ooit was ik aan het rijden in de bak en toen ineens die muis, in de bak, die probeerde uit de omheinde buitenbak te komen, ik ging van mijn paard af en pakte het op en bekeek het goed, het was een klein en stevig bolletje ronde muis met hele kleine oogjes, en geen spitse neus maar vrij stomp, die heb ik geholpen door over de bakrand heen te tillen, kon die weer verder scharrelen.
Maar ik ga slapen, morgen weer vroeg opstaan. Hij blijft in iedergeval nog een nachtje hier. Morgen zien we wel verder. We hebben hem in een glazen "soort"vaas. Vrij hoog. Met zand en hooi. Heeft wat water en brood. Zal nog wel even wat grasjes voor hem plukken. Morgen duidelijkere foto's. Bedankt allemaal in ieder geval!!
Zonnepitten zijn heel vet. Zou die met mate geven dus 1 per dag hooguit.
Diertje lekker vrij laten is gewoon volwassen. Kan die zelf weer verder scharrelen. Wil je hem/haar toch wat geven kun je beter wat meelwormen halen of zelf de tuin omspitten opzoek naar insectjes en regenwormen.
die muis die ik had geholpen over de bakrand heen, die was ongeveer zo groot als tja die van jou op de foto, maar dan heel dik en rond, die heeft het dan ook erg goed daar op het erf, volop te vreten.
Hij was ook gewoon rustig op mijn hand en ging zich poetsen en rondkijken, toen heb ik het voorzichtig aan de grond neergelegd over de bakrand.
Het hele topic eens door gelezen. Ben benieuwd wat het nu is. En een duidelijkere foto
nataly_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-09 20:51
Het was wel een woelmuisje. We hebben hem nog 1 dag gehouden, iedereen was hier helemaal weg van hem. Hij sliep bij mijn broer op de kamer, hij heeft de volgende dag nog de hele dag met m gespeeld en hij heeft ook de hele dag bij hem op zn borst gezeten. Echt heel lief. Die avond kwam ik weer thuis, had m gemist dus wou ik hem ook wel weer even zien, lag hij dood in zijn huisje Het was wel een pracht beestje, en o zo schatje. We hebben hem in de tuin begraven. Foto's komen er aan. zal mijn broer even vragen die heeft foto's van hem gemaakt, ik had slechte mobielcamera. En onze andere camera is ook dood