Chihuahua, accessoire of huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:36

_Denise_ schreef:
Aaaah die chihuahua's vind ik sowieso geen echte honden meer. Krijg direct een Paris Hilton idee bij die kleine keffers, ik heb sowieso een hekel aan die beestjes. Zodra ze ze gaan aankleden wordt het helemaal een handtasbeest. :roll: Nee, geef mij maar een grote hond. Dus ja, imo zie ik ze bijna als accessoire.

Oke, je hebt recht op je mening, maar laat een ander dan wel in zijn waarde...
Wij hebben 3 van die 'accesoires' lopen hier, wij hebben geen ruimte voor 2 grote honden, dat zou ook niet fair zijn in ons kleine huisje, en een hond alleen houden doe ik liever niet.
Ik ben helemaal gek met ze, ze gaan ook geregeld mee naar de paarden, oh, en ze zijn ook prima als waakhond, ze horen alles.

Wie het kleine niet eert, is het grote niet... ;)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:39

Jaimyliefje schreef:
ach, ik vind het wel komisch. Zo lang ze goed verzorgd worden, hoor je mij niet klagen over jasjes en tasjes en dingetjes.
Mensen zijn vaak gewoon hartstikke dol op die kleine beestjes van ze, en laten dat graag zien dmv allemaal van dat soort dingen. Daarbij hebben die beestjes vaak een vele malen interessanter leven dan al die grote honden die maar de hele dag thuis zitten, vaak in een bench....

Met goed verzorgen, bedoel ik trouwens ook lekker zelf kunnen rennen etc.

mee eens :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:40

Zal ik eens proberen om ze uit te harden deze winter.Maar 1 blik van die grote bruine waterogen en ik smelt!

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:42

@ GJ9; ben het volledig met je eens, en wat een mooi hondje heb je zeg! Vind die langharige ook zo ontzettend mooie hondjes!

Maar hier ook iemand die ze absoluut niet als accesoire heeft! Ik heb 2 chihuahua's.(kortharig) Raszuiver en dus met stamboom. Ik ben het er mee eens dat heel veel mensen ze gebruiken als mode accessoire. Maar je moet niet alle chihuahua eigenaren over één kam scheren. ;) Ik heb ze omdat ik het gewoon ontzettend leuke sociale vrolijke hondjes vind, en ik het gewoon een ontzettend mooi ras vind! En dat veel mensen ze als mode accesoire gebruiken, tja het zei zo. Mijn hondjes zijn gewoon echt onze maatjes net als onze York. Verder word er met onze hondjes gewoon gewandeld, mogen ze buiten in een ren met onze York en spelen ze lekker binnen en worden niet anders behandeld als de andere. Het zijn en blijven hondjes en geen kinderen.

Wel is het jammer dat veel mensen er gewoon mee gaan fokken en je hierdoor veel niet raszuivere hondjes krijgt. Gewoon om een zo klein mogelijk hondje te hebben en ze te verkopen als zogenaamde chihuahua. Erg jammer want goed gefokt, met stamboom en raszuiver dan heb je gewoon een goede chihuahua.
Tassen en kleertjes vind ik erg overbodig. Bovendien vind ik honden met kleren aan echt niet mooi! Wel hebben mijn hondjes een mooie blinghalsband maar dat heeft onze York ook.

Hier mijn hondjes;
AfbeeldingAfbeelding

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:44

Ik begrijp wel dat niet iedereen weg is van Chihuahua's hoor. En dat is er zelf naar gemaakt door een grote groep mensen.

Door ze op te voeden als keffertjes en als zielige beestjes die snel ziek zijn.

Dat zijn ze niet!

Chica is nu 3, en 1 keertje ziek geweest. En blaffen of aanvallen doet ze niet, ze is juist heel sociaal, iedere vreemde mag haar aaien. Graag zelfs. Je wordt gegarandeerd kwispelend begroet.

Dat felle komt ook bij de stamboomloze hondjes voor die gekruist zijn met dwergpinchers.
Jammer dat het imago van de 'echte chihuahua' wordt aangetast door mensen die ze zo behandelen. En ook jammer dat mensen die daardoor denken, dat een chi nou eenmaal zo is, hun hondje ook zo opvoeden.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:41

Gj je slaat de spijker op zijn kop.
Ik heb hier thuis inderdaad ook nog 2 chichies maarmooi da ik geflest ben.
Waren toen zogenaamd 7 maanden maar eeeh beetje besodemieterd.
lijken wel 2 hazewindhondjes met die lange benen hahahaha.
Maar maakt me ook verder niet uit hoor, harstikk leuke kruisingen die pincertjes maar fel dat die krengen zijn wil je niet weten.

