SPOED! Cavia kaal eet niets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:44

Dan ben ik zeker de enige malloot hier die er wel ingelooft dat een cavia zwanger kan raken van een konijn :D .

De reden daarvan is dat ik vroeger op een kinderboerderij heb gewerkt waar ik een verhaal van de beheerdster hoorde over geiten die onverklaarbaar zwanger werden en een versteende vrucht baarden.
Het was geloof ik zo'n 3x gebeurd voor ze er pas achter kwamen dat de geit door een ram (schaap) werd gedekt en dat er dus bevruchting plaatsvond.
Echter kan dit genetisch gezien nooit ontwikkelen en zal het vruchtje afstreven en afgedreven worden.
De ram is gecastreerd en het voorval heeft zich daarna nooit meer plaats gevonden.

Dit allemaal heeft ook een naam, het vruchtje heeft ook een naam maar dat weet ik niet meer.

Citaat:
Kruisen en samen houden van schapen en geiten
Geplaatst door: Jorick op: 16 Dec 2008 - 1:24pm
Ik heb mijn schapen en geiten samen in de wei. Wanneer je je dieren allemaal op tijd ontwormt (geiten en schapen) en CAE- en Zwoeger-vrij bent kan dit volgens mij geen kwaad. In de meeste schaapskuddes op de hei zijn immers meestal ook enkele geiten aanwezig. Een van mijn Nubische geiten heeft ooit een dood lam gekregen van de Brilschaapram die in dezelfde wei liep. Dit lam was niet volledig ontwikkeld en half verrot toen het afgestoten werd. De geit in kwestie heeft hierdoor een baarmoederontsteking opgelopen maar is volledig herstelt. Dit bewijst voor mij dat er wel een bevruchting kan voorkomen, levende lammeren heb ik nooit gezien.

bron: levendehave.nl

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:05

Schapen en geiten liggen genetisch veel dichter bij elkaar dan konijnen en cavia's.
Kruisingen tussen geiten en schapen (de zgn scheit) komt heel af en toe voor.
Konijnen zijn haasachtige en cavia's zijn knaagdieren.
Is hetzelfde verschil als tussen hond en poes, en die kunnen ook geen jongen produceren.