Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:19

ik sta ook achter TS.
ik heb drie honden en dan nog laat ik ze geen 9 uur alleen zitten ( dat is een gevoel die je hebt , en ook al heb je er drie dan heb je nog dat gevoel )

TS je hondje is vast heel gelukkig met jou

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:57

Wilawander schreef:
Ik vindt ook dat TS groot gelijk heeft. De nacht is iets heel anders dan slaapt een hond, overdag is deze actief en moet veel vaker naar buiten. Ik heb nu 6 jaar eigen honden en die zijn al die tijd 1 keer 9 uur overdag alleen geweest daar we een begravenis hadden verder weg en iedereen die op kon passen mee was. De honden hadden er geen pproblemen mee, ik meer.

Hmm, dus als ik overdag aan het werk ben dan is mijn hond druk door huis heen aan het dartelen omdat het licht is????
Wat voor beest heb ik dan gekocht die altijd ligt te slapen?????

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:01

deflin schreef:
Wilawander schreef:
Ik vindt ook dat TS groot gelijk heeft. De nacht is iets heel anders dan slaapt een hond, overdag is deze actief en moet veel vaker naar buiten. Ik heb nu 6 jaar eigen honden en die zijn al die tijd 1 keer 9 uur overdag alleen geweest daar we een begravenis hadden verder weg en iedereen die op kon passen mee was. De honden hadden er geen pproblemen mee, ik meer.

Hmm, dus als ik overdag aan het werk ben dan is mijn hond druk door huis heen aan het dartelen omdat het licht is????
Wat voor beest heb ik dan gekocht die altijd ligt te slapen?????

waarschijnlijk net zo een luie hond als ik heb :')

maar toch laat ik hem ook niet zo lang alleen hoor :n

Goof

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:02

Ik sla een etentje of uitje echt niet af voor mijn hond.
Die kan prima alleen thuis blijven en zal zich prima vermaken. Leven moet ook voor mezelf leuk blijven hoor, heb geen hond genomen om een kluizenaar te worden, dus nee, ik snap het punt van de TS niet helemaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:08

ik ook niet goof... Wij laten de honden ook wel eens heel de dag alleen... Hebben ze echt geen probleemen mee...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:15

Peelie schreef:
ik ook niet goof... Wij laten de honden ook wel eens heel de dag alleen... Hebben ze echt geen probleemen mee...

echt waar :?

dat vind ik echt heel sneu voor de honden :(:)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:24

Ik laat mijn dieren ook niet langer dan 4 uur alleen.. als dat wel zo is, heb ik oppas, niet om even uit te laten of te voeren, maar om er een paar uur bij te zijn..

Kan de oppas niet, jammer.. dan ga ik niet weg..

Vakantie doe ik ook nooit.. werk heel het jaar, en dan heb ik een paar weken vakantie, en dan zou ik weggaan :\ .. daar heb ik geen dieren voor genomen..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:25

Wij hebben 3 honden, 3 paarden een kat en inmiddels 4 kippen.

Die zijn ook wel eens van 's ochtends 10 tot 's avonds 11 alleen. Geen problemen hoor. Ze worden er niet minder van.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:48

Maar dan lopen ze buiten neem ik aan, want 13 uur zonder uit te laten is niet goed voor je hond lijkt me?!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:52

ikdoemaarwat schreef:
Peelie schreef:

echt waar :?

dat vind ik echt heel sneu voor de honden :(:)

Hel de dag. Dan moet je denken dat we bijv naar ons opa gaan...

Dan zijn we van 2 tot 10 weg. Daar hebben ze echt geen moeite mee...

Die van mij houden uberhaubt niet van uitgelaten worden. Die laat je even plassen en poepen en na 10 minuten zijn ze klaar.

Als het regend krijg ik ze nieteens mee naar buiten...

Dan blijven ze ook heel de dag binnen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:24

Danae schreef:
Ik laat mijn dieren ook niet langer dan 4 uur alleen.. als dat wel zo is, heb ik oppas, niet om even uit te laten of te voeren, maar om er een paar uur bij te zijn..

Kan de oppas niet, jammer.. dan ga ik niet weg..

Vakantie doe ik ook nooit.. werk heel het jaar, en dan heb ik een paar weken vakantie, en dan zou ik weggaan :\ .. daar heb ik geen dieren voor genomen..

Tja, ik dus wel. Heerlijk even op vakantie, daar heb ik tenslotte vrij voor. Hond logeert bij zijn vriendje, geen probleem hoor.