De chihuahua is een ontzettend taai hondje, worden met gemak 17 jaar, zijn heel erg gericht op de eigenaar en voor de duvel niet bang, pracht hondjes en inderdaad jammer dat zon paris daar een modeverschijnsel van maakt, dat verdienen ze niet, het zijn helemaal geen tuthondjes maar taaie rakkertjes met een zer bijzonder karakter.

als mijn chihuahuas grote honden waren geweest (heb er nogal wat) dan waren het echt killers geweest, pffff wat een krengen van honden voor een ander, voor ons gezin de mooieste honden die er zijn, kruising of niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:41

eppie38 schreef:
als mijn chihuahuas grote honden waren geweest (heb er nogal wat) dan waren het echt killers geweest, pffff wat een krengen van honden voor een ander, voor ons gezin de mooieste honden die er zijn, kruising of niet.

Dat is zeker niet rastypisch voor een Chihuahua hoor. ;)
Ze mogen terughoudend zijn naar vreemden maar beslist niet agressief of bang.
Die van mij zijn/waren heel lief en enthousiast naar vreemden en zijn/waren ook sociaal naar andere honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:49

eppie38 schreef:

Ik wil dat niet hebben :n
Chi's komen soms weg met gedrag waar mijn Duitse Herder allang voor afgemaakt zou zijn...... is toch belachelijk?

Mijn jonge herder is aan het puberen momenteel, en vindt het nodig om nogal overbeschermend te worden naar mij toe, dat is toch gedrag wat ik niet tolereer. Weet zo ook wel dat me niets zal gebeuren met dat kereltje bij me, maar al die aanstellerij vind ik nergens voor nodig :n
Hij hoeft niet een allemansvriend te worden, zeker niet, maar uitvallen naar mensen en dieren....... no way dat ik dat goed vind, snap dan niet zo goed dat dat van die kleine hondjes wel getolereerd wordt.

Denk idd dat het soms accessoires zijn....... (al is mijn herder natuurlijk ook een leuke hond om bij je te hebben, staat goed, maar hij heeft wél een hondenleven, en is absoluut geen kindje)

Suzann3

Re: Chihuahua, accessoire of huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:29

Ik kwam dit topic tegen en moet toch even lachen. Ik woon hier in de straat bij een dame van 80. Zij heeft de eerste Chi naar noorwegen gebracht en een zeer sucessvalle kennen gehad met meer dan 80 champion chis.
Hier lopen de hondjes met -15 of-20 gewoon in de sneew buiten. Alle 8 rennen ze en spelen ze in de kou, een een mooie vacht dat ze krijgen!
Het zijn hele grote honden in een klein lichaampje!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:31

Yamcha schreef:
eppie38 schreef:

Ik wil dat niet hebben :n
Chi's komen soms weg met gedrag waar mijn Duitse Herder allang voor afgemaakt zou zijn...... is toch belachelijk?

Mijn jonge herder is aan het puberen momenteel, en vindt het nodig om nogal overbeschermend te worden naar mij toe, dat is toch gedrag wat ik niet tolereer. Weet zo ook wel dat me niets zal gebeuren met dat kereltje bij me, maar al die aanstellerij vind ik nergens voor nodig :n
Hij hoeft niet een allemansvriend te worden, zeker niet, maar uitvallen naar mensen en dieren....... no way dat ik dat goed vind, snap dan niet zo goed dat dat van die kleine hondjes wel getolereerd wordt.

Denk idd dat het soms accessoires zijn....... (al is mijn herder natuurlijk ook een leuke hond om bij je te hebben, staat goed, maar hij heeft wél een hondenleven, en is absoluut geen kindje)

Ik ben het helemaal met je eens. Van de kleine honden (en dan vooral de eigenaren ervan) hier in de buurt krijg ik toch echt het idee dat hoe kleiner een hond is hoe minder belangrijk de opvoeding :roll:

Overigens als je naar de fokkers kijkt, ik vind het ook geen gezond ras meer. Alles moet klein wat diverse problemen tot gevolg kan hebben (denk aan gebitsproblemen, ogen die uitpuilen, gewrichtsproblemen). Net zoals dat sommige rassen extreem groot moeten zijn.

