Welke hond is nou geschikt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Welke hond is nou geschikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:07

Waarom zou je heel bokt weer over je heen krijgen (misschien ben ik nu heel naïef, dat kan ook).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:09

blokje schreef:
We willen misschien (in de toekomst) gaan fokken.
Zelf kopen we een reu. Ik wou graag een teefje alleen me vriend niet. Maar we willen een reu en met hem shows gaan lopen en hem als dekreu aanbieden als hij natuurlijk Uitmuntend haalt op shows anders doe ik het niet.

Afhankelijk van het ras is er wel wat meer nodig dan alleen een U op shows halen.
Als je zulk soort plannen hebt is het raadzaam om nu al een goede fokker te zoeken die je alvast een hoop kan leren over het ras en je later kan begeleiden.

Begin bij de rasvereniging, de pupinfo van de rasverenigingen geeft je gratis en vrijblijvend veel informatie en kan je ook adressen van fokkers geven.

Verder vind je alle informatie over rashonden en fokkerij hier:
http://www.raadvanbeheer.nl/

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:12

Pollewoppy schreef:
Waarom zou je heel bokt weer over je heen krijgen (misschien ben ik nu heel naïef, dat kan ook).

Omdat ik dan en een hond in een kennel hou. En er mee wil gaan fokken

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:13

ThePast03 schreef:
blokje schreef:
We willen misschien (in de toekomst) gaan fokken.
Zelf kopen we een reu. Ik wou graag een teefje alleen me vriend niet. Maar we willen een reu en met hem shows gaan lopen en hem als dekreu aanbieden als hij natuurlijk Uitmuntend haalt op shows anders doe ik het niet.

Afhankelijk van het ras is er wel wat meer nodig dan alleen een U op shows halen.
Als je zulk soort plannen hebt is het raadzaam om nu al een goede fokker te zoeken die je alvast een hoop kan leren over het ras en je later kan begeleiden.

Begin bij de rasvereniging, de pupinfo van de rasverenigingen geeft je gratis en vrijblijvend veel informatie en kan je ook adressen van fokkers geven.

Verder vind je alle informatie over rashonden en fokkerij hier:
http://www.raadvanbeheer.nl/

Ik ga me ook zeker wel goed in het ras verdiepen maar dat doe ik sowieso.
Ga alles helemaal uitpluizen zodra ik weet welk ras we willen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:14

Gewoon lekker de tijd voor nemen :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:21

Gelukkig heb ik die tijd. Nog dik een jaar :D En ik heb natuurlijk ook leraren etc tot me beschikking voor vragen enzovoort. Daarnaast hebben wij een bekende fokker en trimmer op school lopen die verschillende rassen succesvol fokt. Dus kan ik ook altijd info inwinnen bij die man.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:24

Precies.
Gebruik van maken. Netwerken heet dat.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:25

:P

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:41

Moderatoropmerking:
Beste Bokkers,
TS vraagt welke hond in haar situatie zou kunnen passen.
Het is prettig als jullie met adviezen komen, en ook onderbouwen waarom een pebaalde hond wel of juistn iet zou passen, allemaal prima, zeker als de toekomstige hond hierbij gebaat is.
Ook is het prima om kritisch te zijn, zoals hoe het overdag gaat met eventueel werk.
Maar hou het met al deze vagen en adviezen wel graag netjes en een prettige sfeer hier op Bokt.
Daar bereiken we allemaal veel meer mee dan met modder gooien.
Bedankt.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:58

lisa_pluisje schreef:
Wel eens nagdacht over een Bullmastiff?
Wij hebben er vijf, je mag gerust komen kennismaken.
Groetjes

Ik heb zelf een bullmastiff maar dat zijn echt geen kennelhonden en trainen met een bull. Ze hebben een te sterke eigen wil en knuffelen veel liever. Die van mij dan. Ik zou als ik de TS was geen dogachtige hond nemen.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:38

dees_daan schreef:
een Oudduitse Herder?

Karakter van de ODH
De Oudduitse Herdershond is van nature evenwichtig, stabiel, zelfverzekerd, spontaan en goedmoedig.
Hij is intelligent, moedig, vrolijk, opmerkzaam en waaks, met daarbij een hart van goud.

De Oudduitse Herdershond beschermt zijn huis en hen die hij liefheeft.
Als een echte afstammeling van de "kudde-bewaker" is hij stabiel en zonder onnodige agressie, en verdedigt hen die aan zijn zorg zijn toevertrouwd.

Deze uitermate veelzijdige en makkelijk te trainen kameraad houdt er van om samen met zijn baas en voor zijn baas te werken.

Deze karaktereigenschappen maken de Oudduitse Herdershond tot een zeer prettige huisgenoot, waar men van alles mee kan ondernemen, zoals Gedrag en Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, breitensport, speuren enz.
Het is een hond die eigenlijk alles leuk vind, graag betrokken is bij het gezin (de roedel). Voor kinderen en andere dieren is hij zacht en lief.

Bovenstaande klinkt natuurlijk allemaal erg positief, maar vergeet niet dat élke hond, dus ook de Oudduitse Herdershond, opvoeding en training nodig heeft!
Naast opvoeding en training, dient u ook voldoende tijd voor uw hond te hebben, om dingen met hem te gaan ondernemen zodat hij fysiek en mentaal niet te kort komt.

Helemaal mee eens +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:05

Een ODH houdt wel van érg veel contact met de baasjes, is niet vreselijk geschikt als erfhond.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:05

Is net wat je ze aanwent hoor! Hier is het prima te doen :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:47

Maar buiten in een kennel zitten en alleen 's avonds aandacht geven, gaat de hond niet veel van leren natuurlijk :)

Je praat over een Bordeauxdog of een Duitse Herder.
In dit geval dan een bordeaudog die zijn kalmer van karakter terwijl een duitse herder meer levendig is en vanalles wilt gaan doen.

Een duitse herder in een ren laten is dan zoals een vrolijk kind opsluiten in een kamertje :)

Je mag altijd een pb sturen, er zijn 100-den rassen :)
Dus meer dan bordeaudog en duitse herder :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:42

Hij is overdag gewoon onder de mensen en 's nachts is zijn bench gewoon de kennel.

We richten ons trouwens nu heel erg op de Cane Corso.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:18

Super ras :D

vind dat echt leuke honden..
hou er alleen wel rekening mee dat veel van deze honden een cherry eye krijgen waaraan ze geopereerd moeten worden, vrij dure operatie en het kan terug komen.
Ook hebben veel van deze honden HD maar dat is in jou geval minder omdat je bereid ben opzoek tegaan naar een erkende fokker.

Het zijn erg waakse honden maar ook erg knuffelbaar.. wel heel goed en consequent opvoeden ;) heb ook een paar valse in de kliniek gehad :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:21

Een Italiaanse waterhond is trouwens ook een erg leuke hond en verhaard amper. Je zal hem wel moeten ontklitten, maar het zijn erg leuke hondjes.