Wat voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Re: Wat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:39

japanse spits is toch ook zo'n klein soort keeshondje? Die zou ik dan ook niet doen.
Ik zou gaan voor een gewone dwergkees, franse bulldog of een cavelier king charles spaniel waarvan de keeshond het toch wel wint qua gedrag. Is gewoon heel erg leuk.
Ik liet vroeger ook een keeshondje uit van een oud mannetje, en daar deden wij ook mee zwemmen in het ijselmeer, het hondje bleef dan bij onze spullen en er kon niemand in de buurt komen want daar deed ze tegen grommen. Zo trouw zijn ze..
De bulldog en de cavelier spaniel zijn volgens mij echt allemansvrienden.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:47

Lysette schreef:
Australische terrier, Schotse collie, sheltie en shiloh sheperd zou ik wegstrepen. Die worden gek met 4 keer per dag een rondje. Shih tzu, coton en franse bulldog zouden er waarschijnlijk wel genoeg mee nemen. De rest ken ik niet goed genoeg.

Sorry maar ik heb inmiddels wel gezegd dat de hond wel 5x per dag gelopen kan worden en ook een paar keer 30 min tot een uur. Vind het een beetje vervelend dat iedereen weer er op terug komt terwijl ik al gezegd heb dat het anders is...

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:36

Ik vind dat je genoeg tijd vrijmaakt daarvoor hoor qua wandelen etc. Een lief niet te groot gezinshondje? Ik zelf zou dan voor een labrador of goldenretriever gaan, maar als die wat te groot zijn is een malthezer misschien iets? Een vriendin van mij heeft zo eentje en het is een super lief hondje. En zo lui als wat.. dat dier gaat naar buiten doet haar behoeftes en als de baasjes verder willen wandelen dan zet ze zich gewoon neer en denkt ze van: jong bekijk et maar xD:P Ik weet natuurlijk niet of dat voor iedere malthezer geld. (asjeblieft bokt niet tientallen reacties dat ik van een hond niet het hele ras kan bepalen) Terriers kunnen inderdaad eigenwijs zijn (ik heb een kruising tibetaanse terrier x? (waarschijnlijk zit er iets van een english stafford terrier in)) Maar ze is ontzettend lief, aanhankelijk en heel gehoorzaam, dus het ligt ook grotendeels aan de opvoeding natuurlijk. Berner senners zijn ook hele leuke honden trouwens:P Ik vind het goed van je dat je de sites van asiels checkt:P ons eerste hondje kwam ook uit het asiel :P

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:29

veertj96 schreef:
Lysette schreef:
Australische terrier, Schotse collie, sheltie en shiloh sheperd zou ik wegstrepen. Die worden gek met 4 keer per dag een rondje. Shih tzu, coton en franse bulldog zouden er waarschijnlijk wel genoeg mee nemen. De rest ken ik niet goed genoeg.

Sorry maar ik heb inmiddels wel gezegd dat de hond wel 5x per dag gelopen kan worden en ook een paar keer 30 min tot een uur. Vind het een beetje vervelend dat iedereen weer er op terug komt terwijl ik al gezegd heb dat het anders is...

Sorry gemist. Maar heb jij dat nu bedacht of zijn je ouders het daar ook mee eens? Want eerst wilde je geen hondje wat veel beweging nodig had en nu ineens een paar keer 30 minuten tot een uur. Ik vind dat nogal een verschil. Als jullie niet zo van wandelen houden kun je wel beter eerlijk zijn naar een hond en niet kiezen voor een ras dat heel veel beweging nodig heeft. Een coton bijvoorbeeld kan die beweging wel aan maar is ook heel tevreden met een dagje minder doen. Hetzelfde voor een shih tzu of een franse bull.
Daarnaast zal je met een schotse collie, sheltie en shiloh sheperd ook nog meer moeten doen dan alleen wandelen, anders zijn ze nog niet gezellig om in huis te hebben :-)
Het is niet erg als je niet iedere dag een heel eind wilt lopen (zolang de hond nog maar wel een aantal keer per week zich lekker los kan uitleven) maar kies dan wel een hond die bij je past.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:38

jecco_ellen schreef:
japanse spits is toch ook zo'n klein soort keeshondje? Die zou ik dan ook niet doen.
Ik zou gaan voor een gewone dwergkees, franse bulldog of een cavelier king charles spaniel waarvan de keeshond het toch wel wint qua gedrag. Is gewoon heel erg leuk.
Ik liet vroeger ook een keeshondje uit van een oud mannetje, en daar deden wij ook mee zwemmen in het ijselmeer, het hondje bleef dan bij onze spullen en er kon niemand in de buurt komen want daar deed ze tegen grommen. Zo trouw zijn ze..
De bulldog en de cavelier spaniel zijn volgens mij echt allemansvrienden.