Overigens hoort een Chi (en eigenlijk alle honden) zo te leven:

Oslo_girl schreef:
Ik kwam dit topic tegen en moet toch even lachen. Ik woon hier in de straat bij een dame van 80. Zij heeft de eerste Chi naar noorwegen gebracht en een zeer sucessvalle kennen gehad met meer dan 80 champion chis.
Hier lopen de hondjes met -15 of-20 gewoon in de sneew buiten. Alle 8 rennen ze en spelen ze in de kou, een een mooie vacht dat ze krijgen!
Het zijn hele grote honden in een klein lichaampje!

Niet dat het in NL zo koud word maar in mijn ogen is dit pas een hondwaardig leven. Simpel een hond een hond laten. (net als dat je een paard een paard moet laten!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:43

magda_90 schreef:
Overigens als je naar de fokkers kijkt, ik vind het ook geen gezond ras meer. Alles moet klein wat diverse problemen tot gevolg kan hebben (denk aan gebitsproblemen, ogen die uitpuilen, gewrichtsproblemen). Net zoals dat sommige rassen extreem groot moeten zijn.

Nogmaals wat je hier schrijft geldt alleen voor de broodfok en dat zijn vaak kruisingen.
Fokkers die via de rasvereniging fokken willen absoluut geen kleine Chihuahua's en er wordt streng geselecteerd op gebitsproblemen.
Uitpuilende ogen is een rasfout en gewrichtsproblemen komen nauwelijks voor.

Het ras is behoorlijk gezond vergeleken bij andere rassen, de gemiddelde leeftijd ligt zo rond de 14 jaar.

Jammer dat nu weer verkeerde informatie neergezet wordt over een ras terwijl het de mp honden zijn die aan de omschrijving voldoen. Dit zijn vaak kruisingen of hebben in de 3e of 4e generatie "vreemd" bloed en aangezien dit soort honden geen stamboom hebben wordt er maar raak gefokt omdat ze geen informatie hebben over de lijnen en dus ook niet over de afwijkingen die in de lijnen voorkomen.

Ik heb ook al eerder geschreven dat een Chihuahua niet angstig of agressief hoort te zijn. Er zijn gelukkig keurmeesters die exemplaren die angstig of agressief gedrag vertonen gelijk de ring uitzetten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:08

ThePast03 schreef:
Jammer dat nu weer verkeerde informatie neergezet wordt over een ras terwijl het de mp honden zijn die aan de omschrijving voldoen. Dit zijn vaak kruisingen of hebben in de 3e of 4e generatie "vreemd" bloed en aangezien dit soort honden geen stamboom hebben wordt er maar raak gefokt omdat ze geen informatie hebben over de lijnen en dus ook niet over de afwijkingen die in de lijnen voorkomen..

1) Ik doelde niet specifiek op de Chi, maar had het over het algemeen de extreem kleine en extreem grote rassen en 2) geen verkeerde informatie, die heb ik dikwijls meegemaakt in de dierenkliniek. Het is voornamelijk de onderwereld die ik hier noem en helaas steekt deze steeds meer de kop op (waardoor je het steeds vaker ziet).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:28

magda_90 schreef:
1) Ik doelde niet specifiek op de Chi, maar had het over het algemeen de extreem kleine en extreem grote rassen en 2) geen verkeerde informatie, die heb ik dikwijls meegemaakt in de dierenkliniek. Het is voornamelijk de onderwereld die ik hier noem en helaas steekt deze steeds meer de kop op (waardoor je het steeds vaker ziet).

Neem aan dat je met de onderwereld de broodfok/handel bedoeld en dat heeft niets te maken met de rashond die een Chihuahua nu eenmaal is.
Er zit nogal een verschil tussen een Chihuahua gefokt door een goede fokker die volgens de regels van de rasvereniging fokt en de hondjes die via marktplaats worden aangeboden onder de naam Chihuahua.

