Hond inslapen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:40

suuzepuus schreef:
hmmm k heb een paar reacties van de ts gemist zie ik nu. sorry.

hoezo laat je m volgende week inslapen??? doe het nu als je denkt dat het beter is of doe het niet maar je gaat zoiets toch niet in een week planning gooien?? het kan niet even gedaan worden wanneer het jullie uitkomt hoor. het gaat wel over het wel/niet leven van een hond!!! niet over het oud papier weg brengen op maandag of op donderdag....

tjah...ze kan ook nog maanden wachten en dan de hond met pijn laten gaan :n
Beestje is doof,blind, en begint pijn te krijgen...
En heeft 16 jaar een prachtig leven gehad!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:43

Niets is zo moeilijk als het goede tijdstip kiezen om je diertje te laten gaan. Maar ook ik heb bij jouw besluit mijn bedenkingen. Meer vanwege het begin van je eigen post. Je hondje doet het naar mijn idee nog goed, speelt af en toe zelfs nog als een pup. Maar om een eventueel lijden te voorkomen wil je moeder hem laten inslapen. Meer nog omdat ze zijn verzorging wat teveel vind. Tja, dat is in mijn ogen ook erg krom.
Als alle honden op bijvoorbeeld 5-jarige leeftijd ingeslapen worden, voorkomen we heel wat dierenleed, is dat wat we dan moeten nastreven?

@renate85, ze had de hond ook met 10 jaar kunnen laten gaan, dan was hij ook niet half blind en doof geworden. Beetje kort door de bocht dus.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:43

Lieve reactie renate, maar het gaat er niet ene oor in en andere oor uit.
De 1 ziet mij ervoor aan om hem als een wegwerpobject te zien, en de ander ziet mij ervoor aan dat ik van mijn hond af wil omdat ik hem zat zou zijn, wat totaal niet het geval is :)

Vind het om eerlijk te zijn ronduit respectloze berichten.

Ik zit juist zelfs tijd te rekken, mijn moeder en ik hebben samen de afspraak volgende week gemaakt(en niet eens met de DA), omdat ik het wil aankijken.
Zoals ik al zei: Als het aan mijn moeder lag, was hij er allang niet meer.
Stel ik zie nog steeds dezelfde Boomy volgende week, dan zal hij ook echt niet gaan. Laat mijn dier zomaar afmaken, en volgens mij laat een DA een 'gezonde' dier niet eens inslapen, alleen als het niet anders kan.

En als ik niks om Boomy zou geven maar hem dus als een wegwerpobject zie, dan zou ik geen topic over hem plaatsen voor adviezen.
Dan had ik bv tegen mijn ma gezegd: Doe maar, ik neem hem ook niet meer mee naar zijn favo plek: Stal.

*edit: Lelijke spelfout :o

Naambordje

Re: Hond inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:54

Pffff.. erg lastig dit! Ik heb al je berichten is gelezen. Ook de berichten van anderen.

Ik krijg eigenlijk een klein beetje het idee dat je jezelf voor de gek houdt. Je praat ook best dubbel! Zoals meerderen al zeggen: de hond gedraagt zich als een pup, is levendig en speels maar toch laat je deze inslapen omdat je moeder aangaf dat ze Boomy wil behoeden voor meer pijn. Je ontkent nu ook weer dat je moeder de hond niet kwijt wil omdat het tijd en oppas kost, maar in het begin had je het daar wel over.

Wat is nou de echte reden dat je Boomy wil laten inslapen? Hij doet het toch nog super?

Misschien ben ik blond maar ik snap er helemaal niks meer van. Eerlijk waar niet! En ik denk dat je heel eerlijk tegenover jezelf en vooral je hondje moet zijn wat betreft verdere beslissingen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:47

Ik vindt de meeste berichten echt respectloos, lin laat echt niet zomaar een dier inslapen, ik weet hoe moeilijk lin het gaat krijgen dus dit doet ze niet voor de lol. een DA laat ook geen gozond dier inslapen :). Lin je hebt al mijn steun, doe wat je altijd doet volg je gevoel, dat zit bij jou altijd goed :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:02

Ik kreeg net een update van lin: ze zijn net weer naar de DA geweest, ze kan er nu zelf niet opkomen dus ik zet het hier ff neer. Het is geen artrose, maar erge botverkalking in zijn hele achterhand, maar het meeste in zijn linkerheup. ze staat nu voor de volle 100% achter haar beslissing, aangezien dit veel erger is dan artrose, omdat dit alleen maar erger gaat worden. rekken kan hoogstens een maand zei de DA, aangezien het snel gevorderd is, en ze verwacht dat het heel snel doorgaat.

nogmaals lin super veel sterkte en ik ben er voor je maar dat weet je

Rinthoron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:25

Dapper linn... sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:11

@nikka, wat een lef heb jij zeg.. Pas op wat je zegt aub, dit hondje hebben ze 16 jaar gehad hoor!!
Als een dier pijn krijgt mag je niet egoistisch zijn toch???

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoïstisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halsband in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is hij zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.

Mooi gedicht wat hier op van toepassing is.. Zo zit het precies, soms moet je een keuze maken die o zo'n pijn doet..maar je denkt aan je hondje en niet aan jezelf :(:)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:24

heel veel sterkte!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:28

Wow, Lin ontzettend veel sterkte, vind de reactie van VivaLaVida dan ook echt enorm mooi/goed.

Sterkte meis!! :(:)