Keesjes zijn erg leuk, maar ook vreselijk druk hoor!
En erg waaks en bezitterig. Moet je wel van houden.
Normaal gesproken passen ze zich aan qua beweging, maar lopen doen ze graag en veel.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:10

Misschien is de keeshond dan niet zo geschikt...
Maar binnenkort ben ik jarig ik hoop op een hond *D

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:06

Koop alsjeblieft geen Cavalier King Charles Spaniël; grote kans dat hij/zij de ziekte 'Syringomyelia' krijgt/heeft. In alle hedendaagse, populaire lijnen komt Syringomyelia voor.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:27

Waarom heb ik de Maltezer Leeuw nog niet voorbij zien komen? :Y)
Verhaart niet, super lief, niet te waaks, niet schichtig naar vreemden, schoothondje, dol op knuffelen, erg rustig. En kan gerust 3/4x per dag een half uurtje naar buiten. :)

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:58

Ja die heb ik laatst ook gezien, een boomer hondje lijkt me ook wel gaaf :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:16

Saskiaatje schreef:
Waarom heb ik de Maltezer Leeuw nog niet voorbij zien komen? :Y)
Verhaart niet, super lief, niet te waaks, niet schichtig naar vreemden, schoothondje, dol op knuffelen, erg rustig. En kan gerust 3/4x per dag een half uurtje naar buiten. :)

Dat heb ik ook al aangeboden :P maar dat heeft TS misschien niet zien staan ofzo :P hele schattige lieve kleine hondjes inderdaad, denk dat die heel goed bij TS past :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:39

een boston terrier? echt geweldige hondjes :j

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 21:42

We krijgen een Labrador puppy :D mijn moeder heeft gemerkt dat een hond wel heel leuk is en wil er zelf ook graag mee lopen :DD

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:53

dienetje schreef:
kijk eens op http://www.dierz.nl daar kan je een test doen welke honden goed bij jullie thuis situatie past.

Bij mij paste die precies. Nummer 1 was met 88% eng. Springer en laat ik die nou net hebben. En heb meer mensen gehoord waar die goed bij paste.

Toffe test!
Bij mij komt de hond waar ik rustig een pupje van aan het zoeken ben ook als eerste eruit nl. australian shepherd :D

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:56

veertj96 schreef:
Ja die heb ik laatst ook gezien, een boomer hondje lijkt me ook wel gaaf :D

een boomer is geen ras maar gewoon een 'vuilnisbakkie ' ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:58

Gewoon naar een asiel gaan en dan zie je vanzelf wel wat er uit komt.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:03

West highlands white terriers zijn echt geweldig :+:
Ze zijn héél lief in de omgang, ik kan echt alles met mijn hondje doen! Trek bijvoorbeeld aan zijn staart, hij zal niet bewegen, trek aan zijn oren, hij zal niets doen :')
Ze zijn meestal wel lui, hangt er denk ik vooral vanaf welke hond je hebt, maar de onze is echt wel superlui, hij slaapt de hele dag.
Wij gaan 1 keer per week wandelen, in de winter bijna nooit, maar hij heeft wel een grote tuin om in te lopen/spelen.
En als je wil dat hij actief is is hij ook wel actief, voor een koekje zou hij zeker alles willen doen!

Een minpuntje aan westies is dat allergie veel voorkomend is, onze plukte zichzelf en had constant jeuk. We zijn toen testen gaan laten doen in het dierenziekenhuis en hij heeft 7 verschillende allergieën.
In het begin moesten we hem elke dag een pilletje geven maar nu 1 x in de maand en hij heeft er zo goed als geen last meer van ;)

Ik hoop dat je je keuze kan maken :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:09

Weet niet of hij al genoemd is maar een duck tolling retriever heeft best een 'retrieverig' karakter (vriendelijk, speels, zachtaardig) maar is wat kleiner dan een lab of een golden. Het zijn echt hele leuke hondjes om te zien ook.

Ik vind zelf juist altijd dat terriers veel beweging nodig hebben maar ik ken er niet zo heel veel. (De enige die ik een beetje goed ken staat na een wandeling van een uurtje meteen met de bal voor je neus terwijl onze golden dan juist der mand in duikt)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:38

Ik zou zeggen, ga eens in het asiel kijken en vraag of je met een aantal honden mag wandelen. Dan weet je meer wat voor hond een beetje in jouw straatje past. ;)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:14

veertj96 schreef:
We krijgen een Labrador puppy :D mijn moeder heeft gemerkt dat een hond wel heel leuk is en wil er zelf ook graag mee lopen :DD

Ah wat leuk! :D Weet je al wanneer? En een jongen of een meisje etc?:D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:18

Ik lees net dat jullie een labrador krijgen. Hartstikke leuk en ik denk een goede keuze. Een leuke gezinshond, makkelijk in de omgang, speels enz. Ik denk als ik jouw beginpost lees zeker een hond die bij jullie past. Dat er verschillende terriers genoemd werden verbaast mij eigenlijk een beetje. Maar goed, dat is niet meer van toepassing.

Heel veel plezier alvast enne, wanneer je de pup hebt wel even foto's plaatsen he!

Ik heb zelf een kruising lab. Ben er erg blij mee. Alleen is hij al hoogbejaard met zijn 17 jaartjes...

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:28

Vorige week zaterdag zijn de puppys geboren en afgelopen zaterdag zijn we gaan kijken :D
Het word een meisje en een bruine labrador pup.
Het duurt nog wel even voordat we de puppy krijgen, ze zijn nu dus nog maar een week oud.
Maar kan niet wachten :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:43

Wat leuk dat je al kennis gemaakt heb :)
Een bruine is ook wel heel erg leuk trouwens! Maar, nog even geduld dus ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:45

Hebben jullie bewust gekozen voor een teefje? :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:18

Hebben jullie er nu al een uitgezocht dan? Dat is dan wel wat vroeg, je ziet totaal geen karakters bij pups van een week oud...
Maar leuk dat je toch ene pup krijgt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:22

had je wel op www.dierenasiels.com gekeken? Daar zitten zulke lieve, en een pup is veel werk. Veel mensen weten niet waar ze aan beginnen met een pup. Denk er goed over na. Je zit wel voor de komende 15-20 jr. aan een hond vast. Wil je dat wel???