Heb een hond om er heerlijjk van te kunnen genieten, maar ik wil er geen kluizenaar voor worden en zal echt mijn uitjes en vakanties niet laten schieten.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:27

nektosha schreef:
Ze is 5 jaar en kan best veel uren alleen blijven.
Die 9 uur had ze voor 1 keer ook wel gered, maar de vraag is of het ik wil.

Ik heb zo'n lief hondenbeest, die er altijd voor me is, ik vind het niet fair om haar vanwege mijn eigen plezier zolang alleen te laten.

Sommige mensen snappen dat inderdaad niet, nee. Ik juist heel goed. Liever geen etentje, dan continu op je horloge kijken in het restaurant en beseffen dat je lieverd al die tijd alleen is. Dan zit je echt niet lekker. Dan maar liever thuis op de bank met een bord macaroni, toch?! :)

Sommigen hier in dit topic kunnen dit wel. Wellicht lenen de honden zich er meer voor en hebben die bokkers geen last van wroeging. Ik zou dit namelijk wel hebben. Geen idee hoe mijn beesten reageren als ze 9 uur alleen zijn. Misschien redden zij zich prima, maar het staat mij tegen, net als de ts. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:30

Peelie schreef:
Hel de dag. Dan moet je denken dat we bijv naar ons opa gaan...

Dan zijn we van 2 tot 10 weg. Daar hebben ze echt geen moeite mee...

Die van mij houden uberhaubt niet van uitgelaten worden. Die laat je even plassen en poepen en na 10 minuten zijn ze klaar.

Als het regend krijg ik ze nieteens mee naar buiten...

Dan blijven ze ook heel de dag binnen...

tja mijn honden zijn heel erg lui, slapen rustig 13 uur achter elkaar als ik ze niet kom storen
liggen ook liever languit op de bank
gaan met regen ook liever niet naar buiten en willen dan alleen het eerste grasveld en niet verder

maar dat is voor mij nog geen vrijbrief om een hele dag van huis te zijn....

ik hou met alles rekening met mijn honden en gek genoeg lijd mijn sociale leven er echt niet onder
dus ik zie niet in waarom bepaalde bokkers dat zeggen ,terwijl het goed te combineren valt,als je maar wilt.
je kiest toch voor een hond? dan had je maar aan je sociale leven moeten denken voordat je er aan begon
en anders meer moeite doen om het wel te kunnen combineren

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:36

zoals ik begreep uit de posts van TS zouden de honden ongeveer 9 uur alleen zitten in totaal, dus ook met het etentje erbij

je honden gaan echt niet dood aan 9 uur alleen zitten.. laat een oppas langs komen of vraag iemand of ze de hond uit wil laten

mijn honden zitten ook bijna nooit alleen thuis, maar hoevaak gebeurt het nou dat je een afscheidsfeestje hebt? dat is ook 1 keer in de tig jaar..??

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:44

Ik snap wel dat je je honden verkiest zou ik ook doen heb er ook 2..
Die van mij kunnen makkelijk 9 uur alleen, maar dit gebeurt alleen als ik geen oppas heb, maar als ik thuis ben gaan ze er tussen de middag echt wel uit maar verder schenken ze er zelf geen aandacht aan als ik thuis ben. Ze slapen het liefst de hele dag door. Spelen vinden ze leuk maar slapen haha dat gaat voor.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:59

De TS moet toch zelf kiezen of zij haar honden 9 uur alleen wil laten of niet. Ik snap niet dat dat niet gewoon gerespecteerd kan worden. Vindt het behoorlijk kinderachtig dat ze dan boos worden. Als ze nou nooit mee meeging, maar ze heeft in dit topic al aangegeven dat het een uitzondering is. Het is toch haar goed recht om voor haar hond te kiezen. Iedereen doet alles toch op zijn eigen manier en heeft andere prioriteiten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 01:43

@ikdoemaarwat, volgens mij denkt iedereen dat mijn honden dagenlijks zo alng alleen zitten. Dit is natuurlijk onzin. Daarbij zijn het de honden van mijn ouders als ik het helemaal correct zal zeggen. Dus ik heb er niet voor gekozen.

Ach jah, ik laat het hier maar bij... Ik laat mijn leven niet totaal beinvloeden door de honden...

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 02:04

Nou ts je hebt groot gelijk mijn honden (3) zouden ook nooit 9 uur alleen zitten.
Zou het wel moeten dan zorg ik dat er iemand is die ze uit kan laten kan dit niet dan
ga ik niet heel simpel.
Met alles wat ik ga doen of moet doen zorg ik altijd eerst dat mijn honden niet te lang
alleen zitten of verzin een andere optie.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:04

Frances schreef:
De TS moet toch zelf kiezen of zij haar honden 9 uur alleen wil laten of niet. Ik snap niet dat dat niet gewoon gerespecteerd kan worden. Vindt het behoorlijk kinderachtig dat ze dan boos worden. Als ze nou nooit mee meeging, maar ze heeft in dit topic al aangegeven dat het een uitzondering is. Het is toch haar goed recht om voor haar hond te kiezen. Iedereen doet alles toch op zijn eigen manier en heeft andere prioriteiten.

Tuurlijk is het haar keuze, maar dan zou ze geen topic moeten beginnen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:40

Nee, maar ik bedoel omdat het niet op prijs wordt gesteld door haar collega's

En ze krijgt nu allemaal reacties van je hond gaat er niet dood aan als die 9 uur alleen is, nee tuurlijk gaat die niet dood, maar ts heeft er geen fijn gevoel bij, maar daar gaat het topic toch ook niet over.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:43

Is er geen mogenlijkheid om even tussendoor op en neer te gaan, mensen gaat toch altijd
eerst wat drinken bij een etentje en dan schuif je wat later aan :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:58

Peelie schreef:
@ikdoemaarwat, volgens mij denkt iedereen dat mijn honden dagenlijks zo alng alleen zitten. Dit is natuurlijk onzin. Daarbij zijn het de honden van mijn ouders als ik het helemaal correct zal zeggen. Dus ik heb er niet voor gekozen.

Ach jah, ik laat het hier maar bij... Ik laat mijn leven niet totaal beinvloeden door de honden...

maar kijk daar zeg je het zelf al............het zijn niet jouw honden ,dus jij hebt niet de keuze gemaakt..
maar het is wel gelijk een goede leer, als jij straks op jezelf gaat zal jij waarschijnlijk ivm je sociale leven geen honden nemen

mensen die wel bewust de keuze hebben genomen voor een hond,die zijn verantwoordelijk en daarvan vind ik het wel sneu als ze hun sociale leven boven hun hond zetten. Dan hadden ze er gewoon niet aan moeten beginnen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:04

Ik denk dat iedere eigenaar wel van zijn eigen hond afweet hoelang de hond alleen thuis kan zijn :j

Met een werkdag zit mijn hondje 8 uur alleen thuis, soms hebben we de webcam aanstaan om te kijken wat ze op een dag doet, maar tot nu toe springt ze alleen soms stiekem op de bank en voor de rest slaapt ze de hele dag _O- Ze blaft gelukkig niet extreem, alleen een paar blafjes als er aangebeld wordt :j Liever zou ik gewoon mijn hondje max. 6 uur alleen laten, maar ivm werk is het nu eenmaal niet anders... :n
In het weekend gaan we trouwens wel naar het bos of het strand en uiteraard wordt ze wel gewoon lang uitgelaten voordat ik naar mijn werk ga en als ik terug kom van mijn werk s'avonds ook nog 2 keer :j

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:12

Jemig wat een reacties zeg ;)
Allereerst bedankt voor de tips over oppas.

Ik heb dit topic niet geopend om te horen of een hond wel of niet 9 uur alleen kan zijn. Meer om te horen wat andere mensen ervan vinden dat je voor je hond kiest in plaats van voor een uitje, etentje of weet ik veel.

En iedereen die hier een hond heeft doet dat anders. En ook elke hond is anders.
Wat een ieder doet moet hij of zij zelf weten ;) ook al heb ik of wie dan ook misschien mijn bedenkingen erover.
Leven en laten leven.

Mijn hond is een Heidewachtel, best een actief ras, is een echte mensenhond.Ze heeft het nodig om te rennen en even te knuffelen.
In het verleden sloopte ze behoorlijk.
Ze kan ongetwijfeld 9 uur alleen blijven en heel soms is het ook niet anders en mijn sociale leven lijdt er echt niet onder, al denken andere mensen daar misschien anders over, maar dat is ieder zijn mening ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:43

onze hond slaapt vooral, ik reken meestal als ik weg moet 7 uur op dat ik hem alleen laat, hoewel hij snachts natuurlijk ook alleen is en dan laten we hem vaak rond 22.00 uur uit en dan pas weer 's ochtens om een uur of 9.30 dus dan is hij ook 9,5 uur zonder uit gelaten hij red het ook makkelijk als hij pas om 11 uur uitgelaten wordt. maar zelf zit ik dan niet lekker, en ik vind het dan niet eerlijk tegenover de hond. vaak laten wij hem tussendoor al wel in de tuin.
als we een dag weg moeten regelen we dat hij naar iemand toe kan of ik pas op.(gaat over de hond van mijn ouders)