Jij zegt: ik vind het geen gezond ras meer terwijl dit helemaal niet over het ras gaat maar over kruisingen.
Ik moet de eerste dierenarts nog meemaken die aan mij vraagt bij welke fokker mijn honden vandaan komen en of ze gefokt zijn volgens de regels van de rasvereniging. Ik moet de eerste dierenarts ook nog tegenkomen die vraagt of er een stamboom bij mijn hond zit....

De Chihuahua is een heel gezond ras en wordt helemaal niet extreem klein gefokt. Sterker nog de laatste 20 jaar zijn ze bezig om ze groter en gezonder te fokken.

Het is altijd hetzelfde, een ras krijgt een slechte naam omdat alles wat er op lijkt ook zo genoemd wordt.
Genoeg mensen denken ook dat het normaal is dat een Jack Russell Terrier af en toe op 3 poten huppelt terwijl de serieuze fokker selecteren op patella luxatie en het daar dus bijna niet voorkomt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:36

Dat bedoelde ik met de onderwereld ja.

(als bijschrift kruisingen zijn niet altijd zo ongezond als gedacht word, menigeen zijn juist gezonder)

Wat ik bedoelde met gevallen gezien te hebben is dat mij de volgende dingen nog bij staan. Een Chi die een dermate slecht gebit had (anatomie) dat ze de een na de andere gebitsproblemen daardoor kreeg. Een ander hondje (Teckel) had zo'n lange rug dat hij daardoor gewrichtsproblemen heeft gekregen en erg veel last van de rug. Maar ook heb ik een boxer gezien die door het doorfokken een heel raar gebit had en waarbij de ogen ook niet waren zoals het hoorde. Maar ook met katten (zoals de pers) heb je erg veel problemen. En dat is wat ik bedoel. Broodfokkers of niet, op dit moment valt het mij erg op.

Ik geef een Chi geen slechte naam, wellicht dat het zo overkomt. Ik geef de FOKKERS van de Chi's een slechte naam.

[edit] en momenteel zie ik meer fokproducten die niet gezond zijn dan andersom. Ik vind het daarom alleen al des te fijner dat de verenigen hier wat aan doen. Maar al met al zullen al dat soort honden mij te klein zijn. Ik geef meer de voorkeur aan vuilnisbakkenrassen zo op kniehoogte, ervaring heeft geleerd dat deze vaak gezonder zijn dan een echte rashond.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:43

magda_90 schreef:
Ik geef een Chi geen slechte naam, wellicht dat het zo overkomt. Ik geef de FOKKERS van de Chi's een slechte naam..

En daarmee geef je de goede fokkers die via de rasvereniging fokken ook een slechte naam.
Je maakt het onderscheid niet: Honden zonder stamboom zijn geen Chihuahua's.
Door zo'n uitspraak te doen gooi de je de broodfok/handel en de serieuze fokker op een hoop en geef je mensen verkeerde voorlichting.

Zolang de gemiddelde leeftijd van de Chihuahua 14 jaar is denk ik dat het helemaal niet zo verkeerd is. De meeste rassen/kruisingen halen die leeftijd niet.

Het is van groot belang waar zo'n hond gefokt is. Alleen dan kun je mensen goede voorlichting geven in plaats van een ras onterecht een slechte naam te geven doordat je alles wat een beetje lijkt op een Chihuahua onder het ras Chihuahua plaatst.
Verder ben ik nog altijd heel benieuwd naar een goede uitleg over de term doorfokken, het wordt altijd gebruikt en is heel populair maar niemand kan omschrijven wat ermee bedoelt wordt....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:54

ik vind uberhaupt dat er tegenwoordig te makkelijk met dieren omgegaan word

kleine hondjes omdat paris dat ook heeft
een stoere sterke hond als verlenging van de snikkel
een gigaduur paard,met een waardeloze nietswetende ruiter alleen maar omdat dat status geeft

ach tja.....

een chi is in mijn ogen gewoon een hond mits ook zo behandeld
helaas zien we tegenwoordig teveel van het " slechte"

zelf vind ik een chi helemaal niks, niet mijn type hondje
maargoed voor een ander juist weer wel
en dat is juist fijn! stel je voor dat we allemaal met dezelfde hond lopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:13

ThePast03 schreef:
En daarmee geef je de goede fokkers die via de rasvereniging fokken ook een slechte naam.
Je maakt het onderscheid niet: Honden zonder stamboom zijn geen Chihuahua's.
Door zo'n uitspraak te doen gooi de je de broodfok/handel en de serieuze fokker op een hoop en geef je mensen verkeerde voorlichting.

