Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:42

Ladygiroc schreef:
Moeten deze topic's echt? :roll:
Kan er natuurlijk voor kiezen om het niet te openen

Ik ben echt als de dood voor spinnen!!!
Het is voor mij dus altijd spinnentijd |(

Wanneer is de spinnentijd afgelopen eigenlijk?

haha same here _O-
Als ik ergens bang voor ben zijn het wel spinnen :)) (en wespen enz :+ )

nataly_

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:48

Zijn er wel bokkers die ze echt niet eng vinden?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:51

Ik vind ze niet eng hoor :n
Vroeger vond ik ze zo leuk, ging ik mieren voor de spinnen vangen :=

En als ze in huis zitten zet ik ze meestal netjes buiten :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:54

Spinnen, ik ben er lichtjes panisch voor maar vind ze tegelijk ook enorm fascinerend.

Onze tuin hangt nu vol met webben en laat de compostbak nu net helemaal achteraan staan ;( . Die webben hangen ook áltijd op ooghoogte dus loop je er frontaal in.
Mijn moeder vind het altijd hilarisch om mij de compost weg te laten brengen. Staat zij aan het keukenraam te lachen terwijl ik met een stokje minitieus alle webben opzij doe.
Aan datzelfde keukenraam heeft nu een kruisspin haar intrek in het bamboeplantje genomen, we hebben haar Sofie gedoopt :P .

Op mijn kot stikt het al weken van de hooiwagens, maar die vind ik niet erg.
Een springspin ben ik er ook al tegengekomen en die vind ik doodeng. Het is de enige spinnensoort die me ooit al gebeten heeft en ik krijg er enorme jeukende uitslag van. Ze gedragen zich ook gewoon eng, eerst geniepig aankijken, dan soort kungfubeweging en dan zitten ze ineens op je arm of been. En die beesten achtervolgen je echt. Nee, als ik een springspin zie, maak ik me uit de voeten.

Laatst kwam ik ook iets raars tegen. Dacht eerst dat het een springspin was omdat het monster mij stalkte, maar het zag er anders uit. Het was zwart en had 8 poten, waarvan er 2 groter waren en recht naar voren gericht stonden.Van ver leek het op een mislukte schorpioen zonder staart.
Eerst zag ik een kleine versie van paar mm en daarna kwam mama tevoorschijn die gelijk een hooiwagen verorberde.
Iemand die weet wat vooriets dat is en zijn die gevaarlijk?

Spinnen doodmaken doe ik niet. Durf het niet en vind het zielig :P .

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:10

Eventjes voor degene die denken, dat ze veilig zijn, als ze die spinnetjes buiten zetten, niet dus. :D
Ze hebben een heel goed Tomtommetje aan boord en keren linea recta terug naar huis.
Het heten niet voor niks huisspinnen en van een minuutje buitenlucht in de tuin gaan ze echt niet dood. :D

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:58

Ik ben zoo bang voor spinnen in de stallen let ik er niet op maar thuis hoe klein die ook is daar ben ik zooo bang voor !
Echt 1 van mijn grootste angst.
Vroeger ging ik Keihard gillen als ik 1 zag.
Al heb ik dat nu wel afgeleerd. Nou afgeleerd ik kom nog steeds als ik 1 klein beest zie als een gek naar beneden rennen en zit dan ook ff paar minuten te shaken.
Laatst ga ik op me bureaustoel zitten zit er letterlijk 10 cm van mijn buik vandaan een hooiwagen op mijn bureau. Zit nou 10x te kijken of er een dier ziet als ik ga zitten xD

ik durf niet naar die foto te kijken. :P
Ik weet het ben een aansteller. ;)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:11

heb er nog niet veel last van gehad gelukkig :P
maar laatst zat er wel een 12 uursspin op mij kamer :+ (een kleintje gelukkig :P) ik ging een bekertje halen om hem in te doen mar toen ik terug kwam was ie weg := (om pecies 12uur :+)
meestal vang ik ze en zet ik ze buiten, maar dan bedenk ik me opeens dat ze natuurlijk weer naar binnen zullen komen en ga ik er buiten per ongeluk op stan (a)
(wreed eigenlijk ze hebben me nooit iets gedaan :=)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:13

Hah, Thioro, ik moest even weer terug kruipen op mijn stoel na je spin-met-kungfu-bewegingen verhaal, geweldig!

Ik heb ook een hekel aan spinnen. Of ja, een hekel hebben aan is vrij groot, meer dat ik ze vreselijk eng vind. Ben er nu wel langzaam aan aan het werken, maar die grote huisspinnen vind ik dus echt niet grappig meer. Dan kom ik niet meer op de vloer.
Ik heb dan ook nog zo'n hondje wat het zo leuk vind om ze te pletten, en daarna de spinnen al stuiptrekkend in mijn gezicht te komen duwen als kadootje. Nou, fijn kado :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:27

Puissance schreef:
_Denise_ schreef:
Jaaaaa, die hele grote vieze zitten hier ook weer!

