindt en er meer ruimte voor heeft.