Zolang de gemiddelde leeftijd van de Chihuahua 14 jaar is denk ik dat het helemaal niet zo verkeerd is. De meeste rassen/kruisingen halen die leeftijd niet.

Het is van groot belang waar zo'n hond gefokt is. Alleen dan kun je mensen goede voorlichting geven in plaats van een ras onterecht een slechte naam te geven doordat je alles wat een beetje lijkt op een Chihuahua onder het ras Chihuahua plaatst.
Verder ben ik nog altijd heel benieuwd naar een goede uitleg over de term doorfokken, het wordt altijd gebruikt en is heel populair maar niemand kan omschrijven wat ermee bedoelt wordt....

Ik had mij wat duidelijker moeten uitdrukken, excuus daarvoor. Nieuwe poging: ik geef de BROODFOKKERS een slechte naam. Wat ik al eerder zei, ik juich het alleen maar toe als de verenigingen de gezondheid voorop stellen, dus echt doelbewust gaan fokken (en ook alleen maar als er vraag naar is!).

Omdat de afstamming van een hond zonder stamboom moeilijk te achterhalen is, hoef het nog niet te betekenen dat het geen Chi is. (maar dat heb ik even letterlijk opgevat, ik snap de essentie, en ja ik maak het onderscheid er wel in).

Onze voorgaande twee vuilnisbakken (nouwja van mijn ouders ik was nog in de aanmaak) hebben allebei een keurige leeftijd van 15 en 16 bereikt tot de een hartstilstand kreeg en de ander helaas een kwaadaardige tumor. Goed, dit zijn maar 2 voorbeelden, maar het speelt wel mee in mijn mening.

Doorfokken wat ik bedoel is inteelt en lijnteelt met alle gezondheidsklachten tot gevolg. Maar vooral ook het te ver doorfokken. Heel simpel gezegd. De Dog moet groter en groter en dus doordat ze steeds groter fokken kom je vanzelf gezondheidsproblemen tegen (HD bv).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:23

magda_90 schreef:
Ik had mij wat duidelijker moeten uitdrukken, excuus daarvoor. Nieuwe poging: ik geef de BROODFOKKERS een slechte naam. Wat ik al eerder zei, ik juich het alleen maar toe als de verenigingen de gezondheid voorop stellen, dus echt doelbewust gaan fokken (en ook alleen maar als er vraag naar is!).

Voor mij is het al duidelijk, maar iemand die nieuw is in de hondenwereld kan zo heel verkeerde informatie krijgen.

Een hond zonder stamboom kan er uitzien als een Chihuahua maar is geen Chihuahua, dat is nu eenmaal realiteit.
Van een hond zonder papieren weet je helemaal niet of er inteelt is gepleegd in de lijnen en in welke mate, laat staan dat je weet welke erfelijke problemen in de lijnen zitten.
Ik weet van bepaalde broodfokkers dat ze rustig zoon op moeder zetten, kopers willen dat niet weten: zien alleen een aardig gezin met pups in de huiskamer en luisteren liever naar hun verhalen.

Goede fokkers passen wel inteelt toe maar alleen met gezonde lijnen en dan heb je juist minder kans op gezondheidsklachten, inteelt kan ook toegepast worden juist om versneld te weten of er dragers in de lijn zitten als er nog geen DNA test is voor een bepaald erfelijk gebrek. Maar goed, dat is een totaal andere discussie.

HD komt ook bij wolven voor en vererfd autosomaal recessief, heeft weinig met grote te maken net zo min als de teckelhernia te maken heeft met de lengte van de rug. ;)

Ik heb ook bastaarden gehad die 17 jaar zijn geworden. Maar ik heb ook heel veel kruisingen van rashonden niet eens hun eerste verjaardag zien halen. Als je twee rashonden gaat kruisen die allebei drager zijn voor een bepaalde erfelijke eigenschap krijg je ook gewoon lijders hoor....
De totaal onherleidbare bastaarden zijn over het algemeen behoorlijk gezond, maar die zie je helaas zelden meer.

Maar goed dit gaat allemaal off topic, dit topic gaat over de Chihuahua en de Chihuahua is een gezond ras in vergelijking met de andere rassen.
Jammer dat er nu van alles bijgehaald gaat worden, maakt het alleen maar verwarrender voor de mensen die proberen een goed beeld te krijgen van een bepaalde rashond.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:50

HD was een voorbeeld. Je zult zien dat het bij de wolven in veel mindere mate voorkomt dat met de moderne hond. Een wolf is in die zin kwa afmetingen ook goed afgestemd (weet het even niet anders te zeggen). Een Dog is veel te groot eigenlijk voor een hond waardoor HD dus sneller toeneemt, dito met de teckelhernia (bedankt voor de naam ik kwam er even niet op).

Ik zal weer ontopic gaan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:58

ik heb vorig jaar een kruising chihuahua gekocht
wat uitgroeide tot ongv een dwerg pincher

in het begin had ik wel een jasje en een tas voor hem
omdat hij niet lang alleen thuis kon zitten
en hij dus mee ging naar de paarden

bij de fokker(achteraf broodfokker)heeft hij in een verwarmt nest gelegen op een verwarmde plaat?
met gevolg dat hij amper naar buiten kon om te plassen
want dat was al te koud

ik heb het langzaam afgebouwd en nou loopt hij gewoon naakt rond
en wil niet eens meer een truitje of jasje aan
ben er blij mee dat tie nu zonder dit alles gewoon mee kan naar buiten :D

zo kocht ik hem
http://gallery.piaffe.be/main.php?cmd=i ... o%2F61.jpg

en zo is tie nu totaal geen chihuahua maar wil hem nooit meer kwijt ;)
http://gallery.piaffe.be/main.php?cmd=i ... %2F479.jpg

overigens is hij wel heel sociaal kan met alle soorten honden
en vind aandacht alleen maar leuk
thuis is tie wel waaks als hij dingen hoort
maar andere mensen in huis is geen probleem

ik hou er ook niet van om ze te betuttelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:41

magda_90 schreef:
HD was een voorbeeld. Je zult zien dat het bij de wolven in veel mindere mate voorkomt dat met de moderne hond. Een wolf is in die zin kwa afmetingen ook goed afgestemd (weet het even niet anders te zeggen). Een Dog is veel te groot eigenlijk voor een hond waardoor HD dus sneller toeneemt, dito met de teckelhernia (bedankt voor de naam ik kwam er even niet op).

Dat laatste lijkt me wel verstandig aangezien je absoluut niet begrijpt hoe beide erfelijke afwijkingen vererven. ;)

Wenny, leuke hond!
Als pup leek hij ook niet op een Chihuahua, maar dat maakt hem niet minder leuk.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:47

(te) Veel worden idd als accessoire behandeld, had vorig jaar zelfs iemand die haar chihuahua mee naar school had genomen in een schooltas en hem daar de hele dag in had laten zitten :=

Zit nu op puppycursus en daar is ook een vrouw met een Chihuahua en die behandelt hem wel als een gewone hond, gewoon lopen, niet tillen etc :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:18

ThePast03 schreef:
magda_90 schreef:

Dat laatste lijkt me wel verstandig aangezien je absoluut niet begrijpt hoe beide erfelijke afwijkingen vererven. ;)

Wenny, leuke hond!
Als pup leek hij ook niet op een Chihuahua, maar dat maakt hem niet minder leuk.

En bedankt >;) Mss weet ik er nog niet alles van nee, maar momenteel zit het wel in mijn vakkenpakket en je blijft bijleren. In plaats van zo'n toon aan te slaan zou je ook kunnen uitleggen waar ik de mist in ga met mijn redenatie ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:35

Ondanks dat het heel sneu is voor de beestjes moet ik altijd lachen als ik het voor bij zie komen, met jasje vaak ook nog in een tas :j
Niet omdat ze geen hond kunnen zijn, maar omdat ik er aan moet denken hoe mijn hond het zou vinden als ik die in een tas zou doen, mocht dat passen ;)

Die van mij is een zeikerd eerste klas als het regent, duikt de bosjes in of gaat strak langs een boom staan zodat mevrouw niet nat wordt, maar ik pieker er niet over om een jasje of wat dan ook aan te doen :n Ik vind het dan ook lastig om te bedenken dat omdat een hond opeens klein is het dan meer vertroeteld moet worden, regenjasjes e.d. aankrijgt, enkel omdat het klein is?