Zo eentje als deze, deze heb ik vorig jaar gefotografeerd: http://img135.imageshack.us/img135/1296 ... bigsp6.jpg

KIJK UIT ENGE FOTO

Oooh stinkie, op welk forum ik jou ook tegenkom, altijd heb je me weer beet met je foto's. :=

>;) :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:33

Ik begin het hier ook te merken helaas.
Nu moet ik zeggen dat het tot nu toe beperkt bleef tot spinnetjes van een cm of anderhalf. Maar bij mij achterom is het bos, dus ik ben bang dat ik niet gespraard ga blijven dit jaar :n

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:37

Ik wilde een aantal jaar geleden van mij angst af. Dus ik met knikkende knietjes een vogelspin op mijn hand laten zetten. Er werd mij verteld dat als je ze op de grond liet vallen ze meteen dood zijn, boeit me niet of het waar is het klonkt wel erg aantrekkelijk haha..afin, spin op mijn hand, toen draaide ik me om om te kijken..gevolg.....vogelspinnen zijn leuk maar andere spinnen zijn nog net zo eng. Ik durf ze niet dood te slaan of de stofzuiger erop te zetten, laat staan een glas.

In mijn geval ben ik zeker weten banger voor het beestje dan het beestje voor mij. Heb nog noooooooit een spin gillend weg zien rennen toen ie mij zag, en da's voor menig spin wel anders..die hebben mij wel zien rennen :o

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:38

in het huis van mn ouders hadden we echt elke dag wel een keer zon grote zwarte....... -O- nu mn eigen huisje alleen hooiwagens...daar kan ik nog mee leven die durf ik ook nog wel op te zuigen met de stofzuiger...die zwarte zijn TE eng

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:42

Hé gelukkig ik ben niet de enige, ik heb er al 2 het leven beeindigd deze week, brrr, het is net alsof ze steeds groter worden en ook steeds sneller kunnen rennen := Zelfs de kat laat ze lopen, ze worden te groot..........

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:45

Ik wordt er helemaal naar van, zoveel spinnen in mijn huis.

Hang ik 's avonds lekker op de bank zie ik in mijn ooghoeken zo'n joekel door de vensterbank rennen.
Dan houd ik hem strak in de gaten om op de tast mijn stofzuiger tevoorschijn te toveren :=
Terwijl ik nog 'het spijt me' roep, verdwijnen ze dan. Gevolgd door een prop wc papier (bij gebrek aan kattenbak vulling) en dan durf ik de stofzuiger niet meer te verplaatsen :')
En bij iedere kriebel denk ik dat er een spin over me heen loopt.....brrrr

Ik ben een watje -O-

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:49

Ooooohhhhh wat creepy, en weet je wat het is? Die dikke zwarte "huisspinnen" zijn altijd met z'n tweeen! Jakkes kom je eentje tegen kun je bijna wachten op de volgende die tevoorschijn komt.....

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:42

_Evelien schreef:
Carin79 schreef:
Yak!! krijg spontaan jeuk en voel vanalles kriebelen...... :=

Maarre zwarte weduwe verhaal? Nu word ik echt bang..??

_O- Er schijnen zwarte weduwe spinnen in nederland gekomen te zijn, meevervoert met spullen ofzo :')

Nu ga ik dus echt alle hoekjes en gaatjes nakijken voordat ik ga slapen....bahbah!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:06

FIJN, ik kwam net echt weer een huge spin tegen, en na het zien van dit topic heb ik besloten om niet te gaan slapen vanacht. :')

Echt brrrr dat ding was huge, ik ga hem ff opzoeken....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:49

nataly_ schreef:
Zijn er wel bokkers die ze echt niet eng vinden?

IK :D

heb zelfs vogelspinnen vastgehouden :j

maak mij echt niet druk om zo een kleine jongen hoor, ze zijn banger voor mij als ik voor hun

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:52

Vogelspinnen? no prob, dat neem 'k wel vast
maar zo'n klein ding met lange harige kriebelende poten en een dik harig, lijf, brrr ...
Moeder heeft net een schoen gezet op een soortgenootje van de spin op de foto

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:17

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhhhrrrg... 8)7 :x %) :wow:

Komt net thuis en zit er dit in de keuken!!!!!!

dit is nr 3 al, waar is z'ne maat????? helup (er is verder niemand thuis....)

Afbeelding

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:21

stofzuiger, en dan dat ding in de schuur oid parkeren.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:30

Citaat:
Ik heb er een glas overheen gezet en straks verdwijnt ie in de stofzuiger met wat vogelgrit er achteraan voor de zekerheid :=

Snap niet waarom dit dan weer moet.. Spinnen zijn uitermate nuttig, en als je hem dan toch al in een glas hebt zitten, schuif je er een kartonnetje onder en laat je hem buiten vrij.. Vind het altijd zo stom als mensen deze dieren dood maken.!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:31

aahhhrrrggg gaan we weer....ik haat spinnentijd....
had laatst zo'n langpoot op mijn gezicht zitten...
ik was aan het poetsen in huis...dacht dat er een haartje tegen mijn mond aankwam dus ik wrijven....valt er een spin op de grond...was helemaal panisch en verstijfd.....na enkel minuten kwam ik weer bij zinnen en heb ik er mijn voet op durven te zetten brrrrrrrr

ook zitten hier regelmatig van die joekels....een ramp is dat....ik ben meteen panisch en mijn man moet er ook niets van hebben....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:38

Als er een volgend leven bestaat, hoop ik dat de spinnendoders in hun volgende leven een grote, zwarte spin worden.. :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:39

ik vang ze en voer ze aan mijn baardagamen:)