Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lysette schreef:Australische terrier, Schotse collie, sheltie en shiloh sheperd zou ik wegstrepen. Die worden gek met 4 keer per dag een rondje. Shih tzu, coton en franse bulldog zouden er waarschijnlijk wel genoeg mee nemen. De rest ken ik niet goed genoeg.
veertj96 schreef:Lysette schreef:Australische terrier, Schotse collie, sheltie en shiloh sheperd zou ik wegstrepen. Die worden gek met 4 keer per dag een rondje. Shih tzu, coton en franse bulldog zouden er waarschijnlijk wel genoeg mee nemen. De rest ken ik niet goed genoeg.
Sorry maar ik heb inmiddels wel gezegd dat de hond wel 5x per dag gelopen kan worden en ook een paar keer 30 min tot een uur. Vind het een beetje vervelend dat iedereen weer er op terug komt terwijl ik al gezegd heb dat het anders is...
jecco_ellen schreef:japanse spits is toch ook zo'n klein soort keeshondje? Die zou ik dan ook niet doen.
Ik zou gaan voor een gewone dwergkees, franse bulldog of een cavelier king charles spaniel waarvan de keeshond het toch wel wint qua gedrag. Is gewoon heel erg leuk.
Ik liet vroeger ook een keeshondje uit van een oud mannetje, en daar deden wij ook mee zwemmen in het ijselmeer, het hondje bleef dan bij onze spullen en er kon niemand in de buurt komen want daar deed ze tegen grommen. Zo trouw zijn ze..
De bulldog en de cavelier spaniel zijn volgens mij echt allemansvrienden.
Saskiaatje schreef:Waarom heb ik de Maltezer Leeuw nog niet voorbij zien komen?
Verhaart niet, super lief, niet te waaks, niet schichtig naar vreemden, schoothondje, dol op knuffelen, erg rustig. En kan gerust 3/4x per dag een half uurtje naar buiten.
dienetje schreef:kijk eens op http://www.dierz.nl daar kan je een test doen welke honden goed bij jullie thuis situatie past.
Bij mij paste die precies. Nummer 1 was met 88% eng. Springer en laat ik die nou net hebben. En heb meer mensen gehoord waar die goed